חפש מאמרים:
שלום אורח
19.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

שוק העבודה בישראל לעומת מדינות העולם – נכות

 

שוק העבודה בישראל נחשב לפורה בכל קנה מידה. עם זאת, עד לפני מספר שנים היה ניתן לסמן "איקס" על היבט אחד חשוב במיוחד בו, והוא שילוב נכים בשוק העבודה. בשנת 2010, לראיה, פורסם כי מבין 200,000 נכים בישראל, רק 16,000 איש משתלבים, בצורה זו או אחרת, בשוק העבודה. זהו אחוז נמוך במיוחד (7-8%), שמעמיד את ישראל במקומות נמוכים במיוחד מבחינה השוואתית: לשם השוואה, הממוצע במדינות ה-OECD הוא 35%. ממה הדבר נובע? והאם אנחנו בעיצומו של שינוי?

כל הסיבות לשילוב הנמוך

כצעד ראשון, ראוי להבין בדיוק מהן הסיבות שהביאו, באופן כמעט מסורתי, לכך שמרבית הנכים בישראל מתבססים אך ורק על קצבאות והטבות הביטוח הלאומי לצורך מחייתם. בהקשר הזה, לא ניתן שלא להתייחס לכך שביחס למדינות העולם, זכויות הנכים בישראל הן עשירות במידה לא מבוטלת. סכום קצבת הנכות המקסימלי שמקבלים בעלי המוגבלויות הפיזיות בישראל (2,342 ש''ח, החל מתחילת 2014), גבוה ביחס למרבית מדינות העולם, וכך גם לגבי הטבות אחרות. התוצאה היא ש"נוח" הרבה יותר, מבחינה כלכלית, להתבסס על הקצבאות – בייחוד על רקע החשש שיציאה לעבודה תקטין, או אפילו תבטל, אותן.

גם מאפייני שוק העבודה בישראל, או לכל הפחות אלה של המעסיקים, מקשים על המצב. אין צורך בקמפיינים הסברתיים כמו אלה שנערכים כיום כדי לדעת ששוק העבודה הישראלי מאופיין בחוסר סבלנות לקבלת האחר, ובכלל זה בעלי המוגבלויות הפיזיות. המעסיקים חוששים שהעסקת נכים תפגע בתפוקת העבודה שלהם, ומעדיפים ללכת "על בטוח".

חוק לרון והשפעתו על המצב

בשנת 2008, דומה כי חל שינוי בנושא של העסקת נכים בישראל. עד לשנה זו, כל נכה שהרוויח בעבודתו יותר מסכום זעום של 1,800 ש''ח, נאלץ לוותר לחלוטין על קצבת הנכות שלו. חוק לרון, שנחקק באותה שנה, הגדיר כי הירידה בקבלת הקצבה תהיה הדרגתית בלבד, ותיעשה רק במשכורות גבוהות באופן יחסי, ומבלי שכל אותן זכויות נלוות ייפגעו להן (מיסים, ארנונה, הנחה בנסיעות בתחבורה הציבורית וכן הלאה). המשוואה כאן ברורה: על כל שקל שמרוויח הנכה בעבודתו, ירדו כ-10-60 אגורות מסכום הקצבה שמוענק לו, כאשר האחוז הספציפי תלוי בגובהו של השכר. דגש חשוב נוסף הוא שהחוק מחייב שההכנסות מצירוף של שכר העבודה וקצבת הנכות יהיו גדולות תמיד מאשר סכום הקצבה בלבד.

ההתחלת היישום של חוק לרון לא הייתה פשוטה כלל וכלל. הזכות לעבוד מבלי שסכום הקצבה ייפגע בצורה משמעותית אמנם חשובה, אך ניכר היה שאינה מספיקה כשלעצמה. אין לשכוח שאותם נכים עדיין נאלצים להתמודד עם הליכי שיקום מקיפים, שמקשים עד מאד את ההשתלבות בשוק העבודה. גם בצד השני של המתרס, המעסיקים לא ששו להכניס למצבת כוח האדם שלהם נכים.

התחזית לגבי העתיד

למרות מה שנאמר מעלה, ניתן בהחלט להיות אופטימיים לגבי העתיד – וזאת עקב ההתבוננות על הנעשה בשוק העבודה בישראל בשנים האחרונות. השיח הציבורי ומאמצי ההסברה ניכר שהצליחו לחולל שינוי במדיניות של מעסיקים שונים, כך שכיום יש יותר פתיחות לקבל את האחר. הליכים מקיפים של שיקום תעסוקתי החלו להיכנס לתמונה, וגם חלק מהחסמים הבירוקרטיים הנדרשים, מצד המעסיקים או בעלי המוגבלויות כאחד, הוסרו להם. כתוצאה מכך, הציפיות הן שבשנים הקרובות אחוזי השילוב של נכים בשוק העבודה בישראל יעלו במקצת, מה שישפר את מצבה גם ביחס למדינות העולם.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

...

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת מיכאל רומנסקי

מאת: מיכאל רומנסקירכב30/06/144850 צפיות
אחת למספר שנים, זה קורה. דגם משמעותי של אחת מיצרניות הרכב המובילות בעולם יוצא לשוק, ומציע שורה ארוכה של חודשים שמאפשרים לו להתבלט בו. כזה בדיוק הוא המקרה של דגם אאוטלנדר phev, מבית מיצובישי, אשר נכנס לקטגורייה של כלי הרכב החשמליים ההיברידיים הנטענים. כפי שתראו מיד, מדובר ברכב יעיל, חסכוני, בטיחותי ומאובזר לעילא ולעילא.

מאת: מיכאל רומנסקירכב29/06/144839 צפיות
קבלו את מיצובישי אאוטלנדר phev החדשנית. המכונית, שמגיעה אלינו ומצטרפת אל מכוניות הדור החדש שקשה להתעלם מהן, היא מכונית מיוחדת במינה. מיצובישי זו, שנחשבת למכונית פורצת דרך, מציעה לנו עיצוב מיוחד במינו וגם לא מעט פינוקים, הלוקחים בה חלק.

מאת: מיכאל רומנסקיביטוח רכב29/06/147843 צפיות
לצד לא מעט ביטוחים, המוצעים בשוק הביטוחים כיום, אפשר גם למצוא שלל של פוליסות ביטוח המיועדות לבעלי הרכבים. אילו סוגים של ביטוחי רכב עומדים לרשותנו ומה כולל, במסגרתו, כל אחד מהם? התשובה, לפניכם.

מאת: מיכאל רומנסקיהלוואות29/06/144887 צפיות
בנק ירושלים הוא אחד הותיקים בישראל, שעה שהוא פועל החל מ-1963. במהלך השנים, הוא עבר לא מעט תמורות: ב-1998, הפך ברישיונו של בנק ישראל לבנק מסחרי, אשר בין תחומי ההתמחות שלו ניתן למנות נדל''ן, שוק ההון ובנקאות בין לאומית. כעת, משיק הבנק שירות חדש, שמתאים כמו כפפה ליד למאפיינים של העת הנוכחית. המדובר הוא בשירות המאפשר ללקוחות כל הבנקים לקבל דרך בנק ירושלים הלוואות, בסכומים גבוהים, בהליך פשוט המבוצע דרך האינטרנט.

מאת: מיכאל רומנסקירכב29/06/144888 צפיות
יצרנית הרכב יונדאי, המוכרת היטב לצרכני הרכב בישראל, מספקת מזה שנים ארוכות מבחר כלי רכב חסכוניים ויעילים. לאחר לא מעט שנים שבהן התרחק הנהג הישראלי מכלי רכב קטנים וקומפקטיים, הרי שכיום המצב שונה למדי.

מאת: מיכאל רומנסקירכב29/06/144979 צפיות
חברות הרכבים מעמידות לרשותנו כיום שלל של דגמים, המספקים מענה לצרכים שונים. אפשר למצוא רכבי שטח איכותיים, מכוניות משפחתיות טובות וגם מכוניות מיני נפלאות, הנחשבות לפופולאריות. בחברת יונדאי, אחת החברות המובילות בשוק כיום, מוצעות לכם שתי מכוניות טובות, מכוניות מיני משוכללות, המשלבות במסגרתן את כל מה שצריך להיות במכוניות. בין אם זו יונדאי i10 או אולי יונדאי i20, מדובר במענה מצוין לצרכים שונים. מה מאפיין כל אחת ממכוניות אלו? על כך, לפניכם.

מאת: מיכאל רומנסקיביטוח דירה27/06/148393 צפיות
מבין שלל הביטוחים, שאותם מציעות לנו חברות הביטוח, ישנו ביטוח דירה. ביטוח זה, הכולל במסגרתו, שני ביטוחים שונים: ביטוח מבנה וביטוח תכולה, מוצע בטווח רחב של מחירים, הנקבעים בהתאם לפרמטרים שונים. אם אתם מעוניינים לרכוש ביטוח דירה, הנה, לפניכם, פרטים חשובים ומידע שיעזור לכם בבחירה.

מאמרים נוספים בנושא עבודה וקריירה - כללי

מאת: רועי כץעבודה וקריירה - כללי15/03/222913 צפיות
מחפשים רשתות צל? הגעתם למקום הנכון בירושלמי תוכלו למצוא מגוון רחב של רשתות צל, בכל הסוגים באיכות הכי טובה בשוק במחירים נוחים ואטרקטיביים שיתאימו לכל כיס תוכלו למצוא רשת צל דו שכבתית, רשת צל חד שכבתית, רשת צל לגינה, רשתות צל למרפסת רשת צל יכולה לסייע לכם בכל עונות השנה, תוכלו להתחמק מהשמש החזקה ומהגשם ניתן להזמין מהמידות הקיימות באתר או בהתאמה אישית בהתאם לרצונותיכם התעניינתם? כנסו אלינו לאתר >>> https://www.yerushalmy-son.co.il/product-category/%D7%94%D7%A6%D7%9C%D7%9C%D7%94/

מאת: רועי כץעבודה וקריירה - כללי15/03/222785 צפיות
מחפשים רשתות צל? הגעתם למקום הנכון בירושלמי תוכלו למצוא מגוון רחב של רשתות צל, בכל הסוגים באיכות הכי טובה בשוק במחירים נוחים ואטרקטיביים שיתאימו לכל כיס תוכלו למצוא רשת צל דו שכבתית, רשת צל חד שכבתית, רשת צל לגינה, רשתות צל למרפסת רשת צל יכולה לסייע לכם בכל עונות השנה, תוכלו להתחמק מהשמש החזקה ומהגשם ניתן להזמין מהמידות הקיימות באתר או בהתאמה אישית בהתאם לרצונותיכם התעניינתם? כנסו אלינו לאתר >>> https://www.yerushalmy-son.co.il/product-category/%D7%94%D7%A6%D7%9C%D7%9C%D7%94/

מאת: רוני הכהןעבודה וקריירה - כללי22/08/187361 צפיות
יש תנאים מעולים גם כשחושבים על עבודה פשוטה כמו עבודה בעגלות במרכזים מסחריים.

מאת: שלום כהןעבודה וקריירה - כללי16/07/187520 צפיות
רוצים למצוא עבודה עם תנאים טובים יותר מהממוצע? אם אתם בדיוק נמצאים בתקופה של אחרי צבא, וחשוב לכם לוודא שאתם בוחרים לעבוד במקום שיוכל להעניק לכם את התנאים הטובים ביותר שתוכלו למצוא, אז בחירת עבודה מועדפת זה ללא ספק משהו שיהיה כדאי לכם לשקול.

מאת: שלום כהןעבודה וקריירה - כללי16/07/187465 צפיות
מחפשים אחר עבודה מועדפת ודואגים בכל הנוגע לשלל האופציות השונות שעומדות מולכם ובמה יהיה כדאי לבחור? דעו לכם כי מציאתה של עבודה מועדפת זהו ללא ספק דבר שיכול להיות מאוד פשוט. רק תצטרכו לוודא כי אתם מקדישים לנושא את מלוא תשומת הלב שלכם וזאת על מנת להבטיח שתוכלו למצוא בסופו של יום עבודה אשר באמת תגיע עם ערך מוסף ותוכל לתרום לכם מבחינה כספית ואישית.

מאת: רוני הכהןעבודה וקריירה - כללי30/01/188008 צפיות
תמיד תהיה דרישה לציוד שנמצא על העובד וכולל במקרים ניכרים לבישת סינר בתור חלק בלתי נפרד מבגדי העבודה.

מאת: שלום כהןעבודה וקריירה - כללי03/08/179600 צפיות
ההחלטה לקנות נכס שיהיה רק שלכם זו החלטה לא פשוטה אך רבים בוחרים בה בשנים האחרונות והאמת היא שיש בכך היגיון רב.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica