חפש מאמרים:
שלום אורח
26.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

גישור כפיתרון למצבים בעייתיים דוגמת גירושין

מאת: איתי איתמרגישור ובוררות11/04/20101315 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

את המפגש הראשון שלי עם תהליך גישור אני זוכר בבירור,זה היה כאשר ההורים שלי התגרשו.

סיפור האהבה של הורי החל לפני כ-28 שנים,היחסים בינהם ידעו עליות וירידות אך בסב"כ הם היו יחסים טובים,בשלב מסויים הם עלו על שרתון והגיעו למצב שהם לא מסוגלים יותר לחיות יחדיו,והםהחליטו ללכת לרבנות.

למרות כל הסיפורים שאנו שומעים סביבנו על זוגות שעברו גרושים קשים,אפשר לעבור זאת בצורה יפה ללא ריבים.אך כאשר אין תקשורת טובה ובני הזוג מכניסים את עיניין האגו בינהם גירושים יכולים ליהיות ארוכים ומתישים וכל התהליך יכול להמשך זמן רב ואף להגיע לבתי המשפט במקרים רבים.

ההמלצה הטובה ביותר לזוגות שמתגרשים היא תמיד לנסות ולראות את טובת ילדיהם אל מול עיניהם בכל מעשיהם.הרבה פעמים קורה שמבלי להתכוון אתם כל כך עסוקים בעצמכם ובגירושין ואתם שוכחים שיש עוד שיקולים שיש לקחת בחשבון.ידוע שגירושין יכולים להיות מאוד לא קלים עבור בני הזוג אך חשוב תמיד לזכור שהוא הרבה יותר קשה לילדים אשר חווים את התפרקות התא המשפחתי החם והמוכר של חייהם,ילדים בגיל צעיר יכולים לחוות את הפרידה והגרושין בצורה קשה,ניתן לראות לעיתים קרובות סימני סטרס אשר יבואו לידי ביטוי בצורות שונות כתוצאה מהתפרקות התא המשפחתי של אותם ילדים.לדוגמא :ילד בן 4 שההורים נמצאים בתהליך של גירושים קשים ולפתע הוא מרטיב בלילה.

הליך הגירושין הוא תהליך ריגשי לא פשוט ועל בני הזוג לדעת שהם ניצבים בפני תקופה שלא תהיה פשוטה בכלל,אך חשוב לזכור גם כן שזה בהחלט לא סוף העולם.

הרבה פעמים שמעתי שבני זוג שלא הצליחו להגיע להבנות ולא רצו ללכת לבתי המשפט,הגיעו להליך גישור שעזר להם מאוד להגיע להסכם בינהם.

ההורים שלי החליטו ללכת על הליך גישור כאשר הם הבינו שהם לא מסוגלים להגיע להבנות בינהם מבלי לריב,הם רצו לסיים עם הגירושין כמה שיותר מהר בכדי שאנחנו הילדים לא ניפגע.

היתרון שבגישור על פני פתרונות אחרים

היתרון בהליך גישור הוא בכך שהמגשר הוא דמות ניטרלית אשר לא לוקחת צד אף פעם.

המגשרים המוסמכים עוברים הכשרה אשר מקנה להם כלים לניתוח מצבים בעיתיים ועזרה במציאת פיתרונות טובים למצבים אלו.

חשוב מאוד לבחור רק מגשר שבאמת עבר הכשרה מקצועית ומוכרת לכך.

היתרון בהליך גישור הוא בכך שאין מעורבות של עורכי דין ובתי משפט ברוב המקרים וזה בעצם מאפשר מציאת פיתרון ללא כפייה על אחד הצדדים

המצב האידאלי יהיה תמיד,אם בני הזוג יוכלו להגיע להבנות בינהם ללא צד שלישי,אך אם המצב לא מאפשר זאת מומלץ מאוד לחפש מגשר אשר יהיה מקובל על שני בני הזוג.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:
 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת איתי איתמר

מאת: איתי איתמרצרכנות25/04/101098 צפיות
אני ממש לא מבין איך כל חווית החגים הפכו מכינוס משפחתי נעים לפסטיבל מתנות?אני הייתי מעדיף להשאיר את החגים נקיים מכל הקטע של המתנו כי אני אישית לא מתחבר לכל הקטע הזה.

מאת: איתי איתמרפסיכומטרי21/04/101774 צפיות
מומלץ להתחיל ללמוד כשלושה עד ארבעה חודשים לפני המבחן למי שמעוניין להוציא ציון גבוה,התקופה המומלצת לעבור קורס פסיכומטרי היא בזמן התיכון, בניגוד לדעה הרווחת. מכיוון שהתלמידים נמצאים עוד במסגרת לימודים וההתמודדות עם לימודים ולחת מהבחינה.

מאת: איתי איתמראימון אישי18/04/101080 צפיות
כמו מספר מקצועות טיפוליים אחרים גם בתחום האימון נוסח קוד אתי אשר מחייב את המאמן לפעול על פיו והוא כולל בתוכו נושאים כמו:חיסיו לקוח,יחסים בין מתאמן למאמן וכו.

מאת: איתי איתמראימון אישי14/04/101383 צפיות
המאמן מטיל משימות מגוונות על המתאמן שכאשר המטרה בתחילה היא שיקוף המצב הקיים הנתון של המתאמן והשלב הבא תהיה עזרה בראיית הנקודות החלשות אשר מצריכות שינוי בחיים של המתאמן

מאת: איתי איתמרפסיכומטרי11/04/102144 צפיות
כיום מבחן פסיכומטרי בשילוב ממוצע ציוני הבגרות מהווים את המדד הכי מדוייק שקיים בפני האוניברסיטאות להעריך את סיכויי הצלחתו של האדם בלימודי התואר הראשון. חשוב להבין כי המבחן הפסיכומטרי אינו מבחן אבסולוטי אלא הציון שמתקבל בבחינה הוא יחסי לשאר הנבחנים באותו המועד בחמש השנים האחרונות, כלומר: על מנת להוציא את הציון הכי גבוה במבחן (800 נקודות) אין צורך לענות על כל השאלות.

מאמרים נוספים בנושא גישור ובוררות

מאת: tiloniגישור ובוררות11/02/181593 צפיות
כשבאים לדון בנושא גישור לאחר בגידה, עולה השאלה האם לתת מקום לאמוציות ולהבעת רגשות או שמא יש להישאר מקצועיים ודידקטיים ולהתעסק רק בתחום החוזי של הסכם שלום בית או גישור?

מאת: tiloniגישור ובוררות04/01/181535 צפיות
הפנייה הראשונית אל המגשר היא פנייה טלפונית של אחד מבני הזוג אל מגשר מקצועי השייך לרשימת המגשרים המורשית של משרד המשפטים, למרות שאין חובה חוקית להיכלל ברשימה זו, הרי שמוטב לפנות לאיש מקצוע מוסמך ואמין.

מאת: tiloniגישור ובוררות01/12/171701 צפיות
כאשר הנישואים שלנו מגיעים לסיום אנחנו צריכים להחליט מהי הדרך הכי טובה להיפרד. תהליך של גישור גירושין יכול לסייע לנו להתגרש באווירה טובה וחיובית יותר

מאת: shlomy גישור ובוררות17/07/161858 צפיות
גירושין הוא אחד המאבקים הקשים הדורש משאבים נפשיים וכספיים רבים, הליך גישור בגירושין מבטיח לשני הצדדים את כל הזכויות בתהליך מהיר בלי בירוקרטיה והוצאות מיותרות

מאת: דוד סונינוגישור ובוררות24/06/152631 צפיות
המאמר מבוסס על עבודת הגמר שלי משנת 1990, ועל קורס שהעברתי באוניברסיטה בנושא. עבודת הגמר שלי היתה אבן דרך לביסוס מערכת הגישור. אולם תהליך השלמה שונה מתהליך הגישור. המאמר מנסה לשרטט את הדרך היעילה כדי לפתור באופן סופי סיכסוכים.

מאת: שירלי אנגלמןגישור ובוררות16/06/152111 צפיות
עו"ד שירלי אנגלמן, עורכת דין גירושין וענייני משפחה, מגשרת ומנחת סדנאות מתגרשים. (לשאלות וליצירת קשר בדואר אלקטרוני: s.mishpati@gmail.com ) (למאמר המלא ומידע נוסף באתר אינטרנט: www.get-net.co.il ). טלפון: 077-2010-298.

מאת: Yoniגישור ובוררות21/05/152529 צפיות
הדרך הנכונה והבריאה ביותר להתגרש היא חתירה אל הסכם המשרת את טובת שני הצדדים, הסכם הוגן המוסכם על שני הצדדים ומבוסס על גישור ותקשורת תקינה. כאשר שני הצדדים משתפים פעולה על התהליך, נכונים לפשרות ופועלים לסיום מהיר של התהליך הדברים יהיו הרבה יותר פשוטים בעבור שני הצדדים. חשוב להבהיר כי גישור גירושין משרת את טובת שני הצדדים, המגשר מחויב בהתייחסות שווה לזכויות של שני הצדדים.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica