חפש מאמרים:
שלום אורח
18.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

3 שלבים פשוטים שיסייעו לך לגלות מהן 5 התשוקות הגדולות ביותר שלך

‏יום שני 5 בדצמבר 2011

מוטיבציה
3 שלבים פשוטים שיסייעו לך לגלות מהן 5 התשוקות הגדולות ביותר שלך

בסוף המאמר הקודם ("מתי בפעם האחרונה בכית מהתרגשות חיובית?") הבטחתי לתת לכם תהליך פשוט שיסייע לכם לגלות מהן 5 התשוקות הגדולות ביותר שלכם. אז הנה אני עומד בהבטחה שלי...אני רוצה לחשוף בפניכם 3 שלבים פשוטים שיאפשרו לכם לצלול פנימה אל תוך הלב ולהבין מה אתם באמת רוצים מהחיים. לפני שאנחנו נכנסים לשלב הראשון, בואו ננסה להבין מהי בכלל תשוקה. אחת ההגדרות האהובות עלי ביותר למושג תשוקה, היא ההגדרה של וואלאס ד. וואטלס (מחבר הספר The Science of Getting Rich): "תשוקה היא אפשרות שלא באה לידי ביטוי, אשר מחפשת את הדרך לבוא לידי ביטוי פיזי באמצעות מעשינו". בקיצור...תשוקה היא אפשרות! או יותר נכון לומר, שילוב של אפשרות עם רצון לממש את אותה אפשרות. כאשר יש לנו רצון עז להיות, לעשות, לחוות או להשיג משהו, זה אומר שיש לנו רצון לממש איזושהי אפשרות. כלומר, יש לנו תשוקה. הגדרה נוספת שחשוב שנבין גם אותה, היא הגדרתו של Thomas Hobbes: "תשוקה היא ההנעה הבסיסית של כל הפעולות האנושיות". כלומר, האפשרות שהאפשרות תתממש גורמת לנו מוטיבציה, זה דוחף אותנו, זה מניע אותו לפעול למען מימוש.מוטיבציה זה סוג של אנרגיה. האנרגיה הזו רוצה לחיות דרכנו, היא רוצה לבוא לידי ביטוי, היא רוצה לצאת החוצה לעולם הנראה לעין ולקבל צורה פיזית. פאולו קואלו כתב: "האפשרות שהחלום יתגשם, היא שהופכת את החיים למעניינים". האמת היא שאני לא כל כך מסכים עם המשפט הזה, אבל כרגע הוא משרת אותנו לצורך ההבנה של תשוקותינו. הפילוסוף היווני-רומי אפיקטטוס אמר: "לו השקיעו בני האדם בניסיון להבין את התשוקה, מחצית מן המאמצים הכרוכים בסיפוקה, היו מגלים לדאבונם, כי תשוקתם האמיתית איננה התשוקה שהם דימו לעצמם". מרבית האנשים לא באמת יודעים מה הם רוצים. יש לכך כל מיני סיבות, אבל תרשו להתמקד כרגע בשתי סיבות עיקריות והרסניות: "השוטף" וה"נורמליזציה". עצם העובדה שהאנשים עסוקים ב"שוטף", ביום יום, בהישרדות, במשימות השגרתיות, בעולם "הארצי", זה גוזל מהם את כל האנרגיות ולא משאיר להם מרחב של חופש לחלום ולהיכנס פנימה כדי להבין מה באמת חשוב להם. בנוסף לכך, "הנורמליזציה"- אותו תהליך של "שכפול אנשים" שמתחיל לעבוד מהרגע שאנחנו נולדים, גורם לטשטוש הייחודיות שלנו ולבחירות והחלטות שגויות שאין בהן רצון חופשי אמיתי. לדוגמא: צעיר בן 22 שמתחיל ללמוד משפטים בגלל שהוא חושב "שיש בזה כסף" או בגלל שההורים שלו הם עורכי דין או אולי מכיוון שכל החברים הטובים גם הלכו ללמוד משפטים. זה קצת מוזר, אבל בתוך כל הכאוס הזה מעטים מאיתנו עוצרים ועושים מאמץ כדי להבין מהן התשוקות האמיתיות שלנו. וזה מביא אותי לשלב הראשון שאני מציע לכם לבצע:

שלב 1- לשחרר את התשוקות דמיינו את עצמכם מתקרבים לכלוב שבתוכו 15 יונים. יש בידיכם את המפתח לדלת המתכת של הכלוב הזה. אתם פוסעים לעבר הכלוב...היונים מרגישות שמשהו טוב הולך לקרות. אתם לוקחים את המפתח, מכניסים לחור המנעול ומסובבים. לא עוברת אפילו שנייה אחת ופתאום מתעופפות להן 15 היונים מהכלוב דרך החלון של חדרכם אל העולם שבחוץ. זה בדיוק מה שנעשה עכשיו. השלב הראשון הוא לקחת דף ועט ולרשום 15 תשוקות שיש לכם. אני מזכיר לכם שתשוקה היא רצון עז להיות, לעשות, לחוות או להשיג משהו. קחו דף חלק, רשמו עליו את הכותרת הבאה: "כשהחיים שלי אידיאליים, אני: ...". עכשיו חישבו: מה אתם עושים? איך אתם מבלים את זמנכם? במה אתם עוסקים? עם מי אתם מבלים את זמנכם? מה אתם חווים? מה אתם מרגישים? מה נמצא בבעלותכם? ועוד... התמקדו במה שאתם כן רוצים ולא במה שאתם לא רוצים. רשמו כל תשוקה במשפט קצר ופשוט. שימו לב שאני לא מתכוון בשלב הזה למטרות. יש הבדל בין תשוקה למטרה. המטרה נועדה כדי לשרת את התשוקה. מטרות מגדירים אחרי שמגלים את התשוקות, לא לפני. כרגע אתם פשוט משחררים 15 יונים מהכלוב, רושמים 15 תשוקות שיש לכם. רשמו כל תשוקה בשפה של הווה ובמילים חיוביות. לדוגמא: "כשהחיים שלי אידיאליים, אני:....לומד ומתאמן אצל המנטורים והמורים הרוחניים הטובים ביותר בעולם".

שלב 2- להתמקד בשלב הזה אתם הולכים לבחור מבין 15 התשוקות שרשמתם, את 5 התשוקות הגדולות ביותר שלכם ולדרג אותן לפי סדר החשיבות של מימושן בעיניכם. אני יודע שזה לא קל, אבל זה הכרחי ויש כאן תהליך מאוד פשוט שיכול לעזור לכם לעשות את זה. התהליך הזה עובד בצורה הבאה: אתם מדרגים את התשוקות שלכם על ידי השוואה של 2 תשוקות בכל פעם. למעשה, אתם מנהלים "דו-קרב" בין 2 תשוקות בכל פעם. ברגע שאחת מהן ניצחה, היא ממשיכה לדו הקרב הבא שלה עם התשוקה הבאה בתור. אתם מתחילים בהשוואה בין תשוקה מס' 1 ברשימה לבין תשוקה מס' 2. שאלו את עצמכם את השאלה הבאה: "אם הייתי יכול לממש תוך 24 שעות את אחת מתוך 2 התשוקות האלה, כולל הסיכון שאת השנייה לא אממש לעולם, במה הייתי בוחר?" נניח שתשוקה מס' 1 ניצחה. מעולה! עכשיו אתם משווים בין תשוקה מס' 1 לתשוקה מס' 3. מי ניצחה הפעם? תשוקה מס' 3? יופי. עכשיו תשוו אותה לתשוקה מס' 4. בסוף התהליך הזה, אתם תצאו עם תשוקה מס' 1 שתיכנס לרשימה נפרדת של 5 התשוקות הגדולות ביותר ותהיה במקום הראשון (רשמו אותה בראשו של דף חדש). עכשיו נותר לכם לבצע את אותו התהליך כדי לגלות מי תהיה במקום השני. ולאחר מכן שוב פעם כדי לגלות את מקומות: 3,4,5. מי שרוצה מוזמן גם להמשיך ולדרג את כל 15 התשוקות שלו, אך המיקוד שלכם יהיה מעתה והלאה ב-5 התשוקות הגדולות ביותר.ומאוד מאוד חשוב שתתמקדו!

שלב 3- ליצור בהירות עכשיו...לאחר שזיהיתם את 5 התשוקות הגדולות ביותר שלכם והן רשומות בדף נפרד ומסודרות לפי סדר החשיבות שלהן בעיניכן, אפשר לעבור הלאה לשלב השלישי. מטרתו של שלב זה היא להגביר את מידת הבהירות שלכם לגבי כל אחת מתוך 5 התשוקות הגדולות שלכם. איך עושים את זה? על ידי שאלה פשוטה: "איך אני אדע שאני חי את התשוקה הזו באופן מלא?" את השאלה הזו אתם שואלים את עצמכם ביחס לכל אחת מ-5 התשוקות. כתשובה לשאלה הזו, אתם רושמים לעצמכם 3 סימנים שמעידים על כך שאתם מממשים בפועל כל תשוקה. לכל תשוקה יהיו 3 סימנים. למרות שאנחנו מדברים כאן על העתיד, את התשובות רשמו לעצמכם בשפה של הווה. לדוגמא: אם קודם דיברנו כדוגמא על התשוקה הבאה: "כשהחיים שלי אידיאליים, אני לומד ומתאמן אצל המנטורים והמורים הרוחניים הטובים ביותר בעולם". אז סימן יכול להיות לצורך העניין: "יש לי מנטור צמוד שמלווה אותי באופן קבוע ומאפשר לי להוציא מעצמי את הטוב ביותר" או דוגמא נוספת: "אני טס פעמיים בשנה לסדנה של מורה רוחני מעורר השראה בחו"ל". הסימנים האלה יסייעו לכם לחדד כל תשוקה ולראות באיזה אופנים היא יכולה להתקיים. הסימנים האלה הם המדדים להצלחה של כל תשוקה. הם אומרים לכם האם הצלחתם לממש את התשוקה. הם סימנים שמודיעים לכם שהגעתם. במובן מסוים, הם גם מחברים את התשוקה למציאות. לכן הם מאוד חשובים.
בסוף התהליך הזה, יהיו רשומות לפניכם 5 תשוקות ו-3 "סימנים מעידים" עבור כל תשוקה. עכשיו אתם יודעים בבהירות מהן 5 התשוקות הגדולות ביותר שלכם. אתם מוזמנים לעבור על זה מדי פעם, ללטש, לחדד. זה לא סופי...אני ממליץ לכם לבצע את התהליך הזה פעם או פעמיים בשנה לפחות. אשמח לקבל את התגובות והשאלות שלכם בתחתית העמוד.
באהבה והערכה, יואב זילכה

אהבתם את המאמר? שתפו את האנשים היקרים לכם.

רוצים ליהנות מתכנים, מכלים ומסרטונים מעוררי השראה וגם לקבל במתנה את "המדריך לטרנספורמציה" שיאפשר לכם לגלות מה עוצר אתכם ולהמריא לדרך חדשה בחייכם? לחצו כאן עכשיו!

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

לחיי ההצלחה שלך! יואב זילכה

יואב זילכה הוא מייסד Mentor Me ומדריך אנשים לצמיחה רוחנית כבסיס להצלחה בחיים ובעסקים ולחיים עשירים בכל המובנים!

אהבתם את המאמר? שתפו את האנשים היקרים לכם.
רוצים ליהנות מתכנים, מכלים ומסרטונים מעוררי השראה וגם לקבל במתנה את "המדריך לטרנספורמציה" שיאפשר לכם לגלות מה באמת עוצר אתכם ולהמריא לדרך חדשה בחייכם? לחצו כאן עכשיו

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת יואב זילכה

מאת: יואב זילכהאימון לאיכות חיים04/02/131319 צפיות
לפני מספר ימים, בעודי יורד מהבניין בו אני גר בדרכי לפגישה, התחלתי לשמוע צעקות במורד הרחוב. אישה אחת צרחה על איש אחד שחנה את רכבו באחת החניות הקרובות לבניין שלה. היא השליכה עליו את כל הקללות האפשריות ואפילו בשלב מסוים היא אמרה לו שאם הוא לא מפנה את האוטו שלו מיד, היא תבעט לו בביצים. מהיכרות שטחית ביותר של האישה הזו, לדעתי אין לה אפילו רכב. מה גם שהחניה בה האיש חנה, אינה חניה שמורה של אף אחד!

מאת: יואב זילכהאימון לאיכות חיים04/02/131254 צפיות
צפייה בטלוויזיה נחשבת לפעילות די נדירה בחיי, אלא אם כן מדובר בסרטים מעוררי השראה או בתוכניות ערכיות שניתן ללמוד מהן דבר או שניים. לאחרונה, מצאתי את עצמי עומד ומזיל דמעות בעודי צופה בילדים קטנים שמוציאים מעצמם קולות גדולים בבית הספר למוסיקה. איך אפשר שלא? אני לא יודע מה איתכם, אבל הלב שלי לא יכול לעמוד בפני כישרון טהור ותמימות של ילד שמבחינתו "הכל אפשרי" זה לא רק סיסמא או קלישאה.

מאת: יואב זילכהאימון לאיכות חיים04/02/131327 צפיות
בטח כבר שמעתם אותי יותר מפעם אחת מדבר על החשיבות של השראה בחיינו. היום בחרתי לכתוב לכם על אחד ההרגלים האהובים עליי, הרגל שזיהיתי אותו אצל הרבה אנשים מצליחים. הרגל חשוב שיכול להצית את ליבנו בכל פעם מחדש ולעורר בנו את ההשראה לה אנחנו זקוקים בעקביות. ההרגל הזה נקרא "שיחות משמעותיות" והוא התבהר לי מאוד כאשר יום אחד נתקלתי במשפט הבא: "מוחות קטנים מדברים על אנשים, מוחות ממוצעים מדברים על אירועים, מוחות גדולים משוחחים על רעיונות".

מאת: יואב זילכההארה04/02/132111 צפיות
כשהייתי בן 16 גיליתי תופעה מדהימה בעת שביליתי שעות רבות בעבודתי כאורז בסופרמרקט. כן כן, זו הייתה אחת העבודות הראשונות שלי. 3 פעמים בשבוע, לאחר שהלימודים הסתיימו, הייתי נוסע לסופרמרקט (שעד היום נמצא ברחוב ארלוזורוב בתל אביב), עומד ליד הקופאית ואורז לאנשים את המצרכים שלהם בשקיות. בהתחלה שנאתי את העבודה הזו, הגעתי מהר מאוד למסקנה שלאנשים יש הרבה הערות וזה כלל לא משנה על מה. אבל זו לא הייתה התופעה המדהימה שגיליתי...

מאת: יואב זילכהאימון לרוחניות04/02/131389 צפיות
אתגרי החיים לא פוסחים על אף אחד. זאת למרות שאנחנו מאוד אוהבים להפוך אותם לבעיות אישיות ומיוחדות שיש רק לנו (זה עושה טוב לאגו שלנו). אבל המציאות היא שבמוקדם או במאוחר, כל אחד מאיתנו נאלץ להתמודד עם אתגרים מסוימים: אתגרים פיננסיים, אתגרים בריאותיים, אתגרים במערכות יחסים ועוד. אחת השאלות הפופולאריות ביותר של כל אותם אנשים יקרים שעולים על המסלול של צמיחה רוחנית, היא: "איך אפשר למצוא שלווה פנימית ולהישאר עם שלווה, תוך כדי התמודדות עם אתגרי החיים?"

מאת: יואב זילכהאימון לאיכות חיים04/02/131192 צפיות
לפני מספר חודשים צפיתי בסרטון קצרצר של אחד המורים הרוחניים שהשפעתם עליי הייתה הגדולה והמשמעותית ביותר – אקהרט טול. בסרטון הזה רואים את אקהרט מקבל שאלה בכתב ממישהו שנחשף לתכנים שלו. השאלה הייתה: "איך זה מרגיש להיות אקהרט טול?" (במילים אחרות: כאדם מואר, כיצד אתה חווה את עצמך?). תשובתו החלה בכך שזה מאוד קשה לתאר מכיוון שאין יותר מדי מה לתאר. "יש פשוט תחושה של הכרה חובקת כל, איזשהו מרחב של מודעות, חלל...ישנה זהות חיצונית (צורה), אבל היא בפריפריה". ואז הוא סיים עם משפט שלדעתי ממחיש יותר מהכל את הת...

מאת: יואב זילכהמדיטציה04/02/131786 צפיות
טיפות הגשם זולגות על החלון כמו דמעות, רוחות נושבות, רעמים וברקים, העצים זזים, העלים נושרים ואני מתבונן בכל זה ופתאום נזכר שגם לנו יש מזג אויר- מזג אויר פנימי. מחשבות, רגשות, תחושות, מצבי רוח – כל אלה הם ביטויים של אותו מזג אויר פנימי. ובדיוק כמו טבעו של מזג האוויר שבחוץ, כך טבעו של מזג האוויר שבפנים: ארעי, חולף, משתנה כל הזמן.

מאמרים נוספים בנושא אימון לאיכות חיים

מאת: בנימין קלינגראימון לאיכות חיים30/08/213812 צפיות
קנסות מינהליים עיריית תל אביב-יפו מפעילה צעדי אכיפה מינהליים ומשפטיים כנגד עבירות על חוק התכנון והבנייה ובכלל זה עבודה אסורה או שימוש אסור בנכס. ב-20 בדצמבר 2018 נכנסו לתקפן תקנות העבירות המינהליות [קנס מינהלי - תכנון ובנייה] תשע"ח 2018. על פי תקנות אלו, ניתן יהיה להטיל קנסות מינהליים על עבודה אסורה, שימוש אסור ועל אי קיום צווים מינהליים להפסקת עבודות או להפסקת שימוש.

מאת: דרור אטריאימון לאיכות חיים23/01/193174 צפיות
הבנק מסרב למשכנתא? הלכתם לבנקים ולא מצליחים לקבל משכנתא? אני האיש שלכם! צריכים מומחה שייכנס לתוך הנעליים שלכם וישיג עבורכם משכנתא? שמי מרטין בוקסדורף ובעשר השנים האחרונות- אני משיג משכנתאות בנקאיות עבור אנשים שלא מצליחים לקבל משכנתא בכוחות עצמם.

מאת: דרור אטריאימון לאיכות חיים16/02/173576 צפיות
אחת הקושיות הגדולות בתורה ובדת היהודית היא שצריך להודות לשם, על כל דבר שקורה לך בין אם זה טוב או רע. כלומר הכול מגיע לאדם מהקדוש ברוך הוא וצריך להודות על זה בכל מקרה. אז המצב הזה הוא משהו שצריך להוסיף עליו שאם יש דברים מטופשים שאתה הכנסת את עצמך אליהם, אז אף אחד לא אשם לך אלא רק אתה אשם ואף אחד לא גרם לך.

מאת: shmolikאימון לאיכות חיים27/04/162771 צפיות
המאמר ילמד כיצד לנצל את הזמן לטובה ולשפר את ההישגים בצורה הטובה ביותר בהתחשב בזמן.

מאת: shmolikאימון לאיכות חיים27/04/162628 צפיות
המאמר ילמד כיצד לנצל את הזמן לטובה ולשפר את ההישגים בצורה הטובה ביותר בהתחשב בזמן.

מאת: ברסלב מאיראימון לאיכות חיים16/02/163527 צפיות
אמרו חכמינו (שם) כל שהקב"ה חפץ בו, מדכאו ביסורין ! נשמע הזוי ? אם אוהבים אותי למה מכאיבים ומייסרים אותי ? פה צריך אמונה שכל זה להמתיק מעלי דינים ולהבין שזה כדי שאני יחפש דרכים חדשות ויפשפש במעשי וכדי שאני ישתנה לטובה, וכדי שאני יבוא נקי מעוון לחיי עולם הבא - הרי שילמתי עליהם כפרת עוונות בייסורים שסבלתי פה בעולם הזה תמשיכו לקרוא תראו מאמרי חז"ל נפלאים ומחזקים לקבל את הייסורים באהבה לחחים טובים ומאושרים).

קשה להצליח, קל להצליח, להצליח להיכשל, מה רע בלהצליח, להצליח בקושי, מה טוב בלא להצליח, מאמן אישי, קואצינג מומלץ: עכשיו אני רוצה לשאול את השאלה הבאה מה רע יכול לצאת לבן אדם מזה שהוא מצליח במשהו אז אני או מציג איזו מטרה, אז אני מניח שהתשובה הקלאסית תהיה שאם זה עושה לו טוב אז הוא תלוי בזה נכון? ש: יש גם את זה. אליעד: יפה אז איזה עוד היבט נגיד יש? ש: שהוא איבד את העניין. אליעד: איבד את העניין ואיזה עוד היבט יש? אז אני רוצה לתת היבט ספציפי אוקי, כשבן אדם מצליח במשהו או נגיד שיש משהו ...

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica