חפש מאמרים:
שלום אורח
27.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

שיפור של בטיחות בדרכים

מאת: ליאורתאונות דרכים30/06/2014898 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

שיפור של בטיחות בדרכים הוא חיוני בשביל להפחית את כמות תאונות הדרכים, בעיקר הפחתה של תאונות דרכים קטלניות שבהם נהרגים אנשים.

יש מספר דרכים להגביר את נושא בטיחות בדרכים: על ידי חינוך (מגיל הגן עד לאנשים מבוגרים), שיפור תשתית הכבישים בישראל, אכיפת חוקי התנועה על ידי המשטרה, ענישה מרתיעה על ידי בתי המשפט, מערכות התראה שמורכבות במכוניות (אקטיביות או פסיביות).

מערכת התרעה לנהג שהיא אקטיבית מתריעה על סכנה בפני הנהג, ואז הנהג נדרש לבצע פעולה, כמו למשל בלימת הרכב, על מנת להימנע מהתנגשות.

מערכת התרעה לנהג שהיא פסיבית, מבצעת את הפעולה הנדרשת ללא התערבות הנהג, למשל המערכת בולמת את הרכב ללא מעורבות הנהג, בשביל להימנע מהתנגשות ברכב אחר.


מערכת התרעה אקטיבית למניעת תאונות דרכים

קיימות מערכות התראה אקטיביות, שמסוגלות למנוע חלק מתאונות הדרכים, ובכך לשפר את המצב של בטיחות בדרכים.

המערכת בעזרת חיישנים שונים, אוספת ללא הפסק מידע על נתוני הדרך, ובמקביל מבצעת ניתוח של הנתונים השונים (כמו למשל הזמן שחולף, טווחי מרחק, ומהירויות).

כאשר המערכת מזהה מצב שבו יש סכנה לתאונת דרכים, היא נותנת מידית התרעה לנהג של הרכב, במטרה שהנהג יספיק להגיב וכך תמנע תאונה.

המערכת מספקת גם התראה חזותית, וגם התראה קולית, הנהג גם רואה את ההתראה, וגם שומע אותה, בשביל שיהיה לו קל לבצע את הפעולה בזמן.

מערכת התרעה אקטיבית למניעת תאונות דרכים, כוללת שלושה מרכיבים עיקריים:

א) מערכת גלאי רדאר, בעלת מעבד מתקדם, כאשר המערכת מסוגלת לעבוד גם בתנאים של מזג אוויר סוער, וגם בשעות החשיכה.

המעבד של המערכת אוסף את כל הנתונים שמתקבלים מהחיישנים, ומבצע עיבוד נתונים שהוא מהיר מאוד, ובעת הצורך הוא מתריע באופן מהיר במיוחד, מפני סכנה של תאונה.

ב) מסך תצוגה (בעל מקשים), המסך מספק לנהג התראה חזותית מהירה מפני תאונה, ובעזרת המקשים של המסך, הנהג גם מסוגל להזין נתונים שונים למערכת.

ג) רמקול באיכות גבוהה, שהתפקיד שלו הוא לתת לנהג צליל של התרעה, במצב של סכנת תאונה.


תאונות דרכים במדינה

מאז הקמתה של מדינת ישראל, נהרגו יותר משלושים אלף בני אדם, בתאונות דרכים (מספר גבוה ממספר ההרוגים בכל המלחמות של מדינת ישראל).

בשנת 2004, העלות של תאונות דרכים למשק, הוערכה בסכום של 12.6 מיליארד שקל.

בשנת 2010 היו 390 הרוגים בתאונות דרכים.

בשנת 2011 היו 341 הרוגים בתאונות דרכים (שיפור בהשוואה לשנה הקודמת, כלומר שיפור במצב של בטיחות בדרכים).

בשנת 2012 היו 263 הרוגים בתאונות דרכים (הנמוך מזה חמישים שנה, שיפור נוסף של מצב בטיחות בדרכים).

כאשר במהלכה של שנת 2013, נהרגו 309 גברים נשים וטף, בתאונות דרכים במדינת ישראל (עליה בכמות ההרוגים לעומת השנה הקודמת, הרעה במצב של בטיחות בדרכים לעומת שנה קודמת).

כאשר המאבק בתאונות הדרכים, מנסה להפחית את תאונות הדרכים, עד כמה שניתן, ולהפחית במיוחד את מספר תאונות הדרכים הקשות והקטלניות, שכתוצאה מהן יש הרוגים ונכים.

הגופים השונים שנאבקים בתאונות הדרכים הם: הרשויות המקומיות, המשרד לביטחון פנים, משרד החינוך, משטרת ישראל, עמותת אור ירוק, הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים, משרד התחבורה ועוד.

 



תגיות המאמר: בטיחות בדרכים


 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

ליאור

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת ליאור

מאת: ליאורבריאות השן04/10/181665 צפיות
יישור שיניים בעזרת מומחה בעל ניסיון, יכול להתקיים בכל גיל. יישור של השיניים, מבוצע בגילאים שונים (מבוגרים, נוער, וילדים). יישור השיניים, משפר את הדימוי העצמי, של המטופלים. יישור השיניים, מבוצע בעזרת מכשירי יישור שונים.

מאת: ליאורבתי מלון02/10/182164 צפיות
מלון ברמת גן שממליצים עליו, יכול להיות יעד מוצלח לחופשה באזור המרכז. מלונות ברמת גן, יכולים להיות באזורים שונים בעיר. מלון בעיר רמת גן, יכול להיות מלון בוטיק יוקרתי, שמעניק יחס אישי לאורחיו.

מאת: ליאורמוסדות לימוד13/09/182496 צפיות
הנדסאי מכונות עם ניסיון, מסוגל להשתלב היטב, בשוק העבודה הישראלי. הנדסאים לומדים בבתי ספר להנדסאים, שמפוזרים ברחבי הארץ.

מאת: ליאורמוסדות לימוד19/08/182689 צפיות
הנדסאי בניין במרכז, יכול לעבוד בתחום ההנדסה האזרחית. במרכז הארץ, מתקיימים כל העת, פרויקטים של בנייה ותשתיות. הנדסאי הבניין, לומד במכללה טכנולוגית. ישנן מכללות טכנולוגיות ללימודי הנדסאים, בכל מיני ערים ברחבי מדינת ישראל.

מאת: ליאורבריאות השן13/08/181776 צפיות
יישור שיניים בעזרת מכשירים שונים, מתבצע כל העת. מכשירים ליישור השיניים, יכולים להיות למשל: סמכים פנימיים, גשר שקוף, פלטה רגילה, פלטה שקופה, רסן, גשר רגיל ועוד. יישור השיניים מבוצע על ידי מומחים ליישור שיניים, שעברו הכשרה מתאימה.

מאת: ליאורתעשייה07/08/181812 צפיות
מכונות שרינק למפעלים שונים, מבצעות אריזה מהירה. מכונות השרינק, עוטפות את המוצר ביריעת ניילון. אחר כך, הן מלחימות את הניילון, ומקררות את פס ההלחמה.

מאת: ליאורמוסדות לימוד23/07/182724 צפיות
הנדסאי תעשייה וניהול, משתלב בתעשייה הישראלית. הוא לומד, במכללה טכנולוגית ללימודי הנדסאים. מומלץ ללמוד במכללה טכנולוגית, ללימודי הנדסאים, אשר קבלתם עליה המלצות.

מאמרים נוספים בנושא תאונות דרכים

מאת: אור ורדיתאונות דרכים14/07/152335 צפיות
אני לא פיזיקאי, אבל אני כן יודע שלכל חפץ יש מרכז כובד וככל שמרכז הכובד קרוב יותר לקרקע – אותו גוף יהיה יותר יציב. ובשביל לפשט את העניינים – נמיר את המונח "מרכז כובד" ל"משקל".

מאת: אור ורדיתאונות דרכים07/07/151646 צפיות
אני מתעורר בבוקר, מתלבש, שותה כוס קפה, לוקח את חוליו (הכלב) לטיול. חוזר זריז לסגור דברים אחרונים ואז... עולה על אפוד, חובש את הקסדה, סכין בין השיניים ולוקח את המפתחות של הטויוטה.

מאת: אור ורדיתאונות דרכים30/06/151571 צפיות
מה קורה לנו כאשר אנחנו מוסחים תוך כדי נהיגה? ומה הם הפתרונות?

מאת: אור ורדיתאונות דרכים16/06/151558 צפיות
זה היה כשהייתי במשרד, בערך בשעות הצהרים – ממש אחרי שחזרתי מהרצאה שהעברתי לעמותת "אור ירוק".

מאת: נינה כהןתאונות דרכים05/11/142702 צפיות
ברגע שצריך לחקור תאונת דרכים יש לבצע מספר רב של פעולות שרק איש מקצוע מהתחום יכול לבצע אותן

מאת: נינה כהןתאונות דרכים05/11/142668 צפיות
מומחיות היא דבר חשוב שיש לו ערך רב בין אם עוסקים בתחום מוכר מאוד ובין אם מדובר בתחום ממוקד כלשהו.

מאת: נינה כהןתאונות דרכים05/11/142536 צפיות
לא קשה להבחין בקיומו של בוחן תנועה במשפטי תעבורה רבים בישראל. למרבה הצער לא מעט תאונות קורות ברחבי ישראל מדי שנה,

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica