חפש מאמרים:
שלום אורח
26.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

התפתחות בתי הדפוס בעולם

מאת: Shiraפרסום17/06/20142613 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

בית דפוס כפי שאנו מכירים אותו היום עבר לא מעט גלגולים לאורך ההיסטוריה. הסיבה לכך קשורה לא רק לשינויים שחלו בתחום הדפוס, אלא גם לביקוש מצד הלקוחות

יצירת מספר עותקים זהים של חומר ויזואלי ממקור זהה מבוססת על טכנולוגיה עתיקה הנקראת דפוס. למרות שהיום מדובר על חלק אינטגרלי ובלתי נפרד מהחיים שלנו, חלו לא מעט שינויים בתחום הדפוס. חלק מהשינויים השפיעו ישירות על הצרכנים וחלק על התעשייה, המסחר ואפילו הדת. בזכות בתי דפוס ניתן היה להפיץ מידע במהירות גדולה יותר ולמרחקים עצומים. הגבלת מרחק וזמן התבטלה לחלוטין וספרים החלו לשנות את העולם ולהפוך אותו למה שהוא עכשיו.

על פי הסברה הרווחת, סין היא זו שבה ניתן למצוא בית דפוס ראשון בהיסטוריה. הסינים אמנם השתמשו בצבעים על בסיס שמן ומרחו אותם על אבן חלקה כדי לצייר את המקור בדמות ראי, אך כיום כמעט כל בית דפוס עושה שימוש בטכניקה דומה. השיטה הזו ידועה בשם "ליתוגרפיה" והיא שימשה את האיזור האסייתי של העולם עד המצאת הדפוס המודרני בשנת 1436. מעבר לכך, יש גם סימנים לדפוס קודם הנמצאים עמוק בתקופה של 2,000 שנה לפני הספירה.

שלבים בולטים בהתפתחות הדפוס

הדפוס הוא זה שהכניס אל תרבות המערב את החשיבה הרציונאלית. בית דפוס היה המקום הראשון בו ניתן להעביר רעיונות מופשטים לחומר פיזי ולהפיצם לקהל הרחב. יש מספר שלבים המעידים על התפתחות בתי הדפוס:

1. ספרי מדע – הרבה מההצלחה של הדפוס נזקפת לזכות ספרי המדע. בשנת 1474 הצליח מתמטיקאי ואסטרונום גרמני להקים בית דפוס ולפרסם את העבודות שלו.

2. הקמת מפעלים והדפסת התנ"ך – בשנת 1488 החלה משפחה יהודית באיטליה להדפיס יצירות בשפות שונות ואף להוציא לאור את התנ"ך בניקוד מלא. כיום התנ"ך הוא הספר הנפוץ ביותר בעולם.

3. הספר מחליף את הקודקס – ההתפתחות של הדפוס בולטת לאור המעבר מהקודקס מסורבל לספר מרוכז. ספר הכיס זוכה לתפוצה אדירה ומשמש לפרסום מגוון עצום של יצירות וסיפורים.

4. קיטור – בשנת 1814 הצליח דפוס הפועל על קיטור לייצר 1,100 עותקים בשעה וכך לשנות לחלוטין את המאזן של עלות מול תועלת עבור היצרנים.

5. דפוס חשמלי והמצאת הצילינדר – בשנת 1839 נעשה הדפוס החשמלי הראשון ובשנת 1846 הומצא Cylinder Printing Press המפשט את התהליך.

6. אופסט – בשנת 1865 החל דפוס אופסט להשתמש בגליל נייר כדי להדפיס על שני צדדיו.

7. מכונת דפוס – בשנת 1891 מצליחה מכונת הדפוס להדפיס 90,000 עיתונים של 4 עמודים בשעה אחת בלבד. מכונת הדפוס נתנה את האות לפתיחת מהפכה נוספת, שהסתיימה רק עם הכנסת השיטות הדיגיטליות.

השלב האחרון בו נמצאים בתי הדפוס כולל הדפסה דיגיטלית. בשלב הזה מכונות הדפוס מקבלות אינפורמציה ישירות מהמחשב ומדפיסות על הנייר באיכות גבוהה מאי פעם.

 



תגיות המאמר: בתי דפוס, בית דפוס


 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:
 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת Shira

מאת: Shiraעסקים - כללי22/06/172262 צפיות
לשדרג את מקום מגוריך או מקום עבודתך יכול להיות שינוי מרענן אך תקופת המעבר היא תמיד לא נעימה. יש צורך לקפל הכול ולהיפרד מהמקום הישן וכל המקום רובץ בבלגן

מאת: Shiraעסקים - כללי22/06/171668 צפיות
שירותי הובלות נדרשים על ידי אנשים רבים ברחבי המדינה לסיבות שונות. בדרך כלל מדובר בהובלות של רהיטים ממקום הקנייה עד לבית הלקוח, הובלה של מוצרי מזון מהמפעל לחנויות ולסופר מרקטים, הובלות של ציוד דירה שלם כשעוברים דירה והובלות סטודנטים

מאת: Shiraשיפוצים22/06/173865 צפיות
הרהיטים העיקריים שמחייבים התאמה של ידיות קשורים לתחום האחסון. אפשר לראות שילוב של מוצרי פרזול מן הסוג הזה בארונות, שידות, שולחנות עם מגירות ועוד

מאת: Shiraתעשייה22/06/172805 צפיות
כספות לבנקים הם מהכספות המפורסמות ביותר. מי לא ראה סרטי שוד נועזים בהם צוות שודדים מיומן מגיע לבנק הומה באדם, מוציא כמה אקדחים, יורה באוויר ולוקח את כך הכסף גם מהלקוחות וגם מהבנק

מאת: Shiraרפואה21/06/172575 צפיות
פונדקאות הינה אחד מהנושאים המדוברים ביותר כיום בעולם ובישראל. מדובר בתהליך בו אם פונדקאית נושאת ברחמה עובר שנוצר למעשה מביצית וזרע של זוג הורים אחרים שאין ביכולתם להביא ילד לעולם בעצמם בשל סיבוכים רפואיים כאלה ואחרים. ניתן לבצע את התהליך בישראל או מחוצה לה.

מאת: Shiraעיצוב פנים06/08/152500 צפיות
עולם המקלחונים המעוצבים מתפתח בקצב מהיר, בכל תקופת זמן קצרה יוצאים לשוק חידושים מעניינים בתחום וגם רשימת הטרנדים המהווה חלק מעולם זה הולכת ומתארכת. כך שכל מי שתר אחר מקלחונים מעוצבים, מאוד חשוב ומומלץ שידאג וייחשף לכמה שיותר אפשרויות, אשר תאפשרנה לו לקבל את התמונה המלאה אשר תאפשר לכם בסופו של דבר לבצע את הבחירה הנכונה.

מאת: Shiraעיצוב אירועים22/06/152237 צפיות
אתם צריכים למצוא אולם אירועים עבור האירוע שלכם. בהתחלה ברור לכם שאתם תבחרו אך ורק באולם איכותי במיוחד, שיהיה הטוב ביותר. אולם לצד כל הארגונים של האירוע, אתם מתחילים להרהר באפשרות של בחירת אולם שיהיה פחות איכותי ופחות טוב ממה שציפיתם

מאמרים נוספים בנושא פרסום

מאת: ישראל רף פרסום06/02/222866 צפיות
כל בעל עסק מכיר את החשיבות של תהליך ה"מיתוג" בקרב קהל הלקוחות הקיים, הלקוחות הפוטנציאליים והקולגות העסקיים השונים. יש שנותנים עטים, מחברות ויש שמעניקים מתנות מוצרי פרסום שאנשים באמת שומרים כמזכרת עציצים ממותגים נשמח לעזור ישראל רף 052-2978583

מאת: ישראל רף פרסום18/06/213702 צפיות
עציצים ממותגים מסר של פריחה אישית ועסקית מתנות לראש השנה, לשמח את העובדים והלקוחות לקדם את העסק לתוצאות מעולות לטווח קצר וארוך בהשקעה כספית קטנה יחסית. המסר שלכם לוגו העסק ואולי גם משפט קצר או מוטו המאפיין את העסק. עציצים ממותגים עם מסר של פריחה יבטיחו הצלחה מתנות שכף לקבל וקל לטפל ישראל רף 052-2978583

מאת: ישראל רף פרסום20/12/192469 צפיות
העובדים הם ללא ספק המנוע של העסק ולקראת החגים השונים מומלץ להעניק להם מתנות לטו בשבט בכדי להוקיר להם תודה ולהעניק להם מוטיבציה ושייכות למקום העבודה. המתנה הרלוונטית והמיוחדת ביותר שניתן להעניק מתנות לטו בשבט לעובדים היא עציצים ממותגים עם מסר אישי שלכם ממותג בעציץ למשרד או לביתם

מאת: אמורפרסום28/06/175881 צפיות
עולם הפרסום מתפתח ומתרחב, ערוצי פרסום חדשים מתווספים לארגז הכלים של חברות הקידום והשיווק, ופרסום דרך רשתות חברתיות הוא אחת האפשרויות האפקטיביות בסל השירותים שמספקות חברות מקצועיות בתחום. כל אחד יכול לפתוח דף עסקי בפייסבוק, אולם אין די בפתיחת דף בלבד, ועל מנת שתיהנה מיתרונות השיווק של פייסבוק, עליך לוודא שהדף העסקי שלך מנוהל כיאות.

מאת: רפי רזניקפרסום21/02/175340 צפיות
הדפסה על שלט שמשונית הוא מוצר שכיח מאוד. כיום ניתן להדפיס דיגיטלית על שמשונית בגדלים שונים וצבעים וכמובן באיכות מצויינת.

מאת: ישראל רף פרסום28/11/162439 צפיות
ממש עוד מעט יחול חג האילנות ובעלי עסקים שמעוניינים תמיד להיות במרכז העניינים של הלקוחות, העובדים והקולגות העסקיים מחפשים דרכים יצירתיות למתג את השירותים והמוצרים שלהם בחגי ומועדי ישראל. בכתבה הבאה נציג בפניכם את המתנה הפופולרית ביותר שניתן להעניק בחג ט"ו בשבט.

מאת: שלום כהןפרסום28/02/161963 צפיות
אחד המרכיבים הקבועים בשגרה של כל עובד, לא משנה באיזה תחום הוא עובד, הוא ארוחת הצהריים- להגעה לחדר האוכל ולאכילת ארוחת הצהריים, ישנה משמעות תזונתית גדולה, אך גם השפעה על חיי החברה של העובדים ואף על רווחתם הנפשית ושביעות רצונם ממקום העבודה.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica