חפש מאמרים:
שלום אורח
19.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

כך תדעו אם כדאי לכם לרכוש דירה בגבעתיים בתמ"א 38, המדריך!

מה זה תמא 38 ? בשנים האחרונות קיימת מגמה חדשה של רכישת דירות מתוכנית מתאר ארצית מס' 38 , תוכנית מתאר נועדה במקור לחיזוק מבנים קיימים מפני רעידות אדמה, אבל בנוסף, זוהי דרך מקורית ומהירה להשביח את ערך הנכס ללא עלות כספית מצד הדיירים ופותחת אפשרות לבניית דירות נוספות על שטח קיים במיקום מרכזי ובמחיר אטרקטיבי. מטרת התוכנית היא לחזק מבנים ישנים, שנבנו לפני שנת 1980, תמ"א 38 כוללת אמצעים לעידוד ביצוע החיזוק על ידי תוספות זכויות בנייה (בניית יחידות דיור חדשות והרחבת דירות קיימות). 
בפרויקט תמ"א הדיירים זוכים ליתרונות רבים ולהשבחת ערך הנכס: חיזוק מבנים, שיפוץ הבניין מפנים ומבחוץ, הוספת מעלית, הוספת ממ"ד, הוספת מרפסת שמש, החלפת התשתיות, בניית חניה ועוד. תמ"א 38 בעיר היוקרתית גבעתיים, גבעתיים הפכה בשנים האחרונות ליעד מבוקש בקרב אנשים המעוניינים להתגורר קרוב לכל מה שמרכזי בישראל ,משפרי דיור , משפרי איכות חיים וכמובן מחיר נוח הרבה יותר מתל אביב. גבעתיים היא אחת הערים הירוקות ביותר בארץ. זאת אומרת, גבעתיים היא עיר נקייה מאד עם שפע של שטחים ירוקים הכוללים פארקים מתופעלים ומתוחזקים ועוד. מי שבוחר לגור בגבעתיים בשל סיבות אלה, בוודאי נותן חשיבות רבה לרמת הנראות והנקיון בתוך המבנים ולא רק מחוץ להם. זוהי עיר שנמצאת במגמת התחדשות, בתחומי הנדל"ן כמו גם תחומים אחרים. לצד שכונות חדשות המוקמות, מבוצעים בעיר לא מעט פרויקטים של שדרוג מבנים קיימים במסגרת תמ"א 38. בקרבת הפרויקט קיימים מוסדות חינוך איכותיים, הפרויקט קרוב לצירים ראשיים כגון: איילון, ז'בוטינסקי ודרך השלום, קרבה למקומות תעסוקה. עיקרה של תכנית תמ"א 38 בגבעתיים, שדיירי הבניין יקבלו שדרוג משמעותי לדירותיהם על פני הבניין הקיים, באופן שיתאים לסטנדרטים הנהוגים כיום בין היתר לצורך חיזוק הבניין מפני רעידות אדמה. בין אם מדובר בתכנית תמ"א 38 שאיננה כרוכה בהריסת הבניין ובין אם מדובר בתכניות  תמ"א2 או 38 3 שמשמעותן הריסת הבניין הקיים ובנייתו מחדש. 

עסקה זו נוחה ברמה הכלכלית, הדיירים הקיימים לא משלמים מכיסם כספים כלשהם אלא משלמים בדמותן של זכויות הבנייה הנוספות שגם כך סביר שלא היו עושים איתן דבר. ואילו רכישת דירה בבניין שכבר יישם את התקנה וחיזק את הבניין בפני רעידות אדמה, כנדרש בתמ"א 38 – תיתן לכם הגנה מרבית במקרה הצורך.   למה עדיף לקנות דירה מתמ"א 38 בגבעתיים – הרוכשים זוכים ל:

  • דירה חדשה במחיר אטרקטיבי יחסית
  • דירה חדשה לחלוטין בבניין נמוך! ולא במגדל!
  • מחיר רכישת דירה בקומה החדשה על גג בניין קיים נמוך ממחיר רכישת דירה בפרויקט חדש
  • חדר ממ"ד אלמנט חשוב לחיזוק ולהגנה מרבית מרעידות אדמה
  • הממ"ד ממוקדם בקצה הדירה ואינו מפריע לשינויים פנימיים
  • חוזה ולוחות זמנים סופיים למסירה בזכות הסכם התמ"א של הדיירים
  • דירות בתכנון של פעם – דירות עם תקרה גבוהה , חדרים מרווחים
  • מערכות צנרת וחשמל חדשות ונפרדות רק למספר דירות קטן!!!
  • כניסה לבניין עם שכנים איכותיים אשר דואגים לחזות הבניין
  • בניין עם מס' דיירים מצומם , ללא חברות ניהול – ישנו ועד בית ,
  • חווית מגורים של פעם - חדרים גדולים ומרווחים לעומת הדירות החדשות כיום שהם קטנות וצפופות
  • גמישות גבוהה ושיתוף פעולה בשינוים פנימיים בדירה לצד אדריכל וללא עלויות נוספות מצד הרוכשים
  • גבעתיים עדיין לא תל אביב והיא נחשבת כעיר רגועה, מושכת אליה אוכלוסייה סולידית ששואפת לאיכות חיים!!! בצירים הראשיים של גבעתיים: כצנלסון - שינקין – נהפך לרחוב הולנדי עם בתי קפה וחנויות בוטיק – וגם ברחוב וויצמן – ניכרת נוכחות של אוכלוסייה צעירה. העיר מתפתחת מרגע לרגע ומושכת אליה יותר ויותר אולוסיה צעירה המשפרת דיור שרוצה איכות חיים במרכז ולא בתוך תל אביב העמוסה!

    המידע הנ״ל נכתב ע"י אורטל אייזנברג,אלכסנדר סמצ׳נקו, אנטולי סמולר ,קלאודיו וויניק בשיתוף חברת אנגלאינווסט התחדשות עירונית למידע נוסף אודות החברה http://www.engelinvest.co.il/ 03-6077555

     





     
         
         
         
       
     
    אודות כותב המאמר:

    אלכסנדר סמצ'נקו

     
         
       
     

    מאמרים נוספים מאת אלכסנדר סמצ'נקו

    מאמרים נוספים בנושא בניין ואחזקה - כללי

    מאת: בנימין קלינגרבניין ואחזקה - כללי02/05/222785 צפיות
    אז מה זה ארנונה ? ארנונה זה מס שמוטל מכוח חוק בכל שנה והוא מורכב לכאורה ממשוואה מאוד פשוטה: "שטח הנכס" כפול "תעריף לכל מ"ר" – המכפלה של שניהם יוצרת בעצם את החיוב השנתי. אבל למען האמת, זה לא כל כך פשוט, וכפי שנציג כאן, הנתונים של "שטח" ו"תעריף" מצריכים בדיקה דקדקנית ועשויים להתפרש במספר אופנים. וכל שינוי קטן במשוואה הזאת יכול להביא להפחתה של עשרות אחוזים בחיוב הארנונה!

    מאת: אבי דוידיבניין ואחזקה - כללי30/01/223092 צפיות
    מה חשוב לדעת בשביל להבין מה זה תבע בצורה פשוטה

    מאת: פורטל בתיםבניין ואחזקה - כללי23/08/211367 צפיות
    כאשר אתם צריכים לבצע עבודות שונות בבית שלכם, לא תמיד פשוט להבין למי צריך להתקשר כדי שעבודות אלו יבוצעו. ישנם בעלי מקצוע מומחים מסוגים שונים כמו חשמלאי, אינסטלטור או קבלן שיפוצים. אבל מה קורה כאשר אתם רוצים לבצע תיקונים ומשימות תחזוקה ופשוט לא בורכתם בכישורים המתאימים?

    מאת: פורטל בתיםבניין ואחזקה - כללי28/07/211325 צפיות
    מחפשים חברת ניהול ואחזקת בתים בצפון? רגע לפני שאתם בוחרים בחברה כזו או אחרת עליכם לתת את הדעת על הנושאים הבאים:

    מאת: פורטל בתיםבניין ואחזקה - כללי31/05/211584 צפיות
    המגורים בעיר גדולה כמו חיפה אינה אומרת שעל הבניין שלכם להיראות אפרורי וקודר. להיפך, חיפה עטופה בכל כך הרבה טבע ירוק ומוריק, שזו חובה של ממש להקים גינה משותפת. גינה בבניין תסב הרבה הנאה לדיירים וילדיהם, הם יוכלו לבלות בחוץ, או על הגג, תלוי איפה תמוקם הגינה המשותפת, והבניין יראה פשוט נפלא, ייחודי ומלא באופי. אם שאלתם את עצמכם מה לעשות כדי להקים גינה, כל הפרטים לפניכם:

    מאת: פורטל בתיםבניין ואחזקה - כללי31/05/211559 צפיות
    המציאות הטכנולוגית שקיימת כיום, שינתה את החיים שלנו מקצה לקצה בהמון היבטים. ואחד התחומים שהשתנה גם כן כתוצאה מכניסת הטכנולוגיה לחיינו הוא ניהול ועד הבית. טכנולוגיה מתקדמת אשר מותאמת לתחום של ניהול בתים, הפכה את תהליך הניהול למאוד פשוט וידידותי ובעזרת תכנה לניהול בניינים אפשר לנהל את ועד הבית בצורה חכמה, אפקטיבית ובעיקר, שקופה, שזהו פרמטר לא פחות חשוב.

    מאת: רוני הכהןבניין ואחזקה - כללי18/05/211745 צפיות
    זה קשור הרבה לבחירה של עיצוב פנים נכון, וקשור גם כן לבחירה של חברת ניקיון משרדים שיודעת מה נדרש ממנה על מנת לשמר את החלל הזה נקי מלכלוך ואבק.

     
     
     

    כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
    השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

    christian louboutin replica