חפש מאמרים:
שלום אורח
20.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

חיזוי עתיד הכירורגיה הפלסטית והאנטי אייג'ינג

רשת מרפאות פרופורציה מציינת 25 שנים להיווסדה וזו היא הזדמנות מצוינת לנסות ולשער מה יביאו עימן ה 25 שנה הבאות בתחום.

נראה שבזמן זה של השנה כולם עסוקים בעריכת רשימות סיכום של השנה החולפת אך בעקבות ההתקדמות הרבה בטכנולוגיות הניתוחים הפלסטיים ורפואת האנטי אייג'ינג שהשנה האחרונה הראתה ובהמשך למגמה של העשור הראשון של המילניום, אנו מעוניינים להסתכל קדימה לנעשה בתחום זה.

חיזוי העתיד הוא מסוכן אבל כיף הרבה יותר, כך שהרשימה הבאה היא ניחוש מלומד ובחלקה משאלת לב בלבד.

רפואה ביונית. הרעיון של רפואה רגנרטיבית החל להשתלט, וחלק גדול מהמחקרים והעבודה שנעשות בתחום יכולה בקלות להיחשב כמדע בדיוני. בדיוק כמו רובוקופ ואיירון מן, ביו ממשקים מפותחים עבור גפיים רובוטיות וחלקי גוף אחרים. חלק גדול מזה נעשה בחסות המחקר הצבאי ומחקר מתקדם בפרויקטים של סוכנויות הביון לתועלתם של פצועי מלחמה .

הנקודה המעניינת היא הממשק בין הגוף והתותב הרובוטי , כך שהיד התותבת יכולה לבצע באופן קרוב למדי את כל הפונקציות שיש ליד טבעית על ידי שליטה נפשית בעזרת איתור דחפים עצביים שיועדו להגיע ליד החסרה. גבולות מרגשים נוספים כוללים רשתית מלאכותית לעיוורון.

כיום במרפאות פרופורציה ישנם טיפולים המאפשרים לגוף להגיב באופן המזכיר מעט את הפיתוחים הללו, כאשר מדובר בחומרים מסיסים המוזרקים או מוחדרים לגוף בטיפולים שונים, וזו היא אופציה נהדרת לאנשים המעוניינים בתוצאות זמניות.

במקום בוטוקס וחומצה היאלורונית. חוטים המוחדרים תחת העור הם כבר טיפול שבשגרה למתיחת העור ולעיבויו. דרך הפעולה של מתיחה של העור ועיבוי ע"י יצירת קולגן עצמי סביב החוט.

עולם החוטים הנספגים הולך ומשתכלל, החוטים מופיעים באורכים וצורות שונות, חוטים חלקים חוטים מסולסלים על המחט, חוטים עם קרסים, עם יתדות ועוד. המטרה הסופית היא מתיחה של העור כתחליף למיני טיפולים כירורגיים. עולם זה ילך וישתכלל, בעתיד ניתן יהיה לחבר לחוטים בלונים זעירים אשר יכילו חומרים כגון בוטוקס או חומרי מילוי אשר הפרשתם מהבלונים המאחסנים תהיה איטית וממושכת והתוצאות ממושכות יותר.

כפי שניתן לראות כבר היום חומרי המילוי הולכים ומתרחבים, מתווספים לשוק חומרים על בסיס שאינו חומצה היאלורונית חומרים על בסיס גבישי סידן ואחרים.

לא נראה לי בשלב זה שיהיה תחליף לבוטוקס למעט המצאה של בוטוקס שמשך הפעולה שלו יהיה ארוך מהקיים ( כשלושה חודשים ).

כמות ה"מיני" הרמות הכירורגיות תלך ותפחת ובמקומה יכנסו  טיפולים כירורגיים מינוריים ומחטים עם חוטים מסוגים שונים ומשוכללים.

תאי גזע. רקמת שומן מכילה גם היא סוג מסוים של תאי גזע , כך שהליך שאיבת השומן עשוי להתברר כמפתח לפיתוח התחום בדרכים רבות.

נכון לעכשיו, תאי גזע שמקורם בשומן נמצאים בשימוש בתהליכים לשיפור התוצאות בהשתלות שומן, אשר יכולים להיות יתרון גדול לטיפולי שחזור או יישומים קוסמטיים. דוגמא אחת היא הליך שפותח על ידי המכון "אובריין" באוסטרליה , תוך שימוש ברקמת שומן משופרת בתאי גזע, זורעים על מטריצה ??מעוצבת לתוך צורה של שד כדי להחליף את הרקמות שהוסרו בהליך של כריתת שד. במשך הזמן המטריקס מוחלף על ידי הרקמה החיה. ישנם מספר הפרויקטים נוספים שמיושמים בשיטה זו באמצעות תאי גזע ונועדו לבנות מחדש איברים האחרים, אך היישומים הקוסמטיים עדיין נחשבים מסוכנים לעומת התועלת בשל שאלות אתיות העולות מהשימוש בשיטות אלו.

ריפוי לאחר ניתוח ללא צלקות. תארו לעצמכם עולם שבו בעלי כוויות או נפגעי טראומה וניתוח יכולים להחלים ללא צלקת. קשה להמעיט בערכה של בעיה זו, בהתחשב במספר המדהים של פציעות המתרחשות בילדים בסביבת המטבח. התוצאה היא לא רק עיוות אלא נכות תפקודית מפגיעה באלסטיות העור.

הפתרון מגיע מהממצא שנצפה בעוברים שנפצעו במהלך תקופה מסוימת של הריון והיכולת שלהם להחלים ללא צלקת. הביוכימיה מעורבת בתופעה זו כבר זוהתה, וידועה בשם "סוג בטא בגורמי גדילה הפיכה" אוTGF- ?.

ניסויים כבר הראו שיפור משמעותי בריפוי צלקות ע"י זריקות של חומרים אלו.

אך בדומה ליישום שיטות תאי הגזע בעיות אתיות נוספות עולות והשימוש בשיטות אלו אינו מתקיים כיום.

בשל המגמה המתפתחת מרפאות רשת פרופורציה עובדות בלי הרף על הנגשת טיפולים הנעשים בשיטות ייחודיות ומאפשרים תוצאות מופחתי צלקות.

מתקן המעריך יופי באופן אובייקטיבי ומדיד. – מסכה המולבשת באופן פיזי על פני המטופל וקובעת את אופי הטיפול הדרוש לו באופן מדעי ומתמטי.

ד"ר סטפאן מרקווארד, מנתח פלסטי לשעבר, פיתח כבר לפני עשור תרשים שכזה, המבוסס על "יחס הזהב" שהוא קבוע מתמטי ומעסיק את המדע והאמנות כבר מאות שנים.

לפי ההשערות, יחס זה התגלה על ידי אחד מתלמידיו של פיתגורס וכונה על ידי לוקה פאצ'ולי, מתמטיקאי איטלקי מתקופת הרנסאנס, "הפרופורציה האלוהית".

היחס מייצג מידות וגדלים רבים בטבע, והחל מתקופת יוון הקלאסית, הוא גם משמש באמנות ובאדריכלות. רבים רואים בו מספר מיסטי ואמנים מוערכים רבים כמו לאונרדו דה וינצי' ומוצארט השתמשו בו ביצירותיהם המפורסמות.

כבר כיום ישנן תוכנות ואפליקציות זמינות, המלבישות באופן פשוט למדי את התרשים על תמונת המתעניין ומעריכות באופן זה את התאמתו ליחס הרצוי והמוגדר כיפה ביותר, מכאן ניתן לשער שפיתוח של מתקן שכזה אינו רחוק.

הנדסה גנטית. פרויקט הגנום האנושי הביא לידי מיפוי מלא של כל הגנים ב-DNAשלנו. וכיום החלפת גנים ושחבור קטעים לא תקינים או פגומים בעותק נקי היא אפשרות לא רחוקה מהישג ידנו. אך יש בהחלט צד אפל באפשרות הזאת, לדוגמת "תינוקות מעצבים" וספורטאים מהונדסים בדומה לשאלות האתיות שעלו בסעיפים קודמים.

תיירות רפואית / גלובליזציה. ניתוחים פלסטיים, יחד עם המגוון הרחב של טיפולים רפואיים, הוא עסק יקר. התוצאה היא הזדמנות עסקית למדינות עם עלויות נמוכות יותר להקמת מתקנים המספקים טיפולים בעלות נמוכה יותר לחולים ממדינות מפותחות. מרפאות גדולות רבות בארה"ב כבר החלו ביצירת קשרים עם מתקנים במדינות מתפתחות, עם חיסכון משמעותי בעלויות. התופעה ידועה בכינויה " תיירות רפואית ", אבל חברות ניתוחים פלסטיים ובפרט, האגודה הבינלאומית לכירורגיה פלסטית והאסתטית מעדיפים את המונח "נהלים הרפואיים בחו"ל " כדי להדגיש שזה לא תיירות, זה ניתוח.

איך שלא תקראו לזה, זה כבר עסק של מיליארדי דולרים, והצפי במגמת עליה.

ניתוח ללא כאבים. כאב עשוי לשרת מטרה, אבל כולנו יכולים להסכים שעדיף להימנע מכך במיוחד כאשר הניתוח הוא בחירה. תרופות נרקוטיות שהיו עמוד התווך של טיפול בכאב לאחר ניתוח מרגע גילויו של פרג האופיום הראשון,

אך תופעות הלוואי הן רבות ולחסום כאב הגיוני הרבה יותר מאשר להסוות אותו.

דרך אחת היא הזרקת סוכנים משתקים לאזור הכירורגי הפועלים ישירות על האותות העצביים באמצעות מערכת אספקה ?מינונית והדרגתית שמחדירה באיטיות חומרים אלו על פני כמה ימים. ישנו פיתוח של מוצר חדש שעשויי לחולל מהפכה בטיפול בכאב ניתוחי כאשר הוא יהפוך למאושר וזמין בארה"ב , הנקראExparelהפועל בדיוק על פי שיטה זו.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:
 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת ד"ר יעקב בר

מאמרים נוספים בנושא ניתוחים פלסטיים

מאת: אוריניתוחים פלסטיים04/11/161780 צפיות
ניתוחים פלסטיים הפכו עם השנים להליכים נפוצים ושכיחים בכל העולם, וגם בישראל עוברים אותם בכל שנה אלפי מטופלים. בדרך כלל, המטרה העיקרית של ניתוחים אלו היא לשפר את המראה החיצוני של המטופל....

מאת: אוריניתוחים פלסטיים03/08/161674 צפיות
הסרת שיער בלייזר היא אחת השיטות הנפוצות ביותר כיום להסרתן של שיערות מכל אזורי הגוף. היא נחשבת בטוחה ויעילה יחסית, וכרוכה במספר טיפולים שלאחריהם יידרש לעיתים המטופל להגיע לפגישות השלמה. למעשה, מטרתה היא להסיר את השיער הבלתי רצוי לתמיד, וזאת באמצעות הריסת הזקיקים על ידי קרן אור מרוכזת (לייזר). אם גם אתם שוקלים לבצע הסרת שיער במכון זה או אחר, כדאי שתדעו תחילה כמה פרטים חשובים הנוגעים להליך.

מאת: amirdadon90ניתוחים פלסטיים22/06/161777 צפיות
הצרת היקפים הינו הליך חיובי למדי אשר מאפשר לרבים לשפר באופן ניכר את איכות החיים. מדובר בהליך אשר במרכזו הסרה של כמות שומן גדולה מגוף האדם, שומן אשר לא ניתן להסירו בשום דרך אחרת.

מאת: amirdadon90ניתוחים פלסטיים21/06/161615 צפיות
מעוניינים להיות יפים יותר ולגרום לסובבים אתכם לקנא ולרצות בקרבתכם? בעזור שיפור היופי שלכם תוכלו ליהנות מאורח חיים משופר וטוב יותר.

מאת: מגניב ניתוחים פלסטיים29/10/152272 צפיות
לטיפול בבוטוקס יש היבטים רבים ומועילים. מלבד להחלקת קמטים ובעיות עור, בוטוקס יכול לעזור גם לאלה מאתנו הסובלים מתופעת הזעת יתר. קראו כאן איך!

מאת: ד"ר רעות גליניקניתוחים פלסטיים23/06/151777 צפיות
חוטי סילואט משמשים: - לתקן את סימני ההזדקנות, קמטים, לשחזר הגדרת קו לסת תחתונה, מיצוק עור שאיבד את גמישותו וקבלת פנים צעירות ורעננות; - מטופלים שעברו מתיחת פנים בעבר וכעת רוצים לרענן את המראה ולהחזירו למצב כמו של מיד לאחר הניתוח;

מאת: מגניב ניתוחים פלסטיים11/06/152305 צפיות
חושבים לעבור ניתוח מתיחת פנים? דעו כי כיום מדובר בניתוח פופולרי מאד. יש שמבצעים את הניתוח משיקולים קוסמטיים ויש כאלו שזקוקים לו מבחינה רפואית (העור הנפול גורם לקושי בראייה ואפילו לקשיי נשימה). אך רוב המבקשים ומבקשות לעבור אותו הם אנשים רבים המעוניינים חזרה במראה פנים רענן, צעיר ובעיקר מתוח ולא מקומט.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica