חפש מאמרים:
שלום אורח
19.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

ריח רע מהפה כתוצאה מדלקת חניכיים

מאת: נינה כהןבריאות השן19/04/2015683 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

 

למי לא הייתה בבית הספר מורה שכאשר רכנה מעבר לכתפו על מנת  להסביר משהו, היה לו קשה להתרכז בגלל ריח הפה שלה? למי שלא הייתה מורה כזאת בבית הספר היה ודאי דוֹד שכזה שנשיקותיו הריחניות לא נעמו לו. בכל מקרה, כמו בכל זיכרון ילדות המערב ריח, מדובר  בזיכרון חזק.

אף אחד לא היה רוצה להיזכר לעד במוחו של ילד קטן כמישהו שהסריח מהפה. אף אחד גם לא רוצה להגיע למצב של נשיקה רומנטית רק כדי שהנשיקה עצמה תהיה הגורם שקלקל את כל האווירה בגלל ריח רע.

יש לא מעט סיטואציות נוספות (חברתיות, עסקיות וכו') בהן לא נרצה לגרום לאנשים סביבנו לחוש דחייה בגלל ריח פה. אבל יש אנשים שסובלים מהבעיה באופן קבוע או זמני. במקרים מסוימים ריח זה מקורו מהקיבה, אבל ברוב המקרים הדבר זה קשור, פשוט, לבעיות בפה עצמו. או ליתר דיוק, בעיות בהיגיינת הפה.

שאריות מזון שנשארות זמן רב בין השיניים עלולות להרקיב וכל ילד יודע שמה שנרקב מריח לא טוב. בעיות כאלה ואחרות בהיגיינת הפה, הן גורם מכריע בהתפרצותה של דלקת חניכיים שגם היא גורם נפוץ מאוד לריח רע מהפה.

מה קורה בזמן דלקת חניכיים? החיידקים הפעילים בכיסי החניכיים בזמן הדלקת גורמים לשחרור גזים המערבים גופרית, ואשר ריחם חזק ודוחה. במידה ומעורבת בדלקת גם מוגלה, הרי שריחה של זו אף הוא לא סימפטי במיוחד.

איך מונעים את התופעה הריחנית? מטפלים בדלקת החניכיים ושומרים על היגיינת הפה. נכון, פשוט? דקפינול ג'ל, למשל, הוא תכשיר אותו ניתן להשיג ללא מרשם רופא, והוא עוזר להתמודד ביעילות עם דלקת חניכיים. מריחה של הג'ל בכיסי החניכיים תאפשר לחומרים הפעילים בו להילחם בפלאק שנוצר, למנוע היווצרות שכבת חיידקים חדשה, לעצור את דימום החניכיים ואת נסיגתם וכל זאת תוך שמירה על היגיינת הפה ועל הפלוֹרה (רמת המיקרואורגניזמים) הטבעית שלו. גם שינניות משתמשות בו.

חוץ מדקפינול ג'ל, קיימות דרכים נוספות לשמירת היגיינת הפה, והן ודאי כבר מוכרות לכם היטב: צחצוח שיניים, שימוש בחוט דנטלי ובקיסם דנטאלי, שטיפה במי פה וניקוי אבנית ע"י שיננית – את הרשימה הזאת אולי כל אחד יודע בעל פה, אבל חשוב להקפיד ולהתמיד.  לכל זאת נוסיף טיפ שתמיד עובד: אחרי כל דבר שאוכלים, ואחרי כל משקה שאינו מים, לשטוף את הפה במים במשך כמה שניות. חוץ מזה, לא שזה מפיג את הריח לחלוטין, אבל  לעיסת מסטיק מנטה ללא סוכר גם היא יכולה להוות פיתרון זמני.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

אקנה

אקנה הינה תופעה שכיחה בעיקר בקרב בני הנוער, תופעה הגורמת להם להתעסק עם עור הפנים ולעיתים אף לגרום לנזק בלתי הפיך,חשוב לגעת שאקנה ניתנת לטיפול יעיל ונכון. חשוב להקפיד לבצע את הטיפולים המתאימים אצל מומחים כיוון שטעויות בטיפול נאות עלולות להוביל לסימנים וצלקות בעור הפנים,אקנה עלולה להופיע גם אצל נשים שכבר אינן בגיל התבגרות ,עקב שינוי הורמונים בגוף.

אקנה יכולה להופיע בדרגות שונות, הראשונה שבהן היא הקלה ביותר ומאופיינת בנקודות שחורות ונקודות לבנות שומניות. במקרה זה, מומלץ לנקות את עור הפנים בסבון עדין ולעשות פילינג שיפתח את בלוטות החלב. לא מומלץ לשטוף את הפנים יותר מפעמיים ביום ולא לחטט בעור הפנים.

אקנה בדרגה שנייה, מאופיינת בפצעים אדומים ושטוחים ובנקודות שחורות ולבנות. מטרת הטיפול היא להפחית כמות החיידקים בעור ולמנוע החמרת הפצעים. מומלץ לנקות את עור הפנים בסבון עדין ולהשתמש באנטיביוטיקה מקומית שהותאמה על ידי מומחה, כמו כן כדאי להרחיק את השיער מאזור הפנים ולא למרוח בו חומרים שומניים אשר עלולים להגיע לעור הפנים.

אקנה בדרגה שלישית מופיעה על רוב שטח הפנים על ידי פצעים אדומיים ומוגלתיים. הטיפול מחסל חיידקים ומפחית את הדלקות בעור. גם כאן חשוב להשתמש בסבון פנים עדין ובאנטיביוטיקה מעט אגרסיבית. יש להקפיד לשטוף את הפנים במים פושרים ולא חמים מידי.

דרגה חמורה של אקנה תופיע בשילוב ציסטות עמוקות ותצריך טיפול מאסיבי יותר, על מנת להפחית את הדלקתיות בעור והקטנת כמות בלוטות החלב. הטיפול בסוג זה של אקנה יהיה משולב משחות אנטיביוטיות, סטרואידים, וגלולות (כאשר מדובר בנשים). חשוב להמעיט חשיפה לשמש, להרבות בספורט ולהשתמש בפילינג קילוף עור, עפ"י המלצת מומחה.

.

אתר שאפשר למצוא בו קוסמטיקאיות. מומלצות המטפלות באקנה.

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת נינה כהן

מאת: נינה כהןמחשבים ניידים20/05/187724 צפיות
מחשבים ניידים הפכו בשנים האחרונות לחכמים ומסובכים ביותר. בניגוד למחשבים הנייחים, האנשים אשר מתכננים את המחשבים הניידים צריכים להתחשב במשקל ובגודל של כלל המערכת

מאת: נינה כהןרכב20/05/181581 צפיות
מהי פריקה עמוקה? איך פריקה עמוקה משנה את שיטת הפעולה של מצברים? איך מתחזקים ומנקים את המצבר במהלך ההפעלה?

מאת: נינה כהןמחשבים ניידים20/05/187689 צפיות
מחשבים ניידים הפכו לכלי העבודה העיקרי במאה העשרים ואחת ואף על פי שהניידות שלהם נוחה לנו, היא שמה אותם בסכנה. הרכיבים הדחוסים בתוך המחשב

מאת: נינה כהןמחשבים נייחים20/05/185302 צפיות
המטרה העיקרית של ממיר מתח היא להתאים את הזרם החשמלי למוצרי האלקטרוניקה שברשותך.

מאת: נינה כהןמחשבים ניידים20/05/183486 צפיות
מי מספק מטענים חלופיים למחשבים ניידים? מה היא העלות של מטען מקורי למחשב נייד? בכל כמה זמן מומלץ להחליף מטען לטאבלטים ומחשבים ניידים? היכן מומלץ לרכוש מטענים למחשב?

מאת: נינה כהןרכב20/05/181409 צפיות
היכן ניתן למצוא בוסטרים להתנעת הרכב?

מאת: נינה כהןרכב15/01/181223 צפיות
איזה סוגים של מצלמות יכולים להתאים לרכב פרטי? איך בוחרים את המצלמה המושלמת? ממי אפשר לקבל המלצות על מצלמות איכותיות

מאמרים נוספים בנושא בריאות השן

מאת: דניאל מלמדבריאות השן11/02/201581 צפיות
טיפים מעולים וחשובים. איך לבחור נכון את הרופא שיניים שלי? במאמר הבא יגלו לכם. קריאה נעימה

מאת: ליאורבריאות השן04/10/181662 צפיות
יישור שיניים בעזרת מומחה בעל ניסיון, יכול להתקיים בכל גיל. יישור של השיניים, מבוצע בגילאים שונים (מבוגרים, נוער, וילדים). יישור השיניים, משפר את הדימוי העצמי, של המטופלים. יישור השיניים, מבוצע בעזרת מכשירי יישור שונים.

מאת: ליאורבריאות השן13/08/181774 צפיות
יישור שיניים בעזרת מכשירים שונים, מתבצע כל העת. מכשירים ליישור השיניים, יכולים להיות למשל: סמכים פנימיים, גשר שקוף, פלטה רגילה, פלטה שקופה, רסן, גשר רגיל ועוד. יישור השיניים מבוצע על ידי מומחים ליישור שיניים, שעברו הכשרה מתאימה.

מאת: ליאורבריאות השן01/05/181585 צפיות
אורתודנט בארץ, מטפל באנשים שרוצים ליישר את השיניים. אורתודנט הוא רופא שיניים, שהוא גם מומחה ליישור השיניים. בארץ רק כשני אחוז, מרופאי השיניים, הם מומחים ליישור שיניים.

מאת: ליאורבריאות השן17/12/171500 צפיות
יישור שיניים למבוגרים במבצע מיוחד, מספק הזדמנות נוספת ליישר שיניים. יישור שיניים עבור מבוגרים, יכול להתאים למי שעברו טיפול לא מוצלח, או למי שלא עברו טיפול מעולם.

מאת: נינה כהןבריאות השן29/11/171500 צפיות
מטופלים רבים מעוניינים לבצע את שיקום הפה על גבי שתלים, הצלחת הטיפול, והשיקום בשנה הראשונה מוכרת ב-95% הצלחה,

מאת: נינה כהןבריאות השן29/11/171376 צפיות
השתלת שיניים, מתבצעת תוך ניצול תהליכים טבעיים, הדומים לאלה שקיימים בפה לאחר עקירה.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica