חפש מאמרים:
שלום אורח
03.05.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

11 עצות לשיפור המבטא וההגייה באנגלית

מאת: הדר שמשלימודי שפות29/12/20091266 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק


1. צפו בדוברי האנגלית, נסו לחקותם. כשאתם צופים בטלוויזיה או באינטרנט, חיזרו אחרי מה שהם אומרים תוך כדי חיקוי האינטונציה והמקצב של הדיבור. נסו לחקות את תנועות הפנים. התמקדו באיך הם אומרים ולא בתוכן. נסו לראות תכנים באנגלית ללא תרגום לעברית.

2. דברו לאט! בתחילה אולי הדבר ירגיש לכם מאולץ אך זה בהחלט יעזור להגייה שלכם. העברית בעלת חיתוך חד וצלילים קצרים. דיבור איטי והארכת הצלילים ישפר את הגייתכם משמעותית. אם תדברו מהר מדי עם אינטונציה ומקצב שגויים, דוברי השפה יתקשו להבין אתכם.


3. הקדישו תשות לב למקצב השפה.הקשיבו לקצב של האנגלית. לכל שפה מקצב מיוחד משלה. חישבו על זה כעל המוסיקה של השפה. מהי המ"מוסיקה" אותה יוצרים דוברי השפה המקומיים?נגנו את המשפטים בראשכם. מתי הצליל עולה? מתי הוא יורד? האם האינטונציה זהה לזו של העברית?במה היא שונה?


4. השתמשו במילונים. כשאתם נתקלים במילים שאתם לא בטוחים בהגייתם פנו למילונים באינטרנט (Webster, Morfix) ניתן להשמיע את אופן הגוי המילה ולראות חלוקה להברות.


5. ערכו רשימת מילים אישית. מילים שאתם משתמשים בהן באופן תכוף, ביטויים, צרופי מילים המקשים עליכם את ההגייה. אפשר אף לבקש מדובר אנגלית שיקליט עבורכם את המילים הללו או לחילופין הקליטו את ההגייה ממילוני האינטרנט. הקשיבו להם וחיזרו אחר ההגייה הנכונה פעמים רבות עד שהמילה או הביטוי יהיו פשוטים להיגוי. רצוי להקליט את עצמכם לוודא שאתם מתרגלים את המילה כמו שצריך.


6. הקשיבו לסיפורים מוקלטים. ישנם סיפורים רבים באינטרנט עם אודיו מצורף או ניתן לרכוש אודיו של ספרים שלמים. קראו מתוך הספר יחד עם האודיו. כדאי לחזור על כך מספר פעמים תוך כדי הקשבה להגייה של המספר. ניתן אף להקליט את עצמכם קוראים פסקה מסויימת ולהשוות את ההקלטה עם הגיית המספר. רשמו לעצמכם את ההבדלים.


7. הקפידו לבטא סופי מילים. הקדישו במיוחד תשומת לב לסיומות כמו s, ed, ing. ו-z. כך תהיו מובנים יותר. כמו כן, בהקפדה על היגוי העיצורים הללו תחזקו את שרירי הפה בהם אתם משתמשים בדיבור אנגלית.זכרו - השרירים בהם אנו משתמשים לדיבור בעברית אינם זהים לשרירים בהם אנו משתמשים בדוברנו אנגלית. לכן יש לפתח ולחקר את השרירים הללו על מנת שיהיה לנו קל יותר לדבר אנגלית בהגייה נכונה.


8. קראו אנגלית בקול רם. 15 דקות ביום. הקשיבו לקולכם, קיראו לאט והגו בהקפדה כל עיצור והברה.


9. הקליטו את עצמכם. תרגול זה הוא מצויין להכיר ולהיות מודעים לאופן ההגייה שלנו. סמנו לעצמכם אילו מילים נשמעות "זרות" המיוחד. אם מתאפשר הקשיבו לדובר השפה מבטא את המילה. מצאו את הבדלים.


10. יש לבודד צלילים "בעיתיים". מצאו את הצלילים בהם אתם הכי מתקשים ועבדו עליהם (למשל th,r, אורכי תנועות שונים כמו ההבדל בין ship ל sheep ועוד)


11. אנגלית מקוצרת. למדו את הביטויים הבסיסיים והשתמשו בהם לפי הצורך.( לרשימת הביטויים)

למידע נוסף בנושא הגייה ומבטא ולפרטים אודות השיעורים אתם מוזמנים לבקר בדרך המבטא

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

הדר שמש, דרך המבטא. עוזרת לשפר את המבטא וההגייה באנגלית. עובדת עם אנשי עסקים, שחקנים וזמרים המעוניינים לשפר את המבטא ושטף הדיבור. למדה את תורת הדיבור וההגייה בניו יורק במשך שלוש שנים, ופיתחה שיטה לשיפור המבטא המותאמת לדוברי עברית. עוד פרטים באתר:

www.accentsway.com

ליצירת קשר:

accents.way@gmail.com


 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת הדר שמש

מאת: הדר שמשלימודי שפות13/07/101677 צפיות
ישנה תנועה קטנטנה באנגלית שיכולה לעשות את כל ההבדל. ה-SCHWA. מעבר לשימוש התכוף שלה באנגלית, היא שולטת על הגייה ברורה, האינטונציה והמקצב באנגלית.להלן הסבר כיצד הוגים אותה? מתי היא מופיעה? ומה היא בכלל?

מאת: הדר שמשלימודי שפות12/05/101257 צפיות
מבטא נוצר כאשר אנו מחילים את כל הצלילים המקצבים והאינטונציה של שפת האם שלנו על השפה הזרה. במקרה זה, הדיפתונגים (דו-תנועה) אינם קיימים בעברית ולכן לעיתים דוברי העברית אינם הוגים אותם בצורתם המלאה בבואם לדבר אנגלית. להלן מספר כלים שיעזרו לשפר את ההגייה באנגלית.

מאת: הדר שמשלימודי שפות08/03/101734 צפיות
האם יש הבדל בין Cheap לchip במשמעות? כמובן. בין feel לfill? בין leave לlive? בזוגות המילים הנ"ל יש שוני במשמעות ובהגייה. אז מדוע במבטא ישראלי הן נשמעות לנו אותו דבר? ואיך בכל זאת ניתן להבדיל בהגייה?

מאת: הדר שמשלימודי שפות14/01/101539 צפיות
על מנת לשפר את המבטא וההגייה באנגלית ישנם הגאים אופייניים לדוברי העברית עליהם כדאי ורצוי לעבוד. אחד מהם הוא ה-r. הנה הסודות להגייה נכונה של הצליל הזה. ורמז - התשובה לא נמצאת בגרון...

מאת: הדר שמששיעורים פרטיים14/12/091733 צפיות
רוצים לשפר את המבטא באנגלית? כדאי להתחיל ב"TH"! האם הלשון יוצאת החוצה ונוגעת בשיניים כשאתם אומרים The, this that? או אולי היא נשארת לה בפנים במקום בטוח ומוכר כמו בעברית... הנה מספר הסברים ועצות שיעזרו לכם לדבר במבטא אמריקאי וישפרו את ההגייה על מנת שיבינו אתכם בקלות!

מאת: הדר שמשלימודי שפות08/12/093056 צפיות
אנגלית האמריקאית מלאה בחיבורי מילים, צירופים וקישורים. על מנת לצמצם את המבטא הזר שלנו ולהבין טוב יותר את דוברי השפה רצוי להכיר את הצורות העיקריות של האנגלית המקוצרת (Reduced Speech). במאמר מצורפות דוגמאות לקיצורים פופולריים ושימושיים.

מאת: הדר שמשלימודי שפות05/12/092173 צפיות
מהו מבטא? למה אנחנו נשמעים שונה כל כך כשאנחנו מדברים אנגלית מהדובר המקומי? המאמר מסביר את הדרך בה נוצר המבטא, מהם סוגי המבטאים השונים, ואיך (ומדוע) אנו יכולים לשפר את המבטא שלנו כשאנו מדברים אנגלית.

מאמרים נוספים בנושא לימודי שפות

מאת: נטלי אינטרדבלימודי שפות27/04/222667 צפיות
לא מעט הורים נתקלים במקרים של ילדים שלהם אין חשק, כח רצון או יכולות למידה של שפה חדשה אשר היא לא שפת אם. ובכן, מה אנו כהורים יכולים לעשות כדי לעודד את הילדים שלנו ללמוד את השפה האנגלית כשפה שניה ולגרום להם לאהוב את זה?

מאת: Daniel.Bלימודי שפות30/01/192107 צפיות
בעידן הגלובלי שבו אנו חיים, כמעט בלתי אפשרי להתקדם מקצועית מבלי ללמוד לדבר אנגלית ברמה גבוהה ביותר. תכניות הטלוויזיה שבהן אנו צופים, משחקי המחשב שאנו משחקים וכמובן, האינטרנט שבו אנו גולשים חלק ניכר משעות היממה משפרים באופן משמעותי את האנגלית שלנו - אך לא מספיק כדי לשדרג אותה לרמה שתאפשר לנו להתחרות בדוברי אנגלית כשפת אם במשרות המחייבות כישורים מסוג זה.

מאת: נינה כהןלימודי שפות13/02/173229 צפיות
העברת מידע תיאורטי אינה מספקת

מאת: נינה כהןלימודי שפות13/02/173492 צפיות
הטכנולוגיה מאפשרת לנו ללמוד מחוץ לכיתות

מאת: נינה כהןלימודי שפות13/02/172986 צפיות
לעתים ניהול שיחה בסיסית הוא דבר מספק

מאת: נינה כהןלימודי שפות13/02/172498 צפיות
השוק הישראלי גדול יותר מבעבר

מאת: נינה כהןלימודי שפות13/02/171974 צפיות
עלות הלימודים מעניינת רבים

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica