חפש מאמרים:
שלום אורח
18.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

מהי התעללות בעבודה וכיצד מתמודדים איתה

מאת: איתן מאיריעובד-מעביד11/09/20132754 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

הספר החדש "המגפה השקטה במקומות העבודה"עוסק בנושא המאוד לא מדובר עד כה של הצקות, התעמרות, התעללות פסיכולוגיתוהתנכלות הקיימים במקומות העבודה. לא בכדי התופעה מכונה כמגפה – על שוםהממדים העצומים שלה והשכיחות שלה בכל המגזרים התעסוקתיים - חברות ענק,עסקים קטנים, בינוניים, חברות משפחתיות, חברות ממשלתיות, מלכ"רים ולמעשהבכל מקום בו עובדים יחד אנשים ונמצאים באינטראקציה.
מקומות עבודה מטבעםהם מקומות בהם יש לחץ ליצור ולהנפיק סחורה, בין אם גשמית או רוחנית. ישנםלוחות זמנים לעמוד בהם, יעדים עיסקיים, תחרותיות, לחצים כלכליים ועוד. במצבהנתון הזה, נוסף הגורם האנושי – עובדים עם דעות שונות, יכולות שונותואינטרסים שונים. מצב תחרותי הוא חיובי ומפרה כאשר כל הצדדים אינם מפרים אתכללי האתיקה, התרבות והכבוד ההדדי. כאשר מישהו מפר את המקובלות האלוומשתמש באמצעים לא לגיטימיים, פוגעניים והרסניים כלפי האחר כדי להשיג אתמטרותיו, הדבר פסול ואסור לאפשר לו קיום באף מקום עבודה.
מלבד הנפגעוסביבתו הקרובה הן בעבודה והן בחייו הפרטיים, גם הארגונים שבקרבם מתרחשתהתעמרות נפגעים מאוד. בארגונים אלו האווירה קשה, התדמית נפגעת וכמובןהתפוקה יורדת. המצוקה של העובד הנפגע גורמת להעדרויות גבוהות, ירידה ביכולתהתפוקה שלו וההיתכנות לתאונות עבודה עולה בחדות בגלל חוסר ריכוז ובלבול.

אנשים אשר עוברים הצקות במקומות עבודה,מתקשים בדרך כלל לזהות אותה בצורה מידית, בגלל האופן בו היא מבוצעת, כפישמתואר ומפורט בספר. כאשר הנפגע מזהה שהוא נתון להצקות או התנכלות, לרב הואכבר מותש ושבור מכדי להשיב מלחמה.
הספר עונה בצורה מקיפה על כל השאלותהנוגעות בתופעת ההתעמרות בעבודה, החל מההגדרה מהי התעללות נפשית בעבודה,מתי דרישות בעבודה הן לגיטימיות ומתי הן לא והן פוגעניות. בספר שפעאסטרטגיות להתמודדות עם התנהגות פוגענית והסברים מה יש לעשות ומה איןלעשות, מה אומר החוק לגבי התעמרות והצקות בעבודה, ומדוע המענה של החוקבישראל הוא חלקי וחסר. עוד בספר על מיתוסים שגויים לגבי התעללות פסיכולוגיתבעבודה, מהו הפרופיל האישיותי של הפוגען ומהו פרופיל הנפגע מהצקותוהתעמרות ועוד.

ספר פורץ דרך זה הוא הספר הראשון בנושא הצקות, הטרדות והתעמרויות בעבודה שנכתב בארץ. הוא נכתב על ידי איתן מאירי, פסיכולוג תעסוקתי וארגוני. איתןמשמש כיועץ לארגונים ולמנהלים ומלווה מזה שנים נפגעי התעמרויות והתעללויותבעבודה. הספר מספק מידע מקיף בנושא ומהווה מורה נבוכים בתחום לכל אותםאנשים וארגונים המשוועים לכך .

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

איתן מאירי, פסיכולוג תעסוקתי וארגוני, בעלים ומנכ"ל של חברת ניהול אפקטיבי העוסקת באימון מנהלים ובפיתוח ארגונים. בתופעת ההתעמרות בעבודה נתקל עוד בעת ששימש כמנהלבכיר בחברות שונות ואחר כך במסגרת ליווי של חברות וארגונים. המקרים שהגיעולאזניו ואחר כך המקרים שהגיעו לטיפולו נראו לו תחילה כארועים יחידים,אקראיים, חריגים, אולם משהחל לחקור את הנושא ולהעמיק בו, התגלה לו ההיקףהעצום ועוצמת המצוקה בנושא מוזנח זה. הפונים הרבים לעזרתו מצד אחד והמידעשאסף וחקר מצד שני, הניעו אותו להתמסר לנושא זה כדי להעניק הקלה לכל אותםאנשים וארגונים המשוועים לכך.

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת איתן מאירי

מאמרים נוספים בנושא עובד-מעביד


מאת: vodplaceעובד-מעביד21/04/162838 צפיות
לא צריך לחכות לפסח בשביל לנקות את המשרד, חברות רבות מספקות שירותי ניקיון לעסקים בכל ימות השנה ובמיוחד לקראת החגים על מנת שהמשרד יהיה כחדש כל הזמן. זה טוב גם בשביל העובדים וגם בשביל המעביד.

מאת: ירון בוניעובד-מעביד24/09/153434 צפיות
אחד הכלים הכי חזקים לקבל שת"פ מלקחות , עובדים -הוא באמצעות ההומור ! אבל, איך עושים את זה?.. ..הו ..

מאת: yossi dעובד-מעביד26/03/151615 צפיות
קליפורניה היא יעד מועדף לעבודה בחו"ל. אנשים רבים בוחרים לטוס למדינה זו בשביל להרוויח כסף טוב ולהנום מהחופים והאווירה.

מאת: snunitעובד-מעביד13/03/148243 צפיות
אם אתם מחפשים דרך לשבור את השגרה באירוע חברה ולהוסיף קצת פלפל, שווה לכם לשקול להוסיף לאירוע שאתם מארגנים גם סדנא.

מאת: snunitעובד-מעביד12/03/148189 צפיות
כיצד תשמרו על בריאות העובדים בחברה שלכם?

מאת: אלירון קוגןעובד-מעביד06/11/138542 צפיות
על עבודה כאופר בחו"ל, איך לעבוד כאופר, איך למצוא עבודה כזאת, האם זה מתאים לכולם? הכל במאמר הזה!

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica