חפש מאמרים:
שלום אורח
03.05.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

אפליקציות לתוכנת אוטוקאד

מאת: LoadSEO - קידום אתריםתוכנה15/03/20101109 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק
הרחבות לתוכנת אוטוקאד

מתל פתרונות מחשוב מתקדמים מספקת שירותי מחשוב בתחום התיב"מ בכל הארץ, ללקוחותיה מתחומי הבנייה – אדריכלים, מעצבים, מהנדסים, יועצים וקבלנים.
אנו מתמחים בתוכנת אוטוקאד – בכל גרסותיה ומספקים תמיכה, הדרכה, ושרות, למשתמשים בתוכנה זו, בכל המקצועות.
אחד התחומים הבולטים בפעילותנו הוא פיתוח ושיווק אפליקציות לתוכנת אוטוקאד, המותאמות לדרישות השוק המקומי, לתקנים הישראלים ולחוק התכנון והבניה בישראל.

למה צריך הרחבה לתוכנת אוטוקאד?

אוטוקאד היא תוכנה אמריקאית, המופצת בכל העולם, ומתאימה למכנה משותף רחב מאד וכלל עולמי, אך אין בה התייחסות לדרישות מקומיות ישראליות. כדוגמה בסיסית ניתן לראות את העובדה שאין בתוכנת אוטוקאד אפשרות לכתוב עברית בפונטים עבריים אמיתיים המאפשרים כתיבה מימין לשמאל. לצורך כך עלינו להוסיף לתוכנת אוטוקאד תוכנה ישראלית – פרי פיתוח מקומי – המשתלבת כחלק מתוכנת אוטוקאד ומאפשרת למשתמש לכתוב מלל בעברית במגוון רחב של פונטים עבריים, מימין לשמאל. ואכן אחת התוכנות שאנו משווקים כהרחבות לתוכנת אוטוקאד היא תוכנה לכתיבה בעברית, שאנו מאמינים שהיא הטובה מסוגה המשווקת בארץ: Auto-Hebrew,
אפליקציות נוספות שפותחו אצלנו כהרחבות לתוכנת אוטוקאד ומשווקות על ידינו, מיועדות לאדריכלים, הנדרשים לתכנן ולשרטט את תוכניותיהם לפי חוק התכנון ובניה בישראל, ולפי תקנות מבא"ת שנקבעו על ידי משרד הפנים.
כמובן שניתן לשרטט תוכנית אדריכלית, העומדת בדרישות החוק, ללא שימוש באפליקציות עזר, כפי שאפשר לנסוע מתל-אביב לירושלים באופניים במקום במכונית. אך מאחר וכולנו שואפים ליעילות, לחיסכון במשאבים ובזמן, להימנעות רבה ככל האפשר מטעויות במהלך התכנון, לביצועים מהירים, וכפועל יוצא מכל אלה - לחיסכון בעלויות התכנון, עלינו להשתמש באפליקציות המשלימות את יכולותיה של תוכנת אוטוקאד, ומתאימות אותה לצרכינו המקומיים.
דרישות חוקי התכנון הישראליים מורכבים מפרטי פרטים רבים מאד. ריבוי הפרטים, גורם לכל מתכנן לטעות פה ושם, או להיכשל בשגיאות הנעשות לעיתים מחוסר ידע של החוק על כל פרטיו.
שימוש באפליקציה ייעודית, המושתתת על חוקי הבניה המקומיים, חוסך מהמתכנן את הצורך לדייק בפרטים, מפני שהתוכנה עושה זאת בעבורו, ביעילות, במהירות וללא שגיאות.

אפשר לקבל דוגמה?

כן, אפילו שתיים:

  • על מנת להגיש בקשות היתרי בניה למועצות המקומיות, על האדריכל לבצע חישוב שטחים במבנים, לפי חוק התכנון והבניה. חישובי שטחים מבוצעים על פי התקנות וההגדרות בחוק, ואת תוצאתם על המתכנן לרשום במתכונת הקבועה בחוק, ומפורטת ב"דף ראשון" להגשה. פעולה זו אורכת שעות רבות ודורשת דיוק רב בפרטים רבים, תוך תאימות מדויקת לדרישות ולהגדרות החוק.

    לעומת זאת, מתכננים המשתמשים בתוכנה הייעודית AmiCAD Area – אפליקציה למדידת שטחים במבנים,יבצעו את אותה עבודה בזמן קצר מאד יחסית וללא טרחה.

    זאת ועוד, אדריכל המבצע חישוב שטחים ללא אפליקציה ייעודית, יטרח טרחה רבה נוספת בכל פעם שיבקש לבצע שינוי בתוכנית, זאת מפני שיהיה עליו לחזור ולבצע שוב את כל החישובים, הסיכומים והטבלאות, כולל את הריכוז ב"דף הראשון" מחדש. לעומתו, אדריכל המשתמש ב- AmiCAD Areaיוכל לעדכן את כל החישובים והטבלאות, בעקבות כל שינוי בתוכנית, באמצעות הפעלת פקודה אחת פשוטה בתוכנה.
  • בשנת 2006 הוציא משרד הפנים את תקנות מבא"ת - מבנה אחיד לתוכניות, תקן המיועד להביא לאחידות מבנה של תוכניות מתאר במדינה, במטרה לאחד את כל התוכניות המוגשות בכל הארץ למערכת GIS מאגדת, המנוהלת במרוכז על ידי משרד הפנים.
    עם יציאת התקנות עלתה רמת הפאניקה בקרב המתכננים למראה כמות פרטי הפרטים וההגדרות שיש לעמוד בהן בעת תכנון תכנית תב"ע, כדי שתעמוד בדרישות מבא"ת.
    אמנם משרד הפנים מקיים קורסים והנחיות כדי להנחיל את תורת התקן החדש לאדריכלים המתכננים, וניתן גם לקבל את כל ההסברים באינטרנט באתר מבא"ת של המשרד, אך עדיין כמות פרטי הפרטים שיש לנהל בעת ביצוע תכנית תב"ע היא עצומה, והסיכוי ללכת לאיבוד בסבך הפרטים הוא גדול מאד עד ודאי.
    כאן באה לעזרת המתכנן האפליקציה AmiCAD TABA, אשר פותחה על ידי אדריכל עמיקם ודעי, ומשווקת בלעדית על ידי מתל פתרונות מחשוב מתקדמים. AmiCAD TABA הינה יישום המכיל את כל תקנות מבא"ת, והיא מובילה את המתכנן במבוך התכנון, כך שעליו לעסוק בתכנון תוכנית התב"ע כאדריכל ותו לא. כל הפרטים אודות הקודים של צבעי יעודי השטחים, השכבות בהן יש למקם כל אחד מהאובייקטים בתוכנית, טבלאות שטחים, שליטה בסוגי קווים לתשתיות השונות, ניהול מספרי תאי שטח, שליטה בקנה מידה, פיצול התוכנית לתוכניות משנה כנדרש ועוד ועוד – את כל אלה התוכנה עושה בעצמה בעבורו, ברקע, ולמתכנן לא נותר אלא ליהנות מיכולתו לבצע תוכנית תב"ע בעשירית מהזמן המצופה, ללא שגיאות ובדיוק לפי נוהל מבא"ת.

לסיכום, השימוש בתוכנת אוטוקאד אכן הכרחי למתכנן בכל אחד מתחומי הבניה. אך תוספת אפליקציה ייעודית לתחום המקומי בו עוסק המתכנן, הופכת אותו למתכנן יעיל ומתוחכם, המשתמש במשאבים בתבונה ואינו מבזבז את זמנו היקר בעבודת סרק על פרטים טכניים מיותרים.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

LoadSEO חברת מתמחה בתחום קידום אתרים באינטרנט. לפרטים התקשרו למספר:  08-6466820 או פנו אלינו בכתובת המייל: Info@LoadSEO.co.il

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת LoadSEO - קידום אתרים

מאת: LoadSEO - קידום אתריםגינון31/07/122457 צפיות
העלות של דק סינטטי משתלמת בדר כ יותר מאשר הדק הרגיל שלעיתים יקר יותר פי 2 דק סינטטי הוא בעל מראה טבעי המחזיק שנים רבות ואינו מצריך תחזוקה מיוחדת

מאת: LoadSEO - קידום אתריםגינון31/07/122265 צפיות
המחיר של דק סינטטי הוא זול יותר מדק רגיל ועשוי חומרים מיוחדים הנחשבים לעמידים מאוד המחיר של הדק עשוי להשתנות בהתאם לסוג ואיכות החומר

מאת: LoadSEO - קידום אתריםעיצוב גינות31/07/122045 צפיות
התקנת דק סינטטי חשוב שתעשה ע י חברה מובילה בתחום התקנת דק סינטטי ע י איש מקצוע תעשה את כל ההבדל ובכך תאפשר לכם להינות מגינה יפהפיה ובעלת מראה טבעי

מאת: LoadSEO - קידום אתריםגינון31/07/121904 צפיות
היתרון של דק סינטטי על פני דק טבעי מתייחס בעיקר לחומר ממנו הדק הסינטטי עשוי דק סינטטי עמיד מפני נזקי מזג האוויר, מזיקים, צבעו אינו דוהה ומאפשר תחזוקה קלה

מאת: LoadSEO - קידום אתריםגינון31/07/122003 צפיות
ישנם שני סוגי דשא סינטטי המאפשרים לכם ליהנות מדשא איכותי, לאורך זמן רב ובמראה נהדר סוגי הדשא הסינטטי הם דשא סינטטי ללא מילוי ודשא סינטטי עם מילוי

מאת: LoadSEO - קידום אתריםצילום30/07/122049 צפיות
חיים שכאלה הוא סרטון המספר את הסיפור של המשפחה שלכם וכולל תחקירים מקדימים, איסוף חומרים, צילום אנשים שרלוונטים לסיפור ועוד צרו קשר לפרטים נוספים

מאת: LoadSEO - קידום אתריםצילום30/07/121822 צפיות
תהליך הפקת סרט זיכרון לרוב מתחלק לתחקיר טרם יצירת הסרט, בניית התסריט בדר כ בעזרת המשפחה, צילומים בעזרת אנשי צוות נוספים ועריכה שבה מרכיבים את החלקים

מאמרים נוספים בנושא תוכנה

מאת: ליאורתוכנה05/10/162656 צפיות
לימודיו של הנדסאי תוכנה, מאפשרים לעבוד בתחום התוכנה, ומתקיימים בבית ספר להנדסאים. בית ספר להנדסאים, שנמצא בתל אביב יפו, מספק הזדמנות לתושבי תל אביב והסביבה, ללמוד בו. תכנית הלימודים מתעדכנת, בהתאם לשינויים שחלים במקומות העבודה העתידיים.

מאת: אריה הרשקותוכנה19/07/152278 צפיות
"אני יודע מה מצב העסק שלי" זהו אחד מהמשפטים שכל בעל עסק אמור לדעת להגיד ואני שומע זאת לא מעט. ואז אני שואל, "ואיך אתה יודע מה המצב"? הבנת התשובה לשאלה זו תעזור להבין מה משמעות התאמת תוכנה לניהול עסק.

מאת: מעיין סבןתוכנה16/04/151866 צפיות
חברות רבות ברחבי העולם וכמובן גם בישראל עוסקות במלאכה המעניינת אך גם המאתגרת של פיתוח מוצרים אשר יש בהם אלמנטים טכנולוגיים. חלקן שייכות לצוות המו"פ של חברות אשר עוסקות גם בייצור בפועל של המוצרים, בעוד שחלקן נותנות את שירותי הפיתוח והתכנון לחברות יצרניות שונות ומגוונות.

מאת: מעיין סבןתוכנה16/04/151788 צפיות
מדענים כגון ניוטון, מקסוול ואחרים העניקו לנו את המודלים המתמטיים, "חוקי המדע" שהופכים לאפשרי את החיזוי המדויק של התפתחות מערכות ועצמים פיזיקליים בחלל ובזמן בהינתן תנאי שפה מסוימים ותנאי התחלה. מתמטיקאים יישומיים המציאו שיטות נומריות המסוגלות לייצר מספרים ושרטוטים המסייעים לתאר במדויק כיצד מערכות ועצמים יתפתחו בחלל ובזמן. הדבר מאפשר לנו לבצע סימולציות, להתאים פרמטרים, ובסופו של דבר לבצע תכנון טוב יותר, אם לא הטוב ביותר.

מאת: מעיין סבןתוכנה16/04/151807 צפיות
בארבע כתבות הספקנו להכיר את שיטת התכנון והייצור בעזרת מחשב, למדנו מי עושה בה שימוש ואילו שימושים נרחבים קיימים בעזרתה. בכתבה האחרונה בסדרה נבין מהי הטכנולוגיה העומדת מאחורי השיטה.

מאת: מעיין סבןתוכנה16/04/151802 צפיות
בשלושת הכתבות הקודמות למדנו מהי טכנולוגיית תכנון וייצור בעזרת מחשב, סקרנו את המשתמשים בשיטה ומהם השימושים הרבים שנעשים בה ברחבי העולם. בכתבה רביעית זו נצלול יותר פנימה ונציג את סוגי ה- CAD הקיימים ומי עשוי למצוא שימוש בכל אחד מהם.

מאת: מעיין סבןתוכנה16/04/151671 צפיות
בשתי הכתבות הקודמות הכרנו את תחום התיב"ם – תכנון וייצור בעזרת מחשב, ולמדנו מהי חשיבותו הגדולה בעולם תכנון המוצרים בענפי ההנדסה, הפיזיקה והמדע. נגענו גם במשתמשים העיקריים בטכנולוגיה זו, ובכתבה זו נרחיב אודות השימושים ב CAD ומי מנצל זאת לטובתו.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica