חפש מאמרים:
שלום אורח
26.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

דיני משפחה והפחתת הנזק שבתהליך הגירושין

מניעת בעיה תהיה לעולם עדיפה על טיפול בבעיה שצצה. כך, למשל, הסכמי ממון לפני נישואין עשויים למנוע בעיות בעת הליך גירושין. איכותו המקצועית של עורך דין משפחה תבוא לידי ביטוי לפני נישואין בהכנת הסכמים מקדימים. במהלך הנישואין, היא תתבטא בטיפול בהסכמי גירושין, ובהיעדר הסכמים – בניהול המאבק המשפטי.


הסכמי גירושין

תחילה, כאמור, עורך דין דיני משפחה - כדאי שייכנס לתמונה עוד לפני שדברים משתבשים. חיסרון של הסכם מקדים ורציונלי, עלול, בנסיבות מסוימות, לגרור למאבק יקר וארוך, רווי אמוציות, פוגעני והרסני כלפי כל אחד מהצדדים,  והעצוב מכל - בעיקר כלפי ילדים – אם יש.

הסכם ממון לפני נישואין יסדיר מראש עניינים של חלוקת כסף ורכוש אם וכאשר יעלה הצורך. הוא ימנע את אותו מאבק מכוער ויוודא ביסוס על עובדות ועל הגיון סביר. זאת בניגוד להתנצחויות המשפטיות המערבות לעיתים רגשות שליליים כמו נקמה, שנאה עמוקה ואינטרסים אישיים צרים. ההתנהלויות במהלך המשפט גם מושפעות מעצותיהם של עורכי הדין, אשר לעיתים מלבים יצרים בשל תפקידם להחצין את חולשות הצד השני. ובכלל, סיום לא מוצלח של חיי נישואין, עשוי לשאת עוד תוצרי לוואי שעדיף מנוע במידת האפשר.

בכל מקרה, בתחילת הליך גירושין, רצוי שוב לנקות את רעשי הרקע, ולהגיע להסדר הוגן, חף מפוגענות מיותרת, אם הסדר כזה לא הוכן בשלב מוקדם יותר. פתרונות של גישור או גירושין בהסכמה יהיו תמיד עדיפים על מאבקים משפטיים. כדי למנוע פתח עתידי לחידוש המאבק, חשוב שעורך דין במתמחה בדיני משפחה יעבור על ההסכם, יתקן את הטעון שיפור, יוודא שהוא מכסה היטב בעיות פוטנציאליות, ויתן לדברים תוקף משפטי על ידי הגשתם לאישור אינסטנציה משפטית (בית משפט לענייני משפחה או בית דין רבני).


גירושין – בראי דיני המשפחה

ואם בכל זאת דברים לא מסתדרים, כי בני הזוג לא מצליחים להגיע להסכמות, או מפני שהצד השני כלל לא מעוניין, חשוב לכלכל צעדים בתבונה. לא לעשות טעויות שישמשו נשק בידי הצד שמנגד, ולהשתמש באופן מושכל בחולשות שלו.

לא אחת מתחילה ההתנהלות המשפטית ב"מירוץ הסמכויות" – המצב בו כל צד מנסה להגיש את התביעה ראשון, במוסד המשפטי שייטיב איתו יותר, בהתאם לנסיבות. שכן גם בית משפט לענייני משפחה וגם בית דין רבני יכולים לברר ענייני גירושין, כשלכל אחד עקרונות מנחים השונים במידת מה משל האחר.

עורך דין טוב, המומחה לדיני משפחה, יפנה למוסד העדיף בראיה של האינטרסים של לקוחו, ידע להציג כנות בפניה באופן שימנע את דחייתה, וידע לכרוך מספר ענייני גירושין בתביעה (גט, מזונות, משמורת ילדים וכו') באופן המיטבי. במקרה הצורך יפעל נכונה עם בקשה לסעדי ביניים (עיקולים זמניים, צו המונע יציאה מהארץ...) כדי לוודא הישגים מקסימליים ללקוח.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

עו"ד ענבל הילי ערה - מומחית בדיני משפחה ומגשרת.

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת עו"ד ענבל הילי ערה

מאת: עו"ד ענבל הילי ערהדיני משפחה12/10/14904 צפיות
הגורם העיקרי המשפיע על סכום דמי מזונות הילדים הינו גיל הילד. בנוסף, משפיעים נתונים כמו צרכים סטנדרטיים של הילד, צרכים מיוחדים, פוטנציאל כושר ההשתכרות של ההורים והשתכרותם בפועל, ועוד. המאמר נוגע במספר גורמים עקרוניים על פיהם ייקבע גובה התשלום, ומעט על המקובל בפסיקה בנושא.

מאמרים נוספים בנושא דיני משפחה

מאת: איתמר כוכבידיני משפחה11/05/211507 צפיות
הורים מעוניינים להבטיח את כספם באמצעות החתמת הילד/ה ובן/בת זוגו על הסכם הלוואה, במסגרתו הם יתחייבו להחזיר את הכספים עם גירושיהם או חתימה על הסכם ממון של ילדיהם עם בן/בת הזוג.

מאת: איתמר כוכבידיני משפחה11/05/211300 צפיות
עשרת התנאים אשר הורים יכולים להציב לילדיהם או אף לילדם ובת/בן הזוג המתגוררים בדירה, שההורים רכשו והעניקו במתנה לילדיהם (או הבטחת כספים שהעניקו), המשתנים בהתאם לנסיבות המקרה כדלהלן:

מאת: נועם קוריס משרד עורכי דיןדיני משפחה26/01/201616 צפיות
בית המשפט העליון בפסק דינו של כבוד השופט מ' מזוז, הכריע בימים אלו בעתירה המכוונת נגד החלטות של המשיבים 2-1, בית הדין הרבני הגדול בירושלים ובית הדין הרבני האזורי בתל אביב-יפו (להלן: בית הדין האזורי), מיום 14.2.2019 ומיום 12.11.2018 בהתאמה, בהן נקבע כי העותר חייב בגט לאשתו.

מאת: טלדיני משפחה03/06/182013 צפיות
אחד הנושאים המרכזיים בענייני גירושין הינו חלוקת הרכוש. בשיקולים של חלוקת רכוש כל צד מעלה את טענותיו כאשר מטרתו לקבל נתח משמעותי יותר בכלל הרכוש שנצבר.

מאת: רוני הכהןדיני משפחה10/04/181579 צפיות
לכל עורך דין לגירושים יש את הסגנון שלו. כדאי לוודא כי הסגנון שלהם מתאים הן שלך ואת הסגנון הדרוש כדי להגן על האינטרס שלך במהלך ואחרי הגירושים.

מאת: רוני הכהןדיני משפחה28/03/181684 צפיות
איך מסייעים בשלבים הללו של הפירוק הבלתי נמנע כדי ליצור עד כמה שפחות רגעים קשים בהליך מורכב שכזה? פניות אל עו"ד משפחה הן בהחלט צעד נבון

מאת: רוני הכהןדיני משפחה23/10/171797 צפיות
ברגע בו כבר נמצאים על פרשת דרכים לקראת גירושים יש כאלה שיכולים לומר דבר או שניים לגבי איך להתגרש נכון וחשוב להבין את העניין לעומק טרם הקפיצה השירה לתוכו.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica