חפש מאמרים:
שלום אורח
27.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

שמנים ארומאטיים בשימוש הקוסמטי

מאת: אריאלה סלמוןקוסמטיקה24/02/20091293 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

שמנים ארומאטיים בשימוש הקוסמטי

מקור המילה ארומה = ריח טרפיה = ריפוי. השמנים הארומאטיים נקראים גם שמנים אתריים, מופקים מחלקיו של הצמח כגון : שורשים, זרעים, עלים, פירות ענפים ופרחים. בתהליך זיקוק מיוחד שהופך את התמצית לשמן ארומאטי ריכוז החומר גבוה במיוחד. תפקידם של השמנים הארומאטיים בטבע לדאוג להישרדות הצמח, לרבייה ולהגן עליו מפני חיידקים ומזיקים, בתכונות חיים אלו אנו משתמשים לצורך טיפולים ייחודיים בעור הפנים והגוף.

השימוש בשמנים אלו היה קיים עוד בתקופות עתיקות, קיימות עדויות על מסחר בינלאומי בשמנים לפני 4,000 שנה, הם נקראו ``שמני המלכים`` בגלל נדירותם ומחירם הגבוהה.

השימוש הקוסמטי:

העור מורכב משתי שכבות עיקריות אפידרמיס – השכבה החיצונית, אשר מכילה תאים מתים אשר נושרים כל הזמן,
והדרמיס – ``העור האמיתי``, עשיר בסיבי קולגן ואלסטין המקנים את הגמישות לעור, כלי הדם, בלוטות חלב וכדומה.
שמנים ארומאטיים נספגים בעור בקלות משום שהם מסיסים בשומן.
בנוסף, תהליך ההפקה של השמן הארומאטי מקטין את גודל מולקולות השמן כך שהן קטנות ממולקולות העור, עובדה זו מאפשרת לשמן לחדור אל העור בקלות דרך הנקבוביות. שימוש בשמנים ארומאטיים מסייע הן לגוף והן לנפש.

לגוף : מסייעים בבעיות עור שונות כגון : סבוראה, גירויים, אקנה, אנטי אייג`נג, יש בהם שימוש נרחב בקוסמטיקה טבעית, מטהרים את הגוף מרעלים, משפרים פעילות מחזור הדם ומסייעים להעברת חמצן לתאי הגוף ולתאי העור. מחיים רקמות, מעניקים חיות וחיוניות, מקלים על כאבי פרקים, כאבי שרירים וכו`.

לנפש: לשמנים ארומאטיים יש השפעה ניכרת על הרגשות ומצב הרוח, שימוש בהם משפר הרגשה כללית, מרענן, מפיג מתחים ומסייע ביצירת שקט נפשי. השימוש בשמנים ארומאטיים פשוט ובטוח וניתן לנצל את תכונותיהם הרפואיות, הקוסמטיות והנפשיות במספר דרכים : דרך עיסוי הפנים והגוף, באמבט ואינלציה, שמנים ארומאטיים אינם מיועדים לבליעה.

שמנים ארומאטיים נפוצים בענף הקוסמטיקה :

  • יילנג יילנג : מופק בקיטור מפרחים שנקטפו על עלות השחר מאזן הפרשות סבום לעור שמן ויבש, מרגיע.
  • יסמין : מאיץ חידוש תאי עור, מושלם לטיפול בעור יבש ומגורה, לאקנה וקמטים, לכאבי שרירים משכך כאבים.
  • ג`ינקו בילובה : אנטי אוקסידנט, ממריץ את הדם, עוזר לאספקת חמצן לתאים.
  • ארז: אנטי בקטריאלי, אנטי ויראלי, קוטל פטריות, אנטיספטי יעיל לטיפול באקנה ובעור שמן מחזק מערכת חיסונית
  • רוז אבסלוט : מופק מעלי כותרת הצמח, ידוע כמלך השמנים, מושלם לטיפוח עור יבש, ורגיש לחידוש והזנת תאי העור.
  • לימון: מחטא, מכווץ,מסלק רעלים, מחדש רקמות, משמש להבהרת כתמי שמש ופיגמנטציה, יעיל בכוויות קור מרגיע ויעיל למדיטציה אנטי אוקסידנט.
  • ברגמונט : שיח לימוני מחטא פצעים וחבורות, יעיל לפסוריאזיס ובעיות עור מרובות מעולה לסילוק ריחות רעים, אנטי דלקתי.
  • סנדלווד : עץ האלמוג, מופק מליבת העץ בקיטור אחד הבשמים העתיקים בעולם, מחטא מכווץ יעיל לעור יבש ומבוגר מטפל בחתכים סדקים וגירויים.
  • גרניום : יעיל לכל סוגי העור, מחטא, יעיל לכוויות שמש, אקנה מכווץ ורידים מעולה לקופרוז מטפל בעור רפוי.


  • חשוב לדעת : אין להניח שמנים ארומאטיים ישירות על העור בשל ריכוזם הגבוהה, יש לדללם בשמן צמחי.
    בענף הקוסמטיקה משתמשים בשמנים הצמחיים כנשאים לשמנים הארומאטיים וכך מתאפשר שימוש בשמנים ארומאטיים על פני שטח גדול יותר, על ידי עיסוי והחלקה מחדירים את השמן לגוף. השמנים הצמחיים מופקים בכבישה קרה, זהו תהליך שאינו פוגע באיכות הויטמינים, המינרלים וחומצות השומן הרוויות הבלתי רוויות שקיימות בשמן, השמנים הצמחיים מעשירים את העור בשומן, ויטמינים ומינרלים ושומרים על לחות העור. מופקים מחלקי הצומח : גרעין, זרעים, גרעינים.

    שמנים צמחיים נפוצים בשימוש הקוסמטי:

  • שמן שקדים: עשיר בויטמינים וחומצות שומן חיוניות מתאים לכל סוגי העור מומלץ כתוספת לחות והזנה לפנים, נספג היטב בעור.
  • שמן נבט חיטה : מכיל ויטמין Eמזין תאי עור ומחזק אותם, יעיל לטיפול בסימני מתיחה ולמניעתם מתאים לנשים בהריון לטיפוח והחייאת העור מיועד לעור יבש.
  • שמן בוראג` – שמן האצילים יעיל לחידוש תאי עור, המרצה והזנה מכיל אומגה 6, מחזק ממברנת תא.
  • שמן נר הלילה – מכיל חומצה לנואלית – גמא אומגה 3 +6 ויטמינים ומינרלים מעולה לאקזמה ופסוריאזיס מנוע הזדקנות מוקדמת של העור.
  • שמן זרעי ענבים : מכיל כמות רבה של ליפידים החיונית לממברנת התא, עשיר בפנול וחוצות חיוניות לחיזוק והזנת התא.
  • שמן גלעיני משמש : לטיפוח והחייאת העור עשיר בויטמין A ו C וחומצות שומן חיוניות, שומר על לחות, לכל סוגי העור.
  • שמן אבוקדו : עשיר בויטמיניםD,E,A לציטין וחומצות שומן חיוניות משמש להזנת עור מבוגר ויבש, לסובלים מפסוריאזיס ולמניעת קמטים.
  • שמן גזר: מכיל ויטמינים מינרלים ובטא קרוטן מחדש נעורים, להזדקנות בטרם עת, גרוד ויובש.


  • הסינרגיה המתאימה בין סוגי השמנים להכנת שמנים ארומאטיים מהווה את הבסיס להצלחה
    בטיפול הקוסמטי כמובן שיש להשתמש בהתאמה לסוג העור.

    כאשר עושים בשמנים שימוש נכון הם בטוחים ונעימים לשימוש.

    טיפ: בסוף יום כשרוצים להירגע, מטפטפים לתוך אמבט לא יותר מ- 5 טיפות יחדיו או לחוד של שמנים ארומאטיים רצוי לבנדר, שמן עץ התה, מליסה, למשך 10-15 דקות.

     





     
         
         
         
       
     
    אודות כותב המאמר:

    הכותבת, אריאלה, קוסמטיקאית מוסמכת פרא - רפואית, פילינגים בינוניים, מיצוק, מילוי קמטים ואנטי אייג'ינג. אשמח לארח אתכם באתר שלי, שם תוכלו להירשם לרשימת הדיוור החודשית ולקבל מידע וטיפים חשובים בתחומי התמחותי.

     
         
       
     

    מאמרים נוספים מאת אריאלה סלמון

    מאת: אריאלה סלמוןרפואה משלימה24/02/091214 צפיות
    "נר הופי" או בשמו הרפואי - "נר אוזן", שיטת טיפול טבעית לחלוטין המשמשת לטיפול בבעיות א.א.ג. (אף, אוזן, גרון) . תרבות הנרות החלולים לטיפול באוזניים החלה לפני כ- 3000 שנה בקרב שבט ה"הופי" האינדיאני , יעילותו של טיפול זה קבלה תהודה גדולה והופץ בקרב שבטים נוספים : שבט האינקה ,שבט המאייה , ובקרב תרבויות נוספות : המצרים הקדמונים , הטיבטים והיוונים . פירוש השם הופי הוא: "האנשים השלווים", ומבטא את השפעת הנר על הרובד הנפשי, מעבר לרובד הפיזי. שבט זה, אשר היה ידוע ביכולות הריפוי שלו וביכולותיו המיסטיו

    מאת: אריאלה סלמוןרפואה סינית24/02/091156 צפיות
    צמחי מרפא הינם צמחים שונים כגון: עלים,שורשים, פרחים ,ענפים אשר גדלים בתנאים מיוחדים. צמחי מרפא מכילים חומרים פעילים הכוללים: ויטמינים, מינרלים, נוגדי חמצון, וחומרים שמחזקים את המערכת החיסונית. צמחי מרפא עוברים מיצוי באלכוהול בריכוז של כ - 30%. שילוב של מספר צמחים והאינטראקציה אשר נוצרת בניהם יוצרת את הנוסחה, פורמולה המתאימה לטיפול הנדרש. צמחי מרפא נחשבים תוספי מזון ומשתייכים לקטגוריה של רפואה משלימה. כל בני האדם לרבות ילדים בכל גיל יכולים להשתמש בצמחי מרפא.

    מאמרים נוספים בנושא קוסמטיקה

    מאת: shiritקוסמטיקה29/10/187295 צפיות
    לפני כל ניתוח פלסטי, יש לבחור את הרופא המתאים אשר מתמחה בניתוח הספציפי אותו אתם מעוניינים לבצע.

    מאת: אנה מאירקוסמטיקה19/09/152561 צפיות
    לכאורה, שאלה מעט מוזרה, שהרי הקשר בין שני הנושאים הוא ברור למדי. בשני המקרים המטרה היא להוריד במשקלו של המטופל, להצר את היקפי הגוף, להפחית את אחוזי השומן בגוף.

    מאת: אודי ביגקוסמטיקה06/08/152094 צפיות
    אנשים רבים אוהבים לטפל בכפות רגליהם באמצעות פדיקור. טיפוח כפות הרגליים חיוני מאוד לאנשים אשר משתמשים ברגליהם לאורך זמן. הם מפתחים במשך הזמן יבלות, ולעיתים, נוצרות שלפוחיות בכפות הרגליים ומשמעות כל אלו הינה חוסר נוחות לאורך זמן. פדיקור נועד לטפל בבעיות שוטפות. והטיפול של מומחיות המכון יכול להיות מקיף יותר בעת ביצוע פדיקור רפואי. פדיקור רפואי בראשון לציון מתאים לכל מי שסובל מבעיות רפואיות כמו סכרת, פטרת ציפורניים ועוד.

    מאת: אודי ביגקוסמטיקה06/08/152032 צפיות
    כל אחד היה רוצה להיראות תמיד צעיר ממה שהוא באמת, ונושא זה מעסיק אנשים רבים אשר אט אט מתבגרים ומזדקנים ומחפשים פתרונות להיראות טוב יותר ולהוריד לעצמם כמה שנים מהמראה. ענף הרפואה הקוסמטית והאסתטית נוגע בעצם לכולם וישנו עיסוק רב בו. ישנם טיפולים רבים אשר בזכותם אנשים יכולים להיראות צעירים יותר, כמו למשל ניתוחי אף ועפעפיים, מתיחת העור, הזרקת בוטוקס ו/או חומרים ממצקים אחרים וכמובן גם הטיפול הנפוץ שמכונה פיסול של הפנים.

    מאת: אודי ביגקוסמטיקה06/06/151951 צפיות
    טיפול פנים נהפך כבר מזמן לחובה בזמנים מסויימים, למשל כמעט ואין כלה שלא הולכת לטיפול פנים לקראת החתונה. אך גם במקרים אחרים הרבה בוחרים בטיפולי פנים, טיפולים לנערות מתבגרות נעשו יותר ויותר פופולרים וגם טיפולי פנים לגברים. בנוסף, הרבה נשים בזמן ההריון בוחרות לעבור טיפולי פנים ולהתפנק בתקופה זו של חייהן. כיום ניתן למצוא מקומות לטיפולים ברחבי הארץ, קיימים טיפולי פנים בירושלים, בירוחם, בראשון לציון, בבארי, באילת, אפשר למצוא טיפול פנים בבת ים, בחדרה, בקרית שמונה וגם בבאר שבע.

    מאת: אודי ביגקוסמטיקה06/06/151797 צפיות
    אף אחד מאיתנו לא יכול להתחמק מהזמן שעובר ומהאותות שנותן מעבר זמן זה על בגוף ועל העור שלנו. כולנו מזדקנים אט אט וכמובן שיש לכך השפעה כלפי חוץ. יש מי שלא מפריע לו שהעור שלו נראה זקן ומדולל יותר אך ישנם גם לא מעט אנשים אשר מנסים להילחם בתופעות אלה באמצעות שלל טיפולי עור הקיימים כיום בשוק, כמו למשל טיפול של הצערת עור ומתן מראה צעיר, מתוח וחיוני יותר לעור כולו. ישנם טיפולים נוספים כמו מתיחת פנים, הזרקת חומרים ממצקים ועוד.

    מאת: אודי ביגקוסמטיקה16/05/151888 צפיות
    שפתיים עבות היו מאז ומעולם סמל של נשיות. נשים רבות מוצאות את עצמן מנסות להשוות לפניהן מראה נשי ומושלם באמצעות שימוש בקרמים או שפתונים. אך הדרך הטובה ביותר להשיג מראה שפתיים מלאות וחושניות הינה באמצעות עיבוי שפתיים הנעשה באופן מקצועי, באמצעות הזרקה של חומרים זמניים או קבועים.

     
     
     

    כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
    השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

    christian louboutin replica