חפש מאמרים:
שלום אורח
20.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

שלומית אהרון ושלושת הטנורים-ביקורת-המשכן ת א

מאת: אלי ליאון-elybikoretמוסיקה27/12/20091447 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק
583שלומית אהרון ושלושת הטנורים-משכן האמנויותת"א583 שלומית אהרון השיקה אמש מופע חדש במשכן אמנויות הבמה בתל אביב  בהשתתפות שלושתהטנורים סולני האופרה הישראלית יותם כהן,יוסף ארידן וגיא מנהיים. זאת לא הפעם הראשונה ששלומית אהרון משתפת קולות גבריים בהופעותיה אך היה בערבהזה משהו מיוחד,משהו שונה בכל זאת. במופע  היה מיזוג בין שירתה של שלומית אהרון עם אריות אופראיות. היה זה מופע ענק,מושקע,ראותני במובן הטוב של המילה . הכל היה בקנה מידה גדול: ניברשת ענקית מקסימה בצבע תכלת על תיקרת הבמה, נוצצתכיהלום עם אורות שהתחלפו כל הזמן בשלל צבעים,תזמורת של שיבעה נגנים(סקסופוןוחליל-פטר ורטהיימר,תופים עידן פרידמן,כלי הקשה-גלעד דוברצקי,בס-אורן לץ,פסנתר-אמירשינפלד,גיטרה-דורון מזרחי וצ'לו נעה אילי),כניסה כמעט בחושך של  שלושת הטנורים עםשיר כאילו כנסיתי טקסי חגיגי  וכניסה עוד יותר מרשימה נשיאותית  של כלת הערב שלומיתאהרון. שלומית והטנורים התרכזו בחלקו הראשון של הערב בשירים שקטים,רומנטיים,מוכריםמהרפרטואר העשיר שלה שהצטבר משך השנים. היא לא איבדה דבר מהחינניות שלה,מהקול המקסים,מהחיות שלה,מרצה וחיוכה הרב אלאלהפך כל זה השתפר ועלה. נראה שהזמן רק מיטיב עמה. היה זה רעיון נפלא לשלב שירים שלה עם שירה אורפאית.השילוב בין שלושת הטנוריםשלכל אחד גוון אחר עם קולה היה מצויין והשתלב היטב. היא שרה כסולנית ,בדואטים, ביחד עם השלישיה כולה, בצירופים שונים כאשר כולםעמדו על רמה גבוהה ובוצעו נהדר. שמענו שירים שאנו מכירים ,שירים סנטימנטליים,איטיים, נוגעים ללב וגובליםבנוסטלגיה. אמנם כדברי אחד השירים "מוסיקה אינה יכולה לשנות את העולם אך היא יכולה לשנותאת מצב הרוח" והוא היה אכן מרומם.זאת היתה חגיגה אמיתית,ערב מלא התרגשות שניכר אצלכל המשתתפים וביחוד אצל אהרון והקהל. הערב גם שודר בשידור ישיר ברדיו. השירים הישנים והידועים קיבלו תזמור חדש שריענן אותם ,הוסיף להם עוצמהוכח. אלה היו עיבודים נהדרים שונים אחד מהשני. ההפקה המוסיקלית והעיבודים הנהדרים הללו היו של אוהד חיטמן כאשר היועץ האמנותיהיה צדי צרפתי.לקח חלק בעיבודים,בניהול המוסיקלי, ניגן על קלידים וניצח ,דרוראלכסנדר. הכל היה ערוך מצויין,מגוון,השירים נבחרו בקפידה והיו מכל הסוגים ומכלהתקופות. שמענו שירים נפוליטניים ידועים כגון "סנטה לוצ'יה" ו"גרנדה" וכן אריות מאופרותידועות כ "לה דוננה א מובילה" מריגולטו גם בקצב של רוק וג'אז וכמובן שירים ישראלייםידועים. הערב שהוכן היטב הוגש בצורה טובה מאוד ואם היו בו פגמים קטנים לא משמעותיים הםנבעו מההתרגשות,מהרמקולים ,מהאקוסטיקה,היקף ההפקה וכו' אך הם לא פגעו בהנאת הקהלמהערב החגיגי והמרשים. דבר אחד שבאמת צרם ופגע בהופעה היתה ההגברה. הדברים הגיעו לידי כך שלקראת הסוף אי אפשר היה לשמוע את קול הזמרים אלא רעשהתזמורת בעוצמה רבה בלבד וזה היה חבל. שלומית אהרון סיפרה שבזמנו הציעו לה לשיר את "על מדרגות הרבנות"ואז היא סירבהבטענה שאינו מתאים לה. הפעם היא שרה אותו לכבוד הערב וביצעה אותו נהדר ומקסים בקול הפעמוניםשלה. חבל גם שלא המשיכה בדרכה של אימה כזמרת אופרה דבר שגם היה מתאים להביותר היה בערב המשולב חידוש מרענן,שינוי בגישה .ערב שהתאים גם לקהל אוהב השיריםהעבריים,הנפוליטניים וגם לחובבי האופרה הקלה המבדרת. לראות או לא לראות:זה היה ערב של בידור רציני שנשמע כקל ,בידורי ומהנה.ערבהמתאים הן לאוהבי שלומית אהרון והן לשירה האופראית כבדה כקלה.מומלץ לכולם. נכתב על ידיelybikoret-אלי ליאון , 25/12/2009 10:19
 



תגיות המאמר: שלומית


 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:
 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת אלי ליאון-elybikoret

מאת: אלי ליאון-elybikoretספרות09/01/131357 צפיות
ספר שירה

מאת: אלי ליאון-elybikoretספרות09/01/13958 צפיות
ספר שירה

מאת: אלי ליאון-elybikoretמוסיקה26/04/121282 צפיות
10 שירים מצויינים בביצועו בלווי קלידים וגיטרה

מאת: אלי ליאון-elybikoretמוסיקה19/04/121467 צפיות
להקת פופ ודיסקו משנות ה80

מאת: אלי ליאון-elybikoretמוסיקה19/04/121249 צפיות
להקת פופ ודיסקו משנות ה80

מאת: אלי ליאון-elybikoretאומנות - כללי27/12/111317 צפיות
קולקטיב הבארוק הישראלי

מאת: אלי ליאון-elybikoretאומנות - כללי23/12/111246 צפיות
אלברט כהן שר שירי מחזמרים

מאמרים נוספים בנושא מוסיקה

מאת: רויטל ל מוסיקה02/12/204798 צפיות
אחת מצורות הבילוי הפופולריות בשנים האחרונות היא הקריוקי אשר מקורו במדינת יפן ופרושו "תזמורת ריקה". אנשים מסתבר מאוד אוהבים לשיר, ולכן כל אירוע בו תהיה הפעלה אקטיבית, כזו שהאורחים יוכלו להביע עצמם ולהתבטא בשירה, יהפוך למשהו מוצלח.

מאת: חיים נוימוסיקה12/08/205270 צפיות
הסינגל החדש של הזמרת והיוצרת יעלה אלישיב, CRAZY TIMES הוא מצמרר, מרגש ומבליט את יכולותיה הווקאליות והמוזיקליות. את השיר כתבה והלחינה יעלה בתקופת סגר הקורונה והוא כבר זכה לתהודה רבה בקרב מאזיניה וציבור נרחב.

מאת: חיים נוימוסיקה26/07/205273 צפיות
גם זה הגיע: המנון לקורונה, המגפה שנחתה על העולם, זוכה גם לשיר קליל וקצבי ולסינגל חדש של הזמר יהודה אברון.

מאת: אידובמוסיקה29/12/195921 צפיות
הייתה תקופה לפני הרבה מאוד זמן שראש-הממשלה שלנו, ביבי נתניהו, השתמש במשפט הבא בשביל להגדיל לעצמו את כמות המצביעים - לכל ילד יהיה מחשב בבית. ביבי השתמש במשפט הזה בתור כלי שכנוע. מכוון שהייתה תקופה שלא היה מחשב בכל כיס והגישה לאינטרנט הייתה מאוד מצומצמת. לעומת התקופה של היום שבו לכל ילד כבר יש גישה כמעט בלתי-מוגבלת בשביל לגלוש באינטרנט.

מאת: אידובמוסיקה13/12/193566 צפיות
אם היינו חיים עשור אחורה והייתם רוצים לבנות אולפן-הקלטות הייתם צריכים לעבוד כלכך הרבה שעות בשביל להקים את האולפן הכי פשוט. אבל היום, ההוצאה הכי יקרה שלכם כנראה תהיה מחשב ואם אתם קוראים את המאמר הזה אז אני מניח שיש לכם מחשב. במאמר הזה אני רוצה להסביר מה הם כוחם של פלגינים.

מאת: אידובמוסיקה09/12/193521 צפיות
כיום אנחנו חיים בתקופה שמאוד קל לשמוע שירים. בלחיצת כפתור אנחנו יכולים לשמוע איזה שיר שאנחנו רוצים או אלבום שלם מבלי לחשוב יותר מדי. אנחנו כלכך רגילים לשמוע שירים לפי בחירה שלא קיים אתר אחד, אלה כמה אתרים שתהליך הורדת שירים מיוטיוב או מכל אתר אחר היא מאוד פשוטה. למרות שאיכות השירים פחותה מזו של השירים שהופקו באלבום, אנחנו בתור צרכנים מעדיפים את הנוחות של לשמוע מתי שאנחנו רוצים מאשר לשמוע שירים באיכות גבוהה.

מאת: אידובמוסיקה02/12/193803 צפיות
מי מאיתנו לא שומע היום שירים דרך יוטיוב? היום הדרך המקובלת לשמוע שירים היא דרך שירות סטרימינג כלשהו כשהדרך הכי פופולרית היא מיוטיוב. אני נתקל בהרבה מקרים שבהן כל קבל עם ועדה מבקש ממני להסביר לו איך מורידים שירים מיוטיוב. בדר"כ אני גם שואל "למה צריך להוריד את השירים מיוטיוב? הרי מאוד נח וקל פשוט להיכנס ליוטיוב ואז לשמוע את השירים שאנחנו רוצים", התשובה הקבילה שאני מכבד היא דווקא מזמרים שרוצים להתאמן על שירים מסויימים אבל הם לא תמיד נמצאים במקום שהטלפון שלהם קולט וויפי (wifi) בשביל להפעיל יוטיוב...

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica