חפש מאמרים:
שלום אורח
26.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

איזהו חכם? זה שלומד מכל האדם! איך ללמוד מכל דבר?

איזהו חכם? זה שלומד מכל האדם! איך ללמוד מכל דבר?

כל אדם רוצה להיות מאושר. והאושר הוא הבנה של המציאות. הבנה כ"כ גדולה, עד שאין מה להבין מרוב שהכל ברור. ולהבין את המציאות, פירושו להבין גם את הדברים שיש בה. וללמוד מכל דבר, זאת זכות. כי כאשר האדם לא יכול ללמוד מכל דבר, הרי שהוא מוגבל ביכולת שלו להנות. כי ההנאה הכי גדולה, היא ההתחדשות של השכל. ומי שיודע ללמוד כל הזמן, הוא כל הזמן מגלה דברים חדשים, וכך הוא כל הזמן מתחדש.

והשאלה הנשאלת היא, איך בעצם אפשר ללמוד מכל דבר? ומהי מהות העניין של הלימוד מכל דבר?

והנה, האושר הוא הבנת המציאות כנ"ל. והבנת המציאות פירושו, הבנת הסיבה הראשונה של כל הסיבות. כי לכל סיבה יש סיבה אחרת שקודמת לה. דהיינו, לכל תוצאה יש סיבה שגרמה לה לקרות. ולכל סיבה ולכל אירוע, גם הוא יש סיבה אחרת שקודמת לו, שהיא זו שגרמה לו לקרות. ולכל סיבה, יש סיבה אחרת שקודמת לה.

ולכל הסיבות, יש בהתחלתו של דבר, סיבה אחת, שהיא זו שמניעה את כל הדברים. והבנת המציאות, פירושו הבנת הסיבה הראשונה של כל הסיבות.

וכיו"ב ניתן לבאר, שכל הדברים שבעולם פועלים לפי חוקים כלשהם. ויש תבנית קבועה וכללים קבועים שלפיהם הדברים פועלים. וכל החוקים שיש בעולם, הם חלקים של חוקים אחרי כלליים יותר ורחבים יותר. כי כל כלל שיש בעולם, הוא חלק מכלל אחר שכולל אותו. ויש דבר אחד וחוק אחד וכלל אחד, שהוא כולל את כל החוקים. וההבנה שלו, היא הבנת המציאות.

וכיו"ב ניתן לבאר, שכל הדברים שיש בעולם, כולם פועלים לפי שכל כלשהו. וכל דעה שיש בעולם, היא נובעת משכל כלשהו. וכל שכל שיש בעולם, הוא נובע משכל אחר שגורם לו להיות נכון. כי כל שכל, הוא מבוסס על שכל אחר. וכל הנחת יסוד, היא מבוססת על הנחת יסוד אחרת. עד שהכל מבוסס על דבר כלשהו. והבנת השכל שעליו מבוסס הכל, היא הבנת המציאות.

והבנת השכל של המציאות, היא הבנת הסיבה הראשונה, והיא הבנת הכלל שעל פיו פועלת המציאות. והכל אחד.

והנה, השכל הזה של המציאות, הוא נמצא בכל דבר ודבר. וכל דבר ודבר שיש בעולם, הוא פועל לפי הגיון כלשהו. והשכל של המציאות, הוא בא לידי ביטוי בכל דבר ודבר שיש בעולם. והסיבה הראשונה של כל הסיבות, היא באה לידי ביטוי בכל האירועים שיש בעולם. כי כל האירועים שיש בעולם, הם תוצאה של הסיבה הראשונה של כל הסיבות.

ומי שהוא רוצה להיות חכם, דהיינו להבין את הסיבה של כל הסיבות, עליו לנסות להבין את התהליכים שהוא רואה מולו. ועל האדם פשוט להתבונן על דברים שהוא רואה, ולנסות להבין אותם. להבין מה הוא רואה. ולמה הדברים הם כך ולא אחרת.

כי הסיבה של כל הסיבות, שהיא הסיבה הראשונה, היא באה לידי ביטוי בכל דבר. וכל הדברים שיש בעולם, הם תוצאה של הסיבה הראשונה. ומי שרוצה לגלות את הסיבה הזאת של כל הסיבות, עליו לנסות לחפש את הסיבה של כל דבר. ודרך זה שהאדם מחפש את הסיבה של כל דבר, דרך זה האדם חוזר אחורה בזמן, ומתחבר לסיבה הראשונה.

ולחפש את הסיבה של כל דבר, זה בצורה מאוד פשוטה. ואיך? על ידי זה שהאדם פשוט מנסה להבין את הסיבה שבגללה הדבר הוא כפי מה שהוא ולא אחרת. ודרך זה האדם מגלה אין סוף שכל, עד שבסופו של דבר, האדם מגלה את הסיבה של כל הסיבות.

והדבר נכון גם על הצד השני. כי הסיבה של כל הסיבות, שהיא הסיבה הראשונה, תכליתה היא להשיג את התוצאה האחרונה של כל התוצאות. כי כל דבר מוביל לדבר. וכל דבר מוביל לדבר אחר. וכל הדברים כולם, בסופו של דבר, כולם מובילים לדבר אחד, שהוא התכלית הסופית של כל הדברים.

והסיבה הראשונה של כל הסיבות, היא כדי להשיג את התכלית הסופית של כל הדברים. וכל הדברים שיש בעולם, הם כולם חלקים מהדרך אל התכלית הסופית של כל הדברים. וכל דבר שיש בעולם, הוא מוביל אל התכלית הסופית של כל הדברים.

ומי שרוצה לגלות את התכלית הסופית של כל הדברים, דהיינו להבין את תכלית הקיום ואת משמעות החיים, עליו פשוט לנסות להתבונן להיכן כל הדברים מובילים. כי כל דבר שקורה, הוא מוביל לאיזה דבר אחר. וכל הדברים בסופו של דבר, מובילים לדבר אחד.

ומי שרוצה להבין את הסוף של כל הדברים, עליו פשוט להתבונן על התוצאה של כל הדברים. דהיינו על האדם פשוט לנסות להבין, להיכן מוביל כל דבר. כי כל דבר וכל צורת מחשבה וכל אירוע, כל דבר גורר אחריו דבר אחר. ועל האדם לנסות להתבונן על הנקודה שאליה מובילים כל הדברים.

ונמצא אם כן, כי האדם יכול להתבונן על הסיבה של כל דבר, או על התוצאה של כל דבר. ועל ידי זה האדם בסופו של דבר, מגיע אל הסיבה הראשונה, ואל התוצאה האחרונה. שהן כמובן מחוברות. כי הסיבה הראשונה, מטרתה היא התוצאה האחרונה. כך שהאדם יכול להתבונן על הסיבות או על התוצאות, עד שהוא יגיע לקצה של התהליך כולו.

וכאשר האדם מתבונן על הדברים בצורה כזו, על ידי זה הוא כל הזמן לומד ובכל רגע ורגע הוא מתקדם אל האושר שלו. כי האושר נמצא בסוף הדרך של ההבנה. ומי שמתבונן על הדברים, ומנסה להבין את הסיבה ואת התוצאה של כל דבר, על ידי זה הוא יכול ללמוד מכל דבר. כי בכל דבר יש את התלבשות הסיבה הראשונה והתוצאה האחרונה.

ומי שמגיע אל הסיבה הראשונה והתוצאה הסופית, בכל דבר שהוא רואה, הוא מבין כיצד הוא מחובר להתחלה ולסוף הסיבות. ועל ידי זה הוא בכל פעם הופך להיות מאושר יותר ויותר. כי האושר טמון בהבנת הסיבה הראשונה (שהיא מחוברת לתכלית הסופית). והסיבה הראשונה באה לידי ביטוי בכל דבר.

ומי שהוא חכם אמיתי ומבין את הסיבה הראשונה, הוא בכל דבר רואה את הסיבה הראשונה. ובכל פעם הוא מבין אותה יותר ויותר. כי יש בני אדם שלא מבינים את הסיבה הראשונה. ויש בני אדם שכן מבינים את הסיבה הראשונה. אבל גם אחרי שכן מבינים את הסיבה הראשונה, עדיין יש אין סוף רמות עומק רגשי של הבנת הסיבה הראשונה.

ובכל פעם ופעם שהאדם מבין דבר חדש, הוא בעצם מבין טוב יותר את הסיבה הראשונה. ומצד האמת כולם מבינים את הסיבה הראשונה בתת המודע שלהם. רק שהאדם ברמת המודעות שלו לא מודע לסיבה הראשונה, והוא לא מקשר אותה לכל דבר שקורה לו.

וכאשר קורים דברים לאדם והוא מתבונן עליהם, על ידי זה הידיעה שלו שנמצאת בתת המודע שלו, על ידי זה היא עוברת לאט לאט לרמת המודעות של האדם. עד שידיעת הסיבה הראשונה, יוצאת מכח אל הפועל, והאדם מביא אותה לידי ביטוי ברמת המודעות שלו.

ומי שהוא כבר מבין את הסיבה הראשונה בשכל שלו, אז הוא בכל פעם מחזק ומעמיק את העוצמה שבה הוא מבין את הסיבה הראשונה. כי היא נמצאת בכל דבר.

ונסכם: חכם לומד מכל האדם ומכל דבר. וכדי ללמוד מכל דבר, על האדם פשוט לחפש את הסיבה שגורמת לדבר להיות כפי מה שהוא, ולחפש את התוצאה שאליה מוביל הדבר. עד שמגיעים אל הסיבה הראשונה והתכלית הסופית, שאז גם איתם מגיע האושר.

ראה גם:

* אושר - האם הוא תלוי בשכל? ואם כן, מה יעשה מי שהשכל שלו חלש?.

* הבנה - מהי מהות ההבנה? ואיך להגיע להבנה?.

* שורשים / מסע שורשים - איך לגלות את השורש של כל דבר?.

* שכל - איך לשפר את היכולת השכלית?.

* שחיקה בעבודה / התחדשות - איך לא להישחק בעבודה?.

* שלמות - מה קורה אחרי שמגיעים אל השלמות? מה מחכה בסוף הדרך?.

* התחדשות / שעמום - מה הופך דבר למעניין ולא משעמם?.

* התחדשות / שכל - מי מתחדש כל הזמן? במה תלוי התחדשות?.

* סיבות. מהי הסיבה של כל הסיבות? ואיך למצוא אותה?.

* מי באמת מבין הכי טוב כל תחום? ואיך להבין כל תחום?.

* איזהו חכם? זה ש*מלמד* את כל האדם!.

המאמר מאת להצליח בכח המחשבה

הכנס לאתר וקרא עוד מאמרים על מהות, החכם, הצד השני, השכל של המציאות ועוד ...

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

מאת: אליעד כהן - היחיד בעולם שמתחייב - 100% אושר אמיתי בשלמות מוחלטת בכל תחומי החיים - נסו ותראו! 

הכנס עכשיו לאתר EIP.co.il ותהנה מאלפי מאמרים + הרצאות וידאו על כל נושאי החיים בכלל, ועל האושר שלך בפרט ...

מאמן אישי / אימון אישי / חרדה / פחד / הפרעת חרדה / טיפול בחרדה / פחדים / דיכאון - EIP.co.il ועוד...

ידע - להצליח

תכנסו ותהנו ...

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת מאמן אישי אליעד כהן אימון אישי Eip.co.il

איך לחנך ילדים, איך לשכנע אנשים, איך לגרום למישהו לחשוב כמוך, איך לגרום למישהו להסכים איתך, כושר שכנוע, איך להסביר משהו, טיפול הוליסטי, מאמן אישי: עכשיו העניין הוא כזה למה לפעמים בן אדם רוצה להסביר משהו למישהו והוא לא מצליח להסביר לו, אתה רוצה להסביר משהו למישהו ואתה לא מצליח להסביר לו. עכשיו יש תיאוריה שאומרת אם אתה רוצה לדעת אם הבנת לך תסביר למישהו ואנחנו נשדרג את זה ותבקש ממנו גם להסביר מה הוא הבין ותראה שהוא באמת הבין ואפילו תסביר למישהו מפגר וככל שהוא יותר מפגר והצלחת להסביר ...

הכשרת עובדים, ניהול מנהלים בארגון, איך להכשיר עובדים, איך לנהל מנהלים, איך לנהל עובדים, פיתוח עובדים, קואצ'ר מומלץ, טיפול נפשי: עכשיו הנושא הוא כזה אחת הטעויות שעושים מנהלים, יש בעיקרון בארגון שני סוגי עובדים יש עובדים שיש להם מטרה מאוד מוגדרת וספציפית שהם בעצם התחליף הכי זול לרובוט כאילו זאת אומרת יש איזה עבודה מסוימת שהם צריכים לעשות עושים אותה רק פשוט במקום להביא רובוט כי אין רובוט שיעשה את זה אז הם עושים את זה, עכשיו זה עובדים שאין צורך שיהיה להם שכל אפילו יש צורך שלא יהיה ...

הערכה עצמית רעה, עודף ערך עצמי, דימוי עצמי גבוה מידי, חוסר ביטחון עצמי, הסרט הסוד, מפחד להתחיל עם בחורה, אימון אישי לחיים, אימון אישי מומלץ: עכשיו הנושא הוא כזה לפעמים דימוי עצמי גבוהה וערך עצמי גבוהה דופק את הבן אדם, עכשיו מראש בא נגיד שאם היה לו לבן אדם דימוי עצמי באמת גבוהה זה לא היה דופק אותו בסדר אבל בא נדבר על דימוי עצמי כאילו גבוהה, גבוהה אבל דופק את הבן אדם. מה לדוגמא נגיד בן אדם בוא ניתן דוגמא קלאסית נגיד בן אדם מפחד להתחיל עם בחורה כי יש לו דימוי עצמי מאוד גבוהה שהוא ...

אימון אישי, ממי ללמוד, איך לבחור מטפל, איך לבחור מאמן, איך לבחור יועץ, אימון עסקי, מורה רוחני, מאמן אישי לחיים: אז עשו כדלקמן יש את הנושא שאומר שיש בן אדם שיביא לך דגים ויש בן אדם שילמד אותך לדוג, מכירים את הנושא אם מישהו רוצה לשלוט בך הוא יעדיף לתת לך דגים ככה אתה צריך לחזור מחר לקחת עוד דגים, אם הוא רוצה להיפטר ממך כי נמאס לו לראות אותך אז הוא לא ייתן לך לא דגים ולא ילמד אותך לדוג כדי שתמות ברעב והוא לא יראה אותך יותר. אבל אם הוא יודע שזה בלתי אפשרי, סתם פשוט ניסיתי להפוך כאילו ...

לא רוצה לפחד מהמוות, ניסיונות התאבדות, מחשבות אובדניות, התגרות במוות, חרדה מהמוות, מחשבה טורדנית, מטפל רגשי, יועץ טיפולי: עכשיו השאלה היא כזאת יש מישהי נגיד לצורך העניין, מישהי מישהו לצורך העניין זאת מישהי שהתופעה המתוארת היא כדלקמן נניח היא ראתה בטלוויזיה משהו בחדשות "מישהי התאבדה, התאבדה עם צעיף", אוקי היא עכשיו נכנסה למחשבה טורדנית היא צריכה לבדוק אם אפשר להתאבד עם צעיף או לא היא הולכת נגיד עכשיו לא היה לה צעיף אז נגיד היה לה בבית כבל של טלפון סלולרי, היא לקחה את הכבל קשרה ...

הססנות, מה זה fomo, חשש מהחמצה, תחושת החמצה בחיים, התמודדות עם תחושת החמצה, fear of missing out, אימון אישי לחיים, מטפל אישי: עכשיו יש תופעה שנקראת FOMO. ש: מה זה FOMO? אליעד: FOMO זה ראשי תיבות fear of missing out אתה מפחד להחמיץ דברים. ש: פחד מלהחמיץ דברים. אליעד: כן. ש: מוכר לי. אליעד: אתה אומר לבן אדם "אולי תצא עם זאתי, לא אני מפחד להחמיץ את האחרות, אולי תעשה ככה למה שלא תהנה בסרט, אני מפחד להחמיץ סרט אחר". ש: אוקי החמצה כלשהי. אליעד: נכון, מה עושים עם זה אתה בא לעשות תרגיל ...

שיפור הישגים, פתרון בעיות, התפתחות אישית, כמה לתרגל, תרגול מיומנות, פיתוח מיומנות, מטפל רוחני, הכוונה אישית: מה אתה אומר? ש: אוקי הבנתי אז בסופו של דבר מתי באמת התרגול עובד? אליעד: התרגול עובד כשהבעיה מלכתחילה הייתה פונקציה של חוסר תרגול זאת התשובה, אם מלכתחילה הבעיה המקורית נבעה מכך שאתה לא מתרגל מספיק אז אם תתרגל זה יעבוד ואם הבעיה לא נבעה מזה זה לא יעבוד. ש: אז אם כך אז נשאלת השאלה אז מה הייתה הבעיה מלכתחילה זה מובן מאליו. אליעד: לא מובן מאליו יש אנשים שחושבים שתרגול יפתור ...

מאמרים נוספים בנושא אימון לחינוך

מאת: דרור אטריאימון לחינוך08/02/193036 צפיות
הבנק מסרב לתת לכם משכנתא? לא מוכנים להסתפק במשכנתא חוץ בנקאית כל שהיא? רוצים להילחם כדי לקחת משכנתא בנקאית? בשביל זה אני כאן, שמי מרטין בוקסדורף ואני משיג משכנתאות למסורבים מזה עשר שנים. יש לי מאות ממליצים שישמחו להעיד על המקצועיות שלי!

מאת: רוי ורלאימון לחינוך09/04/153232 צפיות
Credit cards assist many people everywhere to achieve the goals of a particular lifestyle. Having a credit card can provide opportunity and allows for increased financial freedom. With that said, you should always make careful spending decisions with your card. This article has some effective advice to help consumers to do just that. Do not close any credit card accounts until you understand the impact it may have.

מאת: רוי ורלאימון לחינוך09/04/153052 צפיות
Reputation is something that make a skill to be sure you have because it helps with a career. There just aren't enough business owners who realize what it takes to manage their outside image effectively. These suggestions can help you to maximize your reputation. Be sure you're posting content that's positive about your brand so it will keep things fresh, so that any negative feedback slips in the search engine listings.

מאת: רוי ורלאימון לחינוך11/02/153411 צפיות
There are so many factors to consider when it comes to building a mobile marketing strategy for your business that it's hard to know where to start. The ideas discussed below were selected to help you a great head start to becoming a successful mobile marketing technology.

מאת: מאיה ברשאימון לחינוך08/12/142243 צפיות
העצמת ילדים ונוער "אחד על אחד" אימון מנטלי - ילדים ונוער לדור חדש מאיה ברש העצמה ותרגול מנטלי עם ילדים ונוער ייצור דור חדש של אנשים חזקים בעלי ביטחון עצמי, מודעות, קבלה עצמית ואת האחר . יכולת הקשבה לעצמו לסביבה. ילדים שלומדים לקבל על עצמם אחריות ולא פועלים מתוך השלכה של רגשות ותגובות שהם מקבלים מהסביבה, לומדים לתקשר בשפה שונה. להיות פחות שיפוטיים ולשלוט בכעס, בכאב,בתסכול,בפגיעה. לומדים להתמודד עם פחד לחץ, דחייה חברתית, הורים, מורים וחברים. כן לכעס יש מקום וגם לכאב אבל "הדרך"

מאת: דיאנה בן צביאימון לחינוך08/10/143075 צפיות
העולם רץ קדימה, רץ ומתפתח, רץ ומתקדם – אבל ישנה בעיה אחת גדולה ומרכזית עם התפתחות זו – אכן יש לנו מכשירים הכי משוכללים שבעולם, הכל נהיה ממוחשב, קל להגיע לכל מקום, קל להשיג כל דבר לא משנה איפה אנחנו נמצאים – עידן המידע והאינטרנט מאפשרים לנו לקבל אינפורמציה על כל דבר שנרצה – בקליק אחד בלבד. אבל למרות כל ההתפתחות הזו העולם נאשר מאחור – 1000 שנים ומעלה.

מאת: אילה פינקוייסאימון לחינוך11/09/143104 צפיות
מה הייתם אומרים אילו סיפרתי לכם שמנהיגים דגולים שנחרתו על דגלה של ההיסטוריה כמו אלברט איינשטיין , מהטמה גנדי, ואימא תרזה היו מנהיגים מופנמים? אנו טועים לחשוב כי המצליחים בסביבת העבודה הם אלו ש"מכים על השולחן" הקולניים, אולם מחקרים מראים כי המנהיגים השקטים המופנמים, דווקא הם אלו שהגיעו רחוק יותר מפני שהמטרה שלהם הינה לא לעמוד באור הזרקורים אלא להעלות רעיונות ולמצוא את ייחודה של החברה אליה הם שייכים. מסתבר כי אין קשר בין יכולת לדבר באופן אטרקטיבי מול אנשים לבין יכולות חשיבה גבוהה וייחודית.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica