חפש מאמרים:
שלום אורח
16.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

מעצמאי לחברה בעמ, עבודה מהבית ומידע נוסף

מעצמאי לחברה בע"מ - מעל רווח של 20,000 ₪ לחודש מומלץ להעביר את הפעילות ממסגרת של עצמאי למסגרת של חברה בע"מ.
עבודה מהבית - אם העסק ממוקם בבית ניתן לבקש חלק יחסי מהוצאות חדר העבודה למשל ארנונה, חשמל, ועד בית ועוד.
ישוב מס נפרד לבני זוג העובדים ביחד בעסק - עקב פס"ד קלס, אפשר לעשות חישוב נפרד לבני זוג העובדים ביחד באותו עסק, כלומר אפשר להוציא תלוש משכורת לבעל או לאישה בהתאמה. ודאי שיש לשמור ראיות לעבודה, כגון שעון נוכחות ועוד.

דיווח על בסיס מזומן - ישנם עסקים, לרוב עסקים שאין ברשותם מלאי, אשר רשאים לדווח למס הכנסה אך ורק על הכנסות והוצאות אשר התקבלו והוצאו בפועל. כלומר אפילו אם הוצאה חשבונית מס ללקוח, אפשרי לנטרל אותה לצורך הדיווח השנתי למס הכנסה, עד אשר הכסף יתקבל בפועל.

מתנות ללקוחות וספקים - במתנות ניתן להכיר כהוצאה עד סכום מסוים (180 ₪) ללקוח או ספק שקשורים אליו ביחסי עבודה. לכן אם הוזמנת לחתונה של ספק שלך לדוגמה, יש לשמור על ההזמנה לחתונה בתוספת צילום של הצ'ק שניתן, כדי שמס הכנסה יכיר בהוצאה זו.

הוצאות מימון - 80% מהוצאות המימון אשר שימשו לצורך רכישת רכוש קבוע יוכרו לך לצורך מס. לכן אפילו אם אתה לא מנהל הנהלת חשבונות כפולה, מומלץ לבצע מעקב אחר הוצאות אלו, או לדרוש מהבנק אישור כדי לדרוש הוצאות אלו.

טיפים בהערכות לתום שנת המס 

קיימות פעולות מספר שמומלץ לעשות, כדי לחסוך במס, לקראת הגשת הדו"ח השנתי.

חוב אבוד - אם אין סיכוי לגבות חוב מלקוח בעייתי יש להצהיר על חוב זה כאבוד.
על מנת לדרוש הוצאה זו יש לספק הוכחות כגון פס"ד של בית משפט ועוד.

תביעות תלויות - במידה וספק או לקוח שלך הגישו נגדך תביעה, וסיכויי התביעה גבוהים לדעת היועץ המשפטי שלך, ניתן לדרוש הוצאה זו אם אתה מדווח על בסיס מצטבר. ההפרשה תהיה לפי אחוז הסיכוי להתממשותה.

הקדמת הוצאות - מדובר על הצאות שוטפות בלבד כגון הוצאות משרדיות, ולא על רכוש קבוע אשר מופחת במשך מספר שנים.

דחיית הכנסות - במידה ושיעור המס הצפוי אמור לרדת, מומלץ לדחות הכנסות לשנה הבאה.

מלאי מת - במידה וישנו|אם יש|אם קיים} מלאי השוכב על המדפים ללא דורש, ואין סיכוי שיימכר במחיר סביר, רצוי למכור אותו לפני סוף שנה (בצורת סטוק וכו') .

בטוח לאומי - את התשלום בגין חודש דצמבר מומלץ להקדים ולשלם עד ה 31 בדצמבר כדי שיכנס לאישור השנתי של בטוח לאומי. 52% מדמי בטוח לאומי מוכרים כהוצאה.

ספירת מלאי - בעת הספירה חשוב לשים לב למחיר הפריטים. {במידה ומחיר השוק נמוך ממחיר העלות|אם מחיר העל יש לציין מחיר זה.

קרן פנסיה וקרן השתלמות - מומלץ להפקיד באפיקים אלו על מנת לקבל את הטבות המס שהמדינה מעניקה.

נקודות זיכוי וניכויים שונים - ביכולתו שלרו"ח לגבי נקודות זיכוי נוספות כגון נקודות זיכוי בגין תואר אקדמאי, זיכוי בגין תשלום למוסד סעודי בגין ילד או הורה ועוד.

תשלום חוב – יש להכין דוח רווח והפסד שנתי שיהיו בו צפי הרווח לצורך מס הכנסה.
במידה וישנו חוב מומלץ לשלם את יתרתו עד ה 31 בינואר של שנה הבאה. כך תמנע מריבית והצמדה.

למידע נוסף בקרו באתרנו :

משרדי רואי חשבון - חמי שמגר, הצהרת הון

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:
 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת רואה חשבון חמי שמגר

מאת: רואה חשבון חמי שמגרראיית חשבון13/04/101210 צפיות
כבעל עסק אתה חייב ללדעת וליישם כמה כלים פיננסיים עיקריים כדי שתוכל לדעת בכל זמן נתון, את מצבו של העסק. כלים פיננסיים אלו, הם מרכזו של העסק, והם שמראים את מצבו הכספי, מבחינת תזרים מזומנים, מאיזו נקודה הוא מתחיל להרוויח, ומה יהיה בעתיד, מבחינת התקציב המתוכנן.

מאת: רואה חשבון חמי שמגרייעוץ עסקי11/03/101008 צפיות
איך נגדיר חברה בע"מ? מיהו עצמאי? הכל המאמר הבא

מאמרים נוספים בנושא ראיית חשבון

מאת: אור מחשביםראיית חשבון24/10/162558 צפיות
הדוח השנתי הוא הדיווח שמידי שנה כל עצמאי מחויב בו הבסיס בדוח שמיחד אותו אצל עצמאי אל מול שאר מגישי הדוח הוא נספח א שבו רשומות כלל ההכנסות החשבוניות שבעל העסק הוציא באותה שנה ללקוחותיו ,מתחת לשורת ההכנסות רשומות כלל ההוצאות שבעל העסק הוציא.

מאת: עידן שלומןראיית חשבון05/03/152556 צפיות
טיפול בענייני מס נחשב מזה שנים רובת כשייך לרואי חשבון המייצגים עצמאיים ואנשי עסקים המגלגלים כסף רב, אך המצב אינו כזה ולאחרונה עוד ועוד שכירים מגלים כיתכנון מס אפקטיבי עבורם לא פחות מאשר עבור המעסיק שלהם.

מאת: עידן שלומןראיית חשבון05/03/152063 צפיות
פתיחת עסק עצמאי דורשת לא מעט אומץ ותעוזה כמו גם התמחות ויכולת בתחום שבו בחרתם. מעבר לכל אלו חשוב לנהל את כל ההתנהלות העיסקית בצורה נכונה וזאת באמצעות ליווי של רואה חשבון מקצועי.

מאת: עידן שלומןראיית חשבון05/03/151927 צפיות
אם אתם מקימים עסק חדש אתם חייבים לשכור שירותי רואה חשבון באזור המגורים שלכם ולקבל ממנו את כל סל השירותים המקובל בין רו"ח ללקוח. על כך במאמר הבא.

מאת: עידן שלומןראיית חשבון05/03/151965 צפיות
אחת הדרכים הנוחות ביותר להרוויח כסף מעבודה צדדית לזו שלכם כשכירים או סטודנטים היא באמצעות פתיחת תיק של עוסק פטור. מדובר על רישום כחוק כמי שעוסק בעבודה כעצמאי אך בהיקפים קטנים שפוטרים אותו מתשלומי מעמ או קבלה שלהם. על כך במאמר הבא.

מאת: יוסי נטוביץראיית חשבון08/02/152258 צפיות
בחינת הבקרות הפנימיות בארגון ובפרט בתהליכים עסקיים הייתה ונשארה אבן היסוד בעבודת המבקר הפנימי. תהליכים עסקיים רבים בארגון מתבצעים כיום במערכות ממוחשבות ומורכבותם, במיוחד בארגונים גדולים, מקשה על יכולת המבקר לבצע עליהם ביקורת אפקטיבית ללא אמצעים ממוחשבים. פיתוח טכנולוגית כריית התהליכים (Process Mining) לניתוח ניהולי של התהליכים עורר התעניינות מחקרית רבה ביכולות השימוש שלה גם ככלי בקרה בין היתר לזיהוי הפרות אבטחת מידע , ולאחרונה אף ככלי לביקורת פנימית לניהול סיכונים , ולזיהוי הונאות ומעילות

מאת: טוב לעסקראיית חשבון20/01/151911 צפיות
אחת השאלות אשר נשאלות על ידי עסקים, היא באיזה פונקציה להשתמש לצורך ניהול חשבונות העסק. ברואה חשבון או ביועץ מס, מה בעצם ההבדל ביניהם. במאמר זה ננסה להבהיר כיצד לבחור יועץ מס וההבדל מרואה חשבון.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica