חפש מאמרים:
שלום אורח
20.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

נגד בני הזוג הוגשו כתבי אישום על שימוש מבנים שנבנו בגינתם ללא היתר. ביהמ"ש זיכה את האישה בשל אכיפה בררנית. התיק ימשיך להתנהל נגד האיש תוך התחשבות בכך

לבני הזוג דירת גן בבאר שבע, הממוקמת בשורת בניינים בעלי קירות משותפים. בדירה בוצעה תוספת של מחסן בגודל 23 מ"ר, חניה בגודל 45 מ"ר ופריצת פתח בקומת קרקע והתקנת דלת כניסה. באוקטובר 2020 הוגש נגדם כתב אישום בעבירה של שימוש אסור במקרקעין לפי חוק התכנון והבנייה בטענה שהבנייה נעשתה ללא היתר.הנאשמים, שיוצגו על ידי עו"ד לירון סבן, טענו כי רכשו את הדירה בשנת 2012 כאשר החניה הייתה כבר קיימת. עוד נטען כי המחסן עדיין בתהליך בנייה, ולגבי פריצת הדלת מדובר בטעות של המפקח שצילם את החדר מבפנים וחשב שזו יציאה מהדירה, כשלמעשה מדובר בדלת פנימית על קיר גבס שמחלק את החלל לשניים. עוד נטען כי הנאשמת לא הייתה מעורבת בכלל בשלבי התכנון או הבניה.מעבר לזה, הנאשמים העלו טענה מקדמית של אכיפה בררנית. הם הביאו מהנדס מטעמם שערך בדיקות בשטח והעיד כי לאורך הרחוב בו נמצאת דירת הנאשמים ישנן אינספור חריגות בנייה כגון הוספות מחסנים, שערי יציאה, פתיחת דלתות והקמת גדרות. המהנדס ציין כי לא סביר שמפקח מטעם העירייה יעבור דרכן ולא יבחין בהן. מטעם המאשימה העיד מפקח שטען כי הגיע לבדוק דירת הנאשמים בעקבות תלונה במוקד העירייה. לדבריו, בין השנים 2017-2018 ביקר במקום מספר פעמים וראה את ההתפתחות הבנייה. המפקח העיד כי באחת מהפעמים ראה את הנאשם והזמין אותו למשרדו לצורך הנחיות לגבי הבנייה, אך לא אמר לו שייחקר באזהרה. בנוסף הוא אישר שלמרות הפרות נוספות באותו הרחוב, בעשור האחרון לא הוגשו כתבי אישום דומים.מעורבות דומיננטית ומעורבות פחותההשופטת דולב-להמן מצאה את עדויות הנאשמים והמהנדס מטעמם אמינות וברורות וציינה כי הן מתיישבות עם כל הראיות בתיק. עם זאת, היא קבעה כי הוכח שהנאשם עשה שימוש בכל שלושת המבנים מבלי שקיבל היתר בגינם, זאת עקב הודאתו בכך ומכוח היותו בעלים של הנכס.בהמשך, השופטת קיבלה את טענת הנאשמים לאכיפה בררנית שכן הוכח שבבניינים הסמוכים בוצעו עבודות דומות ללא היתרי בנייה, אולם רק כלפי הנאשמים נעשו פעולות אכיפה והוגשו כתבי אישום והמפקח מטעם העירייה לא נתן הסבר לכך.כמו כן, התרשמה השופטת כי הנאשמת לא זומנה לחקירה בטרם הגשת כתב האישום. לגבי הנאשם, הוא אומנם זומן לבירור עם המפקח, אך לא ברור אם הובהר לו שמדובר בחקירה באזהרה בטרם הגשת כתב אישום.נקבע הפגמים הללו גוררים פגיעה חריפה בתחושת הצדק וההגינות ויש להעניק להם הגנה מן הצדק. עקב חלקה הפחות משמעותי בעבירה, התוצאה עבור הנאשמת הייתה זיכוי מלא. לגבי הנאשם נקבע כי הפגמים יישקלו לזכותו במסגרת גזר הדין.
 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:
קלינגר בנימין יועץ בכיר לתכנון בנייה ורישוי נייד 0523-888813
 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת בנימין קלינגר

מאת: בנימין קלינגרמוסדות שלטון25/07/232379 צפיות
הרבה לקוחות מגיעים למשרדינו לאחר שקבלו צו הריסה למצללה או גגון שחשבו בתמימות רבה שבנייתה אינה דורשת היתר בנייה . כן "חוק הפרגולות" תיקון 101 לחוק התכנון והבנייה קיבל תוקף והרבה עבודות פטורות מהיתר. ההנחיות די ברורות אך הרבה אזרחים לא מודעים למדניות העיריה או המועצה המקומית שצריכים להצמד אליה. כן ויש גם את תוכנית העיצוב הסביבתית .

מאת: בנימין קלינגרדמוקרטיה ושלטון25/07/232516 צפיות
התהליך מחייב אותנו לעבור מספר שלבים עד לקבלת ההיתר. השלב הראשון הוא בדיקת מידע, שלב בו אנו בודקים מול המועצה המקומית האם בכלל קיימת אופציה לתוספת בניה מצד המועצה המקומית ואגף השיכון והבינוי.

מאת: בנימין קלינגרשיפוצים25/07/232607 צפיות
מה ניתן לעשות במקרה של צו הריסה מנהלי צו הריסה מנהלי: בענף הבנייה, כל הליך של בנייה נדרש לאישורים מתאימים. אין זה סוד כי במקרה של היתרי בנייה, מדובר בביורוקרטיה מורכבת ומעייפת שעלולה להתארך חדשים ואף שנים, אך עם זאת אסור להתעלם מחשיבותם ונחיצותם העילאית של היתרי בנייה, אשר מבטיחים בנייה מורשית ובטוחה שעברה את כל הבדיקות הנדרשות וקיבלה היתר.

מאת: בנימין קלינגריזמות עסקית13/12/222786 צפיות
ידוע כי בנייה בשטחים המשותפים בבית משותף, תתאפשר רק בהסכמת 75% ומעלה מכלל דיירי הבניין בבית המשותף, וזאת עפ"י חוק המקרקעין, תשכ"ט-1969. אך מה הדין כאשר דיירים הרחיבו את דירת הגג שלהם תוך ניצול שטח המוצמד לדירת גג זו על חשבון השטח המשותף של הבית המשותף, בלא הסכמה של 75% מכלל דיירי הבית המשותף? ודוק – האם הצמדתו של שטח משותף לדירה, מקנה לבעלי הדירה זכות בנייה בשטח זה?

מאת: בנימין קלינגרחוק ומנהל20/11/222461 צפיות
קיבלת התראה על קנס מינהלי? בנית ללא היתר? חשוב לדעת את החוק בעניין קנסות מנהליים ,קנס קצוב ובעניין שימוש שלא ע"פ היתר הבנייה. חשוב גם לדעת שעומדים בפנייך מספר אםפשרויות בכדי לצמצם את ה"נזק" ולהמנע מקנס מינהלי. וגם אם קיבלת קנס מינהלי עדיין יש מה לעשות- לא סוף פסוק!

מאת: בנימין קלינגרדמוקרטיה ושלטון18/11/222518 צפיות
הרפורמה בתכנון, רישוי ובניה במסגרת תיקון 101 לחוק התכנון והבניה קבעה לוחות זמנים לתהליכי רישוי שונים עבור רשות הרישוי ומכון הבקרה וזאת במטרה לקצר, לייעל ולפשט הליכי רישוי בניה. לצורך כך וכחלק מתהליך הדיגיטציה של שירותי משרדי הממשלה השונים, בשנת 2016 הושקה מערכת רישוי זמין של מנהל התכנון המאפשרת הגשת בקשה להיתר בניה באופן מקוון. תהליך הוצאת היתר בניה לא אמור לארוך זמן רב לפי זמני המערכת, אך בפועל פרק הזמן מתארך כתוצאה מהתנהלות לקויה של הועדות ו/או של המבקש. במאמר זה נציג את פרקי הזמן המפורטים בחוק ואת פרקי הזמן המיושמים במציאות עד לקבלת היתר בניה. נציין שהזמן הממוצע היום לקבלת היתר בניה על פי לשכת האדריכלים הוא מעל שנתיים וחצי, הזמנים הרשומים מטה הם הזמנים של משרדים אשר מומחיותם היא הוצאת היתרי בניה. משרד קלינגר בנימין הינו המשרד היעיל ומהיר ביותר בקבלת היתרי בנייה.

מאת: בנימין קלינגרמו"מ16/11/222298 צפיות
דירת מגורים בראי העליון שדחה את עתירת רשות המסים פה אחד-פסיקה זו מחזירה עשרות אלפי דירות מגורים בישראל להיכנס לגדר דירת מגורים, על פי הפרשנות של החוק במשך עשרות בשנים, לפיה מבחן העל בחוק מיסוי מקרקעין הוא מבחן השימוש, ולא קיומה של תב״ע מתאימה או רישום בטאבו. העליון (14.11.2022), גם הפעם, אישר את החלטת ועדת הערר ודחה את ערעור המדינה בעניין שטיין (ע״א 1073/20): הסוגייה המרכזית שנדונה האם דירת מגורים המשמשת למגורים, ואולם אין לה היתר מתאים כחוק לשימוש למגורים, חרף שימוש בה למגורים ובידיעת העירייה, האם בעת מכירתה ניתן לקבל בגינה פטור ממס שבח או חישוב לינארי מיטיב במסגרת סעיף 48א(ב2) לחוק?

מאמרים נוספים בנושא פורומים וקהילות

מאת: בנימין קלינגרפורומים וקהילות24/08/222482 צפיות
עבירות נגד חוקי התכנון והבניה הפכו לחזון נפרץ, ורבים וגם טובים איש הישר בעיניו יבנה. זוהי פגיעה חמורה וקשה בשלטון החוק, המזולזל לעין השמש, ואין איש שם אל לב לאזהרת הגורמים המוסמכים ולפסקי-הדין של בית-המשפט. תיקון מס' 116 מביא בכנפיו מהפיכה רבתי של אכיפת חוקי הבניה פועל יוצא של עבירות הבניה הרבות. זאת ועוד, בעקבות תיקון מס' 116 ותיקונים אחריו תוקנו בהתאמה גם פרקי החוק בנושא רישוי בניה ועוד. השינויים הדרמטיים הן בתחום האכיפה והן בתחום הרישוי לרבות הלכה פסוקה הנסמכת כבר על הוראות החדשות סוקרו בספר תוך הצגת הדין הישן (ההלכה הפסוקה מן העבר עדיין ישימה גם לעניין הוראות החוק ובהתאמה).

מאת: וסא מסהפורומים וקהילות03/06/152958 צפיות
קחי רגע, כבר לא לקרוא וראיתי את המטרות שלהם בשירותי ליווי. נסו עכשיו את העיקרון לאתר של המטרות ליווי שלהם.!.! המטרות כי הינם מדידים. יעדים שירותי ליווי מדידים מאפשרים לנו לפעול עם הרבה יותר בקלות. מה אתה יכול למדוד, אתר ליווי אתה יכול לנהל למדוד את ההתקדמות שלהם. בדוגמה הקודמת, הגדרה של 15 ק ג היא הוקמה יעדים להצלחה. לכן, אם בנקודה שירות ליווי מסוימת, הצלחנו להוריד, אפשר ליעד הסופי שלנו, הרי אנחנו בהחלט התקדמנו.

מאת: golan seoפורומים וקהילות11/05/152300 צפיות
אינדקס אתרים,עסקים מהמובילים בישראל, בעל עסק הרשם עכשיו

מאת: צחי רוזנטלפורומים וקהילות14/03/132144 צפיות
כיצד אפשר להרוויח כסף מפייסבוק בלי בעיה?

מאת: מיקיפורומים וקהילות18/02/131875 צפיות
פורומים מלאים ביתרונות, אך קודם כל צריך להזהר.

מאת: דניאל seoפורומים וקהילות16/04/128429 צפיות
Champions League matches one of the most popular and most-watched sporting events each year. Right from the first match, demand for Champions League tickets is huge since obviously, the real joy in watching these games is being in the stadium where it is all happening

מאת: chatimפורומים וקהילות19/01/128455 צפיות
קהילת פורומים chatim.co.il - סדרות, סרטים, שרתי משחק, ספורט ועוד מגוון רחב של תחומים!

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica