חפש מאמרים:
שלום אורח
20.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

השפעת שפה וטכנולוגיה על החשיבה

מאת: עדי כץפילוסופיה19/05/20112849 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

מחלוקות פילוסופיות ומחקריות רבות ניטשו על הקשר בין שפה וחשיבה. הבלשנות הקלאסית נטתה לחשוב שחשיבה משפיעה על שפה, אך לא להפך. שני תיאורטקנים בשם ספיר וורף יצרו היפתוזה נוספת: יש קשר מעגלי בין שפה וחשיבה- כמו שחשיבה משפיעה על שפה, כך גם השפה משפיעה על חשיבה. הדוגמא המפורסמת שלהם היא שבט ההופי, והאופן בו הם מתבטאים כלפי זמן. בניגוד לתרבות המערבית, שבט ההופי משתמש בביטוי זמן מעגליים ואין לו חלוקה לעבר-הווה-עתיד.

רבים יצאו נגד ההיפותזה מאחר והמחקרים שנעשו על ידי ספיר וורף לא היו בעלי מהימנות ותקפות גבוהה. ייתכן והמוקד של ספיר וורף אינו מדוייק. בימינו מדברים רבות על ההשפעה בין הטכנולוגיה, שהיא גם סוג של שפה, על החשיבה. לכך, יש עדויות רבות. קחו למשל כדוגמא את המשפט הבא: "אני כל כך עייפה, אני צריכה לצאת לחופש כדי למלא  מצברים ". המשפט הבא מתבסס על אופן הפעולה של מצבר לרכב – על מנת שהוא יוכל לתפעל את המכונית או כלי מסויים עליו להיו מלא במים. במידה וכמות המים פוחתת פעילותו עד כדי סיכון שיתקלקל. ניתן לומר כי קיומה של טכנולוגיה זו השפיעה על החשיבה וסייעה ביצירת מטבע לשון חדשה. לולא היתה הטמעה של טכנולוגיית ה מצבר לא היה ניתן לחשוב על מקבילה דומה בתוך השפה האנושית.

מעבר לטביעת מטבע הלשון ניכר כי יצירת טכנולוגיה חדשה מסייעת לפתח את החשיבה, ומיקום החוויה האנושית בהקשר טכנולוגי.

 



תגיות המאמר: טכנולוגיה, חשיבה, שפה


 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

עדי כץ, עוסקת ב קידום אתרים בחברת אינטרדייט- חברה לקידום ו בניית אתרים .

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת עדי כץ

מאת: עדי כץפילוסופיה04/04/112880 צפיות
הגישות האקזיסטנציליסטיות דוגלות בצורך של האדם לחפש משמעות בעולם כאוטי, ונוהגים להשתמש בהם בעיקר בעבודה עם חולים כרוניים או סופניים. הסיבה המרכזית לכך היא שהעולם של אנשים עם מחלה הופך להיות מאוד כאוטי- כל הדברים המוכרים הופכים למנוכרים- אפילו הגוף עצמו. אנשים עם מחלות כרוניות כגון סרטן, איידס , מחלות דלקתיות, מחלות מין עם השלכות חמורות, בעיות תנועה ועיכול ועוד גורמות לסבל רב למטופל, והוא פעמים רבות מנסה למצוא היגיון בכל מה שארע לו, ובמיוחד על רקע תחושה של בגידת הגוף.

מאת: עדי כץדיני ירושה18/10/101417 צפיות
צוואה היא מסמך משפטי מאוד חשוב. רוב האנשים לא עומדים על חשיבותו בשל חששותיהם ממה שהוא מייצג. נכון שצוואה מסמלת את הסוף של החיים, אבל היא מהווה במקרים רבים התחלה בשביל אנשים אחרים. למה הכוונה?

מאת: עדי כץדיני ירושה30/09/102171 צפיות
פעמים רבות הליך ירושה הוא פשוט- או שיש צוואה שמורה במדוייק כיצד הרכוש של המנוח מתחלק בין יורשיו, או שמפעילים את דיני הירושה בהיעדר צוואה . עם זאת, לעיתים הליך הירושה מלווה בסכסוכים משפחתיים לאור חוסר שביעות רצון מאופן חלוקת הירושה. אחד הנושאים המורכבים ביותר בתחום דיני ירושה היא ירושה של נחלות חקלאיות.

מאת: עדי כץדייטינג29/09/101514 צפיות
כיום ישנן אפשרויות נוספות ל הכרויות לדתיים – אתרי אינטרנט מיוחדים הפונים למגזר זה. אתרי אינטרנט אלו הם צנועים יותר, לרוב לא נוהג שימוש בתמונה בשלב מוקדם, והם מציעים פלטפורמה נרחבת להכרויות לדתיים. כמובן שגם בקרב דתיים יש זרמים רבים, והוקמו אתרים רבים הפונים לנישות שונות כמו למשל הכרויות ברסלב .

מאת: עדי כץקידום אתרים16/08/101498 צפיות
"אם אתה לא שם אתה לא קיים" אומר הפתגם ומתייחס לייצוג באמצעי התקשורת. אם אין לתופעה או לאדם מסוים נוכחות במדיה הוא כאילו לא קיים בעולם האמיתי. אמרה זו נכונה גם לגבי בעלי מקצוע בהקשר של אינטרנט. אם אתה בעל מקצוע מסוים ואין לך אתר אינטרנט אתה כאילו לא קיים- לקוחות לא ידעו על קיומך ולא יפנו אליך. בדיוק מהסיבה הזאת ולאור החשיבות העולה וגואה של מנועי החיפוש בעיקר של גוגל, קמה תעשייה שלמה של קידום אתרים , ונוצר מקצוע חדש.

מאת: עדי כץפסיכולוגיה06/05/105221 צפיות
הפרעת אישיות נרקיסיסטית היא הפרעה פסיכולוגית שמתאפיינת בעיסוק יתר ביכולת האדם, ולרוב מלווה בתחושת גולות וגרנדיוזיות של האדם כלפי עצמו וחוסר אמפתיה כלפי האחר. אדם יקבל תווית של אדם עם הפרעת אישיות רק במקרים קיצוניים, ויש להבין שלרוב האנשים יש רמה כזאת או אחרת של נרקסיזם. האדם הנרקסיסט חווה עצמו כבעל יכולות ושאיפות גבוהות ומזלזל באחרים- הוא ופס אותם כחסרי יכולות ואונים

מאת: עדי כץהארה30/04/101470 צפיות
תירגול זן יכול לסייע למטפלים בתחילת דרכם במטרה להשיג יכולת הקשבה טובה יותר לעצמם ולמטופליהם, כמו כן, ניכר כי אנשים החולים במחלות גופניות יכולים להיעזר בזן על מנת להתקרב לעצמם, ולהפחית חרדות

מאמרים נוספים בנושא פילוסופיה

מאת: בתיה כץפילוסופיה02/12/195844 צפיות
כידוע, כל הנסיונות ליצירת חיים, אפילו הפשוטים ביותר, מחומרים שאינם חיים, נכשלו. מעולם לא הצליחו ליצור במעבדה אפילו תא חי בודד אחד, ומפליא הדבר, בהתחשב בכך שיצירת החיים לא היתה צריכה מחשבה לפי דעתם, אלא רק "מזל".

מאת: בתיה כץפילוסופיה02/12/195846 צפיות
מה המדע יודע על תחילת החיים? האם זמן יכול ליצור בעלי חיים מחומר דומם? כיצד יכל להיווצר התא הראשון, והאם אבולוציה היא בכלל אפשרית? במאמר זה נגלה ביחד את התשובות.

מאת: בתיה כץפילוסופיה03/11/191049 צפיות
במאמר על התנין וציפור התנינן הצגנו סימביוזה בין התנין לציפור המקננת בתוך שיניו כדי לאכול את שאריות המזון. האם אבולוציה מסוגלת ליצור סימביוזה בין בעלי חיים, או שרק תכנון עומד מאחורי הדברים?

מאת: אבי בכרפילוסופיה09/01/183847 צפיות
התבונה המעשית על פי קאנט ומדוע נכשלים כל הניסיונות לתיאודיציה? קאנט בנסותו לענות על השאלה הזאת מתחבט באותה קושיה שמעולם לא נתנה מנוח לחלק המאמין של האנושות, והיא התהייה על צדקתו המוחלטת של האל. בעיית התיאודיציה (צירוף המלים היווניות "תיאוס", שמשמעה אל, ו"דיקֶה", שפירושה צדק), כפי שנוהגים לכנותה בשיח הפילוסופי, עוסקת בניסיון לפתור את המתח הבלתי נסבל בין הרוע והסבל שמלווים את עצם קיומנו בארץ ובין הטוּב המושלם המיוחס לאל אשר ברא את העולם ומושל בו.

מאת: אבי בכרפילוסופיה06/01/183735 צפיות
כאשר כתב אפלטון את משנתו על מבנה המשפחה כפי שתפס זאת בעת ההיא, היה לו ברור ששלטונות יוון לא יאהבו את הנאמר בלשון המעטה מכיוון שהיא סתרה את מטרת המשפחה על פי תפישתם ועל פי מה שהטיפו, אשר על כן אפלטון מנסה לעדן במעט את משנתו ולמתנה באופן שתתאים יותר לתכתיבי השליטים ואמונתם בכדי למנוע את קצפם עליו, וכך נתפשת המשפחה על פי אפלטון כפי שאני מביא זאת במאמר זה בתוספת היגדים פילוסופיים שונים של אפלטון בנושא משפחה, חברה, מדינה אוטופית וכל מה שמסביבם.

מאת: חגי הופרפילוסופיה24/02/166939 צפיות
למה לחיות? זו שאלה נצחית, אך דומה שעדיין לא מצאו לה תשובה מספקת. להלן אסקור כמה גישות בקשר אליה.

מאת: shmolikפילוסופיה17/11/144274 צפיות
כולנו רוצים הצלחה בחיינו, ובכדי להצליח צריך לפעול. אך מה צריך לעשות בשביל לפעול - מוטיבציה, וזהו הדבר אותו אני מבקש להעביר אליכם הקוראים במאמר זה, מוטיבציה.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica