חפש מאמרים:
שלום אורח
06.05.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

על זכויות האזרח בישראל ואיך עושים מהם (ומאיתנו) בדיחה צינית

מובטלים בכל גיל,ביטוח לאומי/ לשכת התעסוקה- חלק ב'

מי שנמצא תחת ההגדרה "מובטל" לא אוהב להיחשף ולהגיע למרכז הבמה, אז כנראה שלא במקרה רוב הסיפורים והחוויות אישיות של מובטלים נכתבים ומדווחים דווקא בעילום שם. אפשר להבין כמובן למה, הרי מובטל אמור להיות רק סטאטוס זמני, ומעבר להתמודדות של המובטל עם הסביבה, הוא צריך גם להתמודד עם עצמו. בדיוק בזמן שהוא הכי פחות צריך את זה, לשכת התעסוקה מערימה עוד יותר קשיים שגם מקשים עליו למצוא את המשרה הנכספת בכוחות עצמו- כי לשכת התעסוקה מתישה ובכוונה.


הרי משאבים ותקציבים זה דבר מוגבל- לא? לשכת התעסוקה מביאה למצב שבו מי שרוצה את מה שמגיע לו- צריך להלחם על זה. ומי שלא נלחם לא מקבל את מה שמגיע לו!

רוב המובטלים אומרים לעצמם- זה רק מצב זמני. אני אלחם בלשכת התעסוקה רק את הקרב האישי שלי ואת המלחמה כבר אשאיר לאחרים. אחוז גבוה יותר של מובטלים נמנים עם אלה שבכלל מוותרים מראש ואפילו לא יוצאים לקרב על הזכויות שלהם, ובכך מוותרים על הזכאות לקבל דמי אבטלה שמגיעים להם ע"פ חוק.

גם אלה שמנהלים קרבות אישיים על הזכויות שלהם הם בעלי סיכויים לא גבוהים לקבל את מה שמגיע להם בלי להתייאש בדרך!לא לכולם יש כסף לעורכי דין יקרים, וגם לאלה שיש, מדובר במלחמה על זכויות שמהוות זכויות יסוד- כבוד האדם וחירותו, זו מלחמה של ממש! נכון שמדובר רק על חלק מתוך בעיה עמוקה עוד יותר בנושא התעסוקה בישראל, אבל זה לא אומר שצריך לרמוס את זכויות האדם ברגעים הכי שברירים  שלו.

בכל הקשור בטיפול בדורשי עבודה ומובטלים אי אפשר להתעלם מהמרכיב האנושי. מעבר לאלמנט הכלכלי שהוא חשוב ביותר, יש גם אלמנט נוסף של משאבי האנוש שהכרחי לקחת בחשבון! מובטלים הם משאב חשוב למדינה, זה מצב זמני -זו הרי לא עבודה, נכון?

מובטלים שאיבדו זה עתה את מקום העבודה שלהם לכיוון הלא נודע לא יודעים מה מחכה להם בלשכת התעסוקה. לא משנה איזה רקע יש לדורש העבודה, לאחר שמיצה את תקופת ה"חסד שלו" שבו יש להתחשב בגורמים רבים, לשכת התעסוקה תחייב אותו לחתום על כל עבודה בלי להתחשב בשום גורם אישי מלבד יכולתו הבריאותית , ובכך שוללת את זכויותיו היסודיות לפרטיות ובחירה וחופש העיסוק.

מעניין לציין כי ללשכת התעסוקה אין כמעט נגישות למשרות הדורשות כישורים מקצועיים, התמחות גבוהה ושכר מעל שכר המינימום. זאת בתחומים רבים כמו היי טק, תקשורת, קלינטק, אומנות, אינטרנט ועוד, שלא לדבר על משרות לדרגים ניהוליים. זאת, על אף שאחוז לא מבוטל של המובטלים בישראל היום דווקא מגיעים מרקעים אלו, וזה עוד במגמת עלייה.

להלן שתי סיבות:

א. המשרות קיימות בשוק וללשכת התעסוקה אין נגישות למשרות אלה.

ב. השוק משתנה והביקוש לעובדים במגמת שינוי, דבר המשפיע על כלל חברות ההשמה בכל הארץ.

בשתי הסיבות הנ"ל שהן תלויות וגם בלתי תלויות אנחנו עדיין בשלב ההכרה בבעיה ובשינוי ובטווח הקצר המובטלים אמורים לקבל שירות מהמדינה- מביטוח לאומי ומלשכת התעסוקה, סיוע אמיתי, הכוונה ושירותי השמה. בגלל שאנחנו רק בשלב עיכול הבעיה והמצב החדש, לא נראה עתיד באופק להתייעלות, ולא נראה שהמדינה ומוסדותיה פועלים לשיפור בטווח המיידי. אפשר וכדאי לעשות את זה גם אחרת, אבל קודם צריך להבין שזו בעיה שמשפיעה על הרבה מאוד אנשים ולכן רק בתמיכה רחבה ניתן לביא לשינוי! על איך ניתן להביא את תמיכתכם בקלות וללא מאמץ תוכלו לראות בהמשך.

אחוז גדול מאוד של פקידי ההשמה בלשכת התעסוקה לא מיומנים וכנראה שהם לא יהיו אלה שיובילו את המובטלים במדינת ישראל לכיוון פתרון הבעיה. מסיבות רבות, אין להם את האפשרות לבצע השמות ראויות לכלל האוכלוסייה שהם מופקדים עליה. חוסר היעילות מתבטא גם אצל פקידי השמה שעובדים בלשכת התעסוקה 20 שנה כי זה לא עניין של ותק! למה זה ככה ומי אשם? שאלה טובה אבל התשובה מורכבת ומדי ולא רלוונטית למאמר זה. עדויות רבות מהשטח מעידות על כך שנדרשת התייעלות ומהר כי זכויות האזרח נדרסות באין מפריע!

.מה זו "עבודה מתאימה" לפי הגדרת החוק? עבודה מתאימה זו עבודה התואמת את מצב בריאותו וכושרו הגופני, וכן אם נתמלאו בה תנאים נוספים, ובין היתר, העבודה תואמת את הכשרתו המקצועית או רמת השכלתו של האדם, השכר בה שווה לפחות לדמי האבטלה שהיו מגיעים לאדם אילו היה זכאי להם ואינה מחייבת שינוי במקום מגוריו.

לבני 35 ומטה עבודה מתאימה מוגדרת בחוק גם אם לא נתמלאו בה התנאים הנוגעים להכשרתו המקצועית, רמת השכלתו ושכרו של המובטל בעבודה- עבודה שתואמת אך ורק את המצב הבריאותי של האדם ורואה פרמטרים אחרים כלא רלוונטיים לרבות הכשרתו המקצועית או רמת השכלתו. במידה ויש לאדם בעיות רפואיות הוא צריך אישור של רופא תעסוקתי על מנת שיאשר לא את המגבלות. בחוק ההסדרים לשנת 2010 מוצעת הרעה בתנאי הזכאות לכל הגילאים.

המדינה הגדירה חוק שהופך אותנו לאנשים ללא זכויות ומנסה לקצץ ולחסוך כסף במקום קריטי מדי, ואת המשאבים שכן יש היא לא יודעת לנצל, דבר שמונע עבודה יעילה שבאמת תביא הישגים משמעותיים מהשטח, תעודד פרודוקטיביות ורצון לשיתוף פעולה אמיתי משני הצדדים- מהפקידים ומהאזרח הקטן. לאן שלא יפנו יהיו לכך השלכות רבות על עתיד המובטלים בישראל. המטרה של המובטלים בישראל היא אחרת מלהיות הפרזיטים של המדינה, לא זו הבעיה!

נקודת המוצא הבסיסית ביותר היא שכל מובטל רוצה לפרנס את עצמו ואת משפחתו בכבוד עם עתיד להתפתחות וקידמו בחברה. רוב המובטלים רוצים לחזור למעגל העבודה, זו לא הבעיה. הבעיה היא לתת לאנשים אלה את האפשרות לממש את הזכויות שלהם כאזרחים במדינה וכמשלמי מיסים ולתת מענה הולם לזכאים ולסייע להם לחזור בחזרה ובהקדם האפשרי למעגל העבודה לטווח ארוך. הרי זה אידיאלי לשני הצדדים- לא?

הקליקו כאן: עצומה בנוגע לזכויות המובטלים ודורשי העבודה בישראל- הגיע הזמן שנצייץ! ותוכלו לחתום על העצומה. הקדישו 10 שניות מזמנכם, תוכלו לשמור על פרטיותכם ובכל זאת להיות מאלה שמשפיעים ולא רק מדברים!

העצומה תיתן לנו את הכוח להמשיך ולדרוש את זכויותינו ולהגיע לתוצאות והישגים. המדינה שוללת את זכויותיך, עוברת על החוקים שהיא עצמה חוקקה- עד מתי?

למאמר הקודם: מה לשכת התעסוקה וביטוח לאומי לא רוצים שתדעו בנוגע לזכויות המובטלים בישראל

הערה : מאמר זה בא מתוך רצון טוב ולא מהווה כל סמכות משפטית או אחרת ולא בא במקום התייעצות עם אנשי מקצועי מוסמכים.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

אחת שאכפת לה וגם עושה משהו בנידון!

אין חכם כבעל ניסיון

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת זכויות המובטלים בישראל

מאת: זכויות המובטלים בישראלמוסדות שלטון24/12/095627 צפיות
מדיניותה הסמויה של לשכת התעסוקה וביטוח לאומי במדינת ישראל היא להוריד את מספר המובטלים המתייצבים בלשכת התעסוקה בכל מחיר! זכויות המובטלים בישראל הוא נושא חם שנוגע לכולנו בזמן זה או אחר אבל הוא לא נושא "סקסי" והגיע הזמן להתייחס אליו קצת יותר. תופתעו לגלות כי רב הנסתר על הגלוי דבר המביא למצב שבו אלה שמנהלים קרבות אישיים על הזכויות שלהם הם בעלי סיכויים לא גבוהים להגיע ולקבל את מה שמגיע להם. היכנסו ותגלו עובדות מדהימות על הזכויות של המובטלים בישראל ואפילו תראו שגם אתם בקלות יכולים לעשות משהו בנידו

מאמרים נוספים בנושא מוסדות שלטון

מאת: בנימין קלינגרמוסדות שלטון25/07/232443 צפיות
הרבה לקוחות מגיעים למשרדינו לאחר שקבלו צו הריסה למצללה או גגון שחשבו בתמימות רבה שבנייתה אינה דורשת היתר בנייה . כן "חוק הפרגולות" תיקון 101 לחוק התכנון והבנייה קיבל תוקף והרבה עבודות פטורות מהיתר. ההנחיות די ברורות אך הרבה אזרחים לא מודעים למדניות העיריה או המועצה המקומית שצריכים להצמד אליה. כן ויש גם את תוכנית העיצוב הסביבתית .

מאת: בנימין קלינגרמוסדות שלטון09/05/211127 צפיות
האם ניתן לעשות הסדר תשלומים על חוב לצורך קבלת תעודה לטאבו? לקבלת תעודה לרישום בטאבו, לא ניתן לעשות הסדר חובות בפריסת תשלומים. הארכת תעודה לרשם המקרקעין (טאבו) באילו מקרים אפשר להאריך תעודה לטאבו? אופן הגשת בקשה להארכת תעודה לטאבו האם הארכת תעודה לטאבו כרוכה באגרה? אופן תשלום האגרה מהו משך הטיפול בבקשה? אופן קבלת התעודה

מאת: בנימין קלינגרמוסדות שלטון31/10/201955 צפיות
הוועדה המקומית לתכנון ולבנייה תל אביב-יפו ■ הנחיות מרחביות כלל עירוניות ומדיניות עיצוב ■ פרק תכנון ועיצוב הבניין מהדורה 2

מאת: בנימין קלינגרמוסדות שלטון05/02/191717 צפיות
מבנה, שבמזרח ירושלים, עמד על תילו שנים רבות מבלי שננקטו הליכים להריסתו, עד שבעליו החליט לשפצו ונאלץ להתמודד מול צו מנהלי להריסת המבנה במיידי. הצו אומנם בוטל !

מאת: נועם קוריס משרד עורכי דיןמוסדות שלטון17/01/182571 צפיות
חקירה או מעצר מתוקשרים, הם בדיוק כשמם- מתוקשרים. בשיטת המשפט הישראלית, קיומה של חקירה אינה מהווה עונש, כמו גם שמעצר במסגרת חקירה או מעצר בית כלל אינם מהווים עונש, לבתי המשפט גם אין סמכות להטיל מעצר בית כעונש

מאת: נועם קוריס משרד עורכי דיןמוסדות שלטון16/12/171589 צפיות
"האם ראוי שבית המשפט ישחרר את פסק הדין מתחת ידו, בטרם חלף המועד להגשת ערעור על החלטתו שלא לפסול את עצמו"?

מאת: נועם קוריס משרד עורכי דיןמוסדות שלטון19/10/171712 צפיות
בית המשפט העליון דחה לאחרונה עתירה שהוגשה על ידי עמותת כן לזקן בעניין הנחה בסך של 50% ממחירי כרטיסי הנסיעה, בהתאם לחוק האזרחים הוותיקים, התש"ן-1989 (להלן: החוק ולמרות. שהרכבת מעניקה לאזרחים ותיקים הנחה של 50% מדמי הנסיעה בתחבורה ציבורית רק לנוסעים באמצעות כרטיס 'רב-קו', ולא לאלו הנוסעים באמצעות רכישת כרטיס נייר רגיל.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica