חפש מאמרים:
שלום אורח
26.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

איך נהיגה מתקדמת תחסוך לך כסף במוסך

מאת: און יעקבסוןרכב25/10/20141404 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

טוב, הבנו שנהיגה מתקדמת היא נהיגה מצילת חיים. אבל האם נהיגה מתקדמת היא גם משהו שיכול לחסוך לנו כסף במוסך?! אז זהו, שכן! בראש ובראשונה, חשוב להבין שלאופן בו אנו נוהגים, יש משמעות גדולה על אמינות המכונית, עמידותה לאורך זמן ובמיוחד לקצב בלאי המכלולים השונים.

ואיך זה בא לידי ביטוי? אופי הנהיגה משפיע בעיקר על צריכת הדלק – את זה אנחנו יודעים, אבל גם על שחיקת הבלמים והצמיגים. ולא רק. גם בלאי מצטבר של בולמי הזעזועים ומכלולי המתלים מושפע מאופי הנהיגה שלנו.

כך למשל, נהג אגרסיבי שאינו מתכנן את הנהיגה שלו כמו שצריך, שנכנס לבורות בכביש ואינו מאט מספיק במעבר על פסי האטה – ישלם לאורך זמן הרבה יותר כסף בתחזוקת מכוניתו.

צריכת הדלק של המכונית תהיה גבוהה בעשרות אחוזים, רפידות הבלם ישחקו בקצב שגבוה אפילו בחמישים אחוזים, בולמי הזעזועים יתבלו מהר יותר וחופשים ונקישות במערכת המתלים וההגה יפגעו בבטיחות המכונית, יגרמו להכשלת המכונית במבחן הרישוי השנתי ובסיכומו של דבר – יעלו הרבה מאוד כסף בעת החלפתם ב מוסך.

קחו בחשבון שהחלפת בולמי זעזועים, שיפוץ מסרק הגה והחלפת מרכיבי מתלה עשויים להסתכם בעלות של 4,000-8,000 שקלים – תלוי בסוג המכונית. והנה לכם סיבה, מדוע אתם עשויים להכניס את המכונית לטיפול שגרתי ולא יקר ועלולים לצאת עם חשבון של ארבע ספרות...

אז איך נהיגה מתקדמת עשויה לחסוך לנו כסף במוסך? "הנשק" העיקרי שלנו הוא הבסיס לנהיגה מתקדמת - השילוש הקדוש: ריכוז, צפי ותכנון, מבט. אותו שילוש קדוש הוא זה שהופך נהג מירוצים לטוב יותר; אותו שילוש קדוש הוא זה שהופך את הנהג על הכביש לטוב ובטוח יותר; אותו שילוש קדוש הוא גם זה שיחסוך לך כסף במוסך וגם... דלק.

אם בזמן נהיגה, נתרכז בכביש ולא בטלפון הנייד, נוכל לתכנן את הנהיגה טוב יותר. מבט רחוק ככל האפשר קדימה יאפשר לנו לראות מבעוד מועד פקק פתאומי בהמשך הדרך ויאפשר לנו להאט במתינות ולא סתם "לקפוץ" על דוושת הבלם.

הידיעה מה קורה בהמשך הדרך גם תחסוך לנו האצות מיותרות, והנה, כבר חסכנו דלק ומיתנו את שחיקת רפידות בלם... מבט רחוק קדימה יאפשר לכם לזהות הולך רגל, שעומד לחצות את הכביש ולהאט במתינות – מה שגם ישפר את הבטיחות

מבט בוחן יעזור לנו לגלות בורות בכביש (רלוונטי מתמיד בחורף הישראלי...) ולהימנע מכניסה מיותרת לבור שכזה, שעלול לפגוע בצמיג, חישוק, בולם זעזועים ואפילו במרכיבי המתלה של המכונית. אפילו מעבר איטי ומבוקר על פסי האטה יאריך באופן משמעותי את חיי בולמי הזעזועים של המכונית וגם... ישמור על הפגוש הקדמי של המכונית מה שימנע טיפולים ייעודים של פחחות וצבע לרכב.

למה? מכונית מודרנית היא נמוכה יחסית, ובעלת פגוש פלסטיק דקורטיבי ויפה - אבל גם מאוד נמוך ופגיע. הביטו סביב וראו כמה מכוניות בעלות פגוש קדמי שרוט וקרוע בחלקו התחתון אתם רואים מסביב. וכן, גם המודעות לפגוש הנמוך תחסוך פגיעה בו בעת חניה בניצב למדרכה...

אז לסיכום, הנה לכם הסיבות מדוע נהיגה מתקדמת גם עשויה להציל את החיים שלכם ולשל אחרים – במקרה חירום. אבל גם לחסוך לכם כסף בתחזוקת המכונית.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:
 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת און יעקבסון

מאמרים נוספים בנושא רכב

מאת: רוני הכהןרכב20/04/213825 צפיות
בין כל אלה ישנה אוכלוסייה לא קטנה, שמבקשת לנוע באופן עצמאי ונוח, עם הוצאה כספית מינימלית ככל שרק ניתן בכלי נסיעה מתוחכם.

מאת: רוני הכהןרכב31/03/213956 צפיות
רגילים לנסוע ברכב פרטי או באוטובוס לכל מקום? הגיע הזמן לאמץ דרך חדשה...

מאת: רוני הכהןרכב13/01/214137 צפיות
מכיוון שנכון להיום ישנם כבר מספר רב של דגמים שונים של קלנועיות חשמליות, זה יהיה חכם לברור את הדגם הכי רלבנטי לאחר שבודקים מה היתרונות והחסרונות של כל דגם שמוצע.

מאת: מעיין חטאברכב10/11/204605 צפיות
לאבד מפתחות רכב זה אף פעם לא נעים ולא נחמד, אבל יש דרכים להתמודד. במאמר זה נדבר על מה ניתן לעשות במקרה כזה.

מאת: רונית אלפסירכב20/11/195570 צפיות
כב יד ראשונה הוא חלומם של הרבה אנשים אבל לא כולם יכולים להרשות לעצמם כלכלית. רכישת רכב יד שניה נותנת יותר אפשרויות רכב מליסינג או רכב חברה לשעבר. מה עדיף ומהן ההוצאות על רכב יד שניה

מאת: שלום כהןרכב29/09/196264 צפיות
על מנת לדעת כיצד לבחור מוסך לתיקון רכבי סיטרואן בתל אביב, מומלץ לקרוא את השורות שלפניכם. כאן, אנו ננחה אתכם בדיוק כיצד לבחור את המוסך, כך שגם הנסיעות אליו ישתלמו לכם כלכלית וגם תקבלו שירותים באופן יעיל ומקצועי.

מאת: נטלי הרוש רכב30/06/193506 צפיות
קונים רכבים לפירוק מציעים לכם שירות קניית רכבים לפירוק ולברזל. הרכבי הנמכרים הינם מגוונים מכל סוג, דגם, מצב וכ'. בהנחה שרכבכם הוא לאחר תאונה, תקלות חוזרות ונשנות שאינן ברות תיקון, הפתרון המעולה של קניית רכבים לפירוק יכולה לתת מענה מצוין עבורכם.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica