חפש מאמרים:
שלום אורח
24.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

מהו הדוח השנתי אצל עצמאי

מאת: אור מחשביםראיית חשבון24/10/20162562 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

מהו הדוח השנתי אצל עצמאי ?

מאמר נכתב על ידי נדב רותם, משרד רואה חשבון בתל אביב

הדוח השנתי הוא הדיווח שמידי שנה כל עצמאי מחויב בו הבסיס בדוח שמיחד אותו אצל עצמאי אל מול שאר מגישי הדוח הוא נספח א שבו   רשומות כלל ההכנסות החשבוניות שבעל העסק הוציא באותה שנה ללקוחותיו ,מתחת לשורת ההכנסות רשומות כלל ההוצאות שבעל העסק הוציא.

באותה שנה ההכנסות בניכוי ההוצאות זה השורה הבאה ,שורת הרווח  ברוטו לפני מיסים ,את שורת הרווח ברוטו לפני מיסים מעתיקים לטופס הדוח השנתי שמורכב מ 3 עמודים מחוברים .

נספח א הוא שמיחד את דוח העצמאי משאר דוחות השנתיים הקיימים ובהם דוח החזר מס לשכיר ,שכיר אשר משכיר נכס החייב במס ,בעל שליטה בחברה ,דוח שכיר עם הכנסה גבוהה מאד החייב בהגשת דוח שנתי וכו .

מהי הצהרת הון אצל עצמאי :

ההצהרת ההון היא תמונת מצב של הנכסים וההתחייבויות לנקודת זמן (בדרך כלל נקודת הזמן הנבחרת על ידי מס הכנסה היא סוף שנת הפעילות הראשונה של העצמאי ,לאחר נקודת זמן זאת בוחר מס הכנסה את המועד הנוח לו לבקש שוב הצהרת הון נוספת ,אלא שלרוב לא יתבקש העצמאי להגיש שוב את הצהרת ההון לפני שעברו מספר שנים .)

אמרנו מצב הנכסים וההתחייבויות ,נכסים אם כן יכולים להיות בין השאר ,נכס נדל"ן שקנינו טרם נקודת הזמן ,פקדון בבנק שקיים בבוקרו של תאריך הצהרת ההון ,נייר ערך שהחזקנו , כלי רכב שהחזקנו או כל נכס מטלטלין שהיה ברשותנו באותו תאריך ובכללו המלאי העיסקי , כמו גם אדם פרטי שחייב לנו סכום כסף .

זאת לעומת ההתחייבויות שהינם בין השאר ,כל סוג הלוואה שאנו חבים לבנק באותו תאריך וכן לכל מוסד ואדם פרטי אחר ,וכן התחייבות לתשלום כלשהוא שאינו בגין הלוואה וההתחייבות קיימת לתאריך ההצהרת ההון .יש אשר מכנים את ההצהרת ההון מצב תזרימי של ההשקעות העיסקיות והפרטיות שביצענו עד תאריך . התשלומים בגינם התחייבנו בגין כלל ההשקעות והצריכה השוטפת עד אותו תאריך/

לשם מה דרוש למס הכנסה הדוח השנתי ?

הדוח השנתי דרוש למס הכנסה כדי לדעת כמה מס עליהם לגבות מאיתנו כל שנה לאחר שהשנה הסתיימה .

לשם מה דרושה למס הכנסה הצהרת ההון ?

הצהרת ההון דרושה למס הכנסה כדי לדעת מהו ההון שהיה ברשותנו בתום שנת הפעילות הראשונה ,אשר לאחר מכן אנו מגישים דוח שנתי כל שנה  למס הכנסה. האפשרות לדרוש לאחר מספר שנים שמשתנה לדרוש הגשת  הצהרת הון שוב ,תמונת המצב שניבטת מהצהרת הון החדשה צריכה להיות תואמת לרווח שדיווחנו עליו מידי שנה יחד עם ההתאמות הדרושות ובינהם : קבלת ירושה ,וזכייה בפיס בצד הגידול בנכסים לעומת הוצאות גדולות בצד הקיטון בנכסים ובינהם נסיעות יקרות לחול ,וסממנים לרמת חיים גבוהה בהתחשב ברמת הכנסה .

עיננו הרואות כי הדוח השנתי וההצהרת ההון הם שתי כלים להשגת אותה מטרה שהיא בחינת אמינות הדיווח השנתי  כאשר הדיווח השנתי הוא חלק הביצוע של הדיווח וההצהרת ההון היא המבחן לאמיתות ביצוע הדיווח .

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

אור טכנאי מחשבים נותן שירות בבית הלקוח, ליעוץ חינם בתחום המחשוב: התקשרו 054-4509979, שעות פעילות בין 08:00 ל-20:00

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת אור מחשבים

מאת: אור מחשביםנדל"ן01/07/182588 צפיות
אם גם אתה מעוניין להתחיל להרוויח סכומים גדולים באופן פסיבי ובלי להשקיע מאמץ וכוח, הרי שתחום הנדל"ן הוא האפיק הנכון להשקעה.

מאת: אור מחשביםאיכות הסביבה21/03/171610 צפיות
שימוש באנרגיה סולארית חשוב מאד, הן מבחינה סביבתית, הן מבחינה כלכלית והן מבחינות רבות נוספות. אנרגיה סולארית מופקת מן השמש. השמש היא מקור אינסופי לאנרגיה מתחדשת – בניגוד למשאבי טבע אחרים אשר משמשים לייצור אנרגיה, השמש היא משאב בלתי נדלה, היא נמצאת שם תמיד על מנת לספק לנו אנרגיה ירוקה.

מאת: אור מחשביםאיכות הסביבה 24/10/161765 צפיות
מה היא אנרגיה סולארית? אנרגיה, או חשמל, מיוצרת בדרך כלל מנפט, גזים, ופחם, וכל החומרים האלה פולטים פחמן דו-חמצני ופוגעים בסביבה, בכדור הארץ כולו, וכן בבריאות שלנו ושל בני משפחתינו. בנוסף לכל זה, האנרגיה הזו לא מתחדשת – ברגע שנגמר הנפט בעולם, לא נמצא עוד, וכשנגמר הפחם, ייקח אלפי שנים עד שהוא יתחדש בכמויות שאנחנו צורכים כיום. במקומות שונים בעולם, החומרים האלה כבר נגמרו, והיום אנחנו בדרך צלחה לגמור את מה שנשאר באיזורים שעוד יש בהם את החומרים האלה.

מאת: אור מחשביםתוכנה26/02/151036 צפיות
פרמוט מחשב זה תהליך של מחיקת כל הקבצים בכונן הקשיח, כולל קבצי וידאו, תמונות, מסמכים וקבצי מערכת ההפעלה. פרמוט מחשב זה חלק מהתקנת מערכת הפעלה מחדש וחלוקת דיסק הקשיח.

מאת: אור מחשביםמחשבים וטכנולגיה - כללי17/04/101603 צפיות
בעבר היו באינטרנט הרבה מנועי חיפוש ומדריכים שכולם נאבקו ביניהם כדי לראות מי יהיה הטוב מכולם.נראה כי מלחמת מנועי החיפוש הגדולה הראשונה חלפה מהעולם כאשר גוגל ויאהו יצאו וידם על העליונה – לפחות לעת עתה.

מאת: אור מחשביםמחשבים וטכנולגיה - כללי01/04/102193 צפיות
כיוון שהאינטרנט הוא רשת מחשבים, הדרך היחידה להתחבר לאינטרנט היא באמצעות מחשב. איך מחשבים מתחילים להופיע בכל מיני צורות, והם כבר עשויים להימצא בביתכם בין אם אתם מודעים לכך ובין אם לאו.

מאת: אור מחשביםתוכנה09/03/101643 צפיות
לפני שנים, צץ במוחו של גאון אחד הראיון ליצור אתר רשת שניתן יהיה להירשם בו לקבלת חשבון דוא"ל, ואז להתחבר ולקרוא ולשלוח הודעות.

מאמרים נוספים בנושא ראיית חשבון

מאת: עידן שלומןראיית חשבון05/03/152563 צפיות
טיפול בענייני מס נחשב מזה שנים רובת כשייך לרואי חשבון המייצגים עצמאיים ואנשי עסקים המגלגלים כסף רב, אך המצב אינו כזה ולאחרונה עוד ועוד שכירים מגלים כיתכנון מס אפקטיבי עבורם לא פחות מאשר עבור המעסיק שלהם.

מאת: עידן שלומןראיית חשבון05/03/152069 צפיות
פתיחת עסק עצמאי דורשת לא מעט אומץ ותעוזה כמו גם התמחות ויכולת בתחום שבו בחרתם. מעבר לכל אלו חשוב לנהל את כל ההתנהלות העיסקית בצורה נכונה וזאת באמצעות ליווי של רואה חשבון מקצועי.

מאת: עידן שלומןראיית חשבון05/03/151940 צפיות
אם אתם מקימים עסק חדש אתם חייבים לשכור שירותי רואה חשבון באזור המגורים שלכם ולקבל ממנו את כל סל השירותים המקובל בין רו"ח ללקוח. על כך במאמר הבא.

מאת: עידן שלומןראיית חשבון05/03/151971 צפיות
אחת הדרכים הנוחות ביותר להרוויח כסף מעבודה צדדית לזו שלכם כשכירים או סטודנטים היא באמצעות פתיחת תיק של עוסק פטור. מדובר על רישום כחוק כמי שעוסק בעבודה כעצמאי אך בהיקפים קטנים שפוטרים אותו מתשלומי מעמ או קבלה שלהם. על כך במאמר הבא.

מאת: יוסי נטוביץראיית חשבון08/02/152263 צפיות
בחינת הבקרות הפנימיות בארגון ובפרט בתהליכים עסקיים הייתה ונשארה אבן היסוד בעבודת המבקר הפנימי. תהליכים עסקיים רבים בארגון מתבצעים כיום במערכות ממוחשבות ומורכבותם, במיוחד בארגונים גדולים, מקשה על יכולת המבקר לבצע עליהם ביקורת אפקטיבית ללא אמצעים ממוחשבים. פיתוח טכנולוגית כריית התהליכים (Process Mining) לניתוח ניהולי של התהליכים עורר התעניינות מחקרית רבה ביכולות השימוש שלה גם ככלי בקרה בין היתר לזיהוי הפרות אבטחת מידע , ולאחרונה אף ככלי לביקורת פנימית לניהול סיכונים , ולזיהוי הונאות ומעילות

מאת: טוב לעסקראיית חשבון20/01/151918 צפיות
אחת השאלות אשר נשאלות על ידי עסקים, היא באיזה פונקציה להשתמש לצורך ניהול חשבונות העסק. ברואה חשבון או ביועץ מס, מה בעצם ההבדל ביניהם. במאמר זה ננסה להבהיר כיצד לבחור יועץ מס וההבדל מרואה חשבון.

מאת: Smartaxראיית חשבון18/06/144639 צפיות
מס הכנסה בארה"ב מעוניין למנוע מאזרחי ארה"ב להשקיע בחברות השקעה זרות (PFICׁׂׂ) שמייצרות יותר מ – 75% מההכנסות שלהן מהכנסת פאסיביות או ש - 50% מהנכסים שלהן מפיקים הכנסה פאסיבית זרה או שאינם מפיקים הכנסה כלל, קרנות נאמנות ישראליות עונות בדרך כלל לההגדרה הזו.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica