חפש מאמרים:
שלום אורח
20.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

טיפים לשיפור המבטא באנגלית - הTH

מאת: הדר שמששיעורים פרטיים14/12/20091727 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

?Through or true? Thing or sing? They or day

להוציא בבקשה את הלשון!!!



העיצור TH את השינויים שהישראלים נוטים לערוך בשפה האנגלית בעקבות היגוי לא נכון של הצליל "th" ניתן לתאר בדרכים רבות.....


עיצור זה, הוא אחד העיצורים הבעייתיים יותר לדוברי אנגלית כשפה זרה בכלל ולדוברי עברית בפרט. בעוד שבדיבור עם מבטא זר לרוב נשמרת משמעות המילה, הגייה לא מדוייקת של עיצור זה עשויה לשנות לחלוטין את משמעות המילה. (אני מצרפת כאן סרטון מצחיק הממחיש קצת יותר את הענין...)

כמו כן, במילים המופעיות בתדירות הגבוהה ביותר באנגלית (כמו the,this, that, these,then,than) הצליל TH מופיע בתחילת המילה. הגייה לא מדוייקת של מילים אלו הופכת את המבטא לניכר יותר.
ראשית, מעט על העיצור "th": על מנת ליצר את הצליל יש להצמיד את קצה הלשון לשיניים הקדמיות העליונות ולהוציא אוויר מבלי להזיז את הלשון. האוויר יוצא דרך הרווח שבין השיניים ללשון וכך נוצר העיצור.


עם זאת, האם העיצור th במילה this  זהה לצליל במילה thanks?
לא. יש הבדל קל בין השניים, למרות שבשתי המילים קצה הלשון בחוץ והאוויר עובר באותו מרווח צר. אז מה בעצם ההבדל? הקול שלנו. רוב העיצורים מגיעים בזוגות. עיצורים בהם אברי ההגייה (לשון, שפתיים,שיניים)  מתנהגים אותו דבר אבל אחד מהם משלב קול (מיתרי הקול רוטטים) ואחד מהם ללא קול ("אטום"). דוגמאות לזוגות נוספים כאלו הם p/b,g/k,f/v,t/d


th ללא צליל

העיצור נהגה ע"י האויר המתחכך בשיניים ובלשון, כמו במילים thanks, thing,truthבגלל שבעברית אין שום עיצור בו הלשון יוצאת החוצה, אנו הוגים עיצור זה מבלי להוציא את הלשון, והצליל נשמע כמו S או T. ואז - מילים מסויימת יכולות לשנות משמעות.

לדוגמה:

faith->face thinking->sinking thing->sing worth - >worse

thought->taught death->debt through->true both->boat

th עם צליל

מיקום הלשון והשיניים זהה לקודם, אך כאן, יחד לאוויר מתווסף קול (מיתרי הקול רוטטים). כדי לדעת בוודאות שאתם הוגים את העיצור הזה כמו שצריך ניתן למשוך את הצליל ththththththththth.....  ולהרגיש דגדוגים באף ובשפתיים, וכשמניחים את הידיים על גרון ניתן אף להרגיש את הוויברציות של מיתרי הקול (מה שלא ניתן לחוש בth ללא צליל). גם כאן, הישאלים נוטים להשאיר את הלשון בפנים ולהגות את הצליל הזה כמו Z או D.

clothe ->close breath->breaze with->wiz sooth->Sue's
they->day    though->dough    there->dare breath->breed
טיפים לשיפור:

  1. התחילו לתרגל את הגיית העיצור מול מראה. ודאו כי הלשון יוצאת החוצה.
  2. תרגלו קודם כל היגוי ארוך של הצליל. thththththththth..... עם קול ובלי קול. נסו להרגיש את הדיגדוגים שהרטט מעביר בשפתיים ובפה.
  3. קראו טקסטים בקול רם. בכל פעם שמופיע הצירוף th ודאו כי הלשון יוצאת החוצה. אפשר אף לסמן בטקסט כל th כדי לא לפספס אף עיצור בקריאה.
  4. המילים הבעיתיות ביותר הן המילים הנפוצות ביותר:the, this, that, than,then. אנו נוטים לא לשים לב להגייה שלהם מרוב שהן שגורות בפינו. ההרגל חזק מאיתנו. חיזרו על כל אחת מספר רב של פעמים בהיגוי נכון. שנו את ההרגל.
  5. הקליטו את עצמכם והקשיבו להבדלים בין היגוי של Th ל-s/t וz/d
  6. שימו לב לאנשים אחרים מדברים. הקשיבו ובידקו, האם ההגוי נכון או שגוי אצל ישראלים המדברים אנגלית? האזינו לאופן בו מבטאים את הצליל דוברי האנגלית (טלוויזיה, קולנוע, חדשות וכו').



יש לזכור כי המפתח לשיפור מבטא הוא תרגול. התרגול מגביר את המודעות לצלילים, משפר את השליטה באברי הדיבור, מפתח את השמיעה ומשנה הרגלים.


בשיעורים אנחנו עובדים ומתרגלים באופן מעמיק וגורף עיצור זה וצלילים נוספים שיוצרים את המבטא, כל תלמיד על פי צרכיו הוא.

בהצלחה!

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

הדר שמש, דרך המבטא. עוזרת לשפר את המבטא וההגייה באנגלית. עובדת עם אנשי עסקים, שחקנים וזמרים המעוניינים לשפר את המבטא ושטף הדיבור. למדה את תורת הדיבור וההגייה בניו יורק במשך שלוש שנים, ופיתחה שיטה לשיפור המבטא המותאמת לדוברי עברית. עוד פרטים באתר:

www.accentsway.com

ליצירת קשר:

accents.way@gmail.com


 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת הדר שמש

מאת: הדר שמשלימודי שפות13/07/101669 צפיות
ישנה תנועה קטנטנה באנגלית שיכולה לעשות את כל ההבדל. ה-SCHWA. מעבר לשימוש התכוף שלה באנגלית, היא שולטת על הגייה ברורה, האינטונציה והמקצב באנגלית.להלן הסבר כיצד הוגים אותה? מתי היא מופיעה? ומה היא בכלל?

מאת: הדר שמשלימודי שפות12/05/101252 צפיות
מבטא נוצר כאשר אנו מחילים את כל הצלילים המקצבים והאינטונציה של שפת האם שלנו על השפה הזרה. במקרה זה, הדיפתונגים (דו-תנועה) אינם קיימים בעברית ולכן לעיתים דוברי העברית אינם הוגים אותם בצורתם המלאה בבואם לדבר אנגלית. להלן מספר כלים שיעזרו לשפר את ההגייה באנגלית.

מאת: הדר שמשלימודי שפות08/03/101729 צפיות
האם יש הבדל בין Cheap לchip במשמעות? כמובן. בין feel לfill? בין leave לlive? בזוגות המילים הנ"ל יש שוני במשמעות ובהגייה. אז מדוע במבטא ישראלי הן נשמעות לנו אותו דבר? ואיך בכל זאת ניתן להבדיל בהגייה?

מאת: הדר שמשלימודי שפות14/01/101531 צפיות
על מנת לשפר את המבטא וההגייה באנגלית ישנם הגאים אופייניים לדוברי העברית עליהם כדאי ורצוי לעבוד. אחד מהם הוא ה-r. הנה הסודות להגייה נכונה של הצליל הזה. ורמז - התשובה לא נמצאת בגרון...

מאת: הדר שמשלימודי שפות29/12/091261 צפיות
איך ניגשים באופן עצמאי לשיפור מבטא? מה כדאי לעשות על מנת לשפר את ההגייה תוך שיפור הביטחון ושטף הדיבור בשפה האנגלית? להלן מספר נקודות לשיפור, שביצוע כל אחת מהן באמת לא דורש הרבה זמן ומאמץ. יישום עצות אלו והפיכתן לחלק מאורח החיים היומיומי יעזרו בוודאות בשיפור ההגייה, המבטא והאנגלית בכלל.

מאת: הדר שמשלימודי שפות08/12/093050 צפיות
אנגלית האמריקאית מלאה בחיבורי מילים, צירופים וקישורים. על מנת לצמצם את המבטא הזר שלנו ולהבין טוב יותר את דוברי השפה רצוי להכיר את הצורות העיקריות של האנגלית המקוצרת (Reduced Speech). במאמר מצורפות דוגמאות לקיצורים פופולריים ושימושיים.

מאת: הדר שמשלימודי שפות05/12/092167 צפיות
מהו מבטא? למה אנחנו נשמעים שונה כל כך כשאנחנו מדברים אנגלית מהדובר המקומי? המאמר מסביר את הדרך בה נוצר המבטא, מהם סוגי המבטאים השונים, ואיך (ומדוע) אנו יכולים לשפר את המבטא שלנו כשאנו מדברים אנגלית.

מאמרים נוספים בנושא שיעורים פרטיים

מאת: יוסי פנסושיעורים פרטיים06/05/132383 צפיות
מורה לתופים - לאזה מורה כדאי לנו לשלוח את הבן ? זו שאלה ששאלים אותה אלפי הורים לאזה מורה לשלוח את הילדים לשיעורים בנושא מורה לתופים ובכלל. במאמר ישנם מס' טיפים שיועילו להתמודד עם האתגר .אזה מורה לתופים

מאת: גד אבגישיעורים פרטיים18/11/128548 צפיות
אם יצא לך לשאול את עצמך, מהו למעשה קורס חוזים עתידיים וסחורות, אז הגעת למקום הנכון כדי לקבל את התשובה הברורה ביותר. מדובר באחד הקורסים המעניינים והמרתקים ביותר בתחומי שוק ההון. לא מדובר בעוד איזה קורס בורסה אלא מדובר בקורס מקצועי הרבה יותר.

מאת: מירה כהןשיעורים פרטיים10/10/128416 צפיות
הבולטים שבלימוד השפה, שאליהם ניתן להוסיף לבלות בחוץ לארץ בנוחות ובביטחון ואת סיבת מיצוי הפוטנציאל

מאת: מירה כהןשיעורים פרטיים22/09/128193 צפיות
שנוכל לתקשר עם אנשים ברחבי הגלובוס, לנגישות יותר טובה לאינפורמציה ולמטרות עבודה. ואומנם, תחום

מאת: דן מזרחישיעורים פרטיים12/09/128351 צפיות
בלימוד השפה, וניתן לכלול גם את היכולת לצאת לטיול במדינה אחרת בנוחות וסיבות כגון שאיפותינו לשיפור

מאת: דן מזרחישיעורים פרטיים04/09/128248 צפיות
. התוצאה של זה היא שלחצי מהישראלים יש לפחות תואר אחד אך רק חלקם מוצאים תעסוקה בתחום

מאת: רון בן איששיעורים פרטיים10/06/128523 צפיות
באנגלית. זה בולט במיוחד באינטרנט, שבו שמונים אחוזים מבין אתרי האינטרנט מתנהלים באנגלית.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica