חפש מאמרים:
שלום אורח
18.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

הכנה פסיכולוגית לניתוח

מאת: עדי כץפסיכולוגיה27/03/20101429 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

כאשר מטופל אמור לעבור ניתוח הוא חווה רמות חרדה משתנות לאורך התהליך(נמדד לפי סקלה של STAI של ספילברגר-1970). מספר ימים לפני הניתוח רמת החרדה עולה כאשר השיא הוא יום לפני הניתוח. לכן, על מנת שההתערבות הפסיכולוגית תהיה אפקטיבית יש לתזמן את ההתערבות כשבוע לפני הניתוח- כאשר הוא רלוונטי (לא חודש לפני למשל) אך עם זאת רמות החרדה אינן כה גבוהות, כך שמאפשרות עיבוד של הנושא מבחינת המטופל.יש לתת את הדעת על כך שאחרי הניתוח- כיומיים אחרי רמות החרדה שוב עולות, אם כי הן יורדות. מאחר ולניתוח יש פעמים רבות השפעות על תפקוד ואיכות חיים, ומצריך הסתגלות קוניטיבית והתנהגותית מחודשת רמות החרדה כמהלך השבועיים לאחר הניתוח נוטות לעלות. אם נתייחס למצב טרום הניתוחי- טרם ההסתגלות הנדרשת לרמות תפקוד אחרות, נשאל: מה מעורר את רמות החרדה של המטופלים לפני הניתוח? אפשר להתייחס לשני אלמנטים המקושרים בינהם. ראשית כל הליך כירוגי טומן בחובו סיכון: ההסתברות לכישלון ההליך, או האפשרות לסיבוכי הניתוח ונזק שעלול להגרם. יש מחשבה על העתיד- איך אסתדר? מה יהיה? האם יהיה יותר טוב? פחות טוב? האם אני עלול למות בניתוח? וכן הלאה. הסיכון מעורר פחד. יש לציין כי אכן יש סיכון בניתוח- אבל יש סיכון בכל דבר שאנו עושים וצריך לזכור זאת. המושג ניתוח נתפס אצל כל אחד באופן אחר לאור ייצוגים של מה זה ניתוח, מה זה מנתח, הניסיון שיש לי או לקרובים עליי עם ניתוחים והמידע שיש לי על זה. כל אלו בהצטרף לסיכון שיש בניתוח יכולים לעורר פחד רב, שיכול להיות מנותק מאוד מהסיכון ההסתברותי בניתוח. המטפל הכירוגי והפסיכולוגי צריכים לפעול יחד על מנת לאתר את תחושות המטופל ביחד לניתוח על מנת לבצע ניהול משברים מוצלח שיסייע בהתמודדות עם הניתוח ותוצאותיו. כמו כן, יש לקחת בחשבון מחלות רקע כרוניות נוספות כגון סכרת, מחלות מין , בעיות קרדיולוגיות, איידס ועוד, שכן ייתכן שהחשש מניתוח מתחבר גם להתמודדות היומיומית עם מחלה קיימת, ובפועל לעיתים אף מעלה את הסיכון של אי הצלת הניתוח או פיתוח של תופעות לוואי.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

עדי כץ, עוסקת ב קידום אתרים בחברת אינטרדייט- חברה לקידום ו בניית אתרים .

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת עדי כץ

מאת: עדי כץפילוסופיה19/05/112848 צפיות
מחלוקות פילוסופיות ומחקריות רבות ניטשו על הקשר בין שפה וחשיבה. הבלשנות הקלאסית נטתה לחשוב שחשיבה משפיעה על שפה, אך לא להפך. שני תיאורטקנים בשם ספיר וורף יצרו היפתוזה נוספת: יש קשר מעגלי בין שפה וחשיבה- כמו שחשיבה משפיעה על שפה, כך גם השפה משפיעה על חשיבה.

מאת: עדי כץפילוסופיה04/04/112880 צפיות
הגישות האקזיסטנציליסטיות דוגלות בצורך של האדם לחפש משמעות בעולם כאוטי, ונוהגים להשתמש בהם בעיקר בעבודה עם חולים כרוניים או סופניים. הסיבה המרכזית לכך היא שהעולם של אנשים עם מחלה הופך להיות מאוד כאוטי- כל הדברים המוכרים הופכים למנוכרים- אפילו הגוף עצמו. אנשים עם מחלות כרוניות כגון סרטן, איידס , מחלות דלקתיות, מחלות מין עם השלכות חמורות, בעיות תנועה ועיכול ועוד גורמות לסבל רב למטופל, והוא פעמים רבות מנסה למצוא היגיון בכל מה שארע לו, ובמיוחד על רקע תחושה של בגידת הגוף.

מאת: עדי כץדיני ירושה18/10/101416 צפיות
צוואה היא מסמך משפטי מאוד חשוב. רוב האנשים לא עומדים על חשיבותו בשל חששותיהם ממה שהוא מייצג. נכון שצוואה מסמלת את הסוף של החיים, אבל היא מהווה במקרים רבים התחלה בשביל אנשים אחרים. למה הכוונה?

מאת: עדי כץדיני ירושה30/09/102171 צפיות
פעמים רבות הליך ירושה הוא פשוט- או שיש צוואה שמורה במדוייק כיצד הרכוש של המנוח מתחלק בין יורשיו, או שמפעילים את דיני הירושה בהיעדר צוואה . עם זאת, לעיתים הליך הירושה מלווה בסכסוכים משפחתיים לאור חוסר שביעות רצון מאופן חלוקת הירושה. אחד הנושאים המורכבים ביותר בתחום דיני ירושה היא ירושה של נחלות חקלאיות.

מאת: עדי כץדייטינג29/09/101514 צפיות
כיום ישנן אפשרויות נוספות ל הכרויות לדתיים – אתרי אינטרנט מיוחדים הפונים למגזר זה. אתרי אינטרנט אלו הם צנועים יותר, לרוב לא נוהג שימוש בתמונה בשלב מוקדם, והם מציעים פלטפורמה נרחבת להכרויות לדתיים. כמובן שגם בקרב דתיים יש זרמים רבים, והוקמו אתרים רבים הפונים לנישות שונות כמו למשל הכרויות ברסלב .

מאת: עדי כץקידום אתרים16/08/101498 צפיות
"אם אתה לא שם אתה לא קיים" אומר הפתגם ומתייחס לייצוג באמצעי התקשורת. אם אין לתופעה או לאדם מסוים נוכחות במדיה הוא כאילו לא קיים בעולם האמיתי. אמרה זו נכונה גם לגבי בעלי מקצוע בהקשר של אינטרנט. אם אתה בעל מקצוע מסוים ואין לך אתר אינטרנט אתה כאילו לא קיים- לקוחות לא ידעו על קיומך ולא יפנו אליך. בדיוק מהסיבה הזאת ולאור החשיבות העולה וגואה של מנועי החיפוש בעיקר של גוגל, קמה תעשייה שלמה של קידום אתרים , ונוצר מקצוע חדש.

מאת: עדי כץפסיכולוגיה06/05/105221 צפיות
הפרעת אישיות נרקיסיסטית היא הפרעה פסיכולוגית שמתאפיינת בעיסוק יתר ביכולת האדם, ולרוב מלווה בתחושת גולות וגרנדיוזיות של האדם כלפי עצמו וחוסר אמפתיה כלפי האחר. אדם יקבל תווית של אדם עם הפרעת אישיות רק במקרים קיצוניים, ויש להבין שלרוב האנשים יש רמה כזאת או אחרת של נרקסיזם. האדם הנרקסיסט חווה עצמו כבעל יכולות ושאיפות גבוהות ומזלזל באחרים- הוא ופס אותם כחסרי יכולות ואונים

מאמרים נוספים בנושא פסיכולוגיה

מאת: מילים שוות זהבפסיכולוגיה21/07/196293 צפיות
מאמר המציע דרכי פתרון לאי גמילה מטיטולים בקרב בני 3-4. דרכי הפתרון מובאות מהזווית הפסיכולוגית הקלינית: חיזוקים חיוביים לילד לעומת עונשים וחיזוקים שליליים, וכד'. המאמר מתבסס על הקשר שבין ביקורת שלילית לילדים לחוסר הצלחתם להיגמל מהטיטולים.

מאת: מילים שוות זהבפסיכולוגיה21/07/196295 צפיות
כל מה שאתם צריכים לדעת על מנת לזהות אצל ילד בן 3-4 סימפטומים של אי גמילה מחיתולים. המאמר יציע פרשנות מדוע הדברים נוצרו ויספק מידע על פתרונות אפשריים אליהם.

מאת: מילים שוות זהבפסיכולוגיה21/07/196150 צפיות
מאמר מידע על הרטבות לילה. המאמר סוקר את הבעיה מהזווית הפסיכולוגית הקלינית ומציע, באמצעותה, דרכי פתרון אפשריות.

מאת: מילים שוות זהבפסיכולוגיה21/07/196276 צפיות
מאמר מומחים על הרטבת לילה. נקיטה בגישות פסיכולוגיות קליניות לפתרון הבעיה. שילוב אמצעים רפואיים במידת הצורך. מטרת המאמר היא להדריך אתכם בתחילת ניסיונכם לפתור בעיה זו.

מאת: מילים שוות זהבפסיכולוגיה21/07/196358 צפיות
תיאור הרטבת לילה אצל מבוגרים, ואי שליטה בסוגרים. הצעת פתרונות פסיכולוגיים לצד רפואיים להתמודדות עם בעיה זו: הורדת מתח ולחץ, אבחון מדד הסוכר בבדיקות המעבדה לצורך הסקת מסקנות לגבי הישנותה של סוכרת, ועוד.

מאת: מילים שוות זהבפסיכולוגיה21/07/196556 צפיות
תיאור בעיה פסיכולוגית נדירה בשם 'חרדת האסלה'. במסגרתה, ילד שיצא מגיל הינקות בהגיעו לגיל 4 נרתע מהאסלה ועושה את צרכיו בבגדיו. במאמר נדון בהיווצרות הבעיה, זיהוי סימפטומים ודרכי פתרון.

מאת: מילים שוות זהבפסיכולוגיה21/07/196231 צפיות
מאמר מידע על הרטבת לילה אצל ילדים, תוך גיבוש פתרון בגישה הפסיכולוגית הקלינית. במאמר זה מוצעות דרכי התנהגות של ההורים שמומלץ ליישם על מנת להימנע או לצמצם את ההרטבה, לצד ייעוץ עם פסיכולוג קליני.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica