חפש מאמרים:
שלום אורח
19.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

חינוך ,קהילה ומשטרה

                                         חינוך,קהילה ומשטרה

בשעה שבע בבוקר נסענו לנו בעיר טירה."זה רחוב טארק עבדל חי, זה מרכז העיר, כאן היה שוד מכולת לפני שנתיים וכאן השוק המפורסם של טירה" האזנתי להסבריו של רב סמל מתקדם מאיר סיטבון בקשב רב. ראיתי את  נפנופי וברכות השלום של התושבים כלפיו.ראיתי ושמעתי את הדרך שבה הוא פונה לתושבים, את הדרך בה פונים אליו אנשים בטירה.נסעתי עם מפקד מרכז השיטור הקהילתי של העיר טירה והבנתי שהשוטר הזה מכיר את טירה טוב יותר מההכרות שלי עם עירי.שוטר החי את העיר,מכיר בה כל סמטה ,מבנה ואדם.שוטר קהילתי המקבל ומעניק כבוד לתושבים.

 בשעות הבוקר המוקדמות הספקנו לפגוש את מהא עבדול חי אלמנתו של ראש העיר המיתולוגי של טירה ואימו של ראש העיר הנוכחי.מאה היא מחנכת בחטיבת הביניים ובעלת שוק טירה המפורסם המשוך אלי עשרות אלפי קונים מידי שבת.מהא נחרצת מאוד :" דו קיום בין יהודים לערבים אינו דבר דמיוני או בלתי ניתן להשגה.ההיפך הוא הנכון.העיר טירה תמיד הצטיינה בהכנסת אורחים ובדו קיום.הקשר המצוין שבין משטרת טייבה (האחראית גם על טירה) לבין הקהילה הוכיח את עצמו גם בשעות הקשות של אוקטובר 2000, אף אבן לא נזרקה בטירה.תמיד שמרנו על כבודנו וכבוד האורחים.אנו מכבדים את פעילות המשטרה, את פעילותו של השוטר הקהילתי ואת המאמצים הרבים שעושה המשטרה למגר את הפשיעה ולסייע לנו בחינוך דור העתיד של המקום."

 המשכנו לביקור בבית הספר המדעי טכנולוגי בטירה. וחיד חאסקיה מנהל בית הספר קיבל אותנו בחום רב.ראיתי את הדרך שבה הוא קיבל את רס"מ סיטבון,את הקשר הטוב שבניהם.ראיתי גם את הדרך שבו קיבלו אותו התלמידים.שמחים לקראתו.תהיתי ביני לבין עצמי באם איני צופה בסרט. "עם כניסתי לתפקיד הבנתי את מורכבות והבעייתיות הקשה שבאלימות" נספר המנהל "הבנתי שרק שיתוף פעולה עם מפקד מרכז השיטור הקהילתי ביחד עם ההורים, התלמידים וסגל בית הספר עשוי להביא להורדת רמת האלימות ואולי גם למיגורה.הצלחנו בכך" הוא מוסיף בגאווה בלתי מוסתרת ומקבל את אישורו המחויך של רס"מ סיטבון. "אפס סובלנות הוא המוטו שלנו.אנו מציפים את כל הבעיות הבית ספריות.ההסכם בינינו לבין המשטרה הוא פשוט:לא מסתירים מאומה.כל מקרה אלימות ולו הקל ביותר מטופל על ידי בית הספר והמשטרה במלוא כל החומרה.מסתבר שזו השיטה הנכונה וזה עובד."הסתובבנו בחצר בית הספר.ראיתי את הכרזות נגד אלימות, את הניקיון, את הסדר את  התנהגות התלמידים והבנתי שהאלימות לא דרה בבית הספר הזה.שותפות אמיתית של כולם מביאה לחינוך לערכים וכבוד הדדי שהוא לכשעצמו נוגד לאלימות כדרך פעולה אפשרית. רס"מ סיטבון מוסיף:" המיזם מנוהל תוך התניה ברורה.אין העלמת מידע על פעולה העשויה להיות פלילית. כל טיפול הוא משולב בין בית הספר, גורמי הרווחה בעייריה והמשטרה.מנהל בית הספר יכול וכך גם עושה להתקשר אלי בכל שעה משעות היממה.מיידיות ותגובה מהירה והחלטית היא החשובה ביותר."

 גם בבית ספר עמל 1 שבטירה התמונה דומה.סלים מנסור מנהל בית הספר מסכים ומנהל מיזם זה של טפול יעיל באלימות." המשטרה הפכה להיות חלק מנוף בית הספר.יש לנו תוכנית ברורה עם יעדים ומטרות שניתן למדוד אותן.האלימות בבית הספר ירדה בצורה תלולה.כל אירוע אלימות מדווח ומטופל מיידית ובחומרה.השלוב הזה יוצר הרתעה נכונה." הוא מסביר.

 לבקשתי, פגשתי מספר תלמידים ואת היועצות החינוכיות.במהלך השיחה הבנתי את גודלה ועוצמתה של התוכנית למניעת אלימות.כולם דיברו בשבחה של התוכנית, בהצלחתה וביעילות המושגת הן בין כתלי בית הספר והן בהתנהגות הנערים והנערות מעבר לשעות הלימודים.אסיל בשארה הציגה זאת באופן הכן והגלוי ביותר:" אם היית שואל אותי לפני שנה באם ארצה לשבת ליד שוטר התשובה איתה שלילית .היום, ברגע זה אני יושבת ליד שוטר.מכבדת אותו, שמחה לשמוע אותו, שמחה שהוא כאן לצידי בבית הספר. היום, אני מרגישה כבוד לשבת ליד שוטר. בעבר, ראיתי את השוטרים רק מבעד לאירועים קשים ,היום אני מבינה את תפקיד השוטר והסיוע שלו לחברה". שמעתי והסכמתי.

  את מאמון עבדל חי ראש העיר טירה פגשנו לשיחה נינוחה במשרדו. לראש העיר דעה מאוד ברורה על תפקיד המשטרה בעירו:"מפקד התחנה סגן ניצב איציק מנשה הוא המפקד האידיאלי בעיני.כך צריך לפעול קצין משטרה.הוא באמצעות השוטרים הקהילתיים קשוב לתושבים.מחובר מאוד לשטח ומשתתף באופן פעיל בחוגים, ישיבות ופעילויות ציבוריות שונות. יש בינינו שיתוף פעולה מלא.אני מציג בפניו את הבעיות שבתחום טפול המשטרה והוא במקצועיות מצליח לטפל בכך.הצבת שני שוטרים קהילתיים ותיקים ומנוסים מסייעת לי כראש העיר בניהול תקין יעיל ונטול פשיעה בטירה.

 הרושם שקיבלתי מטירה הוא חיובי מאוד. זו עיר מקבלת אורחים,  עיר שבה יש מערכת מסועפת של קשרים פורמאליים ובלתי פורמאליים בין כלל הגופים השונים: חינוך, עירייה, משטרה, תושבים ואורחים שכל פעולתם מכוונת להיטיב עם העיר.

 המשטרה בטירה באמצעות המש"ק רב סמל מתקדם מאיר סיטבון וסגנו  רב סמל ראשון שלום נגר היא משטרה קהילתית ואוכפת כאחד.אין אלו מושגים מתנגשים.אלו מושגים המשלימים אחד את השני.שרות לקהילה בכל תחום משטרתי אפשרי ,סיוע במניעת אלימות על ידי הסברה ופעילות אחרת ובמקביל לכך אכיפה בלתי מתפשרת של החוק בעיר כחלק מהשרות לתושבים.

 וזכות הסכום המגיעה לו בדין לרב סמל מתקדם מאיר סיטבון מפקד מרכז השיטור הקהילתי כפי שציין אותם בפני ובנקודות עיקריות :

·        כלל  המשקי"ם בגזרת התחנה פועלים ברוח זו שראית היום בטירה וכפי שנכתבה במאמר. חשוב להדגיש שכולנו פועלים  בשלושה צירים מרכזיים  של לחימה בפשיעה על כל גווניה ,עמידה ביעדי ארגון ויעד מקומי. מיישמים מודלים למניעת פשיעה , חיזוק הקהילה והעצמתה על ידי קיום מפגשים עם כלל האוכלוסייה על כל רבדיה בהשתתפות פיקוד התחנה . .    

·        המיזם למניעת אלימות בבתי הספר  מתמקד במניעה   של: תלמידים,הורים ,צוות בית הספר ובקהילה .

·        מפקד התחנה סגן ניצב  איציק מנשה מקיים  סטאטוסים קבועים בהשתתפות כלל המשקים  וקציני  התחנה בנושאים : יעדי ארגון ומקומי, יעדי אדם, מנהל , שירות ומודלים. כל מש"ק נמדד באופן אישי על עמידה ביעדי ארגון , יישום מודלים למניעת פשיעה ומצב הפשיעה באזורו.

·         בשנת 2010 טירה נבחרה להשתתף בפרויקט  עיר ללא אלימות ואנו נערכים לכך בשיתוף מלא עם העירייה   .

·        ראש משרד קהילה ומשמר אזרחי  רפ"ק אופיר כפרי משמש דוגמא למשקים ,יוצא איתנו לשטח ומסייע בפעילות כנגד עברייני רכוש ואכיפה כנגד פשיעה בכלל .

·        מתנדבי המשמר האזרחי בטירה הם נדבך חשוב ביותר בקשר עם הקהילה על כל רבדיה. הם  מסייעים רבות בכל תחומי הפעילות של המש"קים .

·        חשוב לציין שאנו מקבלים תמיכה מקצועית מכלל גורמי האק"מ הן ברמה הארצית ,מחוזית ומרחבית ועל כך אני מודה להם .דוגמה לכך הייתה הרצאתו של  סגן ניצב שאול ציונית בתיכון עמל 1 בטירה  על ההבדל שבין הלשנה לאזרחות טובה.

"אני חושב שהרה ארגון  באק"מ תרם רבות ללחימה אפקטיבית יותר בפשיעה .תפקיד המש"ק  לפני הכול זה ביצוע אכיפה בגזרתו במטרה להגביר את  הביטחון האישי של התושבים במקביל  לכך לבצע פעילות הסברה ומניעה בקרב הקהילה בכל הרמות ." מסכם רס"מ סיטבון.ולי לא נותר ,אלא, להסכים איתו לאחר ביקורי בטירה.

 סגן ניצב, ד"ר אבי זלבה

 דובר אגף קהילה ומשמר אזרחי   

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

 סגן ד"ר אבי זלבה דובר אק"מ

משטרת ישראל

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת סגן ניצב ד"ר אבי זלבה

מאת: סגן ניצב ד"ר אבי זלבהעזרה והתנדבות15/03/111739 צפיות
אני מבקש לציין במיוחד את דבריו החמים של הממ"ז על מתנדבי המחוז, האק"מ בהחלט כיכב בנאומו כמו גם בסרט שהוקרן על המחוז, את הכנס כיבדו בנוכחותם מספר ראשי ערים הנמצאות בתחומי המחוז, מפכלי"ם לשעבר וממ"זים לשעבר,

מאת: סגן ניצב ד"ר אבי זלבהעזרה והתנדבות15/03/112236 צפיות
שומרים על הקהילה ועל הבית- אגף קהילה ומשמר אזרחי, מספק מסגרת חברתית קהילתית המאפשרת לכל אזרח לשמור על ביתו, על משפחתו ועל המדינה. האגף מפעיל מערך של כ 40,000 מתנדבים מהם 36,000 בגירים. מידי יום מעורבים 2,000 אזרחים בעשייה קהילתית מאתגרת, במגוון תפקידי שיטור בליבת העשייה של משטרת ישראל, כתף אל כתף עם שוטרי משטרת ישראל.

מאת: סגן ניצב ד"ר אבי זלבהעזרה והתנדבות15/03/112062 צפיות
בשנים האחרונות התפרסמו דו"חות ביקורת וסקרים רבים, שהעידו על הצורך בביצוע שינויים מהותיים בפעילות האגף. תכנית העבודה של אגף קהילה ומשמר אזרחי לשנת 2011 מהווה תוצר של תהליך עיבוד וניתוח מורכב של צורכי העבודה, כפי שעלו בממצאי הדו"חות, ולאור דיונים מקיפים עם יחידות השטח ובמטות.

מאת: סגן ניצב ד"ר אבי זלבהאקטואליה13/03/111865 צפיות
הכיכר היחודית והיחידה בארץ "כיכר המישמר האזרחי "הוקמה על ידי ובמימון עמותת"ידידי המישמר האזרחי "באר שבע שגם היא בודדה מסוגה בישראל. הח"מ היה בין מקימיה (של הכיכר)בסיוע של הרשות . הכיכר נחנכה במסגרת ארועי 35 שנה לאק"מ שהתקיימו בעירי.

מאת: סגן ניצב ד"ר אבי זלבהאקטואליה13/03/111754 צפיות
הכיכר היחודית והיחידה בארץ "כיכר המישמר האזרחי "הוקמה על ידי ובמימון עמותת"ידידי המישמר האזרחי "באר שבע שגם היא בודדה מסוגה בישראל. הח"מ היה בין מקימיה (של הכיכר)בסיוע של הרשות . הכיכר נחנכה במסגרת ארועי 35 שנה לאק"מ שהתקיימו בעירי.

מאת: סגן ניצב ד"ר אבי זלבהשיווק מגזרים13/03/119197 צפיות
רפ"ק חן ערך סקירה מסכמת על הפעילות האכיפתית בשנה שחלפה ושם דגשים לגבי האכיפה בשנה הנוכחית. השנה הכריז ראש העיר ד"ר יחיאל לסרי על כל רובעי העיר כאיזור סטרילי מבחינת ההתייחסות לתרבות הנהיגה. משטרת התנועה של אשדוד תשים דגשים של אכיפה עם הסברה ומניעה תוך הסתייעות בתגבור של משטרת התנועה הארצית.

מאת: סגן ניצב ד"ר אבי זלבהעזרה והתנדבות13/03/112537 צפיות
המתנדבים עיכבו את הנהג לצורך זיהוי ובעוד שהם ממתינים לניידת שבדרך הנ"ל החל לפתע לרוץ לעבר שדה החיטה הרטוב והחשוך. המתנדבים דלקו אחריו בריצה והצליחו לתפוס אותו מנסה לשכב ולהסתתר בחיטה, כמובן שהבחור נעצר ואז הוחלט לערב גם את מתנ"א דרום בתמונה

מאמרים נוספים בנושא חברה ומדינה - כללי

מאת: בנימין קלינגרחברה ומדינה - כללי05/10/222270 צפיות
לא פעם אנו מתלבטים אם להחליף גג,לבנות גדר,פרגולה,גאקוזי, לסגור חניה או מחסן ולהשכיר אותו או לפעמים לפצל דירה אחת לשניים / שלוש ויותר. להשכירם אבכדי לקבל הכנסה חודשית. כן אז ייתכן ולקחתם סיכון והתחלתם לבצע עבודה הטעונה היתר, והופ הפיקוח הופיע. לא חשוב אם בגלל תלונה של שכן "נחמד" או מכל סיבה אחרת אתפ בבעייה וככל שלא תדעו מה זכויותכם וכיצד להתנהג אתם עלולים להסתבך. לנו במשרד קלינגר בנימין ניסיון רב בהתמודדות עם ביקורי פתע של הרשויות,צווי הפסקת עבודה,צווי הריסה מנהליים שיפוטיים ועוד.

מאת: בנימין קלינגרחברה ומדינה - כללי02/05/221861 צפיות
השקעה בקרקע חקלאית היא נושא שמעניין אנשים רבים וניתן לדון בו בהרבה מאוד אספקטים. קיימים היבטים רבים שצריך לבדוק לבחינת כדאיות השקעה בקרקע כזו ובמאמר זה נתמקד באחד הקריטריונים המרכזיים. ראשית, כשבאים להשקיע בקרקע חקלאית, חשוב לזכור את המובן מאליו, כי מדובר בהשקעה ספקולטיבית בהגדרה. קיים בה סיכון וגם המשקיע צריך להביא בחשבון שהרבה פעמים טווח השקעה עד להפקת תשואה ראוייה הוא ארוך יחסית – הוא לא טווח קצר! לרוב שינוי יעוד לא יתרחש בתוך שנים בודדות. אין בעובדה הזו בכדי לפסול את ההשקעה כקרקע כזו, אבל חשוב לזכור את הדבר.

מאת: אבי בכרחברה ומדינה - כללי28/11/211653 צפיות
גולדה מאיר (מאירסון) היא ללא ספק מיתוס יהודי, מיתוס ישראלי ומיתוס לאומי, גולדה היא לא רק מיתוס לאומי, גולדה הצליחה להתמקם מכוח אישיותה בתודעה כמיתוס בינלאומי חוצה מגזרים ומגדרים, אישיותה המרתקת וסיפור חייה הינם נרטיב לאומי, ציוני, ועולמי. דמותה ופועלה המרתקת מהווה לנו כיהודים החיים את העבר וההווה הציוני אבן דרך ודוגמה ומופת לאישה אשר הקדישה את חייה ופועלה לחלוטין לעם היהודי ושימשה אור לנשים בכל העולם כאישה אשר "עשתה את זה ובגדול" והגיעה למקומה ומיקומה הגבוהים כראשת ממשלה בזכות אישיותה ועשייתה בלבד ללא מורא ללא חסד או התחסדות ואת כל זה עשתה בעולם גברי ושוביניסטי במיוחד בשנים בהם חיה ופעלה.

מאת: בנימין קלינגרחברה ומדינה - כללי09/09/206054 צפיות
הרשות לאכיפה במקרקעין (היחידה הארצית לאכיפת דיני התכנון והבנייה לשעבר) היא יחידת סמך במשרד האוצר, כפופה לשר האוצר ופועלת כיחידה עצמאית. ייעודה הוא להיאבק בעבירות התכנון והבניה ולבצע פיקוח על הועדות המקומיות. ביום 19.6.2016 קיבלה ממשלת ישראל החלטה מספר 1559 "חיזוק אכיפת דיני התכנון והבנייה" מתוך הבנה שמדובר ביעד אסטרטגי של מדינת ישראל שעל רשויות המדינה להוביל על מנת להגן על התכנון והבנייה ולבצר את שלטון החוק. החלטת הממשלה שמה את היחידה לאכיפה במקרקעין בחזית המאבק בעבירות התכנון והבנייה, מעניקה אחריות, כלים ומשאבים לממש את האחריות המוטלת עליה. תיקון 116 לחוק התכנון והבנייה, העניק לרשות את הסמכויות הנרחבות לממש את האחריות כאמור.

מאת: אדיר בנימיניחברה ומדינה - כללי18/08/181889 צפיות
בתיאוריה הפוליטית שלו, שאף ז'אן ז'אק רוסו, ליישב בין האינדיבידואליזם הקיצוני שבו דגל, לבין השמירה על הסולידריות החברתית. רוסו האמין כי הרגש האנושי הטבעי הוא רגש של סולידריות בין בני אדם שהוא גם הבסיס לחיים בקולקטיב

בית המשפט העליון דן לאחרונה ודחה בקשת רשות ערעור על פסק דינו של בית המשפט המחוזי בתל אביב-יפו, כב' השופטת מ' סוקולוב מיום 18.10.2017. בגדרו של פסק הדין, נדחה ערעורו של המבקש על החלטתו של בית המשפט לעניינים מקומיים ברמת גן (כב' השופט העמית מ' בן-חיים), בע"א 39527-06-17, מיום 10.07.2017, שם נדחתה בקשתו של העותר להאריך את המועד להישפט על הודעת תשלום קנס, מיום 10.05.1998.

מאת: עומריחברה ומדינה - כללי23/05/172120 צפיות
חברות ואתרים גדולים בתחום הקניות אונליין (E-commerse) כמו איביי, אמזון, דיל אקסטרים, אליאקספרס, אתר Zipy הישראלי ודומיהם, החלו לאחרונה לחייב את הלקוחות שלהם להזין גם את המיקוד שלהם באזור הזנת הכתובת לפני ביצוע רכישה. אם בעבר עניין זה היה רשות בלבד, היום לא תוכלו להמשיך בתהליך הקניה שלכם אונליין אם לא תזינו

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica