חפש מאמרים:
שלום אורח
19.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

זקוק למים חמים גם בימות הגשמים? קראו עובדות מעניינות על דוד חשמל

5 עובדות מסקרנות על ההיסטוריה של דוד החשמל

בימינו, אנו רגילים לכך שיש דוד חשמל מותקן בכל בית. לחיצת כפתור מספיקה כדי לחמם מים למקלחת בתוך דקות ספורות, או שעה לכל היותר. לנוחות מתרגלים מהר, ובכל זאת כדאי לזכור שעד לפני שניים-שלושה דורות היו מים חמים למקלחת בגדר מותרות לעשירים.

לפניכם 5 דברים שלא ידעתם על דוד חשמל ועל ההיסטוריה של חימום המים הביתי:

1. עד לפני 100 שנה מקלחת חמה יום-יומית הייתה בגדר מותרות, אשר נועדה לעשירים בלבד. מרבית האוכלוסייה לא הייתה מעלה בדעתה להתקלח עם מים חמים. בקיץ היו מתרחצים במים קרים ובחורף לרוב לא היו מתרחצים כלל. מצב זה שבימנו נראה כהזיה, הוא המציאות אשר פוקדת גם היום הרבה אנשים במדינות עולם שלישי.

2. בשנת 1868 נרשם לראשונה פטנט על חימום מים ביתי בעזרת גז טבעי. הפטנט נרשם בבריטניה על ידי צייר בשם בנג'מין מוגאן. ההמצאה שלו נקראה "גייזר גז" והייתה מסוכנת למדי לשימוש, כיוון שלא היה לה כל אמצעי בטיחות למניעת דליפות גז או התלקחויות.

3. בשנת 1889 פיתח מהנדס מכונות ממוצא נורווגי בשם אדווין רווד דוד חימום על בסיס גז, עשוי מברזל יציקה ובעל מערכות מתוחכמות יותר מהאבטיפוס הקודם. רווד הקים חברה לייצור דודי חימום בפנסילבניה שבארצות הברית. החברה הצליחה, קמו לה חברות מתחרות ומשם הדרך להנחלת חימום המים למשקי הבית הייתה סלולה.

4. בישראל בימינו נהוג לחמם מים למקלחת בעזרת חשמל יותר מאשר בעזרת גז. המכשירים הקיימים לחימום בעזרת גז מבוססים על חימום של צינורות תוך כדי המקלחת או שטיפת הכלים. דוד החשמל, לעומת זאת, פועל על חימום מראש של כמות מים מסוימת, לפי גודל הדוד. השימוש בחשמל לחימום נחשב לבטוח יותר מהשימוש בגז ומצריך פחות התעסקות.

5. יתרונו הגדול של דוד חשמל בישראל הוא באפשרות השימוש בו בשילוב עם דוד שמש. בישראל החוק מחייב את כל הבתים ששטח הגג שלהם גדול מספיק להתקין דודי שמש, שיועילו לניצול האנרגיה הסולארית לחימום המים. דוד חשמל ודוד שמש עובדים מצוין ביחד, כאשר דוד השמש מחמם את המים כמה שהוא יכול ואם בסוף התהליך הטמפרטורה שלהם אינה גבוהה מספיק (למשל בימים מעוננים וקרים) המים מחוממים עוד, עד לטמפרטורה הרצויה בעזרת דוד החשמל. חימום המים מופסק ברגע הנכון בעזרת התרמוסטט. כך ניתן להשתמש בכמות החשמל המינימלית לחימום המים ובכל זאת לא להתפשר על חום המים למקלחת.

מלבד אותן עובדות, הנה פרט נוסף - לא חשוב במיוחד אך מעניין לגבי דודי חשמל ושמש: יש רק מקום אחד בארץ שבו יש איסור על התקנת קולטני שמש על הגגות, לכן ישנו חיוב על שימוש בדוד חשמל בלבד. זהו הרובע היהודי בעיר העתיקה בירושלים.

 



תגיות המאמר: דוד חשמל


 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:
 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת ראובן אבירן

מאת: ראובן אבירןבניין ואחזקה - כללי01/02/154646 צפיות
מדוע אנשים רבים מקפידים על ניקוי אבנית מדוד בתדירות קבועה? מדוע אנשים מקפידים על החלפת המסננים של האבנית בדוד שלהם? התשובה לכך נעוצה בהשפעות השליליות של האבנית על הדוד.

מאת: ראובן אבירןבניין ואחזקה - כללי27/11/144521 צפיות
חשוב מאד לדעת, איך אפשר לטפל בתקלות שונות אשר יכולות להתרחש בדוד שלכם, בין אם זה דוד השמש, או דוד החשמל.

מאת: ראובן אבירןבניין ואחזקה - כללי13/11/14855 צפיות
על בחירת הגודל לדוד השמש האם כשנבחר את הדוד שלנו, נצטרך להתחשב בגודל שלו? בהחלט כן! הדוד עצמו מחולק לכמה חלקים

מאמרים נוספים בנושא בניין ואחזקה - כללי

מאת: בנימין קלינגרבניין ואחזקה - כללי02/05/222785 צפיות
אז מה זה ארנונה ? ארנונה זה מס שמוטל מכוח חוק בכל שנה והוא מורכב לכאורה ממשוואה מאוד פשוטה: "שטח הנכס" כפול "תעריף לכל מ"ר" – המכפלה של שניהם יוצרת בעצם את החיוב השנתי. אבל למען האמת, זה לא כל כך פשוט, וכפי שנציג כאן, הנתונים של "שטח" ו"תעריף" מצריכים בדיקה דקדקנית ועשויים להתפרש במספר אופנים. וכל שינוי קטן במשוואה הזאת יכול להביא להפחתה של עשרות אחוזים בחיוב הארנונה!

מאת: אבי דוידיבניין ואחזקה - כללי30/01/223092 צפיות
מה חשוב לדעת בשביל להבין מה זה תבע בצורה פשוטה

מאת: פורטל בתיםבניין ואחזקה - כללי23/08/211367 צפיות
כאשר אתם צריכים לבצע עבודות שונות בבית שלכם, לא תמיד פשוט להבין למי צריך להתקשר כדי שעבודות אלו יבוצעו. ישנם בעלי מקצוע מומחים מסוגים שונים כמו חשמלאי, אינסטלטור או קבלן שיפוצים. אבל מה קורה כאשר אתם רוצים לבצע תיקונים ומשימות תחזוקה ופשוט לא בורכתם בכישורים המתאימים?

מאת: פורטל בתיםבניין ואחזקה - כללי28/07/211325 צפיות
מחפשים חברת ניהול ואחזקת בתים בצפון? רגע לפני שאתם בוחרים בחברה כזו או אחרת עליכם לתת את הדעת על הנושאים הבאים:

מאת: פורטל בתיםבניין ואחזקה - כללי31/05/211584 צפיות
המגורים בעיר גדולה כמו חיפה אינה אומרת שעל הבניין שלכם להיראות אפרורי וקודר. להיפך, חיפה עטופה בכל כך הרבה טבע ירוק ומוריק, שזו חובה של ממש להקים גינה משותפת. גינה בבניין תסב הרבה הנאה לדיירים וילדיהם, הם יוכלו לבלות בחוץ, או על הגג, תלוי איפה תמוקם הגינה המשותפת, והבניין יראה פשוט נפלא, ייחודי ומלא באופי. אם שאלתם את עצמכם מה לעשות כדי להקים גינה, כל הפרטים לפניכם:

מאת: פורטל בתיםבניין ואחזקה - כללי31/05/211559 צפיות
המציאות הטכנולוגית שקיימת כיום, שינתה את החיים שלנו מקצה לקצה בהמון היבטים. ואחד התחומים שהשתנה גם כן כתוצאה מכניסת הטכנולוגיה לחיינו הוא ניהול ועד הבית. טכנולוגיה מתקדמת אשר מותאמת לתחום של ניהול בתים, הפכה את תהליך הניהול למאוד פשוט וידידותי ובעזרת תכנה לניהול בניינים אפשר לנהל את ועד הבית בצורה חכמה, אפקטיבית ובעיקר, שקופה, שזהו פרמטר לא פחות חשוב.

מאת: רוני הכהןבניין ואחזקה - כללי18/05/211745 צפיות
זה קשור הרבה לבחירה של עיצוב פנים נכון, וקשור גם כן לבחירה של חברת ניקיון משרדים שיודעת מה נדרש ממנה על מנת לשמר את החלל הזה נקי מלכלוך ואבק.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica