חפש מאמרים:
שלום אורח
27.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

הנהלת חשבונות בעסק קטן

מאת: דורון גרינשפןניהול26/03/20143930 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

לשוק העבודה בישראל מתווספים מדי שנה אלפי רואי חשבון, ומעבר לכך בשנים האחרונות מתווספים לשוק התחרותי הזה מגוון שחקנים חדשים בצורה של תוכנות לניהול חשבונות. במאמר הנוכחי נעמוד על היתרונות והחסרונות של השיטות שצוינו לעיל וננסה לראות מה עדיף יותר, לפנות למנהל חשבוני כדי לדאוג להנהלת החשבונות של העסק או לנהל את החשבונות בצורה עצמאית. כמובן, לפני שאתם בוחרים משרד איתו תעבדו, כדאי לפנות לאתרים להשוואת מחיר בין שירותי הנהלת חשבונות על ידי גופים וגורמים מוסמכים לכך כדי לוודא שבחרתם באופציה הנכונה ביותר עבורכם.

הנהלת חשבונות היא לא משימה של מה בכך ומחייבת זמן ידע והמון אנרגיות. זו הסיבה לכך שכיום מרבית הציבור כיום מעדיף לייעד את המשימה הזו למנהלי חשבונות מקצועיים המתמחים בנושא או לחלופין לקבל עזרה מתוכנות לניהול חשבונות מתקדמות. ישנה התלבטות די משמעותית לגבי האפשרות האידיאלית מבין השתיים, כך שלא בהכרח ניתן למצוא לכך פתרון חד משמעי ובלעדי.

כאן אנו נכנסים לתמונה עם מגוון עצות וטיפים שיסייעו לכם לקבל החלטה נבונה ושקולה.

חשוב לציין שעלויות ההשכרה של שירותי ייעוץ מס והנהלת חשבונות משחקים תפקיד לא קטן בכלל, ועל כן יש צורך ראשית לבקר באתרים להשוואת מחיר. בבואנו לחפש תוכנה לניהול חשבונות, מן הסתם נעדיף לחפש אחר תוכנה שתהיה פשוטה ונוחה לתפעול, באופן כזה שתוכל להציג את הסכומים המדויקים שניאלץ לשלם למע"מ, לביטוח לאומי ולמס הכנסה. איתור תוכנה שכזו כרכה במאמצים ולא מסתכמת בחיפוש מהיר וחפוז, לכן המון בעלי עסקים מעדיפים ראשית להתייעץ עם קולגות בתחום לגבי תוכנה מומלצת ונוחה לתפעול.

יתרונות בעבודה עם מנהל חשבונות

עבודה עם מנהל חשבונות היא פתרון מוצלח, עד כמה מוצל ? זה כבר יחסי, שכן לא כל מה שטוב לעסק אחד טוב גם למשנהו. באינטרנט ניתן למצוא מגוון רחב של תוכנות לניהול חשבונות שפועלות בזמן אמת וניתנות לשימוש ללא מנהל חשבונות, הבעייתיות שלהן כרוכה בעובדה שהן עושות זאת דרך האינטרנט, כך שלא תמיד אפשר להיות בטוחים בכך שהאתר לא ייפול או ישבות לפתע מבלי שום התרעה מוקדמת, או לחלופין תתעורר איזושהי בעיה ברשת שלא תאפשר לבעל העסק להמשיך בניהולו.

על אף כל אלו, אין ספק שהפיתוי הוא גדול מאד, מכיוון ששימוש בתוכנות אלו הינו חסכוני הרבה יותר מאשר גיוס מנהלת חשבונות כעובדת בעסק בנוסף לשירות של רואה חשבון לעסק שלכם. בעלי עסקים מסוימים עושים שימוש בתוכנה אך ורק לצרכי הזנת ההכנסות והוצאת חשבוניות, אך מאידך לעתים יכול להתעורר הצורך במגוון של פונקציות מסובכות יותר, כמו חישוב ההכנסות ביחס להוצאות בהתייחס למגוון רכיבים וביניהם הוצאות השכירות, הדלק, הסלולר האינטרנט וכיוצא באלו. קרוב לוודאי שהדברים יסתבכו בנקודה זו, שכן לא כל הוצאה כזו מוכרת במס.

גם אם נניח שמדובר בהוצאה מוכרת, הצורך בחישוב אחוזים שונים עדיין יעלה, ולא כל אדם מן השורה יודע בדיוק כיצד יש לאמוד אותם בצורה נכונה. לעתים עסקים קטנים עד בינוניים אינם משלמים אחוזי מס כמו הגדולים, ולכן החישוב אינו אחיד לכל העסקים בארץ. דרישה מסוג זה תוכנה לניהול חשבונות איננה תוכל לספק ולפיכך יהיה צורך לשכור שירותים ממנהל חשבונות בכדי להיות בטוחים שניהול החשבונות בעסק מבוצע בצורה הטובה ביותר.

יתרונות בניהול החשבונות בצורה עצמאית

המטרה המרכזית של תוכנה לצרכי הנהלת חשבונות עבור בתי עסק קטנים עד בינוניים היא לאפשר לעסק לערוך את ניהול ההוצאות ביחס להכנסות באופן עצמאי, וכמו כן, להעניק לבנקים תשלומים על ידי מספר דרכים שונות, להנפיק חשבוניות מס וקבלות, ולבסוף לעזור לבעלי העסק להוציא תלושי משכורת עבור כלל העובדים. תוכנות אלו הן בדרך כלל חינמיות וניתן להורידן ברשת באמצעות גרסה בסיסית.

מתלבטים ? קבלו ייעוץ

אם אתם לא בטוחים מה מתאים לכם – ניהול החשבונות בעסק באופן עצמאי על ידי תכנה ייעודית, או השכרת מנהל חשבונות מקצועי, פנו אל גורמים מומחים בתחום. תוכלו להתייעץ עם רואה החשבון או יועץ המס איתו אתם עובדים, הוא יוכל לאפשר לכם להיות בטוחים כי אתם בוחרים באופציה הנכונה ביותר לעסק שלכם.

 



תגיות המאמר: מנהלת חשבונות


 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:
 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת דורון גרינשפן

מאת: דורון גרינשפןבניין ואחזקה - כללי25/03/14840 צפיות
משבר המים הפוקד את מדינת ישראל הביא לעלייה ניכרת במכירות בשוק של הדשא הסינטטי בשנים האחרונות. במקביל לירידה חדה במפלס המים של הכנרת, חלה עלייה משמעותית ברמת הביקוש לדשא סינטטי אשר מאפשר חיסכון עמום במים.

מאמרים נוספים בנושא ניהול

מאת: עוזי פלגניהול17/05/201489 צפיות
ארגון עסקי בכל גודל, נדרש לבצע שינויים והתאמות במהלך חיו העסקיים. תדירות השינויים וגודלם נגזרים ממטרת השינויים, שאת רובן ניתן לסווג כצורך: בפתוח עסקי, שיפור וייעול תהליכים עסקיים קיימים, התאמות לתנאי התחרות בשוק ועוד. במאמר הנוכחי אתייחס לשני חוקים מתחום הפיזיקה של אייזיק ניוטון, ונבצע דרכם אנלוגיות בתחום הניהול העסקי ונזהה "זיקה בין פיזיקה וניהול עסקי", אך לפני כן נגדיר מספר מושגים מתחום הפיזיקה.

מאת: עוזי פלגניהול16/05/201601 צפיות
תוצר ניהולי הוא התוצאה המתקבלת מפעילות ניהולית. תוצר ניהולי המשיג את מטרתו הוא תוצר אפקטיבי ולהיפך, תוצר ניהולי אשר יוצר תוצאה בעייתית, ההופכת בעצמה לבעיה ואף יוצרת בעיות נוספות, הוא "וירוס ניהולי" ברמות חומרה שונות, ובתור שכזה יש לטפל בו למניעת נזק חמור למערכת. "ווירוס ניהולי" לא נוצר בכוונה תחילה.

מאת: עוזי פלגניהול16/05/201618 צפיות
הנעת עובדי הארגון העסקי במטרה להשגת בצועים עסקיים משופרים, צריכה להיות אחת המטרות המרכזיות בכל אסטרטגיה ניהולית עסקית, ההשקעה בפתוח עובדי החברה היא אחת ההשקעות החשובות והמשתלמות ביותר לכל ארגון עסקי. לא מספיק שעובדי החברה יהיו משכילים, מיומנים ומנוסים, חשוב שכל הכישורים והתכונות שצוינו, יבואו לידי ביטוי באופן חופשי ושוטף בהתנהלות העובד הבודד והארגון.

מאת: עוזי פלגניהול16/05/201339 צפיות
במאמר זה רוכזו תובנות המתייחסות לסיטואציות שונות בתחומי הניהול. הנושאים מוצגים באופן מטפורי לעיתים באופן אירוני או אבסורדי באנלוגיה לתהליכי הניהול העסקי הנדרשים. בחרתי בדרך זו להציג ולהסביר תהליכים ואירועים בניהול עסקי שקשה היה להסבירם או להבינם, בעקר לחסרי ניסיון ניהולי עסקי.

מאת: עוזי פלגניהול03/05/201288 צפיות
"השער האסטרטגי", הוא השער שדרכו אמורים להיכנס לעסק, תוצרים של החלטות אסטרטגיות כבדות משקל לעתידו של העסק. משמע נדרש שיקול דעת מעמיק לגבי כל מה שנדרש לעבור דרכו. נדרש סוג סינון צפוף שימנע כניסה של מזיקים

מאת: עוזי פלגניהול03/05/201152 צפיות
עסק הוא מפעל חיים והוא קרוב לליבנו, מאידך בעסק צריך לטפל לא דרך הלב. נדרשת דרך, כלים ותהליכי ניהול מסודרים ושיטתיים. אף אחד מאתנו איננו מושלם ואיננו צריך לדעת הכול. גם אם אנחנו יודעים, קשה לנו לטפל בנושאים הקשורים בנו רגשית, מאחר ואיננו אובייקטיבים כלפי עצמינו וכלפי הקרובים לנו.

מאת: עוזי פלגניהול03/05/201045 צפיות
הדברים הנכונים לעסק הם לא תמיד ובהכרח: הדברים שהמנהל אוהב לעשות, או יודע לעשות, או רוצה לעשות, או יכול לעשות. הדברים הנכונים לעסק הם הדברים הנדרשים והקריטיים לעסק. בלעדיהם העסק יישחק, יתקע או יקרוס.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica