חפש מאמרים:
שלום אורח
03.05.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

טיפים לשיפור המבטא באנגלית - Sheep or Ship?

מאת: הדר שמשלימודי שפות08/03/20101733 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

Sheep or Ship?

הגייה נכונה באנגלית

עוד אחד מההבדלים הבולטים והמאפיינים את הדובר הישראלי הוא החוסר יכולת להבדיל בין שני צלילי 'אִי' שבאנגלית. בעוד שבעברית יש רק צליל אחד, באנגלית יש שני צלילים דומים אך עדיין שונים באופן משמעותי.מאחר ולא נולדנו אל תוך דקויות השפה האמריקאית, הדובר הישראלי נוטה שלא לשמוע את ההבדל ולכן לרוב לא מבדיל בהגייה.

אז מהו ההבדל בעצם?

ישנם הבדלים שונים באורכי הצלילים ומיקומים בין עברית לאנגלית.בעוד שבעברית כל התנועות הן בעלי אותן אורך, באנגלית לתנועות שונות אורכים קצרים וארוכים.
זוג תנועות, שמבלבל ומהווה מכשול לישראלים רבים באופן ההגייה הן ה'iy' כמו במילה "sheep" וה-'i' כמו במילה "ship".רוב דוברי האנגלית כשפה שנייה וביניהם הישראלים,מבטאים הגאים אלו באותה צורה, כאשר צורה זו היא צליל שממוקם איפשהו בין שני הצלילים האמורים באנגלית.חוסר היכולת להבדיל בין תנועות אלו בהגייה עשוי לגרום לחוסר הבנה כאשר מילים כמו slip (להחליק)  hill (גבעה) ו- fill (למלא) ישמעו בהתאמה כמו sleep (לישון) heal (לרפא) ו feel (להרגיש).
ישנם זוגות רבים של מילים שנבדלות אך ורק בזה שהן מכילות את הצליל  iy או i. ניתן לראות דוגמאות בתרגול מטה.
ההבדלים העיקריים בין השניים קשורים לאורך הצליל, מפתח הפה, וגלגול הלשון.

ראשית, הצליל iy כמו במילה (heed):
מבין השניים צליל זה, דומה יותר לצליל 'אִי' בעברית  אם כי הוא ארוך יותר מהצליל בעברית.את האורך של הצליל ניתן לתאר כאילו בסיום הגיית הצליל 'i' אנחנו מוסיפים y. מעיין זנב בסיום.
הפקת הצלילאנו מתחילים בהגייה ארוכה של  הצליל 'i' (כמו הצליל בעברית במילה אִמָא).כעת, אנחנו מאריכים את התנועה ע"י כך שמוסיפים y אחרי התנועה, כלומר "iy".ואז זה נשמע כמו iyma (אִייְמָא)הקפידו כי בעת ההגייה:

  • הלשון מתרוממת ומתגלגלת קדימה
  • השפתיים נמתחות למעיין חיוך (בניגוד לעברית שם השפתיים רפויות)
  • יש לשמוע את האורך המלא של התנועה: i ולאחריה y (ייְ)

יתכן וההגייה של הצליל  תרגיש מעט מוגזמת מאחר ואנו לא רגילים לאורכים אלו של צלילים בעברית, אולם הגייה ארוכה של הצליל היא ההגייה הנכונה.תרגלו את התנועה במילים הבאות:

We see deceive    speak    people    key=quay    machine    field


הצליל i (כמו במילה hid)

הצליל i הוא תמיד קצר. ניתן להשוות אותו לזמן מחיאת כף. הוא אף קצר יותר מהצליל " אִי" שלנו בעברית.אם להשוות לעברית ניתן למצוא אותו היכנשהו בין 'אִי' ל-'אֶה' .אם בתנועה הקודמת (iy) הלשון במצב גבוה ומגולגל קדימה ומורכב משני צלילים (i ו-y) בצליל הזה הלשון מעט נמוכה יותר (אך עדיין במצב גבוה יותר מהמצב הטבעי שלה) ומורכבת רק מצליל אחד קצר.
הפקת הצלילהגו את הצליל 'iy' וממנו המשיכו לצליל 'e'. כלומר iyyyyeeeeee (בעברית: אִייי-יֶייייה)חיזרו על כך לאט יותר. מה קורה ללשון בין שני הצלילים? מתי הלשון גבוהה יותר ומתי היא נמוכה?שוב, תוך הגייה איטית עצרו את הצליל באמצע. בדיוק בין ה-'iy' ל-'e'.

כשאתם שומרים על מיקום הלשון באמצע נסו להגות רק את הצליל i. 
הקפידו כי בעת ההגייה:

  • הלשון נמצאת במצב גבוה (ממצב מנוחה רגיל) אם כי נמוכה יותר מהצליל 'iy' או 'אִי' בעברית
  • השפתיים רפויות
  • אורך התנועה קצר מאד


שימו לב שכשאתם הוגים את ה-'i' הצליל לא דומה מדי לאף אחד מהצלילים האחרים.תרגלו:

dip    lip    ship    trip    it    little    sit    thick    sick

trick    pretty    kid    pick    thing    win    big    sing    pill    miss

with    is    his    israel    sister    wish    king    bit    if    rich    bitch

נסו כעת להבחין בהבדל בין הצליל הארוך 'iy' לבין הצליל הקצר 'i'. שימו לב שהגייה לא מדוייקת לא תבדיל במשמעות בין שתי המילים!


Leave/live    eat/it    feet/fit    beat/bit    heat/hit    cheap/chip    green/grin    bean/bin=been reach/rich    least/list    meal/mill    peel/pill      bead/bid    ease/is    cheeks/chicks


לאודיו תרגול הקליקו כאן

אז כיצד אנחנו יודעים אם התנועה היא ארוכה או קצרה במילה מסויימת?
מאחר והאיות באנגלית אינו מצביע בהכרח על סוג התנועה אין אפשרות לדעת בהכרח מהאיות בלבד מתי משתמשים בכל אחת מהתנועות.אבל הנה טיפים קלים שעוזרים לפעמים להבדיל בין השניים:

    • לרוב, כאשר הצליל מאוית ע"י האות i, u, ui הצליל הנהגה הוא ה-i הקצר (לדוגמה:  in, did, busy, guitar,quick)
    • לרוב כאשר הצליל מאוית ע"י ee הצליל ארוך (beef, week, seed), כנ"ל לגבי ie, ei (לדומה: receive, believe)
    • השתמשו במילוני הגייה (קישור). ליד כל מילה יש איות פונטי של התנועה. הצליל 'y' מופיע כ-"i" והצליל 'i' מופיע כ-"I".
    • כשאתם רואים תוכנית באנגלית נסו לבודד מילים עם אחת מהתנועות האלו ונסו לאתר אם אם זו התנועה הקצרה או הארוכה.חיזרו על המילה. פיתוח השמיעה הוא המפתח לשינוי. באמצעות תרגול זה תשפרו את יכולת זיהוי הצליל, חזרה על המילה תשפר את ההגייה והתרגול עצמו יעזור לכם להכיר יותר את המילים השונות וההבדלים בינהם.


    למידע נוסף על המבטא הישראלי ושיפור המבטא וההגייה באנגלית:דרך המבטא

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

הדר שמש, דרך המבטא. עוזרת לשפר את המבטא וההגייה באנגלית. עובדת עם אנשי עסקים, שחקנים וזמרים המעוניינים לשפר את המבטא ושטף הדיבור. למדה את תורת הדיבור וההגייה בניו יורק במשך שלוש שנים, ופיתחה שיטה לשיפור המבטא המותאמת לדוברי עברית. עוד פרטים באתר:

www.accentsway.com

ליצירת קשר:

accents.way@gmail.com


 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת הדר שמש

מאת: הדר שמשלימודי שפות13/07/101677 צפיות
ישנה תנועה קטנטנה באנגלית שיכולה לעשות את כל ההבדל. ה-SCHWA. מעבר לשימוש התכוף שלה באנגלית, היא שולטת על הגייה ברורה, האינטונציה והמקצב באנגלית.להלן הסבר כיצד הוגים אותה? מתי היא מופיעה? ומה היא בכלל?

מאת: הדר שמשלימודי שפות12/05/101257 צפיות
מבטא נוצר כאשר אנו מחילים את כל הצלילים המקצבים והאינטונציה של שפת האם שלנו על השפה הזרה. במקרה זה, הדיפתונגים (דו-תנועה) אינם קיימים בעברית ולכן לעיתים דוברי העברית אינם הוגים אותם בצורתם המלאה בבואם לדבר אנגלית. להלן מספר כלים שיעזרו לשפר את ההגייה באנגלית.

מאת: הדר שמשלימודי שפות14/01/101539 צפיות
על מנת לשפר את המבטא וההגייה באנגלית ישנם הגאים אופייניים לדוברי העברית עליהם כדאי ורצוי לעבוד. אחד מהם הוא ה-r. הנה הסודות להגייה נכונה של הצליל הזה. ורמז - התשובה לא נמצאת בגרון...

מאת: הדר שמשלימודי שפות29/12/091266 צפיות
איך ניגשים באופן עצמאי לשיפור מבטא? מה כדאי לעשות על מנת לשפר את ההגייה תוך שיפור הביטחון ושטף הדיבור בשפה האנגלית? להלן מספר נקודות לשיפור, שביצוע כל אחת מהן באמת לא דורש הרבה זמן ומאמץ. יישום עצות אלו והפיכתן לחלק מאורח החיים היומיומי יעזרו בוודאות בשיפור ההגייה, המבטא והאנגלית בכלל.

מאת: הדר שמששיעורים פרטיים14/12/091733 צפיות
רוצים לשפר את המבטא באנגלית? כדאי להתחיל ב"TH"! האם הלשון יוצאת החוצה ונוגעת בשיניים כשאתם אומרים The, this that? או אולי היא נשארת לה בפנים במקום בטוח ומוכר כמו בעברית... הנה מספר הסברים ועצות שיעזרו לכם לדבר במבטא אמריקאי וישפרו את ההגייה על מנת שיבינו אתכם בקלות!

מאת: הדר שמשלימודי שפות08/12/093056 צפיות
אנגלית האמריקאית מלאה בחיבורי מילים, צירופים וקישורים. על מנת לצמצם את המבטא הזר שלנו ולהבין טוב יותר את דוברי השפה רצוי להכיר את הצורות העיקריות של האנגלית המקוצרת (Reduced Speech). במאמר מצורפות דוגמאות לקיצורים פופולריים ושימושיים.

מאת: הדר שמשלימודי שפות05/12/092173 צפיות
מהו מבטא? למה אנחנו נשמעים שונה כל כך כשאנחנו מדברים אנגלית מהדובר המקומי? המאמר מסביר את הדרך בה נוצר המבטא, מהם סוגי המבטאים השונים, ואיך (ומדוע) אנו יכולים לשפר את המבטא שלנו כשאנו מדברים אנגלית.

מאמרים נוספים בנושא לימודי שפות

מאת: נטלי אינטרדבלימודי שפות27/04/222666 צפיות
לא מעט הורים נתקלים במקרים של ילדים שלהם אין חשק, כח רצון או יכולות למידה של שפה חדשה אשר היא לא שפת אם. ובכן, מה אנו כהורים יכולים לעשות כדי לעודד את הילדים שלנו ללמוד את השפה האנגלית כשפה שניה ולגרום להם לאהוב את זה?

מאת: Daniel.Bלימודי שפות30/01/192107 צפיות
בעידן הגלובלי שבו אנו חיים, כמעט בלתי אפשרי להתקדם מקצועית מבלי ללמוד לדבר אנגלית ברמה גבוהה ביותר. תכניות הטלוויזיה שבהן אנו צופים, משחקי המחשב שאנו משחקים וכמובן, האינטרנט שבו אנו גולשים חלק ניכר משעות היממה משפרים באופן משמעותי את האנגלית שלנו - אך לא מספיק כדי לשדרג אותה לרמה שתאפשר לנו להתחרות בדוברי אנגלית כשפת אם במשרות המחייבות כישורים מסוג זה.

מאת: נינה כהןלימודי שפות13/02/173229 צפיות
העברת מידע תיאורטי אינה מספקת

מאת: נינה כהןלימודי שפות13/02/173492 צפיות
הטכנולוגיה מאפשרת לנו ללמוד מחוץ לכיתות

מאת: נינה כהןלימודי שפות13/02/172986 צפיות
לעתים ניהול שיחה בסיסית הוא דבר מספק

מאת: נינה כהןלימודי שפות13/02/172498 צפיות
השוק הישראלי גדול יותר מבעבר

מאת: נינה כהןלימודי שפות13/02/171974 צפיות
עלות הלימודים מעניינת רבים

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica