חפש מאמרים:
שלום אורח
24.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

בחירה נבונה בקניית טלית

מאת: ברוך גינזבריהדות29/09/2013807 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

יש היום בשוק סוגים רבים מאוד של טליתות וכדאי לעשות בהם סדר. פעמים רבות אנשים שנכנסים לחנות של תשמישי קדושה מופתעים לגלות את המבחר הגדול הזה ואינם יודעים מה הם מבקשים. כמובן שבחירת טלית במצב כזה היא פחות טובה. כאשר אדם יודע מהם הנתונים העיקריים לפני שהוא מגיע לרגע הקנייה הוא מסוגל לעשות אותה בצורה הרבה יותר נבונה מאשר מצב שבו הוא מגיע לקניה ומופתע מהמבחר ונותן למוכר לנווט אותו כרצונו.

ובכן אלו הם הדברים שיש לשים אליהם לב כשבאים לקנות טלית.

  1. סוג הבד – הנמכר ביותר הוא צמר ולו יש גם היבטים הלכתיים שבהם הוא הטוב ביותר, אולם ניתן לקנות טליתות זולות יותר העשויות מאקרילן או טליתות יפות יותר העשויות ממשי.

  2. צבע הטלית- נתון לבחירת הקונה על פי העדפותיו וגחמותיו.

  3. גודל הטלית – כמובן שגודל הטלית תלוי בגובהו של הקונה שמתעתד ללבוש את הטלית הזו, אולם גם אנשים בעלי גובה דומה בוחרים פעמים רבות בגדלים שונים על פי הנוחות הספציפית שלהם.

  4. סוגים מיוחדים כגון טלית שאינה נופלת בקלות או טקסטורה מיוחדת של הבד.

  5. ישנם שני סוגי פתילים. פתילים שנעשים על ידי מכונה ופתילים שנעשים על ידי אדם. בכל מקרה לרוב הדעות ניתן לקיים בשניהם מצוות ציצית כהלכתה, אולם יש עדיפות מסוימת לפתילים שנעשו ביד לשם מצוות ציצית.

  6. ניתן להוסיף פתיל תכלת מעבר לפתילי הלבן הרגילים.

אם נענה לעצמנו על רוב השאלות האלו לפני שנגיע לחנות תהליך הבחירה יהיה קל יותר ומושכל יותר, ונוכל לכוון את עצמנו לטלית שאותה אנחנו באמת רוצים.כמובן שבחנות נוכל להתרשם ביתר קלות מהמראה של הדברים בפועל ואולי נשנה את דעתנו לגבי חלק מן השאלות שענינו עליהם בבית. קנייה נעימה.

 



תגיות המאמר: קנייה, ציצית, טלית


 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

ברוך מצוות אבנט תשמישי קדושה

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת ברוך גינזבר

מאת: ברוך גינזבריהדות12/02/14810 צפיות
זמן קביעת המזוזה יכול להיות זמן נהדר לחזור ולהיזכר מדוע רצינו בכלל לבנות את הבית או לקנות אותו, ולהשיב למקומו את האיזון הנכון בין חוץ לפנים בכניסה לבית חדש.

מאת: ברוך גינזבריהדות17/10/13981 צפיות
במצוות ציצית אנו מצווים לקשור פתיל תכלת בבגדנו, וכך הדבר גם בחלק מכלי המשכן. התכלת הופקה בעבר מיצור ימי כלשהו, ובשנים האחרונות יש נסיונות חדשים לשחזר את התכלת.

מאמרים נוספים בנושא יהדות

מאת: בתיה כץיהדות01/12/19102804 צפיות
האם יש פסוקים בתורה שבכתב המדברים על תורה שבעל פה?

מאת: בתיה כץיהדות01/12/195572 צפיות
טענות של דתות אחרות. ומאין לנו שהיה זה באמת אלוקים שנתן את התורה לישראל?

מאת: בתיה כץיהדות01/12/195638 צפיות
בתורת ישראל. בכל דת תמיד היתה שגורה האמונה במנהיג אחד שרק אליו התגלה האל וכל מי ששכל בראשו יבין מיד שקל לשקר ולהמציא תורה באופן כזה. לעומת זאת, בתורת ישראל אנו רואים התגלות לאומית לעם שלם, מעמד הר סיני.

מאת: בתיה כץיהדות01/12/195656 צפיות
מאין לנו שיש תכלית לחיים שלנו ולא באנו הנה רק כדי ליהנות.

מאת: בתיה כץיהדות01/12/195612 צפיות
לאלוקים אין בורא. משום שאלוקים הוא היוצר את התהליך של "בורא ונברא"/"נולד ומוליד", הוא עצמו אינו שייך לתהליך אותו יצר. עצם זה שאלוקים יצר את כח המשיכה לא אומר שאלוקים עצמו כפוף אליו. האם יש הסבר "מדעי" יותר מדוע לאלוקים אין אלוקים?

מאת: בתיה כץיהדות01/12/195639 צפיות
אם לא ניתן לדמיין את האלוקים אז איך ניתן להאמין בו? מהו בעצם אלוקים אם כך?

מאת: בתיה כץיהדות01/12/195631 צפיות
המדע כידוע לכל, משרת אותנו בטכנולוגיה, מציאת תרופות למחלות, וביחוד נוחות. זאת הסיבה שרוב האנשים החליטו לבחור ולדבוק במדע ובממסד המדעי, כי הם ראו בו את המייצג הבלעדי של הידע והקידמה המשרתים אותנו בחיינו.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica