חפש מאמרים:
שלום אורח
16.05.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

שמירה ותחזוקה שוטפת של צבע הרכב

מאת: רמי פרחןרכב17/11/2013692 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

תמיד נעדיף תחזוקה מונעת על פני תיקון פגמים. המניעה זולה יותר בדרך כלל ומונעת הוצאות מיותרות כמו גם טירחה מיותרת וחוסר נוחות. הוא הדין לגבי מניעת תיקוני צבע לרכב ופחחות, או לפחות דחיה שלהם, על ידי הקפדה על מספר כללי מפתח. עמידה בכך תאריך משמעותית את חיי הצבע.

כלל התחזוקה הבסיסי הוא שמירה תדירה של נקיון המכונית. מעבר לעניין המראה, הקפדה על שטיפה שבועית תוודא הרחקת גורמים מזיקים אשר מוצאים לעיתים קרובות דרכם לפח הרכב. כאלה הם לשלשת ציפורים, למשל, או פירות עצים שונים, בעיקר החומציים והדביקים שביניהם, אשר נדבקים, או משאירים עקבות נוזל צמיגי שבמשך הזמן חודר את הצבע, וגורם לו נזק. גם שרף העצים גורם נזק באותה מידה.

שמירה על הנקיון מאפשר גם זיהוי קל של פגיעות פח קלות והתחלות של קילופים בצבע הרכב או קורוזיה. בכל מקרה, לאחר השטיפה חשוב לנגב ולמנוע היקוות של מים במקומות שונים, מה שמקדם התחלה של חלודה.

מידי פעם כדאי להעמיק את פעולת הניקיון ולבצע יישום של פוליש ווקס. הפוליש מסיר שכבה דקיקה של צבע דהוי, ויחד איתו שאריות של אותם גורמים מזיקים. פעולה זו מטשטשת גם שריטות קלות. כדאי לעשות פוליש על פי הצורך, או אחת לשנתיים. הווקס מוסיף ברק לצבע הרכב, וחשוב מכך - יוצר שכבת הגנה. לכן מומלץ ליישם וקס לפחות פעם- פעמיים בשנה. ניתן להשתמש גם בקריסטל שהוא מין וקס המדגיש עוד יותר את הברק בזכות מרכיב הטפלון שבו. בכל מקרה השימוש בוקס יעשה באופן יסודי, תוך התאמה לצבע הקיים, ובתנאי צל מלא.

חשוב מאוד לתקן כל פגיעת פח ולא להשאיר שפשופים ושריטות המועדים להתפתחות קורוזיה. תמיד עדיף להשתמש בשירותים מקצועיים של פחח עם יכולות מוכחות. אולם יש שיעדיפו, במקרים קלים, לבצע תיקונים לבד, מתוך שקלול של נתוני עלות מול תועלת. זה אפשרי, לעיתים גם כדאי, בתנאי שמקפידים על שיוף טוב של סימני חלודה, ביצוע נקיון יסודי והכנה טובה של המשטח לצביעה, ועובדים עם חומרים איכותיים, על פי הוראות היצרן.

ישנן ערכות ייעודיות לתיקון עצמי, או חומרי עזר וצבעים לרכב בנפרד, אותם ניתן להתאים על פי קוד הצבע של היצרן. החיסרון של התאמה כזו הוא שהצבע המקורי דוהה עם הזמן, כך שהקוד לא יספק התאמה מדויקת. עם זאת, כאשר מדובר בתיקון קטן במקום לא בולט או ברכב חדש יחסית,  ניתן להגיע לתוצאות סבירות בעלויות נמוכות מאוד, כאמור.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

רמי פרחן, הבעלים של 'קולורמיקס צבעים לתעשיה ולרכב בע"מ'. יבואן ומפיץ של כל הציוד והמוצרים הנלווים. בעל נסיון של 20 שנה בעולם הצביעה ומוצרי הצבע.

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת רמי פרחן

מאת: רמי פרחןבניין ואחזקה - כללי17/03/14938 צפיות
העץ, כחומר גלם לעבודות נגרות, עלול להיות חשוף לפגיעות סביבתיות או פונקציונליות שונות. לפיכך, יישום מערכת צבע לעץ, תישא, מעבר לעניין המראה, גם חשיבות הגנתית ותחזוקתית חשובה. המאמר מזכיר כמה מגורמי הפגיעה הנפוצים, ונותן טיפים למה לתת את הדעת, ועל מה להקפיד, בעת בחירת החומרים ובעבודת הצביעה.

מאת: רמי פרחןשיפוצים09/10/131119 צפיות
תיקוני צבע קלים ברכב, ובעבודות מסגרות או נגרות, הוא עניין יקר יחסית, כאשר פונים לבעל מקצוע. לא אחת מדובר בעניין פשוט לביצוע, שניתן לעשות לבד ולהגיע לתוצאות הרצויות. כל מה שצריך הוא ספריי צבע. המאמר סוקר את יתרונות השימוש בבבקבוקי התרסיס לשימושים ביתיים.

מאמרים נוספים בנושא רכב

מאת: רוני הכהןרכב20/04/213869 צפיות
בין כל אלה ישנה אוכלוסייה לא קטנה, שמבקשת לנוע באופן עצמאי ונוח, עם הוצאה כספית מינימלית ככל שרק ניתן בכלי נסיעה מתוחכם.

מאת: רוני הכהןרכב31/03/213998 צפיות
רגילים לנסוע ברכב פרטי או באוטובוס לכל מקום? הגיע הזמן לאמץ דרך חדשה...

מאת: רוני הכהןרכב13/01/214178 צפיות
מכיוון שנכון להיום ישנם כבר מספר רב של דגמים שונים של קלנועיות חשמליות, זה יהיה חכם לברור את הדגם הכי רלבנטי לאחר שבודקים מה היתרונות והחסרונות של כל דגם שמוצע.

מאת: מעיין חטאברכב10/11/204649 צפיות
לאבד מפתחות רכב זה אף פעם לא נעים ולא נחמד, אבל יש דרכים להתמודד. במאמר זה נדבר על מה ניתן לעשות במקרה כזה.

מאת: רונית אלפסירכב20/11/195613 צפיות
כב יד ראשונה הוא חלומם של הרבה אנשים אבל לא כולם יכולים להרשות לעצמם כלכלית. רכישת רכב יד שניה נותנת יותר אפשרויות רכב מליסינג או רכב חברה לשעבר. מה עדיף ומהן ההוצאות על רכב יד שניה

מאת: שלום כהןרכב29/09/196306 צפיות
על מנת לדעת כיצד לבחור מוסך לתיקון רכבי סיטרואן בתל אביב, מומלץ לקרוא את השורות שלפניכם. כאן, אנו ננחה אתכם בדיוק כיצד לבחור את המוסך, כך שגם הנסיעות אליו ישתלמו לכם כלכלית וגם תקבלו שירותים באופן יעיל ומקצועי.

מאת: נטלי הרוש רכב30/06/193517 צפיות
קונים רכבים לפירוק מציעים לכם שירות קניית רכבים לפירוק ולברזל. הרכבי הנמכרים הינם מגוונים מכל סוג, דגם, מצב וכ'. בהנחה שרכבכם הוא לאחר תאונה, תקלות חוזרות ונשנות שאינן ברות תיקון, הפתרון המעולה של קניית רכבים לפירוק יכולה לתת מענה מצוין עבורכם.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica