חפש מאמרים:
שלום אורח
26.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

שליחויות של דברים שבירים

שליחויות של דברים שבירים:

שילוח פריטים וחפצים שבירים הפך בשנים האחרונות לתחום מומחיותן של חברות שילוח רבות, הצורך בהתמחות בתחום זה עלה עקב העלייה בדרישות וציפיות הלקוחות המחייבים את חברת השילוח לעמוד בסטנדרטי שילוח גבוהים או במילים אחרות לדאוג שכל פריט שביר יגיע ליעדו שלם וללא פגע. בכל הקשור לשליחת חבילות המכילות תכולה שבירה.

חברות השליחויות בארץ מתחלקות לשתי סוגים, אלו אשר מקבלות על עצמן את האחריות במקרה של נזקים או כאלו המתנערות מכל אחריות במקרה של נזקים.


לקיחת אחריות על הנזק:

הסוג הראשון של החברות, אלו האחראיות לכל נזק העלול להיגרם למוצר, מקדישות את כל המשאבים הדרושים להובלת חבילות אלו באופן הבטוח ביותר ואף מגדילות לעשות ומבטחות את תכולת חבילות אלו. חברות המשלוחים הללו יציעו לקהל לקוחותיהם פתרונות רבים להעברת המוצרים השבירים, לדוגמא הן נותנות ללקוחותיהם את האופציה של בחירת אריזה מוכנה אשר בה ייארז המוצר השביר אותו הם מעוניינים לשלוח, חלקן משתמשות בריפודים פנימיים וחיצוניים אשר מגנים על התכולה השבירה, אם מדובר במספר מוצרים שבירים בתוך חבילה אחת יש לשלב סוגים שונים של בידודים אשר יפרידו את המוצרים אחד מהשני או לחלופין להשתמש בחומר מילוי עבור החללים שבתוך החבילה.

ישנן חברות שליחויות אשר מציעות ללקוחותיהן שירות של אריזה מקצועית בתוספת תשלום. חלק חשוב מהצלחת המשלוח הוא סימון האריזה במדבקה בעלת הכיתוב "שביר", זוהי הדרך המקובלת בעולם השליחויות על מנת ולהפנות את תשומת הלב לאריזות המכילות תכולת מוצרים שבירים. לרוב לקוחותיהן של חברות השליחויות הללו מרגישים תחושת בטחון כי בחרו בחברת שליחויות בעלת מקצועיות רבה והתחשבות גדולה בצרכי לקוחותיה.

כאמור ישנן חברות אשר אינן מעוניינות בלקיחת אחריות על החבילה ודוגלות בשיטה של החתמת הלקוח על מסמך המסיר מהן את האחריות במקרה של נזק העלול להיגרם לחבילה. חברות השליחויות הללו אינן מעוניינות שבמקרה של נזקים ואף במקרה של אובדן חבילה כלשהי ייווצר מצב של לקוח אשר תובע אותן על הנזק או האובדן.ישנם מקרים של חברות שליחויות שהן "בני כלאיים", כלומר חברות המציעות שירות של ביטוח של תכולה של חבילה המכילה מוצרים שבירים, חברות אלו מתריעות בפני לקוחותיהם כי האחריות על אריזת החבילה היא עליהם בלבד.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר: