חפש מאמרים:
שלום אורח
24.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

הגורמים המשפיעים על שיעור דמי מזונות ילדים

מזונות ילדים על פי חוק

על פי החוק חייבים הוריו של קטין במזונותיו, כשסכומם נקבע בהתאם לשיעור הכנסותיהם, וללא התייחסות לשאלה בחזקתו של מי הילד. כל קטין זכאי למזונות מהוריו אף בנסיבות שבהן אין הם נשואים זה לזה או שאביו של הקטין נשוי לאישה אחרת.

עניין מזונות הילדים נתון בדרך כלל לסמכותו של בית המשפט לענייני משפחה, למעט אם מתקיימת הסכמה בין שני ההורים שהעניין יועלה לדיון בבית הדין הרבני. באופן עקרוני נקבעים הסכומים על פי שיעור הכנסותיו של האב וצורכי הקטין, כאשר חובת ההשתתפות חלה גם על האם בהתאם לגיל הילד.

שיעור המזונות בהתאם לגיל

כל אב מחויב, כאמור, בתשלום עבור ילדיו עד הגיעם לגיל 15. מזונות ילדים נחלקים לשתי קטגוריות: הצרכים הבסיסיים, כגון מזון, מדור והלבשה, והצרכים מדין צדקה, כמו מעון יום, חוגים, טיולים וכיוצא באלה.

חישוב שיעור התשלום מתייחס לגיל הילדים, כאשר עד הגיעם לגיל 6 חלה על האב חבות אבסולוטית למזונות ילדיו, הן בהיבט של הצרכים הבסיסיים והן מדין צדקה. בטווח הגילאים 6-15 חלה על האב חבות אבסולוטית לגבי הצרכים הבסיסיים. ובעניין מזונות מדין צדקה - מתקיימת חלוקה שווה בין ההורים.

החל מגיל 15 ועד הגיעם של הילדים לגילאי 18, מוטלת האחריות הנוגעת למזונות ילד באופן שוויוני בין שני ההורים. במידה ומשרתים לאחר גיל זה שירות צבאי, יחויב האב בתשלום בשיעור של שליש ממזונותיהם עד כה, במהלך כל שירות החובה שלהם.

אם מתקיימת תביעה הנוגעת לתשלום מזונותיו של ילד, קיימת חשיבות רבה לצירוף אסמכתאות בדבר כל צרכיו של הילד וההוצאות בגינן, והגשת המסמכים לבית המשפט.

שיקולים בדבר שיעור דמי המזונות

הפסיקה מלמדת כי בפועל קיימת נטייה מצד בית המשפט להטיל את החלק הארי של נטל המזונות על האב גם לאחר הגעת הילדים לגיל 15. הדבר נובע מההכרה בעובדה שהאם היא שמגדלת את הילדים.

כן מלמד הניסיון כי בתי הדין הרבניים נוטים לפסוק דמי מזונות ילדים בשיעורים נמוכים יותר מאשר אלו הנפסקים בבית המשפט לענייני משפחה.

קיימים, אם כן, בפני בית המשפט, בבואו לקבוע את גובה המזונות, השיקולים הטריוויאליים, כגון צורכי הילד ההכרחיים, וצרכיו מדין צדקה, וכן נתונים סובייקטיביים וספציפיים למקרה, כגון כושר ההשתכרות של ההורים וצרכים ייחודיים של הילד. במסגרת זו, מנסה בית המשפט לאמוד תחזיות הנוגעות להתפתחויות עתידיות במצב בריאותם ופרנסתם של ההורים, ולערוך שקלול של הנתונים על מנת להגיע להחלטה.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

עו"ד ענבל הילי ערה - מומחית בדיני משפחה ומגשרת.

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת עו"ד ענבל הילי ערה

מאת: עו"ד ענבל הילי ערהדיני משפחה23/07/14864 צפיות
בכל היבט כמעט תוכח דרך השלום וההסכמים כעדיפה על מלחמות גירושין בבית המשפט. מנקודת מוצא זו בוחן המאמר סוגיות בגירושין, בראי דיני המשפחה. ויחד עם זאת בודק הכתוב מצבים בהם לא ניתן להמנע מהמאבק המשפטי, ונותן מושג מיהו עורך דין טוב, ובמה חשוב להתמקד.

מאמרים נוספים בנושא דיני משפחה

מאת: איתמר כוכבידיני משפחה11/05/211504 צפיות
הורים מעוניינים להבטיח את כספם באמצעות החתמת הילד/ה ובן/בת זוגו על הסכם הלוואה, במסגרתו הם יתחייבו להחזיר את הכספים עם גירושיהם או חתימה על הסכם ממון של ילדיהם עם בן/בת הזוג.

מאת: איתמר כוכבידיני משפחה11/05/211298 צפיות
עשרת התנאים אשר הורים יכולים להציב לילדיהם או אף לילדם ובת/בן הזוג המתגוררים בדירה, שההורים רכשו והעניקו במתנה לילדיהם (או הבטחת כספים שהעניקו), המשתנים בהתאם לנסיבות המקרה כדלהלן:

מאת: נועם קוריס משרד עורכי דיןדיני משפחה26/01/201614 צפיות
בית המשפט העליון בפסק דינו של כבוד השופט מ' מזוז, הכריע בימים אלו בעתירה המכוונת נגד החלטות של המשיבים 2-1, בית הדין הרבני הגדול בירושלים ובית הדין הרבני האזורי בתל אביב-יפו (להלן: בית הדין האזורי), מיום 14.2.2019 ומיום 12.11.2018 בהתאמה, בהן נקבע כי העותר חייב בגט לאשתו.

מאת: טלדיני משפחה03/06/182009 צפיות
אחד הנושאים המרכזיים בענייני גירושין הינו חלוקת הרכוש. בשיקולים של חלוקת רכוש כל צד מעלה את טענותיו כאשר מטרתו לקבל נתח משמעותי יותר בכלל הרכוש שנצבר.

מאת: רוני הכהןדיני משפחה10/04/181577 צפיות
לכל עורך דין לגירושים יש את הסגנון שלו. כדאי לוודא כי הסגנון שלהם מתאים הן שלך ואת הסגנון הדרוש כדי להגן על האינטרס שלך במהלך ואחרי הגירושים.

מאת: רוני הכהןדיני משפחה28/03/181681 צפיות
איך מסייעים בשלבים הללו של הפירוק הבלתי נמנע כדי ליצור עד כמה שפחות רגעים קשים בהליך מורכב שכזה? פניות אל עו"ד משפחה הן בהחלט צעד נבון

מאת: רוני הכהןדיני משפחה23/10/171794 צפיות
ברגע בו כבר נמצאים על פרשת דרכים לקראת גירושים יש כאלה שיכולים לומר דבר או שניים לגבי איך להתגרש נכון וחשוב להבין את העניין לעומק טרם הקפיצה השירה לתוכו.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica