חפש מאמרים:
שלום אורח
19.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

ביקורת: פרידה - תיאטרון-מחול נוקב ומרשים

מאת: חיים נויריקוד04/07/20172797 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

ביקורת: פרידה - תיאטרון-מחול נוקב ומרשים - יצירה מרהיבה על חייה של האמנית המקסיקנית- תיאטרון הבימה

מאת חיים נוי

פרידה היא יצירת תיאטרון-מחול מרשימה ומרהיבה המציגה תחנות בולטות מחייה התוססים והקצרים של הציירת והאמנית המקסיקנית הנודעת פרידה קאלו.

המופע הוא פרי יצירתו של הכוריאוגרף אביחי חכם שהצליח להעלות הפקה נוקבת, מרגשת, תוססת ובעלת עצמה חזותית נפלאה.

העלילה עוקבת בתמונות חזותיות של צליל ותנועה אחרי סיפור חייה של פרידה, שזכורה לרבים כציירת עם הגבות העבות והמחוברות ועם השפם.

פרידה נולדה בשנת 1907 לאב יהודי ולאם ממוצא אינדיאני-מקסיקני. היא לקתה בשיתוק ילדים והפכה נכה לאחר ניתוחים כושלים שהביאו לכריתת רגלה. הייתה מעורבת גם בתאונת דרכים שריתקה אותה תקופת מה לכסא גלגלים. היא התאהבה בצייר דייגו ריברה ואהבתם ידעה עליות ומורדות ובין לבין היו לה רומנים עם אחרים ועם נשים. בין היתר היה לה רומן עם ליאון טרוצקי . היא מתה לאחר סיבוך של דלקת ריאות בגיל 47.

חייה בצל נישואיה לצייר ריברה היו מוקד לסיפור חיים תוסס ומורכב ובין היתר היה לסרט קולנוע.

אביחי חכם מיוצרי המחול הנודעים בארץ ובחו"ל העלה תיאטרון-מחול שמגולל בפני הצופים את תחנות חייה ואהבותיה , אותם מספרים בתנועה מרשימה חברי להקת הרקדנים המוכשרת.

כוכבת המופע, לירז צ'רכי משמיעה מעל פס קול את הגיגיה של פרידה והיא נוטלת חלק במחול הססגוני והעוצמתי שעל הבמה.

היצירה בנויה מתמונות מחול צבעוניות ומרשימות, מלוות בצלילי מוזיקה נפלאה, חלקה פלמנקו, כאשר הרקדנים מחוללים תרתי משמע בקצב ובמקצועיות נפלאה, חגיגה לעיניים ולאוזניים.

מספר תמונות הן בעלות עצמה חזותית רבה וחלקן מרשימות מבחינת הביצוע והשילוב של התנועה בריקוד של חברי הלהקה.

לירז צ'רכי מפגינה יכולת הגשה וריקוד מעולים והיא נכנסת לעומק הדמות, גם במראה וגם בהקרנת דמותה הססגונית.

אסף גולדשטיין מגלם את הצייר דייגו ריברה והוא מגלה יכולת תנועה מעולה וגילום משחק משובחים.

יגאל משינסקי בולט בהצגה בכישרון ריקוד מעולה והתמונה בה הוא נוטל חלק בחלק הפותח  היא מרשימה במיוחד.

רות אהרוני גונבת לפרקים את ההצגה ביכולת הריקוד שלה ובהיותה פרפורמרית מצוינת.

רוני אוזן, הראל ג'רזוטס, רוס מוגרלי, הראל קיי, לירון קיכלר, ואדר ריקליס נהדרים ונפלאים ביכולות הביצוע שלהם.

קרן גרנק עצבה תאורה מהממת. גילי אלגבי עצבה תלבושות מעולות, במיוחד של הבנות . ערן עצמון עצב תפאורה שמושתתת על אביזרים סולידיים , אך על עוצמות בדים ורקע מעולים. תמונת המיטה על הקיר היא נהדרת. נפלאה גם העריכה המוזיקלית של מירי לזר וג'וני גולדשטיין שאחראי גם למוזיקה המקורית . המוזיקה מהווה חלק אינטגראלי ורב עוצמה ביצירה.

המנהל האומנותי משה קפטן אחראי לדרמטורגיה של היצירה.

הכותב הוא חיים נוי, עיתונאי, עורך ראשי סוכנות החדשות הבינ"ל IPA, עורך ראשי לשעבר סוכנות הידיעות עתים, חבר אגודת העיתונאים, חבר תא מבקרי התיאטרון באגודת העיתונאים.

 



תגיות המאמר: פרידה, הבימה, חיים נוי


 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

חיים נוי, עיתונאי, עורך ראשי סוכנות החדשות הבינ"ל IPA, עורך ראשי לשעבר סוכנות הידיעות עתים, חבר תא מבקרי התיאטרון באגודת העיתונאים.

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת חיים נוי

מאת: חיים נויעסקים, מימון וכספים29/11/222365 צפיות
NWTN Inc (נאסד"ק: NWTN), חברת טכנולוגיות לניידות עם מודעות לסביבה המביאה לעולם פתרונות ניידות ממוקדת נוסעים ברמת הפרמיום, הודיעה כי הבנייה של מתקן הרכבת הרכב החשמלי שלה באיחוד האמירויות, באזור התעשייה ח'ליפה באבו דאבי (KEZAD), מתבצעת בהתאם ללוח הזמנים, והוא יושלם ברבעון הרביעי של 2022.

מאת: חיים נויהודעות לעיתונות - כללי29/11/222488 צפיות
אירוע הפתיחה בהשתתפות הילרי רודהם קלינטון, ג'יסו ניה, שיידה סולימאני, שירין נשאט עם הופעה מיוחדת של ג'ון בטיסט

מאת: חיים נויעסקים, מימון וכספים26/11/222365 צפיות
רוזן, יועץ לאומי למשקיעים, מעודד את המשקיעים ב- Wine Estates, Inc. להבטיח ייעוץ לפני תאריך יעד חשוב בתביעה ייצוגית בניירות ערך – VWE

מאת: חיים נויעסקים, מימון וכספים26/11/222334 צפיות
רוזן, יועץ למשקיעים בעל שם עולמי, מעודד את המשקיעים ב- Unisys Corporation להשיג ייעוץ לפני תאריך יעד חשוב בתביעה ייצוגית בניירות ערך – UIS

מאת: חיים נויהודעות לעיתונות - כללי25/11/222430 צפיות
רוזן, יועץ למשקיעים גלובלי, מעודד את המשקיעים ב- FIGS, Inc. שצברו עודף הפסדים, להבטיח ייעוץ לפני תאריך יעד חשוב בתביעה ייצוגית בניירות ערך – FIGS

מאת: חיים נויעסקים, מימון וכספים25/11/222310 צפיות
רוזן, חברה מובילה, מעודד את המשקיעים ב- Torrid Holdings שצברו עודף הפסדים, להבטיח ייעוץ לפני תאריך יעד חשוב בתביעה ייצוגית בניירות ערך – CURV

מאת: חיים נויהודעות לעיתונות - כללי25/11/222575 צפיות
בואינג 737 BBJ2 הוא תוספת נהדרת לצי המטוסים הפרטיים הבלעדי של KlasJet מכיוון שהוא אמור לספק את הצרכים הספציפיים של לקוחות בכירים הנוסעים בקבוצות קטנות יותר.

מאמרים נוספים בנושא ריקוד

מאת: דניאל seoריקוד20/10/162134 צפיות
מעוניינים להדפיס כרטיסי דפוס? לא בטוחים לאילו מחירים לצפות? חוששים שירמו אתכם ויבקשו מחיר גבוה מדי? כל המידע שאתם צריכים ורוצים כאן:

מאת: דניאל seoריקוד08/08/152919 צפיות
מהי למעשה משמעות המילה גלויות? שהן מגלות. שגלויים בהן כל הפרטים שהן חושפות את העין לכל מה שנמצא עליהן, שהן נגישות וזמינות לעיון בכל עת. אי לזאת גלויות יכולות לשמש כל בית עסק חברה או עצמאי פרילנס כפריט שיווקי נהדר וכאמצעי לפרסום.

מאת: רוי ורלריקוד10/03/152666 צפיות
There are a lot of people out there who claim to real-estate gurus, but do they always make the best decisions? These are the very same people who were presiding when the market crashed after all. Read these tips if you navigate real estate.

מאת: stasevichריקוד30/01/152192 צפיות
גם אני לא הייתי אומר ש-- חשפניות למסיבת רווקים השפיל את ראשו במהירות. - אבל אני אומר לך שאני מרגיש כמו שניתנתי לי הזדמנות שנייה. אני עדיין אוהב אותך ורוצה אותך להיות אשתי. האם אתה מרגיש לי כלום?

מאת: פרדי DJ ריקוד25/01/152103 צפיות
על חשיבות בחירת התקליטן לאירוע שלכם אין עוררין. תקליטן מקצועי מהשורה הראשונה בתחום יגרום לאירוע שלכם להיות הכי שמח ומיוחד בעוד בחירה פזיזה מדי באיש מקצוע שרק בתחילת דרכו עלולה לעלות לכם ביוקר.

מאת: stasevichריקוד28/05/145102 צפיות
בכל אירועה של רווקים מתאימות חשפניות . זה לא חייב להיות מסיבת רווקים לפני הנשואים אלא גם מתאים יום הולדת של חבר או פשוט באיזה שהוא ערב החלטתם להפגש עם החברים ולעשות לאצמכם ערב גברים ולשכוח מהבעיות שיש בחיים , ולרגעה לחשוב שאתם רווקים אפילו אם זה כבר הרבה זמן לא כך . . . לכל מפגש כזה תמיד אקטואלי להזמין חשפניות כי הן תמיד ידעו איך לגוון את האירועה שלכם ולעשות ממנו ערב נפלאה ובלתי נשכח .

מאת: אודי ביגריקוד05/04/147118 צפיות
רקדני היפ הופ מעניינים הם אותם רקדנים שמצליחים ליצור במסגרת חוקי הריקוד הקשוחים את סגנון הריקוד הייחודי להם וכך לבטא את עצמם. נשמע נעניין? בואו לרקוד היפ הופ בראשון לציון...

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica