חפש מאמרים:
שלום אורח
05.05.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

איך מחושב ציון פסיכומטרי?קורס פסיכומטרי,כמה הוא ישפיע על מבחן פסיכומטרי?

מאת: איתי איתמרפסיכומטרי11/04/20102145 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

מבחן פסיכומטרי:

מבחן הפסיכומטרי הורכב על ידי המרכז הישראלי לבחינות והערכה והוא מתקיים במדינת ישראל כבר משנת 1981 במתכונת מאוד דומה לזו שמתקיימת היום.

ההשאלה האם מבחן פסיכומטרי הכרחי?ואיך יתכן שהפסיכומטרי הוא לעיתים קרובות מכשול אחד גדול בפני אלו מאיתנו אשר מעוניינים ללמוד מקצועות שונים כגון:לימודי רפואה אשר תנאי הקבלה הפכו לפשוט בלתי הגיוניים,מעסיקה ודאי רבים מאיתנו בחברה הישראלית.

כיום מבחן פסיכומטרי בשילוב ממוצע ציוני הבגרות מהווים את המדד הכי מדוייק שקיים בפני האוניברסיטאות להעריך את סיכויי הצלחתו של האדם בלימודי התואר הראשון. חשוב להבין כי המבחן הפסיכומטרי אינו מבחן אבסולוטי אלא הציון שמתקבל בבחינה הוא יחסי לשאר הנבחנים באותו המועד בחמש השנים האחרונות, כלומר: על מנת להוציא את הציון הכי גבוה במבחן (800 נקודות) אין צורך לענות על כל השאלות.

מבנה מבחן פסיכומטרי:

המבחן מורכב משמונה פרקי בחינה בשלושה נושאים: חשיבה מילולית, חשיבה כמותית ואנגלית, שישה מהפרקים הם פרקים אמיתיים שהציון שבהם ייחשב לציון הסופי ושניים מהם הם פרקי פיילוט שציונם לא נחשב בשיקלול הבחינה. 40% מהציון נקבע על ידי ההישגים בחלק החשיבה הכמותית ו40% נוספים לחלק החשיבה המילולית בעוד 20% בלבד מוקדשים לחלק החשיבה האנגלית.

בחלק החשיבה המילולית נדרש הנבחן להכיר ולשלוט היטב באוצר מילים רחב ובנוסף להתמודד עם חידות הגיון בנושא הוצאת שורשים מרחב, אנלוגיות, מרחב ועוד.

בחלק החשיבה המילולית יידרש הנבחן להפגין היכרות עם אוצר מילים עשיר מאוד ובנוסף להתמודד עם חידות הגיון בנושא מרחב, אנלוגיות, הוצאת שורשים ועוד. חשוב מאוד ללמוד היטב בבית או לקחת קורס פסיכומטרי לפני מועד הבחינה ולענות על מספר רב כל הניתן של שאלות מסוג זה.

בחלק האנגלית יידרש הנבחן לקרוא קטע קריאה באנגלית ולענות על שאלות בכדי לבחון את יכולות הבנת הנקרא שלו בשפה האנגלית, בנוסף יופיעו בפרקי האנגלית שאלות נוספות הבוחנות את אוצר המילים שלו.

ציון פסיכומטרי:

על מנת לקבל ציון פסיכומטרי גבוה (800 נקודות זה הציון המירבי) אין עליך לענות על כל השאלות במבחן נכונה אלא רק לענות על יותר שאלות נכונות מכל הנבחנים באותו מועד (אפריל לדוגמא) באותה שנה ובחמש השנים הקודמות לה, באותה צורה אפשר לקבל את הציון הנמוך ביותר (200 נקודות) גם אם ענית על חלק מהשאלות נכון בהנחה שענית על הכי פחות שאלות נכונה.

ציון פסיכומטרי הוא כידוע ציון משוקלל ואינו אבסולוטי בהתאם לשאלות שנענו נכונה, המרכז לבחינות ולנערכה (הגוף שמעביר את הבחינות בארץ) קבע נוסחא שהוא אינו מגלה את פרטיה אך ידוע לנו כי בכל מועד בחינה הציונים של כל הנבחנים משוקללים יחד עם הציונים של כל הנבחנים באותו המועד בחמש השנים האחרונות ובהתאם לזאת נקבע הציון הסופי של התלמיד.

הציונים ייתקבלו לרוב כארבעה שבועות לאחר מועד הבחינה.

קורס פסיכומטרי

לא ברור כל כך האם הקורס קיים ממניעים נכונים מה שבטוח בישראל ישנה תעשיה שלמה סביב נושא בחינות הפסיכומטרי,תעשיה זו בגלגלת מיליונים כל שנה.ישנם מספר מוסדות לימוד אשר מעבירים קורס פסיכומטרי,כל מוסד והשיטה שלו ללימוד שיטות יעילות לביצוע מבחן פסיכומטרי מוצלח.הקורסים לרוב מומלצים לאלו מאיתנו אשר קשה להם ללמוד לבד בבית האמצעות ספרים.

אם תשקיעו קצת מאמץ בחיפוש מוסד מתאים אתם תראו שבסוף זה ישתלם לכם מאוד.

לסיכום:

זכרו היטב כי מבחן פסיכומטרי רצוי לעשות פעם אחת, השקיעו את כל המרץ באותם חודשים מרוכזים על מנת להתקבל לחוג שבו אתם רוצים ללמוד מכיוון שההשלכות עלולות להיות מאוד משמעותיות על חייכם המקצועיים כבוגרים.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:
 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת איתי איתמר

מאת: איתי איתמרצרכנות25/04/101100 צפיות
אני ממש לא מבין איך כל חווית החגים הפכו מכינוס משפחתי נעים לפסטיבל מתנות?אני הייתי מעדיף להשאיר את החגים נקיים מכל הקטע של המתנו כי אני אישית לא מתחבר לכל הקטע הזה.

מאת: איתי איתמרפסיכומטרי21/04/101777 צפיות
מומלץ להתחיל ללמוד כשלושה עד ארבעה חודשים לפני המבחן למי שמעוניין להוציא ציון גבוה,התקופה המומלצת לעבור קורס פסיכומטרי היא בזמן התיכון, בניגוד לדעה הרווחת. מכיוון שהתלמידים נמצאים עוד במסגרת לימודים וההתמודדות עם לימודים ולחת מהבחינה.

מאת: איתי איתמראימון אישי18/04/101083 צפיות
כמו מספר מקצועות טיפוליים אחרים גם בתחום האימון נוסח קוד אתי אשר מחייב את המאמן לפעול על פיו והוא כולל בתוכו נושאים כמו:חיסיו לקוח,יחסים בין מתאמן למאמן וכו.

מאת: איתי איתמראימון אישי14/04/101386 צפיות
המאמן מטיל משימות מגוונות על המתאמן שכאשר המטרה בתחילה היא שיקוף המצב הקיים הנתון של המתאמן והשלב הבא תהיה עזרה בראיית הנקודות החלשות אשר מצריכות שינוי בחיים של המתאמן

מאת: איתי איתמרגישור ובוררות11/04/101320 צפיות
ההורים שלי החליטו ללכת על הליך גישור כאשר הם הבינו שהם לא מסוגלים להגיע להבנות בינהם מבלי לריב,הם רצו לסיים עם הגירושין כמה שיותר מהר בכדי שאנחנו הילדים לא ניפגע.

מאמרים נוספים בנושא פסיכומטרי

מאת: amirdadon90פסיכומטרי22/11/161638 צפיות
כל מי שמבקש לגשת לבחינה הפסיכומטרית משקיע לא מעט זמן, מאמץ, אנרגיות ובמקרים רבים גם כסף כדי להתכונן לקראתה.

מאת: amirdadon90פסיכומטרי13/09/161865 צפיות
מדי שנה ניגשים אלפי צעירים לבחינה הפסיכומטרית שמהווה שלב הכרחי בדרך למסלולי לימוד אקדמיים רבים (גם אם בימינו ישנם מסלולים אליהם ניתן להתקבל ללא פסיכומטרי).

מאת: חיים קסלרפסיכומטרי08/10/133098 צפיות
המבחן הפסיכומטרי הינו כלי המיון העיקרי עבור קבלה ללימודי תואר ראשון במוסדות אקדמיים בישראל, ולכן ציוני פסיכומטרי הינם בעלי משקל רב הקובע אם תוכלו להתקבל אל המגמה בה חפצתם. מכאן נובע שלציונים אלו תהיה השפעה מכרעת על עתידכם הלימודי והמקצועי.

מאת: חיים קסלרפסיכומטרי28/08/132249 צפיות
שלא כמו מבחן פסיכומטרי הבודק את ידיעות הנבחן במספר תחומים, מבחן אמיר הנערך במתכונת אמריקאית בודק את רמת הנבחן רק בשפה האנגלית. כלומר, מבחן זה נועד לצרכי מיון וסיווג של מועמדים ללימודים אקדמיים בהתאם לשליטתם בשפה.

מאת: חיים קסלרפסיכומטרי28/07/132287 צפיות
כל מי שעומד בפני בחינת הפסיכומטרי יודע כי המפתח להצלחה טמון בכמות ובאיכות הזמן שמשקיעים בהכנה. יחד עם זאת, על תרגול פסיכומטרי להתבצע באופן נכון ומדויק על מנת שלא לבזבז את הזמן ולהגיע לבחינה מוכנים ככל האפשר. לפניכם מספר עצות שיעזרו לכם במשימה זו.

מאת: חיים שמוליקפסיכומטרי13/07/132122 צפיות
רוצים לבנות קרירה מצליחה? הערכות אומרות שמחציתם של הישראלים רוכשים תואר אקדמי, ולכן אין זה פלא שכבר בשלבים הראשונים של הילדות יוצרת הסביבה ציפיות הנוגעות לתחומי העיסוק שלנו בעתיד.

מאת: פסיכומטריפסיכומטרי27/06/132578 צפיות
הרבה מאוד אנשים בחברה סובלים מהפרעות שונות שמוגדרות תחת הכותרת "ליקויי למידה". שמות רבים ושונים כמו ADD ו ADHD מעטרים מסמכים רבים במשרד החינוך, והקלות שונות ניתנות בתחומים רבים להמון סטודנטים בימינו. אם זכיתם להיות חלק מקבוצה זו של בעלי לקויות, הרי שמגיעים לכם גם פתרונות בהמשך הדרך.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica