חפש מאמרים:
שלום אורח
05.05.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

בחירה חופשית - מתי נבין את הסוד הזה ?

בחירה חופשית - מתי נבין את הסוד הזה ?

שאלה:

קראתי בשם רבי נחמן מברסלב, שאחרי 120 שהאדם נפטר, אח"כ הוא זוכה להבין את השכל של הידיעה והבחירה.

השאלה שלי היא האם אחרי שבן אדם עוזב את הגוף, האם הוא באמת זוכה לקבל תשובה לשאלה הזאת ? או שאולי רק הקב"ה עצמו יודע את התשובה וגם אחרי הפטירה גם אז האדם עדיין לא יודע את התשובה ?

אשמח גם לקבל מקור לכך בדברי רבני נחמן מברסלב. האם הוא אמר את זה בפירוש ? או שאולי זאת המצאה...

בקיצור, מהי האמת בעניין הזה ?

תשובה:

אין שום קשר מכל סוג שהוא, בין הפטירה של האדם מהגוף, לבין הבנת השכל של הבחירה והידיעה.

יש כאלו בטעות שחושבים שאחרי שהאדם יעזוב את הגוף, אז הוא יקבל תשובות לכל השאלות שלו, ובכללן לשאלת הבחירה והידיעה / שאלות הבאות מהחלל הפנוי וכיו"ב.

כמו כן יש כאלו שבטעות חושבים, שאחרי שאדם עוזב את הגוף שלו, אז הוא מגיע לעולם האמת. ואז ממילא הוא רואה את האמת וכולי...

כמו כן יש כאלו שבטעות חושבים שהאדם מוגבל להשיג משהו בעולם הזה עם הגוף, ושהוא מסוגל להשיג אותו רק בלי גוף אחרי הפטירה...

אך כל הדברים האלו נובעים מבורות ומחוסר הבנה. ומיד נסביר את העניין. העניין הוא כדלקמן:

האדם הוא הנשמה שלו. כאשר האדם אומר "אני", האני של האדם זאת הנשמה.

כמו כן הנשמה של האדם היא השכל שלו. השכל הוא הנשמה, הנשמה היא השכל.

כאן בחיים האלו של האדם, הנשמה של האדם מלובשת בתוך גוף, שהוא כמו חולצה. או כמו רוכב שרוכב על סוס.

אך, הרוכב הוא אותו הרוכב. ז"א האדם הוא אותו האדם עם גוף או בלי גוף.

כל מה שאפשר להבין בשכל בלי גוף, אפשר להבין עם גוף ולהפך.

המגבלה להבין את עניין הבחירה והידיעה ו/או את השאלות שבאות מהחלל הפנוי, הן מגבלה של השכל האנושי, ואין להן שום קשר לעניין של הגוף בשום צורה.

עצם זה שהנשמה של האדם נפרדה מהמאציל שלה, דהיינו הבורא, עצם זה מגביל את האדם להבין את העניין הנ"ל של הצמצום / בחירה ידיעה וכיו"ב.

הדרך היחידה להבין את השכל הנ"ל של הבחירה ידיעה וכיו"ב, היא רק על ידי זה שהאדם נכלל באין סוף, דהיינו על ידי זה שהאדם חוזר למצב שבו הוא היה לפני שהנשמה שלו הייתה, דהיינו לדרגה גבוהה יותר מאשר עולם האצילות.

למצב הזה מגיעים כל העולם כולל כל העולם כולו כולל כולם. אבל כולם מגיעים לזה רק בסוף הזמן, דהיינו רק בתכלית הסופית, שבה העולם כולו יחזור למצב שבו הוא היה לפני הבריאה.

המצב הזה שבו כל הבריאה כולה וכל העולמות כולם, דהיינו כל מה שנקרא עולם, כולל עולם האצילות ומטה עד עולם העשייה, כל העולמות האלו יכללו בא"ס בעולם הבא, שהוא ורק הוא נקרא עולם האמת.

כל מה שהוא אינו האין סוף, הוא עולם השקר.

גם אחרי שהאדם עוזב את העולם, דהיינו עוזב את הגוף, גם אז הוא בעולם השקר ממש.

אלמלא היה האדם בעולם השקר גם אחרי מותו, הרי שלא היה ניתן להעניש אותו בשום גהנום וכיו"ב.

כי מצד האמת הכל טוב תמיד בשלמות. וגם הגהנום הוא רק לבוש של גן עדן.

ומי שזוכה להיות בעולם האמת באמת, הרי ששום גהנום וכיו"ב לא שייך אצלו כלל.

ואצל צדיק אמיתי אין שום חילוק משום סוג שהוא בין חי למת. וכמו שאצל השי"ת אין חילוק בין לפני לבין אחרי הבריאה, כך אצל הצדיק אין הבדל בין עם / בלי גוף. (העולם = הגוף של השי"ת).

והנה צדיק אמיתי הוא זה שזוכה להשלים את דעתו, דהיינו נכלל בא"ס, דהיינו מבין מה היה לפני בריאת העולם.

ורק צדיק כזה הוא נקרא חי בעולם האמת באמת. כי רק האין סוף הוא אמת באמת.

ובעניין הזה אין כמובן שום חילוק בין חי / מת / גוף / אין גוף וכיו"ב.

ואחרי שהאדם נפטר, אז עובר עליו מה שעובר, ואם הוא לא זוכה, אז הוא חוזר בגלגול... ואם הוא זוכה, אז גם הוא הופך להיות צדיק ולחיות בעולם האמת.

דהיינו כל זמן שהאדם לא משיג את האין סוף, הוא חי בעולם השקר, ואין לזה שום קשר לחי או מת בשום צורה.

ובאמת רק מי שנמשך אחרי תאוות גופו, רק הוא נקרא מת כאשר הוא עוזב את הגוף, למרות שהוא חי לגמרי כמו בעולם הזה ממש.

והצדיק האמת זוכה להשיג את קיום כל המצוות בלי גוף, דהיינו זוכה לקיים את המצוות כפי מה שהשי"ת מקיים אותן.

ולכן הוא זוכה לקיים את כל המצוות גם אחרי מותו, כי הוא יכול לקיים את כל המצוות גם ללא גוף.

ועל ידי זה דייקא, הוא זוכה לעלות מדרגה לדרגה גם בעולם הבא.

אך אנשים ששקועים בשגעונות של העולם הזה שהוא עולם המעשה, ובכלל זה כל מי שחושב בטעות שהוא זה הגוף שלו, ממילא אצל אדם כזה הוא לא יכול לקיים את כל המצוות בלי גוף, ואז ממילא בעולם הבא הוא לא זוכה לזכות לעלות מדרגה לדרגה, משום שאין לו איך לקיים מצוות, כי אין לו גוף.

יחד עם זאת, גם בעולם הבא גם שם אפשר לחזור בתשובה. דהיינו גם אחרי שהאדם מת ועוזב את הגוף, גם שם ניתן לחזור בתשובה, ולהכלל באין סוף, ולהשיג את קיום כל המצוות בלי גוף, ואז אפשר לזכות לעלות מדרגה לדרגה גם שם...

בכל מקרה, אם נחזור לעניין של הבחירה והידיעה, מי שלא עושה תשובה שלמה, לא זוכה לקבל תשובה לשאלות האלו. ואין לזה קשר בין גוף לאין גוף וכולי.

******

וכל ההסתבכות הזאת של חרושת השמועות האלו בשם רבי נחמן מברסלב, כולן נובעות רק משום שאנשים שרחוקים כרחוק מזרח ממערב מרבי נחמן מברסלב, מתיימרים לדבר בשמו. אך באמת אפילו תלמידיו של רבי נחמן, כונו על ידו כ"נוצות שעל הבגד" דהיינו חסרי שייכות.

כי השכל של רבי נחמן מברסלב הוא עניין אחר לגמרי, והוא אינו דומה בשום צורה לשום דבר שקיים בעולם הזה.

והדרך היחידה להנצל משמועות בשם רבי נחמן מברסלב, היא רק על ידי זה שמסתכלים בשכל שבכל דבר וכולי...

******

בעניין קיום המצוות על ידי הצדיק:

ראה כאן http://forum.eip.co.il/forum_posts.asp?TID=64

בעניין מוות וחיים - ראה כאן:

ראה גם כאן http://forum.eip.co.il/forum_posts.asp?TID=81

וגם כאן http://forum.eip.co.il/forum_posts.asp?TID=113

בעניין הבחירה החופשית, ראה גם כאן http://forum.eip.co.il/forum_posts.asp?TID=116

המאמר בחירה חופשית - מתי נבין את הסוד הזה ? - בחסות האתר EIP.co.il
הכנס לאתר ותהנה ללא הגבלה מעוד מאמרים על: יהדות, רבי נחמן מברסלב, רבי נחמן, אמונה, ברסלב, תורה ועוד ...

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

מאת: אליעד כהן - היחיד בעולם שמתחייב - 100% אושר אמיתי בשלמות מוחלטת בכל תחומי החיים - נסו ותראו! 

הכנס עכשיו לאתר EIP.co.il ותהנה מאלפי מאמרים + הרצאות וידאו על כל נושאי החיים בכלל, ועל האושר שלך בפרט ...

מאמן אישי / אימון אישי / חרדה / פחד / הפרעת חרדה / טיפול בחרדה / פחדים / דיכאון - EIP.co.il ועוד...

ידע - להצליח

תכנסו ותהנו ...

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת ברסלב - רבי נחמן מברסלב - אימון אישי

רבי נחמן מברסלב מבאר כי קיימת אהבה שבדעת, שהיא האהבה של השי"ת לעם ישראל כפי שהיא היתה לפני בריאת העולם. ובפשיטות הרעיון הוא כי כאשר האדם נכלל בבחינת לפני הבריאה, על ידי זה הוא זוכה לאהבה הזאת שהיא אינה תלויה בדבר. והאהבה הזאת שבדעת היא בחינת מחוייב המציאות, והיא נצחית והיא מעל הזמן, והיא לא משתנה, ואין בה שום רע, והיא לא תלויה בשום סיבה משום שהיא קודמת לבריאת הסיבות וכולי. ומצו"ב מאמר מהעניין הנ"ל - אהבה עצמית אמיתית. איך להגיע אליה ? והרעיון שלו הוא, כי על ידי זה שהנשמה של האדם נכללת באין סוף, על ידי זה הוא זוכה לאהבה הנ"ל **** אהבה עצמית. מהי ...


- ליקוטי מוהר"ן ח"א - תורה כה - אחוי לן מנא דלא שויא לחבלא ואחר כך כשמשיג בשכלו כל מה שיש ביד אנושי להשיג אז שכלו שב שכל הנקנה כמו שכתבו המחקרים שיש שכל בכח, ושכל הפעל, ושכל הנקנה ועקר קיומו של אדם לאחר מיתתו אינו אלא שכל הנקנה וזה השארותיו לאחר המיתה וזה בחינת אמנה כי אמנה לשון קיום דבר כי שכל הנקנה הוא קיום של אדם לאחר מותו ושכל הנקנה נקרא מה שאדם יודע הרבה דברים בידיעה אחת כי קדם צריך לידע הרבה הקדמות קדם שידע איזהו דבר ואחר כך כשמשיג את הדבר משליך הקדמותיו ויודע את הדבר בידיעה אחת וראה גם כעין זה - ליקוטי מוהר"ן ח"א - תורה נג - עקר הולדה תלוי ...


כיצד רבי נחמן מברסלב מבאר כאן את החטא של משה שמנע ממנו להכנס לארץ ? ומדוע בעצם החטא של משה מנע ממנו בהכרח להכנס לארץ ? ז"א מדוע החטא הזה עצמו של משה, הוא בחינת פגם ארץ ישראל ? תשובה: ראשית נצטט את לשון רבי נחמן מברסלב עצמו: וכשמתפלל קדם הדרוש צריך להתפלל בתחנונים ויבקש מאת הקדוש ברוך הוא מתנת חנם ולא יתלה בזכות עצמו אף על פי שעכשו נתעורר מטה עזו של עבודתו אין זה המטה כדי להתגאות אלא כדי להכניע הרע שבעדה כי ברבים יש בהם טובים ורעים וצריך להכניע הרע שברעים כנ"ל אבל לפני השם יתברך יעמד כדל וכרש וידבר תחנונים ולא יתלה בשום זכות וזהו: "ואתחנן אל ה' ...


אמר רבי נחמן מברסלב כאן - ליקוטי מוהר"ן ח"א - תורה כב - חותם בתוך חותם כי לפני העלייה חייב שתהיה ירידה אך כשרוצים לצאת ממדרגת 'נעשה ונשמע' זה למדרגת 'נעשה ונשמע' גבוה ממנה צריך להיות ירידה קדם העליה כי הירידה היא תכלית העליה וכיו"ב מביא רבי נחמן מברסלב כאן - ליקוטי מוהר"ן ח"ב - תורה מח - כשאדם נכנס בעבודת השם, אזי מראין לו התרחקות וכיו"ב גם כאן - ליקוטי מוהר"ן ח"א - תורה עד - רומה על השמים אלהים על כל הארץ כבודך כשאדם נכנס בעבודת השם אזי הדרך שמראין לו התרחקות ונדמה לו שמרחיקין אותו מלמעלה ואין מניחין אותו כלל לכנס לעבודת השם ובאמת כל ההתרחקות ...


- שיחות הר"ן - אות רסב - שיחות מורנו הרב רבי נחמן דע שיש חן שמי שיכול להשתמש בזה החן הוא יכול לעשות שאלת חלום ולידע עתידות על ידי החלומות החן הזה הוא בחינת החן שמובא כאן - ליקוטי מוהר"ן ח"א - תורה א - אשרי תמימי דרך דהיינו קישור החוכמה למלכות, דהיינו להסתכל בשכל שיש בכל דבר, שזהו בחינת חן עיי"ש. ועניין החלומות ובירור החלומות, שורשו בבירור כוח המדמה של האדם. כי כוח המדמה שורה על המלכות. וכאשר האדם מסתכל בשכל שבכל דבר, על ידי זה הוא מתקן את המדמה שהוא הדמיון, כי הוא משתמש בשכל, שעל ידו נעשה בירור המדמה וכולי. ועניין החלומות הברורים שמובא שם, הוא ...


. כמה פעמים חזר בעצמו דברי העולם שאומרים עליו שאין כאן ממצע, רק או שהוא חס ושלום כמו שהמתנגדים בודים עליו וכו' הדוברים על צדיק עתק רחמנא לצלן וכו' או אם הוא להפך שהוא צדיק אמתי, אזי הוא חדוש נפלא ונורא ונשגב שאי אפשר לשער במח אנושי כלל. כי כך היו רגילים רב העולם לומר עליו זכרונו לברכה. והוא זכרונו לברכה חזר בעצמו דבורים אלו כמה פעמים ורמז לנו שהאמת הוא כן שאין כאן ממצע. והבוחר יבחר לו האמת כי האמת הוא אחד. [ועין בסימן נ"א בלקוטי א] ומזאת השיחה בעצמה יוכל להבין מעט גדלתו כי על ידי עצם ההתנגדות והמחלקת יוכל להבין האמת בהפך ממש ויתפלא על עצם גדלתו ...


בסיפור על בת המלך, מסופר על המשנה למלך שפגש איש שנושא אילן... גם בסיפור על החיגר מסופר על האילן שהשדים ניסו לעקור. גם בסיפור על הקבצנים, מסופר על זה שיש אילן שתחתיו נמצאים כל הציפורים והחיות וכולי בשלום. מה הקשר בין האילנות האלו ? מהו הנמשל של האילן ? תשובה: אילן פירושו שכל. כגודל וכעומק השכל, כך חוזקו וכולי של האילן. ראה כאן - ליקוטי מוהר"ן ח"א - תורה טו - מי שרוצה לטעם טעם אור הגנוז והעניין הוא: כאשר המשנה למלך באבידת בת המלך פגש אדם שנושא אילן, הנמשל הוא שהמשנה למך הגיע לשכל ולתובנה כלשהי גדולה כ"כ שאף אחד לא הגיע אליה לפניו. ומהאילן הזה יוצאים ...


מאמרים נוספים בנושא יהדות

מאת: בתיה כץיהדות01/12/19103226 צפיות
האם יש פסוקים בתורה שבכתב המדברים על תורה שבעל פה?

מאת: בתיה כץיהדות01/12/195606 צפיות
טענות של דתות אחרות. ומאין לנו שהיה זה באמת אלוקים שנתן את התורה לישראל?

מאת: בתיה כץיהדות01/12/195671 צפיות
בתורת ישראל. בכל דת תמיד היתה שגורה האמונה במנהיג אחד שרק אליו התגלה האל וכל מי ששכל בראשו יבין מיד שקל לשקר ולהמציא תורה באופן כזה. לעומת זאת, בתורת ישראל אנו רואים התגלות לאומית לעם שלם, מעמד הר סיני.

מאת: בתיה כץיהדות01/12/195689 צפיות
מאין לנו שיש תכלית לחיים שלנו ולא באנו הנה רק כדי ליהנות.

מאת: בתיה כץיהדות01/12/195645 צפיות
לאלוקים אין בורא. משום שאלוקים הוא היוצר את התהליך של "בורא ונברא"/"נולד ומוליד", הוא עצמו אינו שייך לתהליך אותו יצר. עצם זה שאלוקים יצר את כח המשיכה לא אומר שאלוקים עצמו כפוף אליו. האם יש הסבר "מדעי" יותר מדוע לאלוקים אין אלוקים?

מאת: בתיה כץיהדות01/12/195672 צפיות
אם לא ניתן לדמיין את האלוקים אז איך ניתן להאמין בו? מהו בעצם אלוקים אם כך?

מאת: בתיה כץיהדות01/12/195666 צפיות
המדע כידוע לכל, משרת אותנו בטכנולוגיה, מציאת תרופות למחלות, וביחוד נוחות. זאת הסיבה שרוב האנשים החליטו לבחור ולדבוק במדע ובממסד המדעי, כי הם ראו בו את המייצג הבלעדי של הידע והקידמה המשרתים אותנו בחיינו.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica