חפש מאמרים:
שלום אורח
25.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

עבירות מס

מאת: עו"ד פלילי אדטודיני מיסים28/04/20151685 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

עבירות מיסים :

רקע:

על מנת שהמדינה תתנהל היא זקוקה לכסף -  מרבית הכסף מגיע מגביה של המדינה מהחברות והאנשים בשלל מיסים ותשלומים תמורת שירותים שהם בפועל מס. לא לכולם שמים לב מידי יום לשלל המיסים אבל לבטח משלמים אותם בכול עסקה שאנו מבצעים.

כמובן הנטייה הטבעית של כולם היא לנסות להימנע מתשלומי המס השונים – ולכן המדינה יצרה מנגנון משוכלל של דיווח וגביה אליו מחוברת ענישה פלילית שאמורה להעלות את האינטרס אצל כל אדם לשלם את תשלומי המס הנדרשים.

החלוקה של מהערכת המס:

מערכת המס מתחלקת לשני חלקים, החלק האזרחי והחלק הפלילי.

ככלל אפשרי לחלק באופן הבא:

בחלק האזרחי של דיני המס מתקיימת התדיינות אודות הסכום הנדרש שכול העובדות ברורות וידועות – היינו הנישום משתמש במקלטי מס ועוד על מנת להפחית את התשלומים – אבל הכול ברור וידוע. גם כאן במקרים בהם יש "יצירתיות יתר" והגלוי אינו באמת גלוי יתכנו מקרים שהתדיינות תקבל פנים פליליות.

החלק הפלילי של דיני המס מתייחס ברובו למציאות בה אין מידע מלא לראשויות אודות העסקה. היינו יש העדר מידע מהותי בידי ראשות המס, בד"כ לאור שינוי במספרים שמתקיים על ידי הנישום. לאור אותו חוסר מידע אין תשלום מס מלא על ידי הנישום.

לדוגמא:

הסתרת עסקה, או, "שינוי סכומים" ברישומה של עסקה.

הסיכון לחייב שמעלים:

הסנקציה הבסיסית במקרה של העלמת מידע מהראשויות היא "פסילת ספרים".

הכרה בהוצאות בפלילים:

המציאות הפלילית מלווה פעמים רבות באי הכרה בהוצאות שהושגו בהשגת ההכנסה כלל – כך יכול ויואשם אדם על הכנסה חייבת במס – שבפועל הוא הפסיד באותה התקופה ממון רב, היינו שצד ההוצאות היה נרחב הרבה יותר מצד ההכנסות !

דוגמא לבעיה:

עסק מסוים מחזיק בסחורה בשווי של  300,000 ₪.

הרווח בענף הינו 30% - היינו העלות של החומרים והוצאות המבנה (כולל עבודה ) הגיעו לסך של 200,000 ₪.

בפועל,  העסק התחסל ומכר את הסחורה בהנחה של 50%. היינו התקבלו 150,000 ₪.

הוצאות התפעול קניה המשיכו להיות 200,000 ₪.

אבל... האיש ששקע במרה שחורה לא הגיש דוחות. כך שאין הכרה בהוצאות ! שיגיע כתב האישום הוא ינקוב בסכום שהוא מעל התקבול בפועל ! כל ההסבר כמעט ולא יחדור את חומת ההיבט הפלילי.

מה בין פלילי לאזרחי:

בפועל חלק עצום מהאירועים הם בתחום הפלילי,  אולם, הם ידונו בפועל בהיבט האזרחי בלבד.

המטרה של ראשויות המס היא הרי קבלת כסף, ולא הוצאת נישומים רבים ממערכת התשלומים באמצעות כליאתם.

כמובן יש מקרים רבים שאין דרך לגשר כלל -  שההתנהלות הייתה בוטה או אין דרך לקבל את התשלום – כאן כבר נכנסים לחשבון שיקולים של הרתעת הרבים.

במקרים אלו התיק יופנה להליך הפלילי שההליך האזרחי ימשיך להתקיים במקביל.

נדבך מרכזי בהקלה על ענישה פלילית:

נדבך מרכזי בהקלה בענישה מהווה תשלום המס המחויב. היינו סגירת החוב האזרחי לחלוטין.

פעמים רבות הדבר אינו פשוט שכן בשל מציאות של פסילת ספרים או אי הכרה בהוצאות מסוימות – בפועל נדרש האדם לתשלומי מס גבוהים בהרבה מהכנסתו האמתית מהאירועים המס.

אולם אז כל שיהוי יכול ויעביר את התיק להיבט הפלילי – כך שקיים לחץ זמנים ניכר מצד הנישום להסדיר את חובות המס: "הסדרת המחדלים" – כך ניקרא אותו התשלום.

כופר כמגשר:

בחלק עצום מהאירועים של "בעיה" בתשלום המס תגבה המדינה בנוסף למס סכום נוסף שיחשב כ"כופר" זאת על מנת שהתיק יתקיים בהיבט האזרחי בלבד.

חשיבות הטיפול המהיר על ידי עורך דין פלילי:

עורך דין פלילי אמור לדאוג לעכב את העברת התיק מההיבט האזרחי לפלילי.

היינו לדאוג שתהה הסדרה של הנושא האזרחי – ובכך ירד מאוד הצורך של המערכת הפלילית להמשיך בתיק !

יש מקרים בהם יש צורך בתשלום "כופר" על מנת לגשר על ההיבט הפלילי, במקרים אחרים די בתשלום המס או בניית תוכנית לתשלום המס.

מוטי אדטו, עו"ד פלילי

לעוד פרטים נושא עבירות מס

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:
 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת עו"ד פלילי אדטו

מאת: עו"ד פלילי אדטוחוק ומשפט - כללי31/08/151746 צפיות
עד מדינה הוא אחד הגורמים החשובים ביותר בהגשת תביעות סביב נושאים פליליים. יש משמעות גדולה להסכם החסינות מול הפרקליטות והוא משפיע על מגוון היבטים.

מאת: עו"ד פלילי אדטופלילי27/04/151631 צפיות
אם יש עבירה בה מסתבכים אנשים ללא כל כוונה פלילית ולא פעם בלי הבנה שמתקיים אירוע שיכול לגרור אותם למשפט פלילי שלא לומר לבית כלא ממש – אלו הן "עבירות המין".

מאת: עו"ד פלילי אדטודיני אינטרנט21/04/153426 צפיות
במאמר זה נסקור את אופייה הלא אלים לכאורה מבחינה פיזית , עבריינות מחשבים מהווה עבירה פלילית לכל עניין ודבר והיא כן אלימה מפאת ההרס והנזק שהיא גורמת לנפגע.

מאמרים נוספים בנושא דיני מיסים

מאת: בנימין קלינגרדיני מיסים14/01/222138 צפיות
פורסם תזכיר חוק הכולל שורת תיקונים בחוק מיסוי מקרקעין נושא מיסוי מקרקעין תאריך פרסום 13.01.2022 תזכיר חוק שפורסם היום (ה') 13.1.22 להערות הציבור כולל שבעה תיקונים מוצעים בחוק מיסוי מקרקעין (שבח ורכישה) שמטרתם עידוד מכירת קרקעות לבנייה למגורים, הרחבת מדרגות מס הרכישה לרוכשי דירה יחידה ותיקון עיוותי מס שונים. התיקונים המוצעים צפויים לעודד מכירת דירות מגורים בטווח הקרוב ומתוך שאיפה להביא להגדלת היצע ולהורדת מחירי הדירות. התזכיר פתוח להערות הציבור עד 3/2/22 בשעה 23:59

מאת: איתמר כוכבידיני מיסים30/12/201163 צפיות
בית המשפט השלום, גזר על מהנדס כימיה, במסגרת הסדר טיעון; הטלת עונש - 33 חודשי מאסר בפועל וקנס בגובה חצי מיליון שקלים, זאת בנוסף ובכפוף לתשלום כל המס, בגין ההכנסה שהושמטה -38 מיליון. המהנדס הורשע בהעלמת הכנסות של 38 מיליון שקלים בחשבונות בנק UBS בשוויץ, לאחר שמכר את חלקו בחברה שהיה שותף בבעלותה ברומניה. המהנדס הודה בהשמטת ההכנסה בסך 38 מיליון ₪.

מאת: איתמר כוכבידיני מיסים30/12/201182 צפיות
בשבועות האחרונים, הופיעו או התקשרו למשרדי, אזרחים ישראלים תמימים ומזדמנים, המחזיקים מטבעות דיגיטליים, בעיקר ביטקוין. להפתעתם, הללו התבקשו על ידי מחלקת המודיעין של רשות המסים, למלא טפסים הדורשים מהם גילוי מלא על נכסיהם והמס בהתאם. האזרח צריך למלא את הטופס, תוך ציון הנכסים אותם הוא מחזיק בארץ ובחו"ל. השאלות המופנות לאותם אזרחים הינן כלליות, תוך בקשה להצהרה על נכסים. רשות המיסים מכוונת לנכסי הביטקוין, מאחר ואלה הם נכסיהם העיקריים של מקבלי טפסי ההצהרה.

מאת: איתמר כוכבידיני מיסים26/10/201408 צפיות
חוקי המס בישראל קובעים, כי מתנות פטורות ממס וזאת כל עוד הן ניתנו בתום לב. אולם, פסק דין תקדימי מחייב בבית המשפט העליון מיום 18 באוקטובר 2020, קבע כי הכנסות הרב – המערער, נכנסות בגדר סעיף 2(1) בפקודת מס הכנסה המחייב במס "השתכרות או רווח מכל עסק או משלח יד שעסקו בו תקופת זמן כלשהיא". המשמעות של הפסיקה המחייבת שהתקבלה בבית המשפט העליון הינה, שמעתה ואילך, ידוענים, מקובלים ולמעשה כל אדם בעל פרופיל חברתי – ציבורי – תקשורתי גבוה, צריך לדווח על שווי המתנות שלו, וכן – גם מחתונות ואירועים משמחים אחרים

מאת: איתמר כוכבידיני מיסים10/09/201069 צפיות
בימים אלה – חודש דצמבר 2016, הופיעו במשרדי, סידרה חדשה של אזרחים תמימים ומזדמנים אשר להפתעתם התבקשו על ידי רשות המיסים להסביר את מקורות הכנסתם בגין: נסיעות לחו"ל, ריבוי דירות, דירות יוקרה, רכבי יוקרה.

מאת: איתמר כוכבידיני מיסים10/09/201113 צפיות
רשות המסים קיבלה מידע על חשבונות של 35 אלף ישראלים בארה"ב

מאת: איתמר כוכבידיני מיסים10/09/20997 צפיות
נציבות תלונות הציבור על שופטים והמפקח לפי סימן ה' 1 לחוק בתי המשפט [נוסח משולב], התשמ"ד- 1984 הכפופה למשרד המשפטים פרסם חוברת הסבר על חובת הגשת הצהרת הון של שופט.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica