חפש מאמרים:
שלום אורח
27.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

נפש בריאה בגוף בריא: כמה מילים על הקשר בין גוף ונפש

מאת: נאוה סלורפסיכולוגיה08/12/20143350 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

המודעות לקשר הקיים בין גוף ונפש היא עתיקת יומין. כבר הרמב"ם דיבר על הקשר שבין השניים, וטען כי: "... כל חולה ליבו צר, וכל בריא רחב הנפש". למעשה, הרמב"ם היה מחלוצי גישת הגוף-נפש, שהתעוררה לחיים בשנים האחרונות, ושקונה לה עוד ועוד תומכים. מהי גישת הגוף-נפש? כיצד מצבנו הנפשי יכול להשפיע על בריאותינו הפיזית, ואיך טיפולי גוף-נפש יכולים לאפשר לנו ליהנות מאיכות חיים גבוהה יותר? תשובות לכל השאלות החשובות במאמר שלפניכם.

הגוף והנפש מקיימים יחסי גומלין סימביוטיים זה עם זה

הרפואה המערבית הקונבנציונאלית לעיתים מתייחסת אל הגוף כאל מנותק מהנפש, כאילו שתי המערכות עובדות כל אחת באופן עצמאי, בנפרד לחלוטין האחת משנייה. לכן, כאשר אנחנו סובלים מתסמינים פיזיים של חולי כמו כאב ראש, צינון, דלקת גרון וכן הלאה- הטיפול של הרופא מתמקד במתן מענה תרופתי לטיפול בתסמינים עצמם, שההסבר להיווצרותם הוא בדרך כלל חיצוני, ואינו קשור כלל למציאות הפנימית שלנו: "וירוס", מחלה מדבקת, גנטיקה- אלו ההסברים המקובלים לרוב התופעות הפיזיות שאנו סובלים מהן.
בין אם מדובר בממסד הרפואי בחיינו, שמכתיב במידה רבה את האופן בו אנו חושבים ומעצב את הדעות שלנו, ובין אם מדובר בעובדה, שאנחנו חיים בעידן מאוד חומרי, שבו ישנו דגש רב יותר על ה"פיזי" – כאשר יגידו לנו שהבעייה הפיזית ממנה אנו סובלים קשורה לחוסר איזון נפשי,  חלקנו וודאי יביע תמיהה ואולי אף התנגדות.

אך בפועל, המציאות מלמדת, כי לא ניתן להתייחס אל הגוף ואל הנפש באופן נפרד, אלא כאל מכלול אחד, שבו מתקיימות שתי מערכות המשפיעות זו על זו ושיש ביניהן יחסי גומלין. כדי להבין את הסימביוזה הזאת שמתקיימת בין הגוף לנפש שלנו, כדאי קודם כל להבהיר מהי נפש. על אף שההגדרות למונח "נפש" הן חלוקות, ניתן לומר באופן כללי ופשטני, כי הנפש שלנו היא מכלול הרגשות, המחשבות והתחושות שלנו, שיחד מרכיבות את כל העולם הפנימי שלנו. בבסיס גישת הגוף-נפש עומדת ההנחה, כי מחשבות שליליות ורגשות "תקועים" מתקבעים בגוף כמעין תבניות של אנרגיה, שיוצרות בו חסימות, המקבלות ביטוי בדמות סימפטומים פיזיים לא נעימים. שורה תחתונה, אדם יכול להשקיע בעצמו מבחינה חיצונית-פיזית (לעשות ספורט, לשמור על תפריט תזונתי טבעי ולהקפיד על 8 שעות שינה מידי לילה), אך כל עוד הנפש שלו לא טופחה במקביל, הוא עלול לפתח חולי בשלב כזה או אחר בחייו.

טיפולי גוף-נפש במרכז אמירים

מתוך הבנה, כי סימפטומים פיזיים הם ברוב המקרים תוצר של בעייה נפשית-רגשית הקשורה לרגשות שהודחקו, שלא עובדו כראוי ושלא "נחוו" בדיוק ברגע שבו הם עלו, ומתוך רצון לסייע ללקוחות שלנו ליהנות מאיכות חיים ולהגיע לריפוי, מרכז אמירים החל לשלב בפעילותו טיפולים המבוססים על גישת הגוף נפש, כמו טיפולי ריברסינג (נשימה מעגלית), טיפולי ביופידבק, טיפולים רגשיים המבוססים על טכניקת ההתמקדות/מיידפולנס ועוד. אנחנו מזמינים אתכם לקרוא עוד על כל אחד מהטיפולים הללו, ולהתוודע אל הטכניקה העומדת במרכזם, כדי למצוא את הטיפול שיתאים ביותר לצרכים שלכם ועל מנת שלא תצטרכו לחיות בחוסר נוחות נפשית ופיזית כאחד.

אתם יכולים להפיק את המקסימום מהחיים, שהם המתנה הגדולה ביותר שקיבלתם, ולהרגיש במיטבכם...

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

נאוה סלור, מייסדת ומנהלת את מרכז אמירים, יועצת חינוכית, פסיכותרפיסטית קוגניטיבית- התנהגותית (CBT), מטפלת בטראומה דרך הגוף, מטפלת בריברסינג (נשימה מודעת).

אני מזמינה אתכם ללחוץ כאן ולקבל בחינם טיפים לשיפור התקשורת עם הילדים ועם בית הספר.

10 סיבות לבחור דווקא באמירים:

  • מגוון השירותים שמרכז אמירים מציע הינו רחב, מקיף ומגוון מאוד, וניתן לטווח גילאים מקסימלי: ילדים, מתבגרים, הורים, סטודנטים ומבוגרים.
  • שעות הפתיחה הגמישות באמירים מאפשרות ללקוחותינו נגישות והגעה בזמנים נוחים.
  • אנו באמירים זמינים וקשובים לבעיה, לדילמה, לדאגה שלכם, גם אם בסופו של הדיאלוג לא תעזרו בנו.
  • אנשי המקצוע מקבלים ליווי, תמיכה והעשרות מקצועיות באופן שוטף כדי לשמור על הרמה המקצועית ולהיות מעודכנים בכל התמורות והחידושים בתחומים המקצועיים בהם אנו עוסקים.
  • מרכז אמירים עובד בגישה אינטגרטיבית, וקיים דיאלוג שוטף בין אנשי המקצוע לצורך היוועצות במטרה לשפר את איכות הסיוע לפונים אלינו.
  • חשוב לנו שתרגישו כי אתם מקבלים תמורה מלאה לתשלום הכספי שלכם, ולפיכך אנו מקפידים לשמור על סטנדרט מקצועי גבוה מאוד.
  • באמירים נהלי עבודה ברורים ומדויקים: קיימת שקיפות מלאה בינינו לבין לקוחותינו באשר ללוחות זמנים, עקרונות ותהליכי העבודה.
  • כל המידע המתקבל באמירים נשמר תוך כיבוד מלא של פרטיותם וסודיותם של הפונים. במקרים בהם יש צורך בקשר עם גורמים בקהילה, הדבר נעשה רק בהסכמה מלאה ובהחלטה משותפת עם הפונים.
  • חשוב לנו מאוד לשמוע את חוות דעתכם ותחושותיכם אודות המענה אותו אתם מקבלים באמירים - כאן תמצאו אוזן קשבת.
  • באמירים אנו עובדים עם כל 'הנשמה' מתוך אנושיות, אכפתיות ומסירות רבה/
  • פרטים ליצירת קשר: מרכז "רננים", ת.ד 11407, מכבים 71908, טלפון: 08-9265086, פקס: 08-9716152 http://mercaz-amirim.co.il/

     
         
       
     

    מאמרים נוספים מאת נאוה סלור

    מאת: נאוה סלורהפרעות קשב וריכוז19/07/152047 צפיות
    הדיון בעולמו של ילד בעל הפרעת קשב וריכוז לרוב מתמצה בהתייחסות לתפקוד האקדמי שלו בכיתה או להתנהגות שלו בבית, תוך התעלמות מוחלטת ממה שעובר על נבכי נפשו. בתור הורים, כדי להבין לעומק מה עובר על ילד שיש לו הפרעת קשב וריכוז, עלינו להתמקד לא פחות מכך בעולמו הרגשי.

    מאת: נאוה סלורהורות14/06/151410 צפיות
    תקופת הבגרויות בפתח, והילדים שלנו זקוקים לנו עכשיו יותר מתמיד. כאשר מפלס הלחץ עולה, החששות מחוסר הצלחה גוברים ולוח הזמנים הופך עמוס מאי פעם, ניטיב אנחנו ההורים לעשות אם נספק לילדינו את סוג התמיכה שלה הם זקוקים. איך עושים את זה? במיוחד בשבילכם, הורים יקרים, גיבשנו רשימה של 3 טיפוסים של תלמידים, המגיבים בצורה שונה לתקופת הבגרויות, עם תיאור של אופן התמיכה, שלדעתנו המקצועית, הוא הראוי ביותר.

    מאת: נאוה סלורהפרעות קשב וריכוז04/06/151819 צפיות
    אחת הדילמות המרכזיות עימן מתמודדים הורים לילדים עם הפרעות קשב היא האם לדבר עם הילד על הבעייה או לא, ואם כן, איך בדיוק לעשות את זה. אולי אם לא נזכיר לו שהוא סובל מהפרעות קשב, הבעיה תהפוך מינורית, והוא לא יתפוס את עצמו כ"בעל הפרעה"? ומצד שני, שיחה כזו עם הילד דווקא יכולה לעזור לו להתמודד טוב יותר עם הקשיים? מה עושים? המומחים של מרכז אמירים עם כמה עצות להורים המבולבלים.

    מאת: נאוה סלורהפרעות קשב וריכוז05/05/151933 צפיות
    בשנים האחרונות הולכים ומתרבים המקטרגים על הריטלין. בעידן ניו אייג'י, שבו המודעות לחסרונותיהן של התרופות הכימיות נמצאת בשיאה, הורים רבים נרתעים מהמחשבה לטפל בילדיהם הסובלים מבעיות קשב וריכוז באמצעות ריטלין. היות שהריטלין נתפס בציבור כפתרון המרכזי והיחיד להפרעות קשב וריכוז, הורים שהם מתנגדי ריטלין נמנעים מלהעניק לילדיהם טיפול הולם, ולעיתים אף מסרבים לשלוח אותם לאבחון, ובלבד שהילד לא יצטרך לקחת את התרופה. כדי לסבר את האוזן ולטובת הילדים, חשוב לנו לספר לכם, שיש פתרונות נוספים, שאינם כרוכים בנטילת ריטלין:

    מאת: נאוה סלורהורות19/03/151215 צפיות
    ביטחון עצמי והערכה עצמית בקרב ילדים הוא נושא מדובר מאוד, והעיסוק בו מצד אנשי מקצוע בתחום החינוך והטיפול הוא רב. להתייחס לילד באופן אישי, לפי יכולתו ובהתאם לצרכיו, לעודד את הילד לטפח את הצדדים החזקים שלו, לפרגן לו על הצלחותיו, לתת לו להיות עצמאי ולאפשר לו להרגיש מועיל- ההורה הממוצע יודע לצטט, אולי אפילו מתוך שינה, את הפעולות הדרושות כדי לתרום לביטחון העצמי של הילד שלו. אנחנו רוצים ברשותכם, הפעם, "לתקוף" את הנושא מנקודת מבט קצת אחרת, בתקווה לעורר מחשבה ולתת השראה.

    מאת: נאוה סלורהורות02/03/151134 צפיות
    כהורים, אנחנו יודעים שלא טוב שהילד ישמור בבטן, וברור לנו מדוע חשוב שהוא ידבר איתנו. לכן, מאז שהיה זאטוט, הסברנו לו מדוע ראוי שישתף אותנו במה שמטריד אותו, שאלנו אותו איך היה בגן ופתחנו צוהר שיאפשר לו לספר ולהיפתח. אבל למרות זאת, משום מה, כאשר אנחנו מרגישים שעובר עליו משהו, אנחנו לא מצליחים "להגיע" אליו ולגעת בו. סיפורם של דפנה וברק (השמות בדויים), שהגיעו להדרכת הורים בנושא, עשוי לשפוך אור על מה שקרה בדרך, שיצר פער בין מה שהתכוונתם ליצור בבית, לבין מה שקורה בפועל.

    מאת: נאוה סלורגני ילדים16/02/152761 צפיות
    מעברים ושינויים הם תהליכים לא קלים, לא לנו המבוגרים ובטח שלא לילדים שלנו. אם אתם חוששים לקראת עלייתו של הילד לכיתה א', אם יש לך התכווצויות בבטן כשאת רק מדמיינת אותו נדרש לקרוא, ואם אתה לא לגמרי משוכנע שהוא מוכן לחוויה שכזו- יש לכם עוד מספיק זמן (כחצי שנה זה בהחלט מספיק...) עד שנת הלימודים הבאה, כדי להכין אותו כראוי לקראת הצפוי לו. לפניכם כמה דרכים שיעזרו לכם לעזור לילד להיות מוכן ובשל יותר.

    מאמרים נוספים בנושא פסיכולוגיה

    מאת: מילים שוות זהבפסיכולוגיה21/07/196328 צפיות
    מאמר המציע דרכי פתרון לאי גמילה מטיטולים בקרב בני 3-4. דרכי הפתרון מובאות מהזווית הפסיכולוגית הקלינית: חיזוקים חיוביים לילד לעומת עונשים וחיזוקים שליליים, וכד'. המאמר מתבסס על הקשר שבין ביקורת שלילית לילדים לחוסר הצלחתם להיגמל מהטיטולים.

    מאת: מילים שוות זהבפסיכולוגיה21/07/196326 צפיות
    כל מה שאתם צריכים לדעת על מנת לזהות אצל ילד בן 3-4 סימפטומים של אי גמילה מחיתולים. המאמר יציע פרשנות מדוע הדברים נוצרו ויספק מידע על פתרונות אפשריים אליהם.

    מאת: מילים שוות זהבפסיכולוגיה21/07/196181 צפיות
    מאמר מידע על הרטבות לילה. המאמר סוקר את הבעיה מהזווית הפסיכולוגית הקלינית ומציע, באמצעותה, דרכי פתרון אפשריות.

    מאת: מילים שוות זהבפסיכולוגיה21/07/196308 צפיות
    מאמר מומחים על הרטבת לילה. נקיטה בגישות פסיכולוגיות קליניות לפתרון הבעיה. שילוב אמצעים רפואיים במידת הצורך. מטרת המאמר היא להדריך אתכם בתחילת ניסיונכם לפתור בעיה זו.

    מאת: מילים שוות זהבפסיכולוגיה21/07/196403 צפיות
    תיאור הרטבת לילה אצל מבוגרים, ואי שליטה בסוגרים. הצעת פתרונות פסיכולוגיים לצד רפואיים להתמודדות עם בעיה זו: הורדת מתח ולחץ, אבחון מדד הסוכר בבדיקות המעבדה לצורך הסקת מסקנות לגבי הישנותה של סוכרת, ועוד.

    מאת: מילים שוות זהבפסיכולוגיה21/07/196591 צפיות
    תיאור בעיה פסיכולוגית נדירה בשם 'חרדת האסלה'. במסגרתה, ילד שיצא מגיל הינקות בהגיעו לגיל 4 נרתע מהאסלה ועושה את צרכיו בבגדיו. במאמר נדון בהיווצרות הבעיה, זיהוי סימפטומים ודרכי פתרון.

    מאת: מילים שוות זהבפסיכולוגיה21/07/196261 צפיות
    מאמר מידע על הרטבת לילה אצל ילדים, תוך גיבוש פתרון בגישה הפסיכולוגית הקלינית. במאמר זה מוצעות דרכי התנהגות של ההורים שמומלץ ליישם על מנת להימנע או לצמצם את ההרטבה, לצד ייעוץ עם פסיכולוג קליני.

     
     
     

    כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
    השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

    christian louboutin replica