חפש מאמרים:
שלום אורח
26.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

טיפול רכב במוסך יבואן או מוסך כללי – מה כדאי ?

מאת: מוסך ראנדןרכב20/11/20133085 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

בעבר, כל בעל רכב היה חייב לגשת לטיפולי רכב במוסך מטעם היבואן של דגם הרכב שלו. אם לא היה עושה זאת, היה מאבד את האחריות על הרכב. הודות לתיקון בחוק ההגבלים, כיום ניתן לטפל ברכב בכל מוסך לפי בחירת בעליו, מבלי לאבד את אחריות היבואן, כל עוד המוסך מחזיק ברישיון של משרד התחבורה. כך, יש באפשרות בעל הרכב להשוות בין מוסכים ולהחליט לאיזה מוסך להכניס את רכבו, בין אם מדובר בטיפול תקופתי לרכב, טיפול בתקלה או טיפול רכב לאחר תאונה. לדוגמא, בעל רכב ניסאן אשר מתגורר בירושלים יכול להחליט האם לטפל ברכבו במוסך יבואן או כל מוסך ניסאן בירושלים שאינו מוסך יבואן.

להלן כמה שיקולים שיש לקחת בחשבון לפני שבוחרים מוסך עבור טיפול לרכב, בין אם מדובר על מוסך בירושלים, בתל-אביב או בכל אזור אחר בארץ :

· עלות – אין ספק שעלות הטיפול מהווה שיקול משמעותי בהחלטה, וזוהי הסיבה שבעלי רכב רבים מעדיפים לטפל ברכבם במוסך כללי ולא במוסך יבואן. מוסכי יבואן גובים מחירים גבוהים יותר ממוסכים כללים, הן על שעת עבודה והן על חלקי חילוף, לעיתים בעשרות אחוזים יותר ממוסכים כלליים. לטענתם, החלקים יקרים יותר מכיוון שהם מקוריים. עם זאת, חשוב כי בעלי רכבים ידעו שעל מוסך היבואן לאפשר ללקוח לבחור בין התקנת חלקי חילוף מקוריים לבין חלקים חלופיים ברכבו. בפועל, הדבר לא תמיד קורה. לכן, מומלץ להשוות בין כמה מוסכים לגבי העלויות, הן של שעת עבודה והן של חלקי חילוף, לפני הכנסת הרכב לטיפול.

· רמת המקצועיות של המוסך – יש הטוענים שמוסכי יבואן הם מקצועיים יותר ממוסכים כלליים. הדבר לא תמיד נכון. אמנם כאשר רכב חדש לארץ מגיע לארץ מוסכי היבואן הם הראשונים לקבל הדרכה לגביו, אך כיום גם מוסכים כלליים מקצועיים מקפידים על מתן השתלמויות והכשרות שוטפות לעובדיהם, ונשארים מעודכנים כל הזמן באשר לחידושים במערכות הרכב של היבואנים השונים. חשוב להבין כי ישנם מוסכים כלליים אשר יוכלו לתת לכם שירות לא פחות מזה של מוסכי יבואן, ובעלויות נמוכות הרבה יותר. ניתן לערוך טיפולי רכב שוטפים במוסך כללי החל מן הטיפול הראשון, מבלי לאבד את אחריות היבואן, ולקבל שירות ממוסך היבואן לתיקון תקלות שבמסגרת האחריות ללא עלות. כמו כן, מוסך כללי מקצועי יחתום בספר הרכב על הטיפולים השוטפים, ותוכלו להציגם בפני מוסך היבואן במידת הצורך, וכן בפני קונים פוטנציאליים כאשר תרצו למכור את הרכב.
כמה טיפים לבחירת מוסך כללי: וודאו כי הוא מחזיק רישיון של משרד התחבורה בתוקף, ושהוא חבר באיגוד המוסכים, כך שתהיה לכם כתובת לתלונות במידה וחלילה תהיה בעיה. כמו כן, וודאו שהמוסך מחזיק ציוד דיאגנוסטיקה מקצועי, והוא בעל ניסיון בטיפול בסוג רכבם, לדוגמא מוסך פיג'ו, מוסך סיטרואן וכו'..

· חלקי חילוף איכותיים – בטיפולי רכב מסוימים ניתן להשתמש בחלקי חילוף שאינם מקוריים, אך הם איכותיים ותקניים. מוסכים כלליים נוטים יותר להציע ללקוח חלקי חילוף חלופיים במידה וניתן (בהתאם לתקלה ולסוג הרכב), וכתוצאה מכך הלקוח נהנה מעלות נמוכה יותר. בכל אופן, כדאי תמיד לברר לגבי טיב החלפים, ולוודא שנעשה שימוש בחלפים אשר עומדים בתקנים ומתאימים לדגם של הרכב שלכם. בקשו את החלקים הישנים אשר פורקו מהרכב, כדי שתוכלו להיות בטוחים שהם אכן הוחלפו. כמו כן, וודאו כי הטיפול כולל אחריות הן על התיקון והן על החלפים.

· שירות ויחס אישי – כולנו חשים באופן טבעי רגועים יותר כאשר אנו מקבלים יחס אישי מנותני שירותים, ומרגישים שיש 'עם מי לדבר'. מכיוון שמוסכים מורשים הינם בדרך כלל גדולים יותר, הלקוח זוכה לפחות יחס אישי. מוסכים כלליים קטנים יותר מאפשרים ללקוח לתקשר ישירות מול בעל העסק לגבי כל שאלה בנוגע לטיפול הרכב, העלויות וכו'.

חשוב להדגיש כי לא מומלץ להתפתות ולטפל ברכב במוסך שאינו מורשה על ידי משרד התחבורה בכדי לחסוך בעלויות. במידה ותיקון הרכב לא נעשה כראוי אתם עלולים לשלם ביוקר על טיפול חוזר או טיפול בבעיות שעלולות להיווצר עקב טיפול לקוי, וכן לסכן את ביטחונכם ובטחון היקרים לכם.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

מוסך ראנדן בירושלים מציע מגוון שירותי רכב מתקדמים וכן שירותים ייחודים. צוות המוסך מלווה כל תהליך עבודה במקצועיות, אמינות ועמידה בזמנים.
לפרטים נוספים ולקביעת טיפול רכב לחצו: מוסך בירושלים

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת מוסך ראנדן

מאת: מוסך ראנדןרכב30/03/142131 צפיות
החדירה של החברה לשוק הרכב בישראל הביאה את הצורך בשירותי מוסך סקודה . כמו כל בעל רכב, לעיתים גם בעלי רכבי סקודה מבקשים להסתייע בשירותי מוסך מקצועיים.

מאמרים נוספים בנושא רכב

מאת: רוני הכהןרכב20/04/213825 צפיות
בין כל אלה ישנה אוכלוסייה לא קטנה, שמבקשת לנוע באופן עצמאי ונוח, עם הוצאה כספית מינימלית ככל שרק ניתן בכלי נסיעה מתוחכם.

מאת: רוני הכהןרכב31/03/213956 צפיות
רגילים לנסוע ברכב פרטי או באוטובוס לכל מקום? הגיע הזמן לאמץ דרך חדשה...

מאת: רוני הכהןרכב13/01/214137 צפיות
מכיוון שנכון להיום ישנם כבר מספר רב של דגמים שונים של קלנועיות חשמליות, זה יהיה חכם לברור את הדגם הכי רלבנטי לאחר שבודקים מה היתרונות והחסרונות של כל דגם שמוצע.

מאת: מעיין חטאברכב10/11/204605 צפיות
לאבד מפתחות רכב זה אף פעם לא נעים ולא נחמד, אבל יש דרכים להתמודד. במאמר זה נדבר על מה ניתן לעשות במקרה כזה.

מאת: רונית אלפסירכב20/11/195570 צפיות
כב יד ראשונה הוא חלומם של הרבה אנשים אבל לא כולם יכולים להרשות לעצמם כלכלית. רכישת רכב יד שניה נותנת יותר אפשרויות רכב מליסינג או רכב חברה לשעבר. מה עדיף ומהן ההוצאות על רכב יד שניה

מאת: שלום כהןרכב29/09/196264 צפיות
על מנת לדעת כיצד לבחור מוסך לתיקון רכבי סיטרואן בתל אביב, מומלץ לקרוא את השורות שלפניכם. כאן, אנו ננחה אתכם בדיוק כיצד לבחור את המוסך, כך שגם הנסיעות אליו ישתלמו לכם כלכלית וגם תקבלו שירותים באופן יעיל ומקצועי.

מאת: נטלי הרוש רכב30/06/193506 צפיות
קונים רכבים לפירוק מציעים לכם שירות קניית רכבים לפירוק ולברזל. הרכבי הנמכרים הינם מגוונים מכל סוג, דגם, מצב וכ'. בהנחה שרכבכם הוא לאחר תאונה, תקלות חוזרות ונשנות שאינן ברות תיקון, הפתרון המעולה של קניית רכבים לפירוק יכולה לתת מענה מצוין עבורכם.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica