חפש מאמרים:
שלום אורח
24.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

טיפול משפחתי זוגי - מה זה ולמי זה מתאים?

משברים מהווים חלק בלתי ניפרד מכל מערכת יחסים. קיימים סוגים ורמות שונות של משברים - חלקם עוזרים לבני הזוג לצמוח ולהתפתח ביחד כיחידה משפחתית אחת, בעוד שאחרים יכולים להרוס את הקשר ולפגוע באמון בין בני הזוג. למרות שרבים רואים במשפחה יחידה אחת, הרי שהיא מורכבת מאינדיבידואלים בעלי אופי, דעות והתנהגות שונה. במציאות שכזו לא מן הנמנע כי יווצרו פערים בהשקפה או חוסר הבנה. משברים בין בני הזוג ישפיעו גם על היחסים בתוך המשפחה ועל הילדים, ולהפך גם נתק בתקשורת עם הילדים יכול ליצור קשיים ובעיות בזוגיות. ישנם משברים קטנים שחולפים מעצמם, בעוד הבעיות הגדולות יותר נוטות רק לגדול ולהתפתח אם לא מעניקים להם טיפול או פתרון מתאים. פעמים רבות טיפול בקשיים בזוגיות יכלול את כל המשפחה, על מנת להעניק לכולם את המענה למצוקות אתן הוא מתמודד.

כיצד נוצרים משברים בזוגיות ובמשפחה?

לרגשות ולקשיים המשפיעים עלינו, בין אם מקורן חיצוני או פנימי, יש השפעה ישירה עלינו ועל מערכות היחסים שלנו. בין הגורמים המשפיעים על שלום הבית ניתן לציין את: דאגות כלכליות, מצב בריאותי, חוסר תקשורת עם הילדים, לחצים, מתח, כעסים, חוסר הסכמה לגבי מטרות משותפות, שוני בגישות חינוכיות, טראומות מהעבר, חוסר התגברות על קשיים שנחוו בעבר, חוסר יכולת לשחרר כעס או חווייה לא נעימה, קושי בחיים האינטימיים, חוסר סיפוק בחיי האינטימיים ועוד; ישנם קשיים שנגרמים בגלל לחצים חיצוניים כגון לחץ בעבודה, לימודים, דאגות כלכליות. ישנן מצוקות שמצבן פנימי - טראומות, כעסים ועוד; ומצוקות אחרות שמקורן בתקשורת בין אנשים שונים - שוני בראיית עולם, מטרות, חינוך הילדים וכו'... לכל המצבים האלה יש את היכולת להשפיע על הקשר בין בני הזוג ועל היחסים בין ההורים והילדים. במקרים רבים הזוג יפנה לקבלת טיפול משפחתי זוגי על מנת להעניק מענה לקשיים של כל אחד מבני המשפחה.

למי הטיפול מתאים?

הטיפול מתאים לכל מי שמתמודד עם מצוקות וקשיים בתוך התא המשפחתי ובזוגיות. הטיפול נועד לתת מענה למגוון סוגיות ובעיות אתן מתמודדים בני הזוג והמשפחה. למעשה הטיפול יכול להתאים לאנשים שונים, בשלבים שונים של הזוגיות ועם בעיות שונות. בין המטופלים בקחיניקה ניתן למצוא זוגות בראשית דרכם, זוגות נשואים, משפחות, בני זוג לפני גירושים, אנשים המתקשים למצוא שפה משותפת עם הילדים ועוד.

טיפול משפחתי זוגי - מה זה?

הטיפול נבנה ומועבר באופן המותאם לצרכים האישיים של כל אחד מבני הזוג ובני המשפחה. הטיפולים נערכים במתכונת זוגית, משפחתית ואישית. במסגרת הטיפול בני המשפחה יקבלו כלים יעילים ושימושיים ליצירת אמון, תקשורת תקינה ומכבדת, גישור בין הפערים בהשקפה, הקשבה, הבנה הדדית ועוד. הטיפול יתמקד בשיפור היחסים, חיזוק הקשרים, חידוש האהבה ובניית בסיס מוצק לקיום קשרים משפחתיים וזוגיים תקינים. במקרים בהם חלק מהקשיים או עיקרם נובעים בשל בעיות בחיים האינטימיים של הזוג, ניתן לשלב טיפול מיני על מנת למקסם את האפקט של הטיפול.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

יעוץ זוגי הינו טיפול שמטרתו להביא את בני הזוג להידברות חדשה, שינוי דפוסי חשיבה והתנהגות בין בני הזוג במטרה ליצור תקשורת טובה , שותפות, הדדיות ופרגון.

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת שירלי קליין

מאת: שירלי קלייןאימון למערכות יחסים25/06/151874 צפיות
זוגיות מהווה חלק חשוב ומשמעותי בחיינו ולכן טיפוח הקשר חשוב ביותר לשמירה על מערכת היחסים. זוגות רבים נמצאים תחת סטרס עקב הלחצים של העבודה, המשפחה והילדים. סטרס זה מונע מהם להתמקד בקשר ולהשקיע כפי שעשו בהתחלה. ארגון נכון של זמן וסידרי עדיפויות עשויים לעזור בשיקום הקשר והשבת הלהבה. הכנסו לקריאת טיפים לשמירה על קשר זוגי זריא ומאושר.

מאמרים נוספים בנושא משפחה וזוגיות - כללי

מאת: ערןמשפחה וזוגיות - כללי10/02/215165 צפיות
כאשר אדם הולך לעולמו נותר בזכרוננו כל מה שהיה עבורנו. בין אם מדובר בבן משפחה ובין אם מדובר בחבר קרוב, זהו זמן כאוב. בימים האלה שהמשפחה מתכנסת ומתכוננת להלוויה ולשבעה, ישנה רק עוד משימה אחת אחרונה. לכבד את זכרו של אותו אדם באמצעות מודעות בעיתון שיאפשרו למכרים הרחוקים יותר לקבל מידע חשוב על המקום שבו תהיה השבעה.

מאת: כרמי אומרומשפחה וזוגיות - כללי17/10/204677 צפיות
ייעוץ זוגי והקלקולים בהורות אחד ממוקדי המריבות העיקריים המופיעים במהלך ייעוץ זוגי זו ההתנהלות של בני הזוג מול ילדיהם. נראה שכל אחד מביא את הדעות והאמונות שלו, יחד עם השריטות והמגבלות שלו.

מאת: כרמי אומרומשפחה וזוגיות - כללי14/07/201170 צפיות
בני זוג לעיתים מביאים עימם תחושת חסך שחוו במהלך ילדותם והתבגרותם. הרצון למלא חסך שהיה, לפצות על מחסור שנחווה, הינו פעולה המשולה למי שמוזג מים בחבית ללא תחתית

מאת: כרמי אומרומשפחה וזוגיות - כללי13/04/201462 צפיות
כיצד מרגיש זוג בהגיעו ליועץ זוגי? קבלו הצצה לזווית קצת אחרת

מאת: דוד כהןמשפחה וזוגיות - כללי15/03/201425 צפיות
אחת הדילמות שעומדות בפנינו, כשאנחנו רוצים לערוך פיקניק עם חברים ובני משפחה או כשאנחנו רוצים לארח אירוע בבית או בכל מקום אחר, זה עם מה נארח אותם? באילו כלים ואמצעים נשתמש? בסד אריזות הביאו לכם כמה נקודות מחשבה

מאת: נטלי הרוש משפחה וזוגיות - כללי27/07/173102 צפיות
החופש הגדול בעיצומו, הילדים מתחילים קצת להתבגר ולקראת השנה החדשה אנחנו ההורים מנסים לקדם אותם מכל מיני בחינות...אם לימודיות או לקיחת אחריות, איך להתנהג חברתית ועוד. הנה לכם כמה אפשרויות שישפרו לילדים שלכם את חופשת הקיץ ובמקביל יכינו אותם מכל מיני בחינות לשנה החדשה.

מאת: רוןמשפחה וזוגיות - כללי04/05/173405 צפיות
מאמר על חברת ניקיון

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica