חפש מאמרים:
שלום אורח
25.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

סוף עידן שמן הדגים?

מאת: נמרוד קדםתוספי מזון16/03/20101262 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

עדכון מן השטח וסקירה תמציתית לשוחרי בריאות

בתביעה משפטית שהוגשה לבית המשפט בסן פרנסיסקו בתחילת חודש מרץ, על ידיקבוצת שוחרי איכות הסביבה, נטען כי 10 סוגי מותגים של תוספי שמן דגיםמהמובילים בעולם נמצאו מכילים חומרים רעילים בריכוזים גבוהים מאוד ואשרעלולים לגרום למחלות סרטן מסוגים שונים ולמחלות כרוניות רבות נוספות.

הקבוצה, קרן מאטיל לצדק סביבתי (MEJF), טוענת כי המוצרים ואלו שמוכריםאותם נדרשים על פי החוק להודיע לצרכנים על כך שהמוצרים שלכם מכילים אתחומרי PCB, כלורידים, דיוקסינים ,מתכות כבדות, נפט וכיו"ב.

יותר ממאה סוגים של שמן דגים קיימים כיום. MEJF בדקו רק 10 מהם ובכולםנמצאה רמה מסוימת של PCB.

"אנשים קונים שמן דגים על מנת לשפר את בריאותם", אמרדויד רו, עורך הדין המייצג את התובעים, "אין לנו כל דרך לדעת אם כלהמוצרים האחרים מכילים PCB אף הם".

חומרים מסוג PCB, אשר שימשו בעבר כחומר בידוד בתעשיית האלקטרוניקה,נאסרו לשימוש לפני יותר מ-30 שנה, לאחר שמדענים מצאו כי חשיפה לחומריםקשורה למחלת הסרטן, בעיות פוריות ונזק למערכת העצבים.

בין החברות ששמן מופיע בכתב התביעה ניתן למנות את CVS, GNC, אומגהפרוטאין, רייט אייד, SOLGAR, TWINLAB, פרמביט וניו-הלט' גרופ.

רופאים אף ציינו כי צריכת כמויות גדולות של שמן דגים יכולה ליצור ירידהמשמעותית בלחץ הדם.

כריס מנטי, מתנדב בסרפריידר בניו ג'רסי ואחד התובעים אמר, "רבות מהחברות אומרות שהמוצרים שלהם עברו ,טיפול, להרחקת או הפחתת חומרי PCB.מאחר ואינן אומרות כמה חומר נותר לאחר הטיפול, אפילו צרכנים שבוחריםבמוצרים שטופלו לא יודעים אילו כמויות של PCB הם בולעים".

הבדיקות, שנערכו במעבדה בקליפורניה בעלות של $1,000 לבדיקה, מדדו ערכיPCB בשתי דרכים. האחת, על ידי בדיקת על אחר מ-209 המרכיבים במשפחת PCB,והשנייה, בדיקת 12 המרכיבים הרעילים ביותר מאותה משפחה.

בדיקות המעבדה של 10 המוצרים הכוללים אומגה 3 מצאו שהם מכילים חלק מתוך209 מרכיבי משפחת PCB הידועים כגורמים למחלת הסרטן ולמומי לידה.

חשוב לציין שהחברות הנתבעות מקבלות את שמני הדגים שלהם מהמקורות"הטובים" ביותר לשמני הדגים בעולם (קנדה ונורבגיה). כמו כן, ידוע מבדיקותמעבדה רבות שכל המקורות הימיים בעולם מזוהמים בפסולת רעילה לאדם ולדגה,באפקט מצטבר, ובלתי אפשרי בעליל לנקות לחלוטין את כל המזהמים משמן הדגים גםלאחר תהליכי הזיקוק המתקדמים ביותר.

איך קורה כזה דבר?

העלויות הגבוהות של בדיקות המעבדה, אשר נדרשות עם כל קבלת חומר גלם חדש,מעיקות על יצרני שמן הדגים, אשר אחוז הרווח שלהם ממכירת המוצר נמוך ממילא,בעקבות שיטת השיווק בה הם משתמשים.

במידה ובדיקות המעבדה מצביעות על רמה גבוהה של מרכיבים ממשפחת PCB, ישלנקות את חומר הגלם ממרכיבים אלו, דבר שיש לו עלות נפרדת גבוהה למדי.במקרים חריגים, כאשר רמות החומרים הרעילים גבוהה מדי, יש להשמיד כמויותגדולות של חומרי גלם, מה שגורם להפסדים נוספים לחברות.

יצרני שמן הדגים מעדיפים לחסוך בעלויות אלו על מנת להגיע לרווחיות גבוההיותר, על חשבון בריאות הצרכנים, אשר ממילא תושפע מהחומרים הרעילים רקבטווח הרחוק.

אז מה עושים?

כיום ניתן לצרוך שמן אומגה 3 ממקור צמחי, נקי לחלוטין מרעלים ומחומריםמזיקים, יציב להפליא ובעל יתרונות בריאותיים נוספים לזה של אומגה 3.

שמן האומגה 3, המופק מצמח המרווה המרושתת ומשווק על ידי חברת מרוולס,הנו פיתוח ישראלי מקורי של מכון וולקני ומוגן בפטנט בינלאומי.

שמן האומגה 3 המופק ממרווה מרושתת מכיל, בנוסף לאומגה 3 מסוג ALA בתכולהשל 50%, גם את הרכיבים הבאים:

קו-אנזים Q10 טבעי – נוגד חמצון חזקבמיוחד, שומר על שריר הלב.

אומגה 9 (חומצה אולאית) טבעית – משפר זיכרון, מונעמחלות עצבים, מוריד לחץ דם.

טוקופרולים – ויטמין E טבעי – מכיל את כל ארבעת האיזומרים של ויטמין E. מסייע בשיפור זיכרון, מפחיתתסמיני פרקינסון, מונע חמצון של הכולסטרול הרע וע"י כך מונע היווצרות קרישידם.

חומצה טנינית – נוגדת חמצון, אנטי בקטריאלית, אנטיויראלית, מונעת מוטציות וחלוקה לא מבוקרת של תאים בגוף.

סקלראול – נוגד חמצון אנטי פטרייתי, נוגד תאיםסרטניים, במיוחד סרטן השד וסרטן הדם.

סטרולים – מוריד כולסטרול רע ומעלה כולסטרול טוב.מקטין ספיגה של כולסטרול במערכת העיכול.

לינלול ולינליל אצטט – אנטי דלקתי ,אנטי בקטריאלי , אנטי פטרייתי.

מנול – מונע יצירת קרישי דם, אנטי בקטריאלי ואנטיפטרייתי, במיוחד נגד קנדידה.

ועוד מעל 100 חומרים נוספים אשר פעולתם המשולבת מועילה לבריאותנו.

 



תגיות המאמר: אומגה 3, זיהום, שמן דגים, PCB


 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

נמרוד קדם,

מפיץ מורשה של מוצרי חברת מרוולוס, מאמן אישי לחיים, מדריך מדיטציה מוסמך וינגייט ומסייע לאנשים לשפר את חייהם כבר מעל 10 שנים.

<a href="http://www.MarvalousOmega3il.com">אומגה 3 ממרווה מרושתת של חברת מרוולס</a>

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת נמרוד קדם

מאת: נמרוד קדםרשתות חברתיות21/06/101061 צפיות
פריביז הוא מיזם ישראלי מקורי אשר מאפשר לרכוש מוצרים אמיתיים תמורת נקודות וירטואליות וזאת פשוט על ידי שאנחנו רק נהיה אנחנו... נשמע מורכב? - זה הרבה יותר פשוט... וכדאי.

מאמרים נוספים בנושא תוספי מזון

מאת: רונןתוספי מזון25/06/172696 צפיות
היום בעידן חיים מודרניים, לחץ וסטרס בלתי פוסקים, ולא תמיד אנשים מוצאים זמן וכוח לתזונה מאוזנת. זה גרם לאנשי רפואה המודרנית לחפש פתרונות להשלמת החיסורים. אבל לפעמים לא צריך להמציא את הגלגל מחדש, אלא מספיק רק להתעדכן ולעשות כמה שינויים קטנים. סיפורים על מולטי ויטמין אפשר לפגוש עוד מתקופת מלחמת העולם, שהיו בשימוש, כדאי לעזור להתמודד לאותם אנשים שהגיעו לתת תזונה. עם השנים הרכב ומינון של ויטמינים התעדכן והשתנה. וכיום מולטי ויטמין ותוספי מזון בהחלט יכולים להיות מקור תמיכה והשלמה לתזונה בלתי מאוזנת

מאת: רונןתוספי מזון25/06/172334 צפיות
ויטמין D, אחד הויטמינים החשובים. נוא משתתף ברב התהליכים, שמתרחשים בגוף של אדם. תמיד היה נהוג לחשוב, שבארץ שלנו, מלאת שמש, אין צורך בתוספת ויטמין. אבל עם השנים, ועם מחקרים שמראים ומוכיחים, חשיפה ממשוכת לשמש, גורמת נזק רב בכל מיני הבטים. יותר ויותר רופאים ממליצים על תוספת של ויטמיםן D , באופן מבוקר. תוסף הזה, עוזר להתמודד עם עייפות מוגברת, חיזוק שיניים, למנוע דלדול מסת השריר, משםיעה על תהליך יוצר זרע אצל גברים, מסייע בהתמודדות עם מחלות לב, סרטן, טרשת נפוצה,לחץ דם גבוה ועוד. טבלת המינון תראו בהמשך

מאת: רונןתוספי מזון12/05/171583 צפיות
במהלך תקופת ההריון הגוף משתנה ולעיתים יש חוסרים תזונתיים שונים. אפשר להשלים חוסרים אלה על ידי אכילה נכונה וגם השלמה בעזרת תוספי תזונה

מאת: שרון צרפתיתוספי מזון08/10/152476 צפיות
אחד מאותם צמחי מרפא פלאיים בהם ישנו שימוש רב בארצות כמו סין הינו שורש רדיולה אשר מספק סגולות רבות לבריאות הנפשית והפיזית של האדם שצורך אותו, עד כי החלו לייצר כמוסות טבעיות ממנו על מנת לקבל את היתרונות הללו בצורה מהירה ופשוטה.

מאת: רוני הכהןתוספי מזון23/07/151860 צפיות
קרוב לוודאי שרק חלק זעיר מצליח לאזן את צריכה היומית ללא שימוש בתוספי תזונה כמו דנסיטי, אקסום ואחרים שמצליחים לספק את הכמות הנדרשת בצורה יעילה ביותר.

מאת: אמירתוספי מזון06/03/151723 צפיות
כל אחד מאיתנו אוהב לאכול אוכל שונה אבל כולנו בסופו של יום צריכים את אותם החומרים התזונתיים המסייעים לגוף. בדיוק לשם כך נוצרו תוספי תזונה המאפשרים לנו לא לאכול את כל החומרים שהגוף צריך אך עדיין כן לספק לו אותם בעזרת תוספי תזונה. א מי צריך תוספי תזונה? מה הכמות הנדרשת? ומתי כדאי לצרוך אותם? הכל במאמר הבא

מאת: יונתן קדםתוספי מזון09/03/148609 צפיות
בניגוד למה שרבים סבורים, התפתחות הטכנולוגיה לא הפכה את ניתוח שאיבת השומן לאקט פשוט וקליל.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica