חפש מאמרים:
שלום אורח
17.05.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

חוק נגד אלימות במשפחה בבתי משפט

מאת: זכויות הגברדיני משפחה14/12/20091174 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

 

כיום לא מעט נשים מגישות תלונות סרק לגברים שלהן, מה שנחשב לכוח רב בבתי המשפט בתהליכי גירושין.

גברים רבים נפגעים רגשית וכלכלית מתלונות הסרק הללו- גבר המואשם באשמות פליליות חסרות כל בסיס נגד ילדיהם או נשותיהם נמצאים בסיכון מבחינת מקום עבודתם וכך גם את פרנסתם, ולרוב הכנסתו של הגבר משמשת מקור פרנסה יחיד במקרים כאלה.

החוק למניעת אלימות במשפחה התשנ"א - 1991 קובע כי בן זוג רשאי לפנות לבית המשפט לענייני משפחה בבקשה להרחיק את בן זוגו (במקרים מסוימים הורה או ילד) במקרה של אלימות במשפחה. בית המשפט בוחן את גרסות הצדדים ופוסק במקרים בהם בן הזוג נוהג באלימות כי בן הזוג יורחק מהבית. אלימות יכולה להיות מוכחת ע"י תלונות במשטרה או אישורים רפואיים על חבלה גופנית או איומים או התעללות נפשית ממושכת וחריגה. שלושה חודשים הם הזמן הסטנדרטי לצו הגנה, אולם במקרים מסוימים בית המשפט רשאי להאריך את התקופה מפעם לפעם עד לחצי שנה ובמקרים מיוחדים ביותר רשאי בית המשפט להאריך את התקופה של צו ההגנה עד לשנה.

יש מקרים בהם מגיש בן הזוג תלונת סרק. בית המשפט רואה זאת בחומרה רבה והדבר מהווה עבירה על החוק ואף יכול לפגוע בבן הזוג שהגיש את תלונת הסרק בהליך הגירושין עצמו, שכן בית המשפט או בית הדין יחשוד באמינותו במהלך המשפט.
לעתים צד שהגיש תלונה במשטרה מתחרט ומבקש למשוך את תלונתו, אך לא ניתן לבצע פעולה כזו.

http://right4man.com

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

right4man@gmail.com

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת זכויות הגבר

מאת: זכויות הגברדיני משפחה14/12/091231 צפיות
כ-30% מהנשים המתגרשות מעכבות את הסכמתן לקבלת גט מבעלן, וממשיכות ליהנות ממזונות אישה. מדי שנה עולה אחוז המתגרשים בישראל, והוא עומד כיום על אחד מכל שלושה זוגות. הליך הגירושים כרוך במקרים רבים במאבקים משפטיים שלעיתים הופכים לארוכים ומכוערים. מעבר לבעיית חלוקת הרכוש, הסדרי הראיה וחלוקת מזונות לילדים, ניצבים בתי המשפט בפני סוגיה כבדת משקל שרבים אינם מודעים אליה: קביעת מזונות האישה בטרם ניתן לה גט.

מאת: זכויות הגברדיני משפחה14/12/092969 צפיות
בספר דברים פרק כ"ד פסוק א' נאמר כדלקמן: "כי ייקח איש אישה ובעלה והיה אם לא תמצא חן בעיניו כי מצא בה ערוות דבר וכתב לה ספר כריתות ונתן בידה ושילחה מביתו".

מאמרים נוספים בנושא דיני משפחה

מאת: איתמר כוכבידיני משפחה11/05/211516 צפיות
הורים מעוניינים להבטיח את כספם באמצעות החתמת הילד/ה ובן/בת זוגו על הסכם הלוואה, במסגרתו הם יתחייבו להחזיר את הכספים עם גירושיהם או חתימה על הסכם ממון של ילדיהם עם בן/בת הזוג.

מאת: איתמר כוכבידיני משפחה11/05/211312 צפיות
עשרת התנאים אשר הורים יכולים להציב לילדיהם או אף לילדם ובת/בן הזוג המתגוררים בדירה, שההורים רכשו והעניקו במתנה לילדיהם (או הבטחת כספים שהעניקו), המשתנים בהתאם לנסיבות המקרה כדלהלן:

מאת: נועם קוריס משרד עורכי דיןדיני משפחה26/01/201627 צפיות
בית המשפט העליון בפסק דינו של כבוד השופט מ' מזוז, הכריע בימים אלו בעתירה המכוונת נגד החלטות של המשיבים 2-1, בית הדין הרבני הגדול בירושלים ובית הדין הרבני האזורי בתל אביב-יפו (להלן: בית הדין האזורי), מיום 14.2.2019 ומיום 12.11.2018 בהתאמה, בהן נקבע כי העותר חייב בגט לאשתו.

מאת: טלדיני משפחה03/06/182021 צפיות
אחד הנושאים המרכזיים בענייני גירושין הינו חלוקת הרכוש. בשיקולים של חלוקת רכוש כל צד מעלה את טענותיו כאשר מטרתו לקבל נתח משמעותי יותר בכלל הרכוש שנצבר.

מאת: רוני הכהןדיני משפחה10/04/181590 צפיות
לכל עורך דין לגירושים יש את הסגנון שלו. כדאי לוודא כי הסגנון שלהם מתאים הן שלך ואת הסגנון הדרוש כדי להגן על האינטרס שלך במהלך ואחרי הגירושים.

מאת: רוני הכהןדיני משפחה28/03/181716 צפיות
איך מסייעים בשלבים הללו של הפירוק הבלתי נמנע כדי ליצור עד כמה שפחות רגעים קשים בהליך מורכב שכזה? פניות אל עו"ד משפחה הן בהחלט צעד נבון

מאת: רוני הכהןדיני משפחה23/10/171808 צפיות
ברגע בו כבר נמצאים על פרשת דרכים לקראת גירושים יש כאלה שיכולים לומר דבר או שניים לגבי איך להתגרש נכון וחשוב להבין את העניין לעומק טרם הקפיצה השירה לתוכו.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica