חפש מאמרים:
שלום אורח
25.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

האח הגדול

                                                         האח הגדול

 אתחיל בוידוי קטן.לא ראיתי את ה"אח הגדול" .לא צפיתי בשנה הראשונה ולא בזו הנוכחית.סביר להניח שגם לא אצפה בה גם בשנה הבאה.לא יכול שלא להתעלם מהמולה הרבה סביבה.החל משיחות בבוקר על הפרק שחלף, המשך בתוכניות רדיו, כתבות  וקדימונים עד אין קץ.אי אפשר גם להתעלם מתוצאות המדרג הממקמות את התוכנית הזו במקום הראשון מידי שבוע.

 משיחות שונות עם אנשים קרובים לי כמו ילדי, ילדיה של סימה וחברים הבנתי את מהות התוכנית ואת התובנות המרכזיות שבה.יכול לנסות ולהסביר את הסבות העיקריות להצלחתה.בדומה לתוכניות מציאות אחרת כמו: כוכב נולד, רוקדים עם כוכבים, הישרדות ועוד רבות וטובות שאיני מכיר אך משוכנע שהן קיימות כאן ובעולם הגדול.

 מדוע צופים בהן? באותן תוכניות ובעיקר ב"אח הגדול"?

 מציצנות-אני מודע לכך שזו מילה מעט גז , מעט חודרנית ובהחלט מתייגת.אבל עובדתית זה מה שקורה בתוכנית מעין זו.אנו המציצים בגיבורים והם "משחקים לפנינו".הם ,אנשים רגילים כמוך, כמוני ,כמונו.אנשים שנקלעו למקום מסוים בזמן נתון ולנו את היכולת , הזכות והרצון לצפות בהם,בהתנהגותם.יתרה מכך לנו יש יכולת השפעה אדירה.בזכות שקל חדש אחד יש לנו את התחושה שאנו קובעים וחורצים גורלם של השוהים.תחושה ממכרת מעין כמותה וכה זולה.

 הם זה גם אנחנו-זו קבוצה של אנשים שנבחרה במקרה לשהות באותו בית גדול.כמה שזה קרוב לך ולי ולאחרים.רק עניין של מזל ומקריות.קל להזדהות עם האנשים הללו.קל להתחבר אליהם.הרי הם "אחד משלנו".לא נבונים/חכמים/יפים/מוכשרים/ברוכי כשרון יותר מאיתנו.הגדרת "האיש ברחוב" היא הנכונה להם ולנו.מקור הזדהות קל ופשוט.

 דרמה של החיים-אנו הפוכים להיות שותפים בדרמה מול עיננו.דרמה שאינה מבוימת (ואולי כן? אבל למי איכפת?)מעין מיקרוקוסמוס של החיים בבית אחד.זה תמיד מרתק לצפות בעין ניסוי מבוקר של אנשים חיים מול עיננו.זול, פשוט וקל.

 רבע שעה של תהילה- כולנו מצפים לאותן חמש עשרה הדקות של התהילה.הם כוכבי הבית זכו בהן.עכשיו זה התור של האחרים.שלכם.

 סמכות ברורה-זו סביבה שבה יש מקור סמכות ברור ומוגדר.קולו של האח הגדול.הכול מוגדר, תחום ובגבולות ברורים של מותר ואסור.מערכת ברורה של שכר ועונש.מערכת אידיאלית עבור הקרימינולוגים ובעיקר מומחי הפנולוגיה- תורת הענישה.הפרס על התנהגות נאותה לפי הכללים מול ענישה מיידית על עבירה.;חלקנו המאוד גדול היה רוצה זאת כאן בישראל ובעולם כולו.

 סביבה סטרילית למחצה-המציאות בחיינו מעט עגומה.קוראים ושומעים על שוד ורצח, שחיתות והרוגי תאונות דרכים.שם בבית האח הגדול אין את מקרים קשים.אולי עימות מינורי בין שני משתתפים.מעט יריבות ותככים שבשליטה.נעים לנו להישאב לעולם קסום ונטול דאגות של ממש.צפייה אקטיבית-אולי זה שם המשחק בעתיד הלא כל כך רחוק.

רוצים פעילות, רוצים להיות שותפים? התנדבו למשמר האזרחי

 צפייה מהנה.

סגן ניצב ד"ר אבי זלבה

 דובר אק"מ

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

 סגן ד"ר אבי זלבה דובר אק"מ

משטרת ישראל

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת סגן ניצב ד"ר אבי זלבה

מאת: סגן ניצב ד"ר אבי זלבהעזרה והתנדבות15/03/111739 צפיות
אני מבקש לציין במיוחד את דבריו החמים של הממ"ז על מתנדבי המחוז, האק"מ בהחלט כיכב בנאומו כמו גם בסרט שהוקרן על המחוז, את הכנס כיבדו בנוכחותם מספר ראשי ערים הנמצאות בתחומי המחוז, מפכלי"ם לשעבר וממ"זים לשעבר,

מאת: סגן ניצב ד"ר אבי זלבהעזרה והתנדבות15/03/112237 צפיות
שומרים על הקהילה ועל הבית- אגף קהילה ומשמר אזרחי, מספק מסגרת חברתית קהילתית המאפשרת לכל אזרח לשמור על ביתו, על משפחתו ועל המדינה. האגף מפעיל מערך של כ 40,000 מתנדבים מהם 36,000 בגירים. מידי יום מעורבים 2,000 אזרחים בעשייה קהילתית מאתגרת, במגוון תפקידי שיטור בליבת העשייה של משטרת ישראל, כתף אל כתף עם שוטרי משטרת ישראל.

מאת: סגן ניצב ד"ר אבי זלבהעזרה והתנדבות15/03/112063 צפיות
בשנים האחרונות התפרסמו דו"חות ביקורת וסקרים רבים, שהעידו על הצורך בביצוע שינויים מהותיים בפעילות האגף. תכנית העבודה של אגף קהילה ומשמר אזרחי לשנת 2011 מהווה תוצר של תהליך עיבוד וניתוח מורכב של צורכי העבודה, כפי שעלו בממצאי הדו"חות, ולאור דיונים מקיפים עם יחידות השטח ובמטות.

מאת: סגן ניצב ד"ר אבי זלבהאקטואליה13/03/111866 צפיות
הכיכר היחודית והיחידה בארץ "כיכר המישמר האזרחי "הוקמה על ידי ובמימון עמותת"ידידי המישמר האזרחי "באר שבע שגם היא בודדה מסוגה בישראל. הח"מ היה בין מקימיה (של הכיכר)בסיוע של הרשות . הכיכר נחנכה במסגרת ארועי 35 שנה לאק"מ שהתקיימו בעירי.

מאת: סגן ניצב ד"ר אבי זלבהאקטואליה13/03/111755 צפיות
הכיכר היחודית והיחידה בארץ "כיכר המישמר האזרחי "הוקמה על ידי ובמימון עמותת"ידידי המישמר האזרחי "באר שבע שגם היא בודדה מסוגה בישראל. הח"מ היה בין מקימיה (של הכיכר)בסיוע של הרשות . הכיכר נחנכה במסגרת ארועי 35 שנה לאק"מ שהתקיימו בעירי.

מאת: סגן ניצב ד"ר אבי זלבהשיווק מגזרים13/03/119198 צפיות
רפ"ק חן ערך סקירה מסכמת על הפעילות האכיפתית בשנה שחלפה ושם דגשים לגבי האכיפה בשנה הנוכחית. השנה הכריז ראש העיר ד"ר יחיאל לסרי על כל רובעי העיר כאיזור סטרילי מבחינת ההתייחסות לתרבות הנהיגה. משטרת התנועה של אשדוד תשים דגשים של אכיפה עם הסברה ומניעה תוך הסתייעות בתגבור של משטרת התנועה הארצית.

מאת: סגן ניצב ד"ר אבי זלבהעזרה והתנדבות13/03/112539 צפיות
המתנדבים עיכבו את הנהג לצורך זיהוי ובעוד שהם ממתינים לניידת שבדרך הנ"ל החל לפתע לרוץ לעבר שדה החיטה הרטוב והחשוך. המתנדבים דלקו אחריו בריצה והצליחו לתפוס אותו מנסה לשכב ולהסתתר בחיטה, כמובן שהבחור נעצר ואז הוחלט לערב גם את מתנ"א דרום בתמונה

מאמרים נוספים בנושא טלוויזיה

מאת: יובל בן בסטטלוויזיה19/05/191532 צפיות
לראות את קובי מרימי בוכה מעל הבמה בסיום זה היה מרגש. ערב גיבוש משפחתי יכול להיות בכל סידרה אפשרית. ההבדל בין ערב גיבוש לעובדים לבין ערב גיבוש משפחתי יכול להיות משהו מאוד מאוד קטן. אירווזיון הוא ברמה לכידותית של עם שלם. רק לחשוב איזה רגשות שמחה פרצו כאשר ישראל זכתה במקום הראשון בשנת 2018.

מאת: אורן זוזלטלוויזיה10/03/152337 צפיות
צפיתי עכשיו לראשונה בחיי באחד מפרקי הסדרה ״בית הקלפים״. כשאני אומר צפיתי אז כמובן שאני מתייחס אל עצמי והעצמי הזה הוא אורן זוזל. http://ozoozle.com/ בהתייחס לעובדה שחוש האומנות שלי שמע והבין שמדובר בסדרה עם אחוזי צפייה גבוהים, סדרה מדוברת עם המון יחסי ציבור חזקים ומשרדי פרסום מן השורה הראשונה. סדרה אחת שצפייה בפרומואים דלה הבנתי שקווין ספייסי חריף, הוא השחקן הראשי שלה. הפרומו עצמו מריץ את תמונתם של כוכבי הסדרה אך ללא שמות ואילו באישיות מפורסמת כמו ספייסי, נעצר הפרומו שמכריז על ימי ושעות השידור.

מאת: רז דרוםטלוויזיה08/09/143358 צפיות
אחת הדרכים הטובות ביותר להישאר מעודכנים עם סדרות לצפייה ישירה חדשות היא להכיר את האתרים הנכונים אשר יודעים לספק את כל הפרקים המלאים של הסדרות הכי חדשות. אנחנו כאן על מנת לדבר על האתרים האלה שבמקרה יש לנו שניים כאלה.

מאת: רז דרוםטלוויזיה04/09/143324 צפיות
אין ספק כי במידה ואתם מעוניינים לראות את הסדרות הכי חדשות והכי חמות בארץ ובחו"ל אין ספק כי האתרים שלנו יספקו לכם את הסחורה.

מאת: רז דרוםטלוויזיה03/09/143048 צפיות
אין ספק כי כיום רוב האנשים צופים בסדרות האהובות עליהם באינטרנט באמצעות צפייה ישירה. מציאת סדרות לצפייה ישירה נעשתה קלה מתמיד מאחר ויש הרבה מאוד אתרים אשר מספקים תוכן לצפייה ישירה באופן קל, מהיר ונוח.

מאת: רז דרוםטלוויזיה04/08/143586 צפיות
סדרות לצפייה ישירה היא אחת הפתרונות העיקריים והחשובים לכל בני האדם, וכי לכולנו יצא כי לפחות פעם אחת בחיים שלנו אנחנו פספסנו פרק באיזושהי סדרה ולא היה לנו איך להשלים אותו,

מאת: רז דרוםטלוויזיה16/07/144022 צפיות
ערוץ 2 נוסד בשנת 1993 וחולל מהפכה ענקית בדרך שבא אנחנו רואים טלוויזיה. ערוץ 2 שידור חי הציג לראשונה פרסומות, דבר שכיום אולי נשמע שלילי, אבל בשנים הראשונות זה נחשב היה למשהו חדש ומרענן.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica