חפש מאמרים:
שלום אורח
26.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

חשיבותה של צוואה

מאת: עדי כץדיני ירושה18/10/20101419 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

צוואה היא מסמך משפטי מאוד חשוב. רוב האנשים לא עומדים על חשיבותו בשל חששותיהם ממה שהוא מייצג. נכון שצוואה מסמלת את הסוף של החיים, אבל היא מהווה במקרים רבים התחלה בשביל אנשים אחרים. למה הכוונה?

נניח והסבתא במשפחה הלכה לעולמה לאחר התמודדות ארוכת טווח עם מחלה כלשהי כמו איידס או סרטן. במידה והיא לא ערכה צוואה ברורה, יחולו חוקי ה ירושה הרגילים. ייתכן וחוקים אלו לא יעשו צדק עם האנשים שהיו מסורים אליה וטיפלו בה כל העת. חלוקת הרכוש בצורה מושכלת שנותנת פידבק חיובי לאלו שעשו טוב למוריש מסייעת לאנשים אלו להתארגן מחדש בחייהם. מבחינה כלכלית יהיה להם יותר נוח וקל, אבל חשוב יותר לעין שיעור, תחושת הערכה וההוקרה שהם מקבלים עבור התפקיד שגילמו עד כה.

לכן ניתן לומר שצוואה שמתגמלת את אלו שסעדו את המנוח מסייעת להם להמשיך את חייהם, מתוך תחושה שהפרק עם המנוח היה משמעותי גם עבורם וגם עבורו. בנוסף, נמנעים סכסוכי ירושה בין אלו שהיטיבו עם המנוח לבין קרוביהם שדאגו לשמור מרחק מהמנוח.

עם זאת, אנשים רבים חוששים מניסוח כה מדויק של רכושם וחלוקתו של ה עזבון , מתוך מחשבה שזה עלול לפגוע בחלק מהאנשים שלא יוזכרו בכלל או יוזכרו רק באופן מועט. נכון שניסוח כה ברור של הצהרת כוונות יכול להיות בעייתי, אך למה לו לאדם לדאוג לסטיגמה שתהיה עליו אחרי מותו? העיקר ידאג לבטא את רצונותיו ולהיות אותנטי ונאמן לצרכיו ולרצונותיו.

 



תגיות המאמר: ירושה, צוואה, עזבון, צו ירושה


 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

עדי כץ, עוסקת ב קידום אתרים בחברת אינטרדייט- חברה לקידום ו בניית אתרים .

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת עדי כץ

מאת: עדי כץפילוסופיה19/05/112852 צפיות
מחלוקות פילוסופיות ומחקריות רבות ניטשו על הקשר בין שפה וחשיבה. הבלשנות הקלאסית נטתה לחשוב שחשיבה משפיעה על שפה, אך לא להפך. שני תיאורטקנים בשם ספיר וורף יצרו היפתוזה נוספת: יש קשר מעגלי בין שפה וחשיבה- כמו שחשיבה משפיעה על שפה, כך גם השפה משפיעה על חשיבה.

מאת: עדי כץפילוסופיה04/04/112883 צפיות
הגישות האקזיסטנציליסטיות דוגלות בצורך של האדם לחפש משמעות בעולם כאוטי, ונוהגים להשתמש בהם בעיקר בעבודה עם חולים כרוניים או סופניים. הסיבה המרכזית לכך היא שהעולם של אנשים עם מחלה הופך להיות מאוד כאוטי- כל הדברים המוכרים הופכים למנוכרים- אפילו הגוף עצמו. אנשים עם מחלות כרוניות כגון סרטן, איידס , מחלות דלקתיות, מחלות מין עם השלכות חמורות, בעיות תנועה ועיכול ועוד גורמות לסבל רב למטופל, והוא פעמים רבות מנסה למצוא היגיון בכל מה שארע לו, ובמיוחד על רקע תחושה של בגידת הגוף.

מאת: עדי כץדיני ירושה30/09/102172 צפיות
פעמים רבות הליך ירושה הוא פשוט- או שיש צוואה שמורה במדוייק כיצד הרכוש של המנוח מתחלק בין יורשיו, או שמפעילים את דיני הירושה בהיעדר צוואה . עם זאת, לעיתים הליך הירושה מלווה בסכסוכים משפחתיים לאור חוסר שביעות רצון מאופן חלוקת הירושה. אחד הנושאים המורכבים ביותר בתחום דיני ירושה היא ירושה של נחלות חקלאיות.

מאת: עדי כץדייטינג29/09/101516 צפיות
כיום ישנן אפשרויות נוספות ל הכרויות לדתיים – אתרי אינטרנט מיוחדים הפונים למגזר זה. אתרי אינטרנט אלו הם צנועים יותר, לרוב לא נוהג שימוש בתמונה בשלב מוקדם, והם מציעים פלטפורמה נרחבת להכרויות לדתיים. כמובן שגם בקרב דתיים יש זרמים רבים, והוקמו אתרים רבים הפונים לנישות שונות כמו למשל הכרויות ברסלב .

מאת: עדי כץקידום אתרים16/08/101500 צפיות
"אם אתה לא שם אתה לא קיים" אומר הפתגם ומתייחס לייצוג באמצעי התקשורת. אם אין לתופעה או לאדם מסוים נוכחות במדיה הוא כאילו לא קיים בעולם האמיתי. אמרה זו נכונה גם לגבי בעלי מקצוע בהקשר של אינטרנט. אם אתה בעל מקצוע מסוים ואין לך אתר אינטרנט אתה כאילו לא קיים- לקוחות לא ידעו על קיומך ולא יפנו אליך. בדיוק מהסיבה הזאת ולאור החשיבות העולה וגואה של מנועי החיפוש בעיקר של גוגל, קמה תעשייה שלמה של קידום אתרים , ונוצר מקצוע חדש.

מאת: עדי כץפסיכולוגיה06/05/105223 צפיות
הפרעת אישיות נרקיסיסטית היא הפרעה פסיכולוגית שמתאפיינת בעיסוק יתר ביכולת האדם, ולרוב מלווה בתחושת גולות וגרנדיוזיות של האדם כלפי עצמו וחוסר אמפתיה כלפי האחר. אדם יקבל תווית של אדם עם הפרעת אישיות רק במקרים קיצוניים, ויש להבין שלרוב האנשים יש רמה כזאת או אחרת של נרקסיזם. האדם הנרקסיסט חווה עצמו כבעל יכולות ושאיפות גבוהות ומזלזל באחרים- הוא ופס אותם כחסרי יכולות ואונים

מאת: עדי כץהארה30/04/101475 צפיות
תירגול זן יכול לסייע למטפלים בתחילת דרכם במטרה להשיג יכולת הקשבה טובה יותר לעצמם ולמטופליהם, כמו כן, ניכר כי אנשים החולים במחלות גופניות יכולים להיעזר בזן על מנת להתקרב לעצמם, ולהפחית חרדות

מאמרים נוספים בנושא דיני ירושה

מאת: רוני הכהןדיני ירושה30/09/201355 צפיות
עם השנים זה נעשה יותר ויותר ברור עד כמה זה חשוב להכין צואה.

מאת: רוני הכהןדיני ירושה21/09/201060 צפיות
החיים ממשיכים בלעדי כל אלה, וכאן, טמונה לה תורה שלמה של ירושה.

מאת: yoni romדיני ירושה14/11/191098 צפיות
נקודת ההנחה אומרת כי אדם אשר החליט לכתוב צוואה עשה זאת על מנת להשאיר הוראות התואמות את רצונו. מימוש הצוואה משמעותה לכבד את בקשותיו של אותו אדם. לכן, רוב הצוואות יכובדו כפי שנכתבו. עם זאת לעתים ישנו תהליך של ביטול של הצוואה כאשר האדם עצמו יכול לשנות את דעתו ולהחליט לבטלה או לעדכן אותה.

מאת: yoni romדיני ירושה03/07/191502 צפיות
כשאדם קרוב אלינו נפטר זו בשורה לא נעימה במיוחד, לפעמים אפילו מכאיבה מאוד במידה ומודבר בבן משפחה קרוב או בן משפחה שנפטר בטרם עת. בנוסף לכאב הגדול על האובדן עצמו לעיתים מתעוררות בעיות נוספות שגורמות לכאב נוסף - בעיות הירושה שהותיר אחריו המנוח.

מאת: רוני הכהןדיני ירושה24/04/181460 צפיות
כדי למנוע ריבים מיותרים אנשים רבים לקראת הזקנה עורכים מול עורך דין ירושה את כל הנדרש במסמך ירושה מסודר לכל הילדים.

מאת: יוסף מימוןדיני ירושה19/08/152607 צפיות
מאמר זה בא לתת מידע על סוגי צוואות ובמה יכול לסייע עורך דין צוואות, ירושות ועזבונות מומחה.

מאת: רגב אלקיים דיני ירושה04/12/144118 צפיות
ראוי להדגיש, כיעצם ההכרה בבן כ"בן ממשיך" אינה מעניקה לבן הממשיך זכויות קנייניות במשק. משמעות הצהרת בעל המשק על בנו כ-'בן ממשיך' מהווה הגדרת מערכת היחסים שבין 'הבין הממשיך', האגודה, הסוכנות והמנהל – ותו לא! ללא אישור בכתב של בעל המשק, וללא חתימת בעל המשק על המסמכים הרלוונטיים, הבן הממשיך אינו רשאי לבנות במשק

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica