חפש מאמרים:
שלום אורח
19.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

אלימות חברתית - ממה נובעת אלימות בחברה? איך לעצור את האלימות בחברה? חלק 1

אלימות חברתית - ממה נובעת אלימות בחברה? איך לעצור את האלימות בחברה? חלק 1

אלימות חברתית באה לידי ביטוי בצורות רבות. החל מאלימות נגד ילדים חסרי ישע ועל אלימות נגד נשים. החל מאלימות רגשית ואלימות מילולית ועד אלימות פיזית של ממש וביצוע מעשי פשע נגד אנשים אחרים. וככל שעובר הזמן, כך תופעת האלימות גואה ומתחזקת. והשאלה המתבקשת היא, מה גורם להתפתחות האלימות החברתית? אבל חשוב יותר, איך לעצור ואיך להתמודד עם האלימות החברתית?

ואם נתבונן היטב על העניין נראה, כי אלימות נובעת מחוסר שקט נפשי אצל האדם עצמו. כי אלימות היא לא רק של האדם כלפי סביבתו, אלא גם של האדם כלפי עצמו. כי מאבקים לא מתרחשים רק בין האדם לבין אנשים אחרים, אלא גם בתוך האדם עצמו.

וכאשר האדם חי בהרמוניה עם עצמו ומרגיש תחושה של שלמות עצמית עם עצמו, הסיכוי שהוא יפגע במישהו אחר ללא סיבה, הוא מאוד קטן. בדיוק כמו בעלי חיים, שהם לא פוגעים סתם כך בבעל חיים אחר, אלא אם כן הם מרגישים מאוימים בצורה כלשהי, או שהם עושים זאת למטרת הישרדות. ומי שמרגיש טוב עם עצמו באמת, הוא לא יפגע באף אחד אחר. אא"כ זה יהיה הכרחי.

וכאשר אין לאדם שקט עצמי עם עצמו ומול עצמו, הדבר הזה מדליק בתוך האדם את אש הכעס של הגיהנום. והדבר הזה גורם לאדם להוציא את הכעס ואת העצבים שלו על עצמו, על אנשים אחרים. כי כאשר האדם הוא רגוע באמת, אז גם אם מישהו יפגע בו, הוא אינסטינקטיבית ימשיך להישאר רגוע, והוא יפעל להגן על עצמו בלבד. אך הוא לא יפעל באופן פזיז מתוך רגשות נקמה לנקום באדם האחר.

כי מי שיתבונן היטב יראה, כי כאשר יש לאדם יש טוב בעבודה וכיו"ב, וכאשר הולך לאדם בחיים שלו כפי מה שהוא רוצה, וכאשר האדם מרגיש תחושה של אושר ושל סיפוק, אז גם אם מישהו יפגע בו או ינסה להציק לו ולהתגרות בו, האדם עדיין ישמור על קור רוח ועל איפוק.

אבל אם היה לאדם יש קשה בעבודה, ואם קרו לאדם דברים נגד רצונו, ואם אין לאדם מצב רוח חיובי, הדבר הזה גורם לכך שיש לאדם פתיל קצר, ושהוא הופך להיות עצבני בקלות. וכאשר אין לאדם מצב רוח, אז כל רוח קטנה שנושבת עליו, היא יוצרת אצלו תחושה של לחץ כעס ועצבים. וכאשר מישהו אפילו בטעות יפגע באדם שהוא ממש עצבני, אז האדם העצבני יפעל בצורה לא הגיוני, ויתנהג בצורה אלימה.

כי כאשר האדם רגוע, אז יש לו ישוב הדעת. ואז הוא מבין בהגיון נורמאלי, שאין שום טעם ושום תועלת באלימות. כי כמעט כל דבר אפשר לפתור אותו בצורה רגועה ועדינה. אבל כאשר אין לאדם ישוב הדעת, דהיינו כאשר מתרחשים מאבקים פנימיים בתוך האדם עצמו. על ידי זה האדם לא חושב בהגיון, ואז הוא מתנהג בצורה אלימה.

ומלחמות מתרחשות לא רק בעולם הממשי שלנו, אלא מלחמות מתרחשות גם בתוך האדם עצמו. והאדם יכול להראות רגוע כלפי חוץ. אבל בתוכו מתרחשת כרגע מלחמת העולם השלישית ומלחמת גוג ומגוג. כי כאשר הולך לאדם נגד רצונו, וכאשר הדברים לא מסתדרים לאדם כפי מה שהוא רוצה, על ידי זה מתרחשת מלחמה בתוך האדם עצמו. וכאשר מתרחשת מלחמה בתוך האדם עצמו, על ידי זה נוצרת אלימות של אותו האדם גם כלפי אחרים.

והדברים לא חייבים ללכת לאדם נגד רצונו, כדי שהוא יתמלא בכעס ובעצבים. אלא מספיק שהאדם מרגיש תחושה של ריקנות או של בדידות. או שהאדם מרגיש סתם תחושה של חוסר אהבה עצמית כלפי עצמו. וגם הדברים האלו יכולים ליצור בתוך האדם, סוג של אלימות כלפי עצמו, שבאה לידי ביטוי בחוסר אהבה עצמית, בהלקאה עצמית וגם בשנאה עצמית.

והדבר הזה נאמר, כדי להסביר את התופעה שיש לדוגמא בני נוער, שכלפי חוץ לא חסר להם שום דבר. ולא ממש ניתן לומר שיש איזה משהו שממש מכעיס אותם. ובכל זאת הם פועלים באלימות ועושים מעשי ואנדאליזם שונים כלפי אנשים אחרים. ואצל אותם בני האדם שפועלים באלימות כלפי אחרים, למרות שלא נראה שיש משהו שמכעיס אותם, אצלם הכעס העצמי נובע מתוך תחושת ריקנות ומתוך עצבים שנובעים מכך שהאדם לא מוצא את עצמו.

כי כל אחד מחפש את עצמו. דהיינו כל אחד רוצה להיות מאושר. וכאשר אין לאדם מושג למה הוא חי, וכאשר האדם מחפש את עצמו וחי בלי מטרה כלשהי שתגרום לו לשמחת חיים ולתחושה של סיפוק פנימי, על ידי זה האדם מתחיל להרגיש בתוכו תחושה של ריקנות קיומית. וגם הדבר הזה יוצר בתוך האדם סוג של מלחמה.

כי מלחמה בתוך האדם נוצרת, לא רק כאשר קורים דברים נגד רצונו. אלא גם כאשר האדם לא מצליח למצוא את עצמו. וכאשר בן הנוער או האדם חי בעולם ללא מטרה מוגדרת. וכאשר אותו האדם לא מצליח למצוא את עצמו, גם על ידי זה נוצרת בתוך האדם סוג של מלחמה פנימית וחוסר שקט נפשי. שהם באים לידי ביטוי בצורה של אלימות כלפי אחרים.

וכאשר האדם מרגיש שהוא עצבני על משהו כלשהו, אז הוא מרגיש צורך לבטא את הכעס ואת העצבים שלו. ויש את אלו שפוגעים בעצמם בצורה פיזית. כגון לדוגמא ניסיונות התאבדות וכיו"ב, שבהם האדם מפעיל אלימות פיזית כלפי עצמו. או לדוגמא כאשר האדם נכנס לדיכאון ומפסיק לאכול. שגם זה סוג של אלימות פיזית של האדם כלפי עצמו.

אבל מי שהוא כועס על עצמו ולא מרוצה מעצמו, והוא רוצה לבטא את הכעס שלו בצורה כלשהי, אז אם הוא לא פוגע בעצמו, אז הוא פוגע באחרים. ועל ידי זה נוצרת אלימות של אנשים שהם אלימים כלפי עצמם. ועל ידי זה הם מבטאים את האלימות הזאת כלפי אחרים.

ובנוסף לכל אלו, כאשר האדם לא מספיק אוהב את עצמו, וכאשר אין לאדם מספיק בטחון עצמי, אז הוא מרגיש את הצורך לפגוע באדם אחר או במישהו אחר, כדי להרגיש שהוא חזק יותר, וכדי לשפר את הביטחון העצמי שלו עם עצמו, וכדי להרגיש טוב יותר עם עצמו כדי לאהוב את עצמו.

וכאשר האדם אין לו מספיק אהבה עצמית וביטחון עצמי, על ידי זה הוא פועל באלימות כלפי אנשים חלשים ממנו. כגון נשים וילדים. וזה כדי לגרום לעצמו להרגיש יותר חזק. כדי לשפר את הביטחון העצמי שלו ואת האהבה העצמית שלו.

ואפשר לסכם ולומר, שכל אלימות של האדם כלפי חוץ, היא ביטוי של אלימות של האדם כלפי עצמו. והמלחמה שמתרחשת בתוך האדם עצמו, היא באה לידי ביטוי במלחמות שהוא מנהל עם אנשים אחרים וכלפי חוץ. אא"כ כמובן מדובר במלחמה קיומית. שאז האדם יכול להיות רגוע לגמרי בתוכו, ועדיין לנהל מלחמה לצורך הישרדות וכיו"ב.

המשך: * אלימות חברתית - ממה נובעת אלימות בחברה? איך לעצור את האלימות בחברה? חלק 2.

המאמר מאת להצליח בכח המחשבה www.EIP.co.il

הכנס לאתר וקרא עוד מאמרים על בעלי חיים, אימון אישי קואצינג, יעוץ, חסר ועוד ...

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

מאת: אליעד כהן - היחיד בעולם שמתחייב - 100% אושר אמיתי בשלמות מוחלטת בכל תחומי החיים - נסו ותראו! 

הכנס עכשיו לאתר EIP.co.il ותהנה מאלפי מאמרים + הרצאות וידאו על כל נושאי החיים בכלל, ועל האושר שלך בפרט ...

מאמן אישי / אימון אישי / חרדה / פחד / הפרעת חרדה / טיפול בחרדה / פחדים / דיכאון - EIP.co.il ועוד...

ידע - להצליח

תכנסו ותהנו ...

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת מאמן אישי אליעד כהן אימון אישי Eip.co.il

איך לחנך ילדים, איך לשכנע אנשים, איך לגרום למישהו לחשוב כמוך, איך לגרום למישהו להסכים איתך, כושר שכנוע, איך להסביר משהו, טיפול הוליסטי, מאמן אישי: עכשיו העניין הוא כזה למה לפעמים בן אדם רוצה להסביר משהו למישהו והוא לא מצליח להסביר לו, אתה רוצה להסביר משהו למישהו ואתה לא מצליח להסביר לו. עכשיו יש תיאוריה שאומרת אם אתה רוצה לדעת אם הבנת לך תסביר למישהו ואנחנו נשדרג את זה ותבקש ממנו גם להסביר מה הוא הבין ותראה שהוא באמת הבין ואפילו תסביר למישהו מפגר וככל שהוא יותר מפגר והצלחת להסביר ...

הכשרת עובדים, ניהול מנהלים בארגון, איך להכשיר עובדים, איך לנהל מנהלים, איך לנהל עובדים, פיתוח עובדים, קואצ'ר מומלץ, טיפול נפשי: עכשיו הנושא הוא כזה אחת הטעויות שעושים מנהלים, יש בעיקרון בארגון שני סוגי עובדים יש עובדים שיש להם מטרה מאוד מוגדרת וספציפית שהם בעצם התחליף הכי זול לרובוט כאילו זאת אומרת יש איזה עבודה מסוימת שהם צריכים לעשות עושים אותה רק פשוט במקום להביא רובוט כי אין רובוט שיעשה את זה אז הם עושים את זה, עכשיו זה עובדים שאין צורך שיהיה להם שכל אפילו יש צורך שלא יהיה ...

הערכה עצמית רעה, עודף ערך עצמי, דימוי עצמי גבוה מידי, חוסר ביטחון עצמי, הסרט הסוד, מפחד להתחיל עם בחורה, אימון אישי לחיים, אימון אישי מומלץ: עכשיו הנושא הוא כזה לפעמים דימוי עצמי גבוהה וערך עצמי גבוהה דופק את הבן אדם, עכשיו מראש בא נגיד שאם היה לו לבן אדם דימוי עצמי באמת גבוהה זה לא היה דופק אותו בסדר אבל בא נדבר על דימוי עצמי כאילו גבוהה, גבוהה אבל דופק את הבן אדם. מה לדוגמא נגיד בן אדם בוא ניתן דוגמא קלאסית נגיד בן אדם מפחד להתחיל עם בחורה כי יש לו דימוי עצמי מאוד גבוהה שהוא ...

אימון אישי, ממי ללמוד, איך לבחור מטפל, איך לבחור מאמן, איך לבחור יועץ, אימון עסקי, מורה רוחני, מאמן אישי לחיים: אז עשו כדלקמן יש את הנושא שאומר שיש בן אדם שיביא לך דגים ויש בן אדם שילמד אותך לדוג, מכירים את הנושא אם מישהו רוצה לשלוט בך הוא יעדיף לתת לך דגים ככה אתה צריך לחזור מחר לקחת עוד דגים, אם הוא רוצה להיפטר ממך כי נמאס לו לראות אותך אז הוא לא ייתן לך לא דגים ולא ילמד אותך לדוג כדי שתמות ברעב והוא לא יראה אותך יותר. אבל אם הוא יודע שזה בלתי אפשרי, סתם פשוט ניסיתי להפוך כאילו ...

לא רוצה לפחד מהמוות, ניסיונות התאבדות, מחשבות אובדניות, התגרות במוות, חרדה מהמוות, מחשבה טורדנית, מטפל רגשי, יועץ טיפולי: עכשיו השאלה היא כזאת יש מישהי נגיד לצורך העניין, מישהי מישהו לצורך העניין זאת מישהי שהתופעה המתוארת היא כדלקמן נניח היא ראתה בטלוויזיה משהו בחדשות "מישהי התאבדה, התאבדה עם צעיף", אוקי היא עכשיו נכנסה למחשבה טורדנית היא צריכה לבדוק אם אפשר להתאבד עם צעיף או לא היא הולכת נגיד עכשיו לא היה לה צעיף אז נגיד היה לה בבית כבל של טלפון סלולרי, היא לקחה את הכבל קשרה ...

הססנות, מה זה fomo, חשש מהחמצה, תחושת החמצה בחיים, התמודדות עם תחושת החמצה, fear of missing out, אימון אישי לחיים, מטפל אישי: עכשיו יש תופעה שנקראת FOMO. ש: מה זה FOMO? אליעד: FOMO זה ראשי תיבות fear of missing out אתה מפחד להחמיץ דברים. ש: פחד מלהחמיץ דברים. אליעד: כן. ש: מוכר לי. אליעד: אתה אומר לבן אדם "אולי תצא עם זאתי, לא אני מפחד להחמיץ את האחרות, אולי תעשה ככה למה שלא תהנה בסרט, אני מפחד להחמיץ סרט אחר". ש: אוקי החמצה כלשהי. אליעד: נכון, מה עושים עם זה אתה בא לעשות תרגיל ...

שיפור הישגים, פתרון בעיות, התפתחות אישית, כמה לתרגל, תרגול מיומנות, פיתוח מיומנות, מטפל רוחני, הכוונה אישית: מה אתה אומר? ש: אוקי הבנתי אז בסופו של דבר מתי באמת התרגול עובד? אליעד: התרגול עובד כשהבעיה מלכתחילה הייתה פונקציה של חוסר תרגול זאת התשובה, אם מלכתחילה הבעיה המקורית נבעה מכך שאתה לא מתרגל מספיק אז אם תתרגל זה יעבוד ואם הבעיה לא נבעה מזה זה לא יעבוד. ש: אז אם כך אז נשאלת השאלה אז מה הייתה הבעיה מלכתחילה זה מובן מאליו. אליעד: לא מובן מאליו יש אנשים שחושבים שתרגול יפתור ...

מאמרים נוספים בנושא חברה ומדינה - כללי

מאת: בנימין קלינגרחברה ומדינה - כללי05/10/222271 צפיות
לא פעם אנו מתלבטים אם להחליף גג,לבנות גדר,פרגולה,גאקוזי, לסגור חניה או מחסן ולהשכיר אותו או לפעמים לפצל דירה אחת לשניים / שלוש ויותר. להשכירם אבכדי לקבל הכנסה חודשית. כן אז ייתכן ולקחתם סיכון והתחלתם לבצע עבודה הטעונה היתר, והופ הפיקוח הופיע. לא חשוב אם בגלל תלונה של שכן "נחמד" או מכל סיבה אחרת אתפ בבעייה וככל שלא תדעו מה זכויותכם וכיצד להתנהג אתם עלולים להסתבך. לנו במשרד קלינגר בנימין ניסיון רב בהתמודדות עם ביקורי פתע של הרשויות,צווי הפסקת עבודה,צווי הריסה מנהליים שיפוטיים ועוד.

מאת: בנימין קלינגרחברה ומדינה - כללי02/05/221862 צפיות
השקעה בקרקע חקלאית היא נושא שמעניין אנשים רבים וניתן לדון בו בהרבה מאוד אספקטים. קיימים היבטים רבים שצריך לבדוק לבחינת כדאיות השקעה בקרקע כזו ובמאמר זה נתמקד באחד הקריטריונים המרכזיים. ראשית, כשבאים להשקיע בקרקע חקלאית, חשוב לזכור את המובן מאליו, כי מדובר בהשקעה ספקולטיבית בהגדרה. קיים בה סיכון וגם המשקיע צריך להביא בחשבון שהרבה פעמים טווח השקעה עד להפקת תשואה ראוייה הוא ארוך יחסית – הוא לא טווח קצר! לרוב שינוי יעוד לא יתרחש בתוך שנים בודדות. אין בעובדה הזו בכדי לפסול את ההשקעה כקרקע כזו, אבל חשוב לזכור את הדבר.

מאת: אבי בכרחברה ומדינה - כללי28/11/211653 צפיות
גולדה מאיר (מאירסון) היא ללא ספק מיתוס יהודי, מיתוס ישראלי ומיתוס לאומי, גולדה היא לא רק מיתוס לאומי, גולדה הצליחה להתמקם מכוח אישיותה בתודעה כמיתוס בינלאומי חוצה מגזרים ומגדרים, אישיותה המרתקת וסיפור חייה הינם נרטיב לאומי, ציוני, ועולמי. דמותה ופועלה המרתקת מהווה לנו כיהודים החיים את העבר וההווה הציוני אבן דרך ודוגמה ומופת לאישה אשר הקדישה את חייה ופועלה לחלוטין לעם היהודי ושימשה אור לנשים בכל העולם כאישה אשר "עשתה את זה ובגדול" והגיעה למקומה ומיקומה הגבוהים כראשת ממשלה בזכות אישיותה ועשייתה בלבד ללא מורא ללא חסד או התחסדות ואת כל זה עשתה בעולם גברי ושוביניסטי במיוחד בשנים בהם חיה ופעלה.

מאת: בנימין קלינגרחברה ומדינה - כללי09/09/206056 צפיות
הרשות לאכיפה במקרקעין (היחידה הארצית לאכיפת דיני התכנון והבנייה לשעבר) היא יחידת סמך במשרד האוצר, כפופה לשר האוצר ופועלת כיחידה עצמאית. ייעודה הוא להיאבק בעבירות התכנון והבניה ולבצע פיקוח על הועדות המקומיות. ביום 19.6.2016 קיבלה ממשלת ישראל החלטה מספר 1559 "חיזוק אכיפת דיני התכנון והבנייה" מתוך הבנה שמדובר ביעד אסטרטגי של מדינת ישראל שעל רשויות המדינה להוביל על מנת להגן על התכנון והבנייה ולבצר את שלטון החוק. החלטת הממשלה שמה את היחידה לאכיפה במקרקעין בחזית המאבק בעבירות התכנון והבנייה, מעניקה אחריות, כלים ומשאבים לממש את האחריות המוטלת עליה. תיקון 116 לחוק התכנון והבנייה, העניק לרשות את הסמכויות הנרחבות לממש את האחריות כאמור.

מאת: אדיר בנימיניחברה ומדינה - כללי18/08/181889 צפיות
בתיאוריה הפוליטית שלו, שאף ז'אן ז'אק רוסו, ליישב בין האינדיבידואליזם הקיצוני שבו דגל, לבין השמירה על הסולידריות החברתית. רוסו האמין כי הרגש האנושי הטבעי הוא רגש של סולידריות בין בני אדם שהוא גם הבסיס לחיים בקולקטיב

בית המשפט העליון דן לאחרונה ודחה בקשת רשות ערעור על פסק דינו של בית המשפט המחוזי בתל אביב-יפו, כב' השופטת מ' סוקולוב מיום 18.10.2017. בגדרו של פסק הדין, נדחה ערעורו של המבקש על החלטתו של בית המשפט לעניינים מקומיים ברמת גן (כב' השופט העמית מ' בן-חיים), בע"א 39527-06-17, מיום 10.07.2017, שם נדחתה בקשתו של העותר להאריך את המועד להישפט על הודעת תשלום קנס, מיום 10.05.1998.

מאת: עומריחברה ומדינה - כללי23/05/172120 צפיות
חברות ואתרים גדולים בתחום הקניות אונליין (E-commerse) כמו איביי, אמזון, דיל אקסטרים, אליאקספרס, אתר Zipy הישראלי ודומיהם, החלו לאחרונה לחייב את הלקוחות שלהם להזין גם את המיקוד שלהם באזור הזנת הכתובת לפני ביצוע רכישה. אם בעבר עניין זה היה רשות בלבד, היום לא תוכלו להמשיך בתהליך הקניה שלכם אונליין אם לא תזינו

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica