חפש מאמרים:
שלום אורח
26.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

איך לבחור קריין ולחסוך כסף

מאת: ויקטוריה פיינרמןמיתוג09/08/20176197 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

נניח שאתה מפיק סרט תדמית או סרטון הדרכה עם קריינות בשביל לקוח, ואתה מחפש קריין. אתה מקבל כמה הצעות מחיר מכמה קרייניםשמקליטים מאולפן ביתי, אבל התעריפים והשירותים בהצעות השונות לגמרי שוניםאלה מאלה. איך תחליט במי לבחור? כדאי ללכת על ההצעה הכי זולה? כדאי ללכת עםמי שנותן הקלטה מחדש בחינם? אולי כדאי ללכת עם מי שנותן תנאי תשלום נוחים?

יש שלושה דברים שצריך לשקול:


    • מחירים. טווח המחירים בתחום הקריינות רחב מאוד, אבל ארגון הקריינים בישראל (IVO‏ – Israel Voiceover Organization) פרסם תעריפון לקריינים מתחילים, שיכול להיות נקודת המוצא שלך. מגוון גורמים יכוליםלהעלות את המחיר. למשל: המורכבות של הטקסט, הניסיון של הקריין או מידתהדחיפות של העבודה.

    אם קריין מבקש פחות מהמינימוםשל ה-IVO לקריינים מתחילים, שאל את עצמך למה. קריינות היא עבודה. הקרייןחייב להתכונן להקלטה, לברר מילים מסובכות, להקליט ולאחר מכן לערוך אתההקלטה – וכל התהליך אורך לפחות פי 4 מאורך התוצר הסופי.נוסף על כך, יש עלויות בסיסיות: הקריין משקיע בציוד אודיו איכותי, בתחזוקהשלו ובסביבה אקוסטית מתאימה. משום כך הצעות מחיר נמוכות מאוד צריכות להדאיגאותך: האם הקריין לא משקיע זמן, מאמץ וכסף בעבודה? למה הקריין חושבשהעבודה שלו שווה פחות מעבודה של קריין מתחיל? ואם הוא חושב שהיא שווה כלכך מעט, איזה מוצר תקבל בסוף? האם תקבל קריינות חובבנית? איכות אודיונמוכה? גם וגם? האמרה הישנה נכונה: "מה שמשלמים זה מה שמקבלים", ואם תבחראת הקריין הזה, תמצא את עצמך בסוף עם סרטון גרוע ובלי הלקוח. במילים אחרות,בסוף תגלה שלא חסכת כסף, אלא להיפך – הפסדת כסף.
    אם קריין מבקש יותר מהמינימום של ה-IVO, מה אתה מקבל בתמורה? אתה יכול לקבל קריין מנוסה יותר,ביצוע מהיר, איכות אודיו משופרת או יכולת לטפל בטקסט מורכב במיוחד.
    התעריפים מושפעים גם משני הגורמים הנוספים: הקלטות מחדש ותנאי תשלום. אם אתה מעוניין במידע נוסף על גורמים אלה, המשך לקרוא.

    • הקלטה מחדש. הקלטה מחדש נעשית אחרי שהקריין מוסר אתההקלטה, אם אתה מבקש להקליט שוב חלק מהטקסט כי אתה מעדיף אינטונציה אחרת,או כשאתה רוצה לשנות את התסריט.

    הקלטות מחדש דורשות זמן וחייבותלהתאים בדיוק לסאונד של הקריינות המקורית. בגלל היקף העבודה הנדרש, ה-IVOממליץ לגבות תשלום תמורת הקלטה מחדש.
    בפועל, יש קריינים שמציעים הקלטהמחדש "בחינם". בהתחלה "בחינם" נשמע טוב, אבל צריך להבין של"בחינם" יכולותלהיות פרשנויות שונות. ייתכן שהקריין מגלם את עלות ההקלטה מחדש במחירהבסיסי, ואז אתה משלם על הקלטות מחדש אם אתה צריך ואם אתה לא צריך אותן.למשל, אם קריין אחד דורש 800 ש"ח תמורת הקריינות ועוד 200 ש"ח עבור הקלטהמחדש (לפי הצורך), וקריין אחר דורש 1,000 ש"ח תמורת הקריינות כולל הקלטה מחדש "בחינם", עדיף לבחור בקריין הראשון, כי לא משלמים לו עלהקלטות  מחדש אלא אם כן באמת צריכים אותן. תעריפונים מודולריים מאפשרים לךלחסוך כסף.

    • תנאי תשלום. יש הבדלים ניכרים בין תנאי התשלוםשהקריינים השונים מציעים. יש כאלה שמקבלים רק תשלום מראש, ויש אחריםשמוכנים לקבל תשלום שוטף פלוס 30 או פלוס 60. מבחינתך בדרך כלל נוח לדחותאת התשלום לקריין עד שהלקוח משלם לך, אבל יש קריינים שגובים תשלום על תנאישוטף פלוס, ואז צריך להחליט אם הנוחות שווה את המחיר. שים לב גם שישקריינים שנותנים הנחה למי שמשלם מראש או מיד עם קבלת המוצר. תמיד כדאילשאול אם יש אופציה כזאת.

אם כן, כשאתה מחפש קריין שמקליט מאולפן ביתי, ונתקל בהצעותמחיר שונות מאוד זו מזו, זכור שהזולה אינה הטובה ביותר אלא המסוכנת ביותרושלפעמים דווקא משלמים על מה שמקבלים "בחינם". בחר במקצוען הגובה מחירים שלמקצוענים, רצוי לפי תעריפון מודולרי, ונסה להשיג את תנאי התשלום המתאימיםלמצב. הסרטון שלך יישמע מצוין, אתה תחסוך כסף והלקוחות שלך יודו לך.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

ויקטוריה פיינרמן

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת ויקטוריה פיינרמן

מאמרים נוספים בנושא מיתוג

מאת: שלום כהןמיתוג27/09/192736 צפיות
רוצים להדפיס מדבקות למשרדים? מחפשים בית דפוס בו תוכלו להדפיס את המדבקות המתאימות לכם באיכות גבוהה מאוד, ובמחיר משתלם ונוח? אם כן, הגעתם אל המקום הנכון.

מאת: amirdadon90מיתוג27/12/162599 צפיות
את דודי מליץ כמעט כולנו מכירים, וזאת לאחר שבשנת 2009 השתתף בתוכנית הריאליטי הפופולרית "האח הגדול" ואף זכה בה - אבל מליץ, וזאת כבר לא רבים יודעים, הוא גם אחד מאנשי המקצוע המוכשרים ביותר בתחום האסטרטגיה התקשורתית ובעליו של משרד יחסי ציבור מצליח הנושא את שמו.

מאת: שלום כהןמיתוג15/08/162697 צפיות
בשנים האחרונות אפשר לראות לא מעט אנשים שהחליטו לעשות שינוי בחיים, לעזוב את העבודה בתור שכירים ולהקים עסקים עצמאיים.

מאת: דרורמיתוג04/07/162190 צפיות
לפני נתונים של חברת טיוטה, בשנים האחרונות נמכרו למעלה מ-5 מיליון מכוניות היברידיות אשר החברה ייצרה. בישראל נמכרו למעלה מ-10 אלף מכוניות שכאלה. מכוניות אלו הפכו פופולאריות מאוד בעולם ובישראל, בזכות העוצמה שלהן, בזכות היכולות המרשימות, אך בעיקר בזכות העובדה שמדובר בכלי רכב ידידותי לסביבה.

מאת: דרורמיתוג04/07/162118 צפיות
אחד הויכוחים שנשמעים בשנים האחרונות בעולם הרכב הוא, האם משתלם לרכוש רכב היברידי או שמא מדובר בכלי רכב שהפרסום החיובי אודותיו עולה על הביצועים שלו בשטח? ויכוח זה נשמע לאור העובדה שבישראל נמכרו למעלה מ-10 אלף כלי רכב היברידיים של חברת טיוטה, החברה המובילה בייצור מכוניות היברידיות בעולם. הרכב מכרה עד היום למעלה מ-5 מיליון כלי רכב מסוג זה בכל רחבי העולם.

מאת: SEOMANמיתוג22/03/162010 צפיות
בעולם המודרני לא פשוט להפוך את העסק למותג בקרב הציבור ובקרב קהל הלקוחות. אנשי מקצוע רבים מתקשים לפרסם את העסק שלהם ולמתג אותו בקרב קהלי היעד שלהם. להלן מספר טיפים שיוכלו לסייע לכם למתג את העסק שלכם.

מאת: ישראל רף מיתוג29/01/161918 צפיות
מתנות לפסח, המגוון שמציג ייחוד אמיתי, קונים מתנות בהרגשה חיובית, התאמת המתנה לאופיו של החג, ולכן שימת דגש על יצירת הקשר היא עוד דבר שיתרום רבות להנאה מושלמת מהמתנה.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica