חפש מאמרים:
שלום אורח
23.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

יישור שיניים לילדים- מתי להתחיל?

מאת: אילן שלזינגרבריאות השן03/09/20144350 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

בדרך כלל נהוג לבצע טיפול אורתודנטי להחלפת שיני החלב בשיניים קבועות בגילאים 10 עד 14. קיימים מקרים יוצאי דופן בהם הרופא המטפל עשוי להמליץ על התחלת הטיפול הנ"ל בגיל צעיר יותר כדי "להקדים תרופה למכה" ולהפוך את הטיפול לפשוט יותר בגיל יותר מאוחר. יישור שיניים לילדים בגילאים צעירים איננו נחשב לטיפול שכיח, אולם בכל זאת חשוב לבצע בדיקות ולעקוב אחר התפתחות השיניים והלסת של הילד/ה בגיל צעיר יחסית בין חמש לשש.

מדוע לבצע יישור שיניים בגיל מוקדם?

בגילאים אלו רופא השיניים יבחן מקרים המחייבים התערבות אורתודנטית מוקדמת. השיניים משנות את מיקומן בגיל צעיר יחסית לרבות גיל ההתבגרות במסגרת ההתפתחות הטבעית של הלסת. להבדיל מן הלסת, השיניים הקבועות בוקעות בגודל הסופי שלהן כלומר לאחר בקיעת השן אין היא עתידה לגדול יותר בעוד שהלסת עתידה לגדול עוד הרבה לאחר שבקעו השיניים ועד לסיום גדילתן הסופי.

מתי מומלץ לבצע בדיקה אורתודנטית ראשונה?

הפער הקיים בין ההתפתחות של השיניים ובין הלסת מוביל לכמה תוצאות שבאות לידי ביטוי בכמה אופנים שונים כגון צפיפות בשיניים, מרווחים ביניהן, שיניים שאינן בוקעות עקב היעדר מקום, נטייה של לסת בסגירה וכיוצא באלו. תופעות אלו בחלקן עשויות לתקן את עצמן בצורה חלקית או מלאה לאחר סיום גדילת הלסת, בעוד שחלק מהתופעות עשויות להחריף עם הזמן. ההמלצה של האגודה האורתודנטית בישראל והאגודה האורתודנטית האמריקאית היא לבצע בדיקה אורתודנטית ראשונה בגיל שבע או שמונה.

סממנים המעידים על הצורך בבדיקה אורתודנטית מוקדמת

באמצעות בדיקה זו ניתן לזהות בשלבים מוקדמים כמה בעיות ולעתים גם התערבות מונעת יכולה להפחית את הצורך בטיפול יותר מורכב ויקר בהמשך. להלן כמה סממנים שעשויים להצביע על הצורך בבדיקה אורתודנטית מוקדמת: מציצת אצבע, איבוד ספונטני מוקדם של שיני חלב או עקירה מוקדמת שלהן, שיניים חסרות או כלואות, שיניים צפופות, מציצת מוצץ עד לגיל של החלפת השיניים, שיניים או לסתות ללא פרופורציה ביחס לפנים, שיניים שנפגשות באופן לא תקין או שכלל לא נוגעות אחת בשנייה.

 



תגיות המאמר: יישור שיניים


 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:
 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת אילן שלזינגר

מאמרים נוספים בנושא בריאות השן

מאת: דניאל מלמדבריאות השן11/02/201584 צפיות
טיפים מעולים וחשובים. איך לבחור נכון את הרופא שיניים שלי? במאמר הבא יגלו לכם. קריאה נעימה

מאת: ליאורבריאות השן04/10/181663 צפיות
יישור שיניים בעזרת מומחה בעל ניסיון, יכול להתקיים בכל גיל. יישור של השיניים, מבוצע בגילאים שונים (מבוגרים, נוער, וילדים). יישור השיניים, משפר את הדימוי העצמי, של המטופלים. יישור השיניים, מבוצע בעזרת מכשירי יישור שונים.

מאת: ליאורבריאות השן13/08/181775 צפיות
יישור שיניים בעזרת מכשירים שונים, מתבצע כל העת. מכשירים ליישור השיניים, יכולים להיות למשל: סמכים פנימיים, גשר שקוף, פלטה רגילה, פלטה שקופה, רסן, גשר רגיל ועוד. יישור השיניים מבוצע על ידי מומחים ליישור שיניים, שעברו הכשרה מתאימה.

מאת: ליאורבריאות השן01/05/181585 צפיות
אורתודנט בארץ, מטפל באנשים שרוצים ליישר את השיניים. אורתודנט הוא רופא שיניים, שהוא גם מומחה ליישור השיניים. בארץ רק כשני אחוז, מרופאי השיניים, הם מומחים ליישור שיניים.

מאת: ליאורבריאות השן17/12/171500 צפיות
יישור שיניים למבוגרים במבצע מיוחד, מספק הזדמנות נוספת ליישר שיניים. יישור שיניים עבור מבוגרים, יכול להתאים למי שעברו טיפול לא מוצלח, או למי שלא עברו טיפול מעולם.

מאת: נינה כהןבריאות השן29/11/171500 צפיות
מטופלים רבים מעוניינים לבצע את שיקום הפה על גבי שתלים, הצלחת הטיפול, והשיקום בשנה הראשונה מוכרת ב-95% הצלחה,

מאת: נינה כהןבריאות השן29/11/171377 צפיות
השתלת שיניים, מתבצעת תוך ניצול תהליכים טבעיים, הדומים לאלה שקיימים בפה לאחר עקירה.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica