חפש מאמרים:
שלום אורח
24.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

מנטור מסביר למה חשוב להכיר תודה

מאת: יואב זילכהאימון לרוחניות31/03/20101177 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק
‏יום חמישי 29 אוקטובר 2009
מנטור
מנטור מסביר למה חשוב להכיר תודה
המשותף לכל מנטור שאי פעם היה לי

אחד הדברים המשותפים בכל מנטור שאי פעם היה לי ובכל אדם מאושר ומצליח, זה ההרגל שלהם להכיר תודה בעקביות. אני מאמין שלמרביתנו זה נראה הגיוני שחשוב להגיד תודה ולהכיר תודה על כל מה שיש לנו, אבל אני כלל לא בטוח שמרביתנו באמת מבינים את המשמעות ואת החשיבות של הכרת תודה. כאדם, כמו גם מנטור, אני מאמין שזהו אחד מהמרכיבים החשובים ביותר בחייו של האדם המוגשם והמאושר.
מנטור חכם אמר פעם: כשאדם מפסיק להכיר תודה, הוא חותך את החבלים שמחברים בינו לבין המקור

מנקודת מבט של מנטור וגם של חניך, אשתף אתכם בעובדה שהכרת תודה היא אחד מחמשת מרכיבי היסוד של הגישה שלי לחיים ואני מקפיד להכיר תודה על כל דבר קטן וגם עושה פעולות שיזכירו לי שצריך כל הזמן להכיר תודה. מנטור חכם מאוד אמר לי פעם שכאשר אדם מפסיק להכיר תודה, הוא בעצם חותך את החבלים שמחברים בינו לבין המקור שממנו הוא מקבל את כל מה שיש לו.
הסוד של מנטור

רבים מכם ודאי ראו את הסרט הסוד ו/או קראו את הספר וניסו ליישם את עקרונותיו בחיים. מעט אנשים מצליחים באמת ליהנות מהיתרונות שכל מנטור או כוכב בסרט מתאר. אחת הסיבות לכך היא חוסר ההבנה של המשמעות של הכרת תודה. הסוד אומר שמחשבה יוצרת מציאות, אבל אם נכנס יותר לעומק, נראה שהסוד מלמד אותנו שיש חומר מסוים חסר צורה שמסוגל לחשוב והחומר הזה נמצא בכל מקום. האדם יכול לעצב דברים במחשבתו ובעזרת הטבעת מחשבותיו על החומר חסר הצורה, יכול האדם לגרום להיווצרותם של הדברים עליהם הוא חושב.
מנטור מדבר על תהליך ההתאמה וההתכווננות המנטאלית

כל מנטור בסרט הסוד מבין שפה מגיעה הנקודה החשובה! על מנת להטביע את מחשבותיו של האדם על אותו חומר חושב, האדם חייב להיות בהרמוניה עם אותה אינטליגנציה חסרת צורה. כלומר, הוא צריך להתאים את עצמו לאינטליגנציה הבלתי נראית בדרך הרמונית. את התהליך המלא של ההתאמה וההתכווננות המנטאלית והרוחנית, ניתן לסכם בשני מילים: הכרת תודה! הכרת תודה מאחדת את מוחו של האדם עם האינטליגנציה של החומר, כך שמחשבותיו של האדם מתקבלות על ידי החומר חסר הצורה.
מעולם לא הכרתי מנטור שלא הדגיש בפניי את החשיבות של הכרת תודה

מעולם לא הכרתי מנטור שלא הדגיש בפניי את החשיבות של הכרת תודה. אופרה ווינפרי אומרת: "אם תסתכל על מה שיש לך, תמיד יהיה לך יותר. אם תסתכל על מה שאין לך, לעולם לא יהיה לך מספיק". הרי זה קל להבין שככל שאנחנו חיים קרוב יותר למקור השפע, יותר שפע נקבל, וזה גם קל להבין שהנשמה שכל הזמן מכירה תודה, חיה במגע קרוב יותר עם אלוהים (או המקור או איך שתרצו...) מאשר אחת שהיא אף פעם לא מרוצה.
מנטור אומר: ככל שתתקרב יותר לשמש, יותר אור תקבל

מנטור אומר: ככל שתתקרב יותר לשמש, יותר אור תקבל, ככל שתתקרב יותר למדורה בלילה קר, תזכה ליותר חום. בדיוק כך, ככל שתקבע את מחשבותיך בהכרת תודה כשדברים טובים מגיעים אליך, יותר דברים טובים תקבל והם גם יגיעו מהר יותר.
"התקדם לעבר אלוהים והוא יתקדם לעברך" (מנטור)

הנושא של הכרת תודה מבוסס על אחד מחוקי היקום שנקרא חוק הסיבה והתוצאה או כמו שמכנים אותו אחרים- חוק הפעולה והתגובה. חוק זה אומר שפעולה ותגובה הם תמיד שווים והפוכים בכיווניהם. מנטור אומר שאם אתה מרגיש רגשות עמוקים של הכרת תודה, אתה מגיע ליחסים הרמוניים הרבה יותר עם המקור ממנו מגיעה הברכה ואתה מוציא כוח שמנותב לעבר אותו מקור. כשהמקור מקבל את אותו כוח, הוא מגיב בתנועה מיידית של דברים טובים לכיוון שלך. על זה נאמר: "התקדם לעבר אלוהים והוא יתקדם לעברך".
מנטור מזהיר: כשאתה לא מכיר תודה, אתה עושה לעצמך נזק בלתי רגיל

מתוקף היותי מנטור, אני מוכרח לציין שלהכרת תודה יש משמעויות נוספות, גם מעבר לדברים הטובים שתקבל בעתיד. הכרת תודה גם שומרת עליך מליפול לחוסר סיפור ממה שיש לך בהווה. אדם שלא מכיר תודה על מה שיש לו בחיים, נופל לרגשות של חוסר סיפוק, שעמום, ריקנות, מחסור ובינוניות. ברגע שאתה מקבל את הרגשות האלה ונותן להם גם להיכנס למוח שלך, אתה מתחיל לקבל את הצורה שלהם ולשדר אותם והתוצאה תהיה כזו שכל מה שנמצא בתהודה עם אותם מחשבות ורגשות, יחזור אלייך כמו בומרנג. כשאתה לא מכיר תודה, אתה עושה לעצמך נזק בלתי רגיל.
הכרת תודה מפתחת ציפייה ובהמשך לכך אמונה (מנטור)

מעבר לכך, גם אמונה מתפתחת מתוך הגישה של הכרת תודה בעקביות. ברגע שאתה כל הזמן אסיר תודה, אתה בונה ציפייה בריאה לדברים טובים שאמורים להגיע אלייך וציפייה היא הבת של אמונה. כשהיא גדלה היא הופכת לאמונה בעצמה. כל גל של הכרת תודה שיוצא ממך, מגביר את האמונה שלך. אדם שאינו מכיר תודה בעקביות, מאבד את הכוח ואת האמונה החיה. ויתרה מכך, על פי מנטור הוא מאבד את הגישה היצירתית ונופל לתוך המוח התחרותי ולתוך האמונה שאין מספיק בשביל לכולם.
מנטור מדבר על הרמה הגבוהה ביותר של הכרת תודה

הרמה הגבוהה ביותר של מיומנות הכרת התודה מגיעה כשאתה מסוגל להכיר תודה בצורה אמיתית וטבעית על דברים שאתה חושק בהם, עוד לפני שהם הגיעו אלייך, כאילו שהם כבר בידייך. אם אתה מגיע לשם, הצלחת לכבוש חלק בסיסי מתוך נפלאות המוח ואתה תקבל כל מה שרק תרצה.
טיפ חשוב של מנטור

אז קחו טיפ גדול של מנטור: אמצו גישה של הכרת תודה (Attitude of Gratitude) ותודה לכם! על שקראתם את המאמר הזה... שלכם, מנטור           

באהבה ובהערכה :)
יואב זילכה
www.mentorme.co.il 
 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

לחיי ההצלחה שלך! יואב זילכה

יואב זילכה הוא מייסד Mentor Me ומדריך אנשים לצמיחה רוחנית כבסיס להצלחה בחיים ובעסקים ולחיים עשירים בכל המובנים!

אהבתם את המאמר? שתפו את האנשים היקרים לכם.
רוצים ליהנות מתכנים, מכלים ומסרטונים מעוררי השראה וגם לקבל במתנה את "המדריך לטרנספורמציה" שיאפשר לכם לגלות מה באמת עוצר אתכם ולהמריא לדרך חדשה בחייכם? לחצו כאן עכשיו

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת יואב זילכה

מאת: יואב זילכהאימון לאיכות חיים04/02/131321 צפיות
לפני מספר ימים, בעודי יורד מהבניין בו אני גר בדרכי לפגישה, התחלתי לשמוע צעקות במורד הרחוב. אישה אחת צרחה על איש אחד שחנה את רכבו באחת החניות הקרובות לבניין שלה. היא השליכה עליו את כל הקללות האפשריות ואפילו בשלב מסוים היא אמרה לו שאם הוא לא מפנה את האוטו שלו מיד, היא תבעט לו בביצים. מהיכרות שטחית ביותר של האישה הזו, לדעתי אין לה אפילו רכב. מה גם שהחניה בה האיש חנה, אינה חניה שמורה של אף אחד!

מאת: יואב זילכהאימון לאיכות חיים04/02/131456 צפיות
בסוף המאמר הקודם ("מתי בפעם האחרונה בכית מהתרגשות חיובית?") הבטחתי לתת לכם תהליך פשוט שיסייע לכם לגלות מהן 5 התשוקות הגדולות ביותר שלכם. אז הנה אני עומד בהבטחה שלי...אני רוצה לחשוף בפניכם 3 שלבים פשוטים שיאפשרו לכם לצלול פנימה אל תוך הלב ולהבין מה אתם באמת רוצים מהחיים.

מאת: יואב זילכהאימון לאיכות חיים04/02/131256 צפיות
צפייה בטלוויזיה נחשבת לפעילות די נדירה בחיי, אלא אם כן מדובר בסרטים מעוררי השראה או בתוכניות ערכיות שניתן ללמוד מהן דבר או שניים. לאחרונה, מצאתי את עצמי עומד ומזיל דמעות בעודי צופה בילדים קטנים שמוציאים מעצמם קולות גדולים בבית הספר למוסיקה. איך אפשר שלא? אני לא יודע מה איתכם, אבל הלב שלי לא יכול לעמוד בפני כישרון טהור ותמימות של ילד שמבחינתו "הכל אפשרי" זה לא רק סיסמא או קלישאה.

מאת: יואב זילכהאימון לאיכות חיים04/02/131328 צפיות
בטח כבר שמעתם אותי יותר מפעם אחת מדבר על החשיבות של השראה בחיינו. היום בחרתי לכתוב לכם על אחד ההרגלים האהובים עליי, הרגל שזיהיתי אותו אצל הרבה אנשים מצליחים. הרגל חשוב שיכול להצית את ליבנו בכל פעם מחדש ולעורר בנו את ההשראה לה אנחנו זקוקים בעקביות. ההרגל הזה נקרא "שיחות משמעותיות" והוא התבהר לי מאוד כאשר יום אחד נתקלתי במשפט הבא: "מוחות קטנים מדברים על אנשים, מוחות ממוצעים מדברים על אירועים, מוחות גדולים משוחחים על רעיונות".

מאת: יואב זילכההארה04/02/132114 צפיות
כשהייתי בן 16 גיליתי תופעה מדהימה בעת שביליתי שעות רבות בעבודתי כאורז בסופרמרקט. כן כן, זו הייתה אחת העבודות הראשונות שלי. 3 פעמים בשבוע, לאחר שהלימודים הסתיימו, הייתי נוסע לסופרמרקט (שעד היום נמצא ברחוב ארלוזורוב בתל אביב), עומד ליד הקופאית ואורז לאנשים את המצרכים שלהם בשקיות. בהתחלה שנאתי את העבודה הזו, הגעתי מהר מאוד למסקנה שלאנשים יש הרבה הערות וזה כלל לא משנה על מה. אבל זו לא הייתה התופעה המדהימה שגיליתי...

מאת: יואב זילכהאימון לרוחניות04/02/131390 צפיות
אתגרי החיים לא פוסחים על אף אחד. זאת למרות שאנחנו מאוד אוהבים להפוך אותם לבעיות אישיות ומיוחדות שיש רק לנו (זה עושה טוב לאגו שלנו). אבל המציאות היא שבמוקדם או במאוחר, כל אחד מאיתנו נאלץ להתמודד עם אתגרים מסוימים: אתגרים פיננסיים, אתגרים בריאותיים, אתגרים במערכות יחסים ועוד. אחת השאלות הפופולאריות ביותר של כל אותם אנשים יקרים שעולים על המסלול של צמיחה רוחנית, היא: "איך אפשר למצוא שלווה פנימית ולהישאר עם שלווה, תוך כדי התמודדות עם אתגרי החיים?"

מאת: יואב זילכהאימון לאיכות חיים04/02/131193 צפיות
לפני מספר חודשים צפיתי בסרטון קצרצר של אחד המורים הרוחניים שהשפעתם עליי הייתה הגדולה והמשמעותית ביותר – אקהרט טול. בסרטון הזה רואים את אקהרט מקבל שאלה בכתב ממישהו שנחשף לתכנים שלו. השאלה הייתה: "איך זה מרגיש להיות אקהרט טול?" (במילים אחרות: כאדם מואר, כיצד אתה חווה את עצמך?). תשובתו החלה בכך שזה מאוד קשה לתאר מכיוון שאין יותר מדי מה לתאר. "יש פשוט תחושה של הכרה חובקת כל, איזשהו מרחב של מודעות, חלל...ישנה זהות חיצונית (צורה), אבל היא בפריפריה". ואז הוא סיים עם משפט שלדעתי ממחיש יותר מהכל את הת...

מאמרים נוספים בנושא אימון לרוחניות

איך לחנך ילדים, איך לשכנע אנשים, איך לגרום למישהו לחשוב כמוך, איך לגרום למישהו להסכים איתך, כושר שכנוע, איך להסביר משהו, טיפול הוליסטי, מאמן אישי: עכשיו העניין הוא כזה למה לפעמים בן אדם רוצה להסביר משהו למישהו והוא לא מצליח להסביר לו, אתה רוצה להסביר משהו למישהו ואתה לא מצליח להסביר לו. עכשיו יש תיאוריה שאומרת אם אתה רוצה לדעת אם הבנת לך תסביר למישהו ואנחנו נשדרג את זה ותבקש ממנו גם להסביר מה הוא הבין ותראה שהוא באמת הבין ואפילו תסביר למישהו מפגר וככל שהוא יותר מפגר והצלחת להסביר ...

הכשרת עובדים, ניהול מנהלים בארגון, איך להכשיר עובדים, איך לנהל מנהלים, איך לנהל עובדים, פיתוח עובדים, קואצ'ר מומלץ, טיפול נפשי: עכשיו הנושא הוא כזה אחת הטעויות שעושים מנהלים, יש בעיקרון בארגון שני סוגי עובדים יש עובדים שיש להם מטרה מאוד מוגדרת וספציפית שהם בעצם התחליף הכי זול לרובוט כאילו זאת אומרת יש איזה עבודה מסוימת שהם צריכים לעשות עושים אותה רק פשוט במקום להביא רובוט כי אין רובוט שיעשה את זה אז הם עושים את זה, עכשיו זה עובדים שאין צורך שיהיה להם שכל אפילו יש צורך שלא יהיה ...

הערכה עצמית רעה, עודף ערך עצמי, דימוי עצמי גבוה מידי, חוסר ביטחון עצמי, הסרט הסוד, מפחד להתחיל עם בחורה, אימון אישי לחיים, אימון אישי מומלץ: עכשיו הנושא הוא כזה לפעמים דימוי עצמי גבוהה וערך עצמי גבוהה דופק את הבן אדם, עכשיו מראש בא נגיד שאם היה לו לבן אדם דימוי עצמי באמת גבוהה זה לא היה דופק אותו בסדר אבל בא נדבר על דימוי עצמי כאילו גבוהה, גבוהה אבל דופק את הבן אדם. מה לדוגמא נגיד בן אדם בוא ניתן דוגמא קלאסית נגיד בן אדם מפחד להתחיל עם בחורה כי יש לו דימוי עצמי מאוד גבוהה שהוא ...

אימון אישי, ממי ללמוד, איך לבחור מטפל, איך לבחור מאמן, איך לבחור יועץ, אימון עסקי, מורה רוחני, מאמן אישי לחיים: אז עשו כדלקמן יש את הנושא שאומר שיש בן אדם שיביא לך דגים ויש בן אדם שילמד אותך לדוג, מכירים את הנושא אם מישהו רוצה לשלוט בך הוא יעדיף לתת לך דגים ככה אתה צריך לחזור מחר לקחת עוד דגים, אם הוא רוצה להיפטר ממך כי נמאס לו לראות אותך אז הוא לא ייתן לך לא דגים ולא ילמד אותך לדוג כדי שתמות ברעב והוא לא יראה אותך יותר. אבל אם הוא יודע שזה בלתי אפשרי, סתם פשוט ניסיתי להפוך כאילו ...

לא רוצה לפחד מהמוות, ניסיונות התאבדות, מחשבות אובדניות, התגרות במוות, חרדה מהמוות, מחשבה טורדנית, מטפל רגשי, יועץ טיפולי: עכשיו השאלה היא כזאת יש מישהי נגיד לצורך העניין, מישהי מישהו לצורך העניין זאת מישהי שהתופעה המתוארת היא כדלקמן נניח היא ראתה בטלוויזיה משהו בחדשות "מישהי התאבדה, התאבדה עם צעיף", אוקי היא עכשיו נכנסה למחשבה טורדנית היא צריכה לבדוק אם אפשר להתאבד עם צעיף או לא היא הולכת נגיד עכשיו לא היה לה צעיף אז נגיד היה לה בבית כבל של טלפון סלולרי, היא לקחה את הכבל קשרה ...

הססנות, מה זה fomo, חשש מהחמצה, תחושת החמצה בחיים, התמודדות עם תחושת החמצה, fear of missing out, אימון אישי לחיים, מטפל אישי: עכשיו יש תופעה שנקראת FOMO. ש: מה זה FOMO? אליעד: FOMO זה ראשי תיבות fear of missing out אתה מפחד להחמיץ דברים. ש: פחד מלהחמיץ דברים. אליעד: כן. ש: מוכר לי. אליעד: אתה אומר לבן אדם "אולי תצא עם זאתי, לא אני מפחד להחמיץ את האחרות, אולי תעשה ככה למה שלא תהנה בסרט, אני מפחד להחמיץ סרט אחר". ש: אוקי החמצה כלשהי. אליעד: נכון, מה עושים עם זה אתה בא לעשות תרגיל ...

שיפור הישגים, פתרון בעיות, התפתחות אישית, כמה לתרגל, תרגול מיומנות, פיתוח מיומנות, מטפל רוחני, הכוונה אישית: מה אתה אומר? ש: אוקי הבנתי אז בסופו של דבר מתי באמת התרגול עובד? אליעד: התרגול עובד כשהבעיה מלכתחילה הייתה פונקציה של חוסר תרגול זאת התשובה, אם מלכתחילה הבעיה המקורית נבעה מכך שאתה לא מתרגל מספיק אז אם תתרגל זה יעבוד ואם הבעיה לא נבעה מזה זה לא יעבוד. ש: אז אם כך אז נשאלת השאלה אז מה הייתה הבעיה מלכתחילה זה מובן מאליו. אליעד: לא מובן מאליו יש אנשים שחושבים שתרגול יפתור ...

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica