חפש מאמרים:
שלום אורח
20.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

טיפים לניהול עסק ביתי

כל מי שהקים עסק חדש מכיר את ההתלבטות האם להקים את העסק בבית או לצאת ולשכור משרד. לכאורה, קל יותר להתחיל ללא הצורך לשכור משרד והפיתוי לנהל את העסק מהבית הינו רב. עלות הקמת העסק זולה יותר (משמעותית בדרך כלל) ולא נדרשים זמן רב ועלויות גבוהות להקמה. מאידך, עסק ביתי דורש משמעת עצמית גבוהה בתחומים שונים, מעבר לנדרש בעבודה ממשרד.

להלן יוצגו מספר עצות, אשר יסייעו לכם בניהול של עסק מהבית ויאפשרו לכם להבין אם עסק ביתי הוא הפתרון המתאים עבורכם:

1. "חוק שעות עבודה ומנוחה" - יש להקצות בלוח הזמנים שעות מוגדרות לעבודה. ללא הקצאת שעות ברורה תיהפך השהייה בבית לעבודה בבית במקום לעבודה מהבית. הפיתוי לבצע עבודות ביתיות שונות (כביסה, הכנת אוכל, שנת צהריים, אירוח חברים) הינו רב. יש לעדכן את בני הבית והקרובים, באיזה שעות אתם עובדים ואינכם זמינים עבורם.
2. שקט! עובדים - יש לוודא, כי כאשר עובדים בבית, הילדים לא יסתובבו במרחב העבודה, בן/ בת הזוג לא יעבדו בסמוך ושהשכנה לא תדרוש בשלומך מהחלון ממול. אלו הן הפרעות, המסיטות את תשומת הלב ממהות העבודה.
3. עצור! גבול לפניך - יש להגדיר שטח עבודה מופרד, כמו חדר או סטודיו, הנמצא באזור שקט של הבית וזאת על מנת ליצור הפרדה בין החיים הפרטיים לחיי העבודה.
א. הפרדה זו תיצור הבנה אצל בני הבית, כי אזור זה נמצא מחוץ לתחום.
ב. הפרדה זו חשובה גם במישור המיסוי. עוסק מורשה רשאי להכיר בהוצאות ייעודיות לעסק מתוך כלל ההוצאות הביתיות. כך לדוגמא הוא רשאי להכיר בשטח העבודה ובהוצאות הנלוות לו.
ג. בעבודה הכרוכה בקבלת קהל, ההפרדה הופכת להכרחית.
4. ל"צאת לעבודה" בבית - כאשר אנחנו יוצאים לעבודה, אנו מתקלחים, מתלבשים כיאות, מתגלחים / מתאפרות וכיוצא בכך. התחושה, שיוצאים לעבודה חשובה גם בעסק ביתי. אם תתארגנו (עד כמה שאפשר) בהתאם, תרגישו שאתם בעבודה וגם הלקוחות והספקים שלכם יחשבו שאתם בעבודה. אם תעבדו בפיג'מה / בתחתונים, לא מגולחים או לא מאופרות, באופן בלתי מודע תנהגו כך וגם הלקוחות והספקים שלכם יחושו זאת.
5.  Look&Feel - גם עסק ביתי צריך להתנהל כמו כל עסק עם משרד. משמעות הדבר היא כי יש:
א. להפריד בין האי מייל הפרטי לעסקי. יש הבדל במיצוב בין אי-מייל ב- gmail ,  Yahoo , אשר הינו ללא עלות לבין אי-מייל הנושא את שם העסק והינו בתשלום (לא משמעותי).
ב. להפריד בין הטלפון הפרטי לטלפון העסקי. לא רצוי שהילד בן ה-4 יענה לטלפון של הלקוח ויצעק "אמא / אבא...טלפון בשבילך".
ג. להפריד בין המחשב של הילדים למחשב העסקי.
ד. יש לנהל חשבון בנק נפרד לעסק, על מנת לא לערב בין הכנסות והוצאות העסק והמשפחה.
6. ייעוץ - קבלו ייעוץ מגורמים מומחים בכל תחום בו אתם מרגישים שאתם פחות חזקים. קבלת הייעוץ יכולה לפתור בזמן קצר נושאים, שיהפכו בעתיד לבעיות אסטרטגיות. הייעוץ הינו קריטי בעסק מהבית בשל החוסר בהיזון חוזר.
7. בית הקפה / משרדים להשכרה לפי שעה - כאשר יש לכם פגישות עסקיות, צאו החוצה מהבית, זה יעשה לכם טוב (כי אתם כל היום ספונים בביתכם) ויציג אתכן/ם באור מקצועי יותר בעיני לקוחותיכן/ם.
8. ביתי אינו מבצרי - אחת הבעיות בעבודה מהבית, היא שמתרגלים שלא לצאת ממנו. חפשו את הסיבות לצאת! בסעיף הקודם הזכרנו את הפגישות עסקיות, בנוסף השתתפו בהשתלמויות, כנסים, וכל אירוע שיוציא אתכם מהבית ויקדם אתכם עסקית.
9. ספרות ניהולית ומקצועית - העדכון המקצועי בעסק הביתי הינו הכרח. עליכם לשמור על רמה מקצועית נאותה ולהתעדכן בכל הטרנדים החשובים בתחום עיסוקכם בפרט ובניהול בכלל, זאת בעיקר לנוכח החשיפה הנמוכה יחסית לגורמים מקצועיים שונים.
10. כמה פעמים לחצת על  Enter (ושום דבר לא קרה) ? -מחשוב מתאים, תקין ומתקדם חשוב בכל עסק, אולם על אחת כמה וכמה בעסק ביתי. עליכם לשדר מקצועיות ורצינות. כלי מחשוב מתאימים ישדרו את המסר הרצוי לגופים עמם אתם עובדים.
11. תוכנית עסקית - הכינו תוכנית עסקית, תקציב ותזרים לשנה הקרובה לפחות. התוכנית העסקית דרושה הן לעסק קיים והן לפני הקמת העסק. התוכנית העסקית תוכיח לכם עד כמה אתם מאמינים בעסק, תתווה לכם דרכי פעילות ותאפשר לכם לחזות מהי ההשקעה הדרושה.

לסיכום,
ברצוננו להדגיש כי עסק ביתי קל יותר להקמה מאשר עסק במשרד, אולם קשה יותר ליישום עקב המשמעת העצמית הגבוהה הנדרשת.
בהצלחה!

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

הכותבים הינם אבי קרעין וזאב הרשקוביץ – מנכ"לים משותפים בניהול נטו.

ניהול נטו עוסקת במיקור חוץ של מנהלי כספים, חשבים וכלכלנים, במנטורינג עסקי לחברות ובהשמה מוכוונתTM של כ"א איכותי בתחומי הכספים, בכירים ומקצועות ההי-טק.

לאתר החברה: www.nihulneto.com

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת זאב הרשקוביץ ואבי קרעין

בכל פעם מועלה שיעור המס בשברי אחוזים, אך לבסוף כל השברים מצטברים לסכום משמעותי, שמעלה ספק לגבי הרטוריקה של הורדת נטל המס על המעסיקים.

במקום להקים קרן חדשה לסיוע לעסקים קטנים, על המדינה להגמיש את הקריטריונים בקרנות הקיימות. הדבר ימנע קריסת עסקים.

המיתון הקשה השנה, אינו מחייך אל בעלי העסקים שקורסים תחת הנטל הכלכלי, אולם שימוש במומחים, השקעה בשיווק ומכירות ושמירה על מזומנים לימים שחונים - מאפשרים לנצל את התקופה הזו כדי להתייעל

המשבר הכלכלי מאלץ את המעסיקים לעשות "חושבים" כבר היום. בין השאלות: האם כדאי, בתחומים מסוימים, להשתמש בשכירים, או שמא עדיף להשתמש בשירותי מיקור חוץ – למסור עבודות לעובדים חיצוניים ולשלם להם לפי פרוייקט

חלק גדול מהעסקים המוקמים מדי שנה, מתחילים את פעילותם ללא תכנון והכוונה מוקדמת. על פי הרשות לעסקים קטנים, המרכיב המכריע בנפילת העסקים הקטנים והבינוניים נעוץ בניהול לקוי. ההתנהלות הלקויה הינה בכל מרכיבי הניהול, אולם בעיקר בהתנהלות הפיננסית. אם כן, כיצד מנהל של עסק קטן או בינוני יכול להתנהל בצורה אופטימאלית. ראשית על מנת לשרוד, אך יחד עם זאת לצאת מהמשבר, מחוזק ובמצב טוב מהמתחרים בשוק?

בימים של משבר בהם לקוחות רבים של חברות נקלעים לקשיים כלכליים, על בעלי החברות לדעת כיצד לבצע תהליך גבייה נכון על מנת להבטיח לחברתם תזרים מזומנים חיובי. במאמר זה נסקור בשלושה חלקים את תהליכי הגבייה הנכונה והמקצועית החל מהתקשרות עם לקוח חדש וכלה בגביית התשלום מלקוח בעייתי. בחלק א ו-ב של המאמר סקרנו את שלבי ההתקשרות, ההסכמים וגביית התשלום מהלקוח. בחלק זה, האחרון בסדרה, נתאר את שלבי הגבייה מלקוחות בעייתיים.

בימים של משבר בהם לקוחות רבים של חברות נקלעים לקשיים כלכליים, על בעלי החברות לדעת כיצד לבצע תהליך גבייה נכון על מנת להבטיח לחברתם תזרים מזומנים חיובי. במאמר זה נסקור בשלושה חלקים את תהליכי הגבייה הנכונה והמקצועית החל מהתקשרות עם לקוח חדש וכלה בגביית התשלום מלקוח בעייתי. בחלק א של המאמר סקרנו את שלבי ההתקשרות וההסכמים מול לקוח. בחלק זה נשכיל להבין כיצד מבצעים את תהליך הגבייה בפועל.

מאמרים נוספים בנושא עסקים מהבית

מאת: בנימין קלינגרעסקים מהבית30/09/201146 צפיות
בעקבות פרסום נוסחן הרשמי של התקנות שבכותרת, עודכנה רשימת מקומות העבודה שהותר להם לעבוד במהלך התקופה שמיום 25 בספטמבר 2020 בשעה 14:00ועד ליום 10 באוקטובר 2020. התקנות שבכותרת הן עדכון לרשימת מקומות העבודה המופיעים בתוספת השנייה לתקנות סמכויות מיוחדות להתמודדות עם נגיף הקורונה החדש (הוראת שעה) (הגבלת פעילות במקומות עבודה), תש"ף-2020 ובלבד שכניסת העובד למקום העבודה הכרחית לשם אספקת המוצר או השירות.

מאת: יעקב שמילעסקים מהבית10/07/144450 צפיות
פרילנסרים רבים וותיקים מכירים את השיטה. להיות עצמאי ללא פתיחת תיק. האם זה משתלם בכלל?

מאת: אמיר פטיטועסקים מהבית01/12/138199 צפיות
בימינו הרבה מאוד בני אדם אפילו קלטו שדרך האינטרנט הם יכולים בהשקעה בהחלט בינונית כדי להתחיל לייצר תוצאות במיוחד יפות והתחילו להתעסק כמו כן במידה ו דבר זה במשרה הוגנת או תמיד מספר זמן בשבוע. כדי להבחין היאך לעשות כסף דרך האינטרנט אתה לא רצוי די הרבה מומחיות וממש לא רצוי כמעט ותק לפני הכול כי אם קשר לבני אדם שכבר מתחילים את הגורמים.

מאת: kesef88עסקים מהבית10/07/131628 צפיות
כסף באינטרנט | כסף קל | לעשות כסף באינטרנט חברות ישראליות רבות משלמות לצרכנים כסף רב בתמורה למידע אודות הרגלי הצריכה, מילוי שאלונים במגוון נושאים, וכן בתמורה לחוות דעת על מוצרים שונים. השיטה פועלת כך: הסקרים נשלחים ישירות למייל, אותו אתם תתנו בשעת ההצטרפות לאתרים, כאשר אתם ממלאים אותם בזמנכם הפנוי. בגמר הסקר אותו מילאתם, נזקף לזכותכם זיכוי כספי. כאשר תצברו סכום מינימאלי, תוכלו להמיר אותו לכסף או תלושי שי. * ניתן לצרף חברים ולהרוויח על כל חבר 15 נקודות - כל 500 נקודות זה 50 ש"ח

מאת: kesef88עסקים מהבית10/07/131608 צפיות
כסף באינטרנט | כסף קל | לעשות כסף באינטרנט חברות ישראליות רבות משלמות לצרכנים כסף רב בתמורה למידע אודות הרגלי הצריכה, מילוי שאלונים במגוון נושאים, וכן בתמורה לחוות דעת על מוצרים שונים. השיטה פועלת כך: הסקרים נשלחים ישירות למייל, אותו אתם תתנו בשעת ההצטרפות לאתרים, כאשר אתם ממלאים אותם בזמנכם הפנוי. בגמר הסקר אותו מילאתם, נזקף לזכותכם זיכוי כספי. כאשר תצברו סכום מינימאלי, תוכלו להמיר אותו לכסף או תלושי שי. * ניתן לצרף חברים ולהרוויח על כל חבר 15 נקודות - כל 500 נקודות זה 50 ש"ח

מאת: כסף באינטרנטעסקים מהבית05/06/131649 צפיות
סקרים בתשלום - השיטה פועלת כך: הסקרים נשלחים ישירות למייל, אותו אתם תתנו בשעת ההצטרפות לאתרים, כאשר אתם ממלאים אותם בזמנכם הפנוי. בגמר הסקר אותו מילאתם, נזקף לזכותכם זיכוי כספי. כאשר תצברו סכום מינימאלי, תוכלו להמיר אותו לכסף או תלושי שי.

מאת: כסף באינטרנטעסקים מהבית30/04/132503 צפיות
סקרים בתשלום - השיטה פועלת כך: הסקרים נשלחים ישירות למייל, אותו אתם תתנו בשעת ההצטרפות לאתרים, כאשר אתם ממלאים אותם בזמנכם הפנוי. בגמר הסקר אותו מילאתם, נזקף לזכותכם זיכוי כספי. כאשר תצברו סכום מינימאלי, תוכלו להמיר אותו לכסף או תלושי שי.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica