חפש מאמרים:
שלום אורח
25.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

הגורמים לסתימות ביוב והדרכים לטפל בהן

מאת: yasallin1בניין ואחזקה - כללי06/05/2015685 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

סתימה בביוב היא סיטואציה שמשבשת בצורה משמעותית את שגרת החיים שלנו

ככל הנראה, אף אחד מאתנו לא מקדיש יותר מדי מחשבה בחיי היום יום שלו למערכת הבסיסית כל כך שנקראת ביוב. עם זאת, עדיין מדובר במערכת בה כל אחד ואחד מאתנו תלוי במידה רבה ליצירת איכות חיים בסיסית בבית של כל אחד ואחד מאתנו. הביוב הוא למעשה מערכת השפכים הביתית, כשכלל השפכים שמיוצרים בבית שלנו באופן יום יומי מתנקזת דרך צנרת הביוב אל הביוב המרכזי בבניין ומשם לביוב השכונתי והעירוני. התלות שלנו במערכת הביוב הביתית היא פשוטה וברורה, ובכל זאת ניתן להבין אותה בצורה הטובה ביותר רק כשאנחנו סובלים מתקלות בביוב.

בראש התקלות הנפוצות במערכת הביוב ניצבות הסתימות. סתימות בביוב מתבטאות בהצטברות של מים ובעלייה על פני השטח של מי שפכים בעלי ריח רע מאוד. הסתימה יכולה להיות נקודתית, דרך פתח ניקוז ספציפי, כיור או אסלה, ובאותה המידה היא יכולה להיות גם כללית ומקיפה בתוך הבית או הבניין כולו. לכל סתימה שכזו יש גורמים אחרים ודרכי טיפול אחרות.

מה גורם לסתימות בביוב וכיצד נטפל בהן?

בתור התחלה, סתימות נקודתיות בפתחי ניקוז נקודתיים נגרמות במקרים רבים כתוצאה מגורמים זרים ומזיקים שלא אמורים לרדת במערכת הביוב. מוצרי היגיינה כמו טיטולים וטמפונים, גלילי קרטון של נייר טואלט, הצטברות שיערות בניקוז המקלחת או הכיור או כל חפץ זר אחר שנכנס למערכת הצנרת – כל אלה יכולים לגרום לסתימות נקודתיות בכיור או בפתח ניקוז נקודתי אחר.

במקרים שכאלה נוכל לנסות לטפל בסתימה בעצמנו, באמצעות שימוש בפומפה או באמצעות שימוש בתכשיר אבקתי מיוחד לפתיחת סתימות (שהוא בדרך כלל חומצתי ורעיל, לשים לב) ובמים חמים. במידה ולא הצלחנו, יש לקרוא לשרברב מקצועי שיפתח את הסתימה ויטפל בבעיה באופן נקודתי ואיכותי במהירות האפשרית.

חלק ניכר מסתימות הביוב, בוודאי אלה שמקיפות את הבית כולו ולא פתח ניקוז נקודתי כזה או אחר, קשורות לבלאי טבעי ולהצטברות של זרדים, ענפים ועלים שחודרים למערכת הצנרת (גם אם לא דרך הבית שלנו ספציפית). במקרים כאלה אין ברירה אלא לקרוא לשירות מקצועי של אינסטלטור וככל הנראה גם ביובית. הביובית תשאב ותזרים מים בלחץ גבוה מאוד דרך מערכת הביוב הביתית, כך שהיא תפתח בכוח את הסתימה ותשיב את החיים בבית שלנו לקדמותם.

כדאי שיהיה לנו מספר של איש מקצוע, לכל מקרה שלא יבוא

סתימות בביוב הן לא מסוג התקלות שאנחנו יכולים לצפות או לדעת מתי יגיעו. במקרים רבים, כשלא נוכל לטפל בסתימה בעצמנו, נראה את איכות החיים שלנו מתדרדרת במהירות ובאופן קיצוני עד שהתקלה תטופל. לכן כדאי מאוד שלכל אחד מאתנו יהיה בהישג יד מספר של שירות אינסטלציה ופתיחת סתימות, לכל מקרה שלא יבוא.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:
 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת yasallin1

מאת: yasallin1עסקים - כללי21/05/151015 צפיות
במאמר זה נדון בתהליכי העבודה בבתי דפוס מודרניים, אך לפני שנתחיל חשוב לציין כי קיים מגוון רחב ביותר של בתי דפוס הפועלים כיום וכי בתי דפוס שונים מחזיקים בתחומי מומחיות שונים

מאמרים נוספים בנושא בניין ואחזקה - כללי

מאת: בנימין קלינגרבניין ואחזקה - כללי02/05/222803 צפיות
אז מה זה ארנונה ? ארנונה זה מס שמוטל מכוח חוק בכל שנה והוא מורכב לכאורה ממשוואה מאוד פשוטה: "שטח הנכס" כפול "תעריף לכל מ"ר" – המכפלה של שניהם יוצרת בעצם את החיוב השנתי. אבל למען האמת, זה לא כל כך פשוט, וכפי שנציג כאן, הנתונים של "שטח" ו"תעריף" מצריכים בדיקה דקדקנית ועשויים להתפרש במספר אופנים. וכל שינוי קטן במשוואה הזאת יכול להביא להפחתה של עשרות אחוזים בחיוב הארנונה!

מאת: אבי דוידיבניין ואחזקה - כללי30/01/223113 צפיות
מה חשוב לדעת בשביל להבין מה זה תבע בצורה פשוטה

מאת: פורטל בתיםבניין ואחזקה - כללי23/08/211372 צפיות
כאשר אתם צריכים לבצע עבודות שונות בבית שלכם, לא תמיד פשוט להבין למי צריך להתקשר כדי שעבודות אלו יבוצעו. ישנם בעלי מקצוע מומחים מסוגים שונים כמו חשמלאי, אינסטלטור או קבלן שיפוצים. אבל מה קורה כאשר אתם רוצים לבצע תיקונים ומשימות תחזוקה ופשוט לא בורכתם בכישורים המתאימים?

מאת: פורטל בתיםבניין ואחזקה - כללי28/07/211330 צפיות
מחפשים חברת ניהול ואחזקת בתים בצפון? רגע לפני שאתם בוחרים בחברה כזו או אחרת עליכם לתת את הדעת על הנושאים הבאים:

מאת: פורטל בתיםבניין ואחזקה - כללי31/05/211590 צפיות
המגורים בעיר גדולה כמו חיפה אינה אומרת שעל הבניין שלכם להיראות אפרורי וקודר. להיפך, חיפה עטופה בכל כך הרבה טבע ירוק ומוריק, שזו חובה של ממש להקים גינה משותפת. גינה בבניין תסב הרבה הנאה לדיירים וילדיהם, הם יוכלו לבלות בחוץ, או על הגג, תלוי איפה תמוקם הגינה המשותפת, והבניין יראה פשוט נפלא, ייחודי ומלא באופי. אם שאלתם את עצמכם מה לעשות כדי להקים גינה, כל הפרטים לפניכם:

מאת: פורטל בתיםבניין ואחזקה - כללי31/05/211564 צפיות
המציאות הטכנולוגית שקיימת כיום, שינתה את החיים שלנו מקצה לקצה בהמון היבטים. ואחד התחומים שהשתנה גם כן כתוצאה מכניסת הטכנולוגיה לחיינו הוא ניהול ועד הבית. טכנולוגיה מתקדמת אשר מותאמת לתחום של ניהול בתים, הפכה את תהליך הניהול למאוד פשוט וידידותי ובעזרת תכנה לניהול בניינים אפשר לנהל את ועד הבית בצורה חכמה, אפקטיבית ובעיקר, שקופה, שזהו פרמטר לא פחות חשוב.

מאת: רוני הכהןבניין ואחזקה - כללי18/05/211751 צפיות
זה קשור הרבה לבחירה של עיצוב פנים נכון, וקשור גם כן לבחירה של חברת ניקיון משרדים שיודעת מה נדרש ממנה על מנת לשמר את החלל הזה נקי מלכלוך ואבק.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica