חפש מאמרים:
שלום אורח
20.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

ליגת העל בכדורגל

                                     ליגת העל בכדורגל

רבות נכתב ודובר על ליגת העל בכדורגל.רבות נכתב ונאמר על הכדורגל הישראלי, נבחרת ישראל בכדורגל,ההתאחדות הישראלית לכדורגל, השופטים, השחקנים והקהל המועט המגיע למשחקי הכדורגל בליגות השונות בישראל.

 רובם של הדברים הם שליליים.אין בכוונתי לכתוב על סוגיית הכדורגל הישראלי מאחר ואיני מבין בתחום הזה.ברצוני להתייחס מנקודת מבטו של צופה ואהד על הרכב ליגת העל ועל מספר הקבוצות המשחקות בה.שש עשרה קבוצות למען הדיוק.

 השנה הזו הפכתי להיות אוהב קבוצת הפועל פתח תקוה.כן, רק עתה ובשל סיבה פרוזאית שאין בכוונתי להיכנס אליה.הייתי  יחד עם סימתי/בנה יאיר בכל משחקי הבית של הקבוצה ובמשחק החוץ שבו ספגה הפועל פתח תקוה שבעה שערים מהפועל תל אביב.(לפחות הובקע שער אחד לרשתה של הפועל תל אביב).

 אני צופה בהכנות לקראת המשחק.מסתכל על הקהל.רובו של הקהל הוא צעיר.רוב האוהדים הם בני נוער או בגיל השרות הצבאי.חלק קטן מהאוהדים הם אנשים מבוגרים למדי.אותו קהל נאמן המלווה את הקבוצה שנים ארוכות.

 רואה את השמחה של האוהדים לפני המשחק, את התקווה, את הצפייה הדרוכה.שומע את שירי העידוד את הלבוש למשק- צעיפים, חולצות כחולות. גם השוטרים בפתח תקוה אדיבים ומסבירי פנים לקהל.זהו קהל שבא ליהנות, זה קהל של אנשים הבאים לאירוע תרבותי.כן, זו תרבות כמו כל סוג אחר.לצפות ולעודד את קבוצת הכדורגל שלך עדיף מצפייה ברט או הצגה. כאן אתה גם השחקן. יש הקוראים לקהל "השחקן ה-12" ולדעתי בצדק רב.

 ההיבט החינוכי הוא משמעותי.אותו קהל צופים יקרא את עיתון הספורט למחרת.יגלוש לאתרי ספורט, אוהד דבר נכון ולא תרבות קלוקלת.חלקם מקימים פורומים הדנים בנושאי קבוצת הכדורגל ולא דברים שליליים.חלקם מתכונן כבר עתה ביום ראשון למשחק הבא בשבת..אלו אנשים הלומדים להעריך את חשיבות הספורט.את חשיבות ההצלחה.את חשיבות הניצחון.אלו בני נוער המסוגלים להגיע ל high  מושלם רק מגול לרשת היריבה.איני בטוח אך מעניין יהיה לערוך מחקר בנושא.לעניות דעתי, בני נוער  אוהדי קבוצה ישתמשו פחות בסמים מנוער משועמם וחסר מטרות או ריגושי אהדה לקבוצת ספורט אהודה.

 בכל קבוצות הכדורגל , להוציא את בית"ר ירושלים  יש שילוב שחקנים: נוצרים, מוסלמים מחו"ל, ערבים מקומיים ויהודים.כאן השחקן נמדד על סמך תרומתו לקבוצה ולא על סמך דתו או מוצאו.הלוואי וזה היה בכל מישורי החברה הישראלית.פגשתי אמש את אוהדי נצרת. הם היו אדיבים, נעימים ושוחרי שלום.כך צריך להיות.כך קורה.

ליגת העל בכדורגל הישראלי בהחלט חיובית ובהחלט חשובה.

ד"ר אבי זלבה

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

 סגן ד"ר אבי זלבה דובר אק"מ

משטרת ישראל

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת סגן ניצב ד"ר אבי זלבה

מאת: סגן ניצב ד"ר אבי זלבהעזרה והתנדבות15/03/111739 צפיות
אני מבקש לציין במיוחד את דבריו החמים של הממ"ז על מתנדבי המחוז, האק"מ בהחלט כיכב בנאומו כמו גם בסרט שהוקרן על המחוז, את הכנס כיבדו בנוכחותם מספר ראשי ערים הנמצאות בתחומי המחוז, מפכלי"ם לשעבר וממ"זים לשעבר,

מאת: סגן ניצב ד"ר אבי זלבהעזרה והתנדבות15/03/112236 צפיות
שומרים על הקהילה ועל הבית- אגף קהילה ומשמר אזרחי, מספק מסגרת חברתית קהילתית המאפשרת לכל אזרח לשמור על ביתו, על משפחתו ועל המדינה. האגף מפעיל מערך של כ 40,000 מתנדבים מהם 36,000 בגירים. מידי יום מעורבים 2,000 אזרחים בעשייה קהילתית מאתגרת, במגוון תפקידי שיטור בליבת העשייה של משטרת ישראל, כתף אל כתף עם שוטרי משטרת ישראל.

מאת: סגן ניצב ד"ר אבי זלבהעזרה והתנדבות15/03/112062 צפיות
בשנים האחרונות התפרסמו דו"חות ביקורת וסקרים רבים, שהעידו על הצורך בביצוע שינויים מהותיים בפעילות האגף. תכנית העבודה של אגף קהילה ומשמר אזרחי לשנת 2011 מהווה תוצר של תהליך עיבוד וניתוח מורכב של צורכי העבודה, כפי שעלו בממצאי הדו"חות, ולאור דיונים מקיפים עם יחידות השטח ובמטות.

מאת: סגן ניצב ד"ר אבי זלבהאקטואליה13/03/111865 צפיות
הכיכר היחודית והיחידה בארץ "כיכר המישמר האזרחי "הוקמה על ידי ובמימון עמותת"ידידי המישמר האזרחי "באר שבע שגם היא בודדה מסוגה בישראל. הח"מ היה בין מקימיה (של הכיכר)בסיוע של הרשות . הכיכר נחנכה במסגרת ארועי 35 שנה לאק"מ שהתקיימו בעירי.

מאת: סגן ניצב ד"ר אבי זלבהאקטואליה13/03/111754 צפיות
הכיכר היחודית והיחידה בארץ "כיכר המישמר האזרחי "הוקמה על ידי ובמימון עמותת"ידידי המישמר האזרחי "באר שבע שגם היא בודדה מסוגה בישראל. הח"מ היה בין מקימיה (של הכיכר)בסיוע של הרשות . הכיכר נחנכה במסגרת ארועי 35 שנה לאק"מ שהתקיימו בעירי.

מאת: סגן ניצב ד"ר אבי זלבהשיווק מגזרים13/03/119197 צפיות
רפ"ק חן ערך סקירה מסכמת על הפעילות האכיפתית בשנה שחלפה ושם דגשים לגבי האכיפה בשנה הנוכחית. השנה הכריז ראש העיר ד"ר יחיאל לסרי על כל רובעי העיר כאיזור סטרילי מבחינת ההתייחסות לתרבות הנהיגה. משטרת התנועה של אשדוד תשים דגשים של אכיפה עם הסברה ומניעה תוך הסתייעות בתגבור של משטרת התנועה הארצית.

מאת: סגן ניצב ד"ר אבי זלבהעזרה והתנדבות13/03/112537 צפיות
המתנדבים עיכבו את הנהג לצורך זיהוי ובעוד שהם ממתינים לניידת שבדרך הנ"ל החל לפתע לרוץ לעבר שדה החיטה הרטוב והחשוך. המתנדבים דלקו אחריו בריצה והצליחו לתפוס אותו מנסה לשכב ולהסתתר בחיטה, כמובן שהבחור נעצר ואז הוחלט לערב גם את מתנ"א דרום בתמונה

מאמרים נוספים בנושא משחקי כדור

מאת: ליאורמשחקי כדור01/01/173569 צפיות
טניס שולחן לבית שלכם, מאפשר לכם לערוך משחקים עם חברים ובני משפחה, בכל זמן שנוח לכם. שולחן של המשחק, אפשר להציב במקומות שונים בבית, כמו למשל על הגג, או במרתף, או בגינה של הבית, או במרפסת.

מאת: בן לוזמשחקי כדור02/04/152325 צפיות
בעונת 2002-2003 זכתה מכבי ת"א באליפות המדינה. בכתבה שפורסמה באתר Ynet סוקר מחזור הסיום וגם קבוצת הפועל תל אביב, בה שיחק בן לוז באותה תקופה. הפועל תל אביב סימה את העונה במקום השלישי לאחר שקבעה ניצחון של 6:1 על הפועל כפר סבא, וצמד שערים של בן לוז.

מאת: דודו דגמימשחקי כדור14/05/145191 צפיות
אוהד את ברצלונה, מעריץ את אינייסטה ומשחק בריאל מדריד – לקראת גמר ליגת האלופות, דודו דגמי עונה לכם על השאלה – מי אתה פרנסיסקו איסקו?

מאת: דודו דגמימשחקי כדור27/02/148454 צפיות
שאלת מיליון הדולר, או אם תרצו, מי מרוויח יותר – מסי או רונאלדו, מעסיקה חובבי כדורגל רבים ברחבי העולם.

מאת: דודו דגמימשחקי כדור03/11/138382 צפיות
שיאניות ההופעות במונדיאלים עד היום, ועדיין לפני מונדיאל 2014 המתקרב הן: ברזיל עם 19 הופעות, והיא גם הנבחרת היחידה שהופיעה בכל המונדיאלים מאז החל המפעל הזה.

מאת: דודו דגמימשחקי כדור12/08/131890 צפיות
מכבי תל אביב ממשיכה להתחזק לקראת העונה הקרובה. סגנית האלופה הודיעה כי הגארד-פורוורד האוסטרלי, ג'ו אינגלס, חתם לשנתיים רשמית. עבור דייויד בלאט מדובר בשחקן מכבי הראשון ממוצא אוסטרלי שהוא יאמן.

מאת: לוטונטמשחקי כדור20/05/131844 צפיות
לאחר תבוסה של 0:4 במשחק הראשון שנערך במינכן לפני שבוע, תגיע הערב ברצלונה למשחק גורלי כאשר תארח את באיירן ותקווה לנצח אותה בתוצאה של 0:5 ולעקוף אותה בדרך לשלב הגמר. ייתכן ? אפשרי ? אולי, אבל הסיכוי די קלוש. ריאל מדריד הובסה 4:1 במשחק הראשון בדורטמונד וניצחה 0:2 במדריד, אך הודחה בסיום. המשימה של ברצלונה קשה אף יותר ומצפה לה יריבה קשה מאוד ששיחקה משחק נפלא לפני שבוע במינכן וניצחה בצדק. באיירן מעוניינים להעפיל לגמר שני ברציפות ואף לנסות ולזכות בגביע אחרי שבשנה שעברה כשלו ברגע האמת מול צ'לסי.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica