חפש מאמרים:
שלום אורח
18.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

הערכת עובדים – שיטות המשוב החדשות

מאת: אוהד ז.ניהול14/09/20132073 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

שיטת הערכת עובדים באמצעות שיחות משוב, הינה השיטה הכי נפוצה של הערכת עובדים בארץ. הערכת עובדים מבוססת על פי רוב על הערכה אחת, והיא ההערכה של הממונה הישיר, שעורך את שיחות המשוב, עם העובדים הכפופים לו. הלוגיקה הבסיסית, אשר עומדת מאחורי השיטה המסורתית של הערכת העובד, היא שהמנהל הישיר, הוא הדמות המשמעותית ביותר המפקחת על העובד, ולכן ניתן להסתפק במשוב ממנו בלבד. הלוגיקה הזו לא עומדת במבחן המציאות, ויש צורך של חברות רבות, לאמץ להם, מבני התארגנות אחרים.

למנהל אין את כל המידע על העובד

מנהלו הישיר של העובד, אינו מכיר עד הסוף, את עבודתו, והוא זקוק למידע על עבודתו, ממנהלים ומממשקים אחרים בחברה. עוד תהליך, שמתרחש כיום במציאות הארגונית, הוא האוטונומיה, ההולכת ומתרחבת של העובדים. העובד למעשה, אוחז בהרבה מידע, שלא נמצא, בכלי המדידה של הארגון, ולא באמצעי הפיקוח הבקרה שלו.

שיטות המשוב החדשות

בחברות המבצעות, תהליך תקין של הערכת עובדים, המנהל ימלא טופס הערכה, על העובד ,בטרם יעשה עליו משוב. בשיטת המשוב העצמי, גם העובד וגם המנהל, ימלאו  טופס הערכה זהה. הטופס שהעובד מילא יישלח למנהל, והוא יבחן את הפערים שקיימים, בינו לעובד. היתרון הגדול בשיטה הזו, הוא שהיא מפסיקה להתייחס, להערכת המנהל, כאורים ותומים, ונותנת מרחב ביטוי גם לעובד. מעבר לזה, ההפרשים בין ציוני ההערכה של המנהל לציוני ההערכה של העובד, הם חומר מעולה, לשוחח אודותיו, בשיחת המשוב, להקטין את הפערים, ולחזק את תיאום הציפיות.

בהרבה תחומים, המנהל הישיר, לוקה בחוסר מידע. בשיטות הערכת עובדים חדשות, המנהל מזמין הערכות נוספות, על העובד, ממחלקות אחרות העובדות עם אותו עובד ואפילו עם גורמים מחוץ לארגון העובדים מולו. למשל, המנהל יכול לבקש מלקוח גדול של החברה, שהעובד עובד מולו, או ממנהלו הקודם של העובד בארגון, חוות דעת על העובד. יתרונו של השימוש בשיטה זו, הוא הדיוק שלה.

מומלץ לפנות ליועץ ארגוני כדי למצוא את שיטת המשוב המתאימה

השכלול של שיטות הערכת העובדים, צריך להתבסס על ההכרה בכך שהשיטה הרגילה, איננה מספיקה. אם בעלי עסקים וחברות מעוניינים לשנות את שיטת המשוב על עובדיהם, מומלץ לבחון, באמצעות יועץ ארגוני, את אופן ההתאמה, של שיטות הערכת העובדים השונות לארגון.

 



תגיות המאמר: הערכת עובדים


 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

בן 33 גר בגבעתיים. נשוי 8 חודשים. בעל תואר ראשון בלוגיסטיקה וכלכלה מאוניברסיטת בר אילן. מתעסק כיום בתחום הביטוח בסוכנות מבטח סיימון ולומד קידום אתרים במכללת האקר יו . שפת האם שלי היא אנגלית .אימי עלתה מארה"ב כשהיתה בת 17 .נושא אזרחות אמריקאית (וישראלית כמובן) . נושא החינוך ו"העברת השרביט לדור הבא " מעניין אותי מאוד על אף שלא עסקתי בו רבות בעבר . הניסיון הצנוע שלי כולל הדרכת ילדים בטיסנאות (תחום אותו אהבתי מאוד כילד ) . והדרכת טיולים. יש לי 3 אחים הגדולה בת 36 האמצעי בן 33 (תאום) והצעירה בת 24

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת אוהד ז.

מאת: אוהד ז.בית חכם20/12/151183 צפיות
כיום על ידי שימוש בטכנולוגיה מתקדמת אפשר להפעיל כל החשמל בבית במתג אחד בלבד, וזאת בהתאם לשעה ביום. לדוגמא אם אתם מחכים לאורחים בשעות אחה"צ וברצונכם להפעיל מזגן לא יהיה כל צורך לגשת למתג המזגן אלא ללחוץ על מתג ההפעלה היחיד בבית. מערכת smart home תבחר את הטמפרטורה לפי מזג האוויר בחוץ, ובאותה העת גם תכבה או תדליק אורות בבית בהתאם לצורך, באמצעות חיישנים שיש בה.

מאת: אוהד ז.אדריכלות פנים17/12/151912 צפיות
כיום על ידי שימוש בטכנולוגיה מתקדמת אפשר להפעיל כל החשמל בבית במתג אחד בלבד, וזאת בהתאם לשעה ביום. לדוגמא אם אתם מחכים לאורחים בשעות אחה"צ וברצונכם להפעיל מזגן לא יהיה כל צורך לגשת למתג המזגן אלא ללחוץ על מתג ההפעלה היחיד בבית. מערכת smart home תבחר את הטמפרטורה לפי מזג האוויר בחוץ, ובאותה העת גם תכבה או תדליק אורות בבית בהתאם לצורך, באמצעות חיישנים שיש בה.

מאת: אוהד ז.צרכנות13/11/149874 צפיות
המסור השולחני המשוכלל של דיוולט מדגם DEWD27107 הוא מסור מקצועי ביותר החותך מגוון רב של חומרים, ומשמש נגרים, בתי מלאכה קבלנים ועוד. מסור שולחני זה מתגאה במנוע שיש לו הספק אדיר של 2000 וואט ומהירות סיבוב להב מקסימלית של 4000 סל"ד.

מאת: אוהד ז.צרכנות26/10/141481 צפיות
מברגה בוש מדגם Bosch PSR 14.4 היא מברגה נטענת במתח עבודה של 14.4 VOLT, וכמו כן מברגה בוש חזקה זו מגיעה עם סוללה במתח של 14.4 VOLT, ומעולה עבור עבודות לבית.

מאת: אוהד ז.צרכנות23/10/141263 צפיות
אם קיבלת החלטה לעבוד בגינתך ואתה רוצה לבצע את העבודה של הגינון בעצמך, אתה צריך כלי עבודה טובים. יש מספר כלי עבודה שיכולים להפוך את עבודתך בגינה לנוחה וטובה, ואחד מכלים אלה הוא מסור שרשרת. במאמר הבא נרחיב על האופן שבו מומלץ לרכוש מסור שרשרת בנזין או חשמלי.

מאת: אוהד ז.צרכנות19/10/141896 צפיות
אטמי אוזניים נגד רעש מדגם 1271 הם בעלי איכות הגנת שמיעה ברמה גבוהה ובנוסף הם גם נוחים, קלים, ומתאימים לשימוש בעבודות מסחריות ותעשייתיות. דגם מצוין זה של אטמים לאוזניים מומלץ לשימוש בעוצמה בינונית של רעש ברמת עד 95 דציבל.

מאת: אוהד ז.צרכנות15/10/141190 צפיות
בשונה מחברות אחרות של כלי עבודה, מתמקצעת מקיטה כלי עבודה בהרבה תחומים, ושלל כליה מגיע לאלפי דגמים של כלי עבודה. כלי עבודה מקיטה מיוצרים בארבעה מפעלים גדולים בעולם הנמצאים בסין, ארצות הברית, יפן וברזיל, והם מופצים ע"י יבואנים מקומיים.

מאמרים נוספים בנושא ניהול

מאת: עוזי פלגניהול17/05/201482 צפיות
ארגון עסקי בכל גודל, נדרש לבצע שינויים והתאמות במהלך חיו העסקיים. תדירות השינויים וגודלם נגזרים ממטרת השינויים, שאת רובן ניתן לסווג כצורך: בפתוח עסקי, שיפור וייעול תהליכים עסקיים קיימים, התאמות לתנאי התחרות בשוק ועוד. במאמר הנוכחי אתייחס לשני חוקים מתחום הפיזיקה של אייזיק ניוטון, ונבצע דרכם אנלוגיות בתחום הניהול העסקי ונזהה "זיקה בין פיזיקה וניהול עסקי", אך לפני כן נגדיר מספר מושגים מתחום הפיזיקה.

מאת: עוזי פלגניהול16/05/201593 צפיות
תוצר ניהולי הוא התוצאה המתקבלת מפעילות ניהולית. תוצר ניהולי המשיג את מטרתו הוא תוצר אפקטיבי ולהיפך, תוצר ניהולי אשר יוצר תוצאה בעייתית, ההופכת בעצמה לבעיה ואף יוצרת בעיות נוספות, הוא "וירוס ניהולי" ברמות חומרה שונות, ובתור שכזה יש לטפל בו למניעת נזק חמור למערכת. "ווירוס ניהולי" לא נוצר בכוונה תחילה.

מאת: עוזי פלגניהול16/05/201610 צפיות
הנעת עובדי הארגון העסקי במטרה להשגת בצועים עסקיים משופרים, צריכה להיות אחת המטרות המרכזיות בכל אסטרטגיה ניהולית עסקית, ההשקעה בפתוח עובדי החברה היא אחת ההשקעות החשובות והמשתלמות ביותר לכל ארגון עסקי. לא מספיק שעובדי החברה יהיו משכילים, מיומנים ומנוסים, חשוב שכל הכישורים והתכונות שצוינו, יבואו לידי ביטוי באופן חופשי ושוטף בהתנהלות העובד הבודד והארגון.

מאת: עוזי פלגניהול16/05/201325 צפיות
במאמר זה רוכזו תובנות המתייחסות לסיטואציות שונות בתחומי הניהול. הנושאים מוצגים באופן מטפורי לעיתים באופן אירוני או אבסורדי באנלוגיה לתהליכי הניהול העסקי הנדרשים. בחרתי בדרך זו להציג ולהסביר תהליכים ואירועים בניהול עסקי שקשה היה להסבירם או להבינם, בעקר לחסרי ניסיון ניהולי עסקי.

מאת: עוזי פלגניהול03/05/201284 צפיות
"השער האסטרטגי", הוא השער שדרכו אמורים להיכנס לעסק, תוצרים של החלטות אסטרטגיות כבדות משקל לעתידו של העסק. משמע נדרש שיקול דעת מעמיק לגבי כל מה שנדרש לעבור דרכו. נדרש סוג סינון צפוף שימנע כניסה של מזיקים

מאת: עוזי פלגניהול03/05/201140 צפיות
עסק הוא מפעל חיים והוא קרוב לליבנו, מאידך בעסק צריך לטפל לא דרך הלב. נדרשת דרך, כלים ותהליכי ניהול מסודרים ושיטתיים. אף אחד מאתנו איננו מושלם ואיננו צריך לדעת הכול. גם אם אנחנו יודעים, קשה לנו לטפל בנושאים הקשורים בנו רגשית, מאחר ואיננו אובייקטיבים כלפי עצמינו וכלפי הקרובים לנו.

מאת: עוזי פלגניהול03/05/201039 צפיות
הדברים הנכונים לעסק הם לא תמיד ובהכרח: הדברים שהמנהל אוהב לעשות, או יודע לעשות, או רוצה לעשות, או יכול לעשות. הדברים הנכונים לעסק הם הדברים הנדרשים והקריטיים לעסק. בלעדיהם העסק יישחק, יתקע או יקרוס.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica